Skocz do zawartości
arcuser

Doświetlanie zakrętów jako światła dzienne

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, dziękuje wszystkim za odpowiedzi i jako świeży użytkownik Passata poproszę o podsumowanie i kilka słów jak to wszystko ustawić (jaki kabel i soft)?

Czy jeśli pojadę do ASO (auto na gwarancji) powiem im to co tu przeczytałem to będą w stanie to ustawić (np. VW Gajos w Sopocie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do przepisów.Czy halogenów można używać do jazdy dziennej ,przecież nie mają homologacji RL(do jazdy dziennej)nawet jeśli świecą z obniżoną mocą.

Ciekaw jestem bo mam ustawioną wersję amerykańską,ale zchęcią dzienne przerzuciłbym na halogeny.:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarry

Wydaje się że większość ustawień powinna pasować z VW Tourana, popełniłem mały manualik na ten temat, można go zobaczyć Tutaj

 

pozdrawiam, j.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak to się ma do przepisów.Czy halogenów można używać do jazdy dziennej ,przecież nie mają homologacji RL(do jazdy dziennej)nawet jeśli świecą z obniżoną mocą.
W świetle prawa nie można, ale nie każdy policjant to sprawdzi. Więc jeździsz do czasu, aż spotkasz tego mściwego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u diagnostyka ,ustawił mi wersję amerykańską .Wszystko jest niby cacy ,ale nie działa u mnie funkcja obniżenia mocy świecenia bixsenonów, mimo że wklepane było 50%:(,no i czy można wyłączyć doświetlanie zakrętów podczas działania funkcji amerykańskiej:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. Ustawienie jasności halogenów (w trybie do jazdy dziennej) - bajt 20 wpisać przeliczoną na HEX wartość procentową

 

3. po ustawieniu 2 powyższych i przetransferowaniu kodowania zmieniłem na 20 Bajcie na 50 wprowadzając wartość "32".

 

Witam, mam problem z ustawieniem jasności halogenów czyli z punktem 3. Jest niby wszystko ustawione ale niestety w trybie dziennym halogeny świecą na 100% a chciałbym aby świeciły na 50%. Proszę o pomoc gdzie, w jakim miejscu, i co dokładnie wpisać aby osiągnąć ten efekt (50%), najlepiej bym prosił o fotkę (screen z laptopa) jak jest to poprawnie wprowadzone do programu... pytanie głównie kieruję do Jetta_GT i m3iaz Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i za odpowiedz. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś byłem na drogówce aby dowiedzieć się czegoś na temat halogenów "przystosowanych" do jazdy dziennej. Policjant powiedział mi, że halogeny mają inne rozproszenie światła niż światła do jazdy dziennej i nawet po zmniejszeniu ich mocy nie będą się zbytnio nadawały...dodał, że upierdliwy policjan może nawet zabrać mi dowód :confused:

Zdj?cie0018.jpg

Zdj?cie0020.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie, dziś byłem na drogówce aby dowiedzieć się czegoś na temat halogenów "przystosowanych" do jazdy dziennej. Policjant powiedział mi, że halogeny mają inne rozproszenie światła niż światła do jazdy dziennej i nawet po zmniejszeniu ich mocy nie będą się zbytnio nadawały...dodał, że upierdliwy policjan może nawet zabrać mi dowód :confused:

 

Jeśli masz na myśli przystosowywanie świateł przeciwmgielnych (halogenów) do świateł dziennych, to powiedzieli ci 100% prawdy, halogeny przystosowane są by świecić maksymalnie nisko i tylko przed samochodem. To już światła mijania są do tego celu lepsze bo ich 1,2% mocy "oślepia" kierowcę jadącego z naprzeciwka.

 

Natomiast jeśli pisząc halogeny, masz na myśli światła drogowe to jednak drogówka nie miała racji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli masz na myśli przystosowywanie świateł przeciwmgielnych (halogenów) do świateł dziennych

 

John właśnie to miałem na myśli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
John właśnie to miałem na myśli...

To niestety, ale jako światła dzienne (pomijając homologację) nie nadają się w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemi

Chciałbym pociągnąć ten wątek, gdyż skupiliśmy się na światłach przeciwmgłowych jako światła dzienne a tematem i pytaniem jest czy żarówki od świateł doświetlających zakręty mogą służyć jako światła do jazdy dziennej?

Prosiłbym aby precyzować nazewnictwo. Światła pozycyjne,mijania,drogowe,przeciwmgłowe(przeciwmgielne) a nie np. halogeny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytaniem jest czy żarówki od świateł doświetlających zakręty mogą służyć jako światła do jazdy dziennej?

 

A czy logicznie na to patrząc, można żarówkę, która ma świecić wprost w oczy kierowców (dzienne) zastąpić inną, której zadaniem jest świecenie w bok i oświetlanie pobocza (doświetlanie zakrętów)?

Jeśli chcesz aby się cokolwiek świeciło, zamiast ksenonów to tak, ale jeśli miało by to spełniać zadanie świateł dziennych to nie ma to sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemi
ale jeśli miało by to spełniać zadanie świateł dziennych to nie ma to sensu.

I to jest odpowiedź, która może zamknąć ten wątek.

czy logicznie na to patrząc, można żarówkę, która ma świecić wprost w oczy kierowców (dzienne) zastąpić inną, której zadaniem jest świecenie w bok i oświetlanie pobocza (doświetlanie zakrętów)?

 

Jak zauważyłeś ja nie wymyśliłem tego tematu, a czytając cały wątek jasnej odpowiedzi nie znalazłem.

Osobiście to nie wiedziałem że światła do jazdy dziennej maja ustawione źródła światła na wprost przedniej szyby auta wymijającego Nas z przeciwka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zauważyłeś ja nie wymyśliłem tego tematu, a czytając cały wątek jasnej odpowiedzi nie znalazłem.

Osobiście to nie wiedziałem że światła do jazdy dziennej maja ustawione źródła światła na wprost przedniej szyby auta wymijającego Nas z przeciwka.

Luz... Zadaniem świateł dziennych jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka (oczywiście z umiarem) tak by wystarczająco wcześnie nas zauważyli. A ani światła mijania, ani reflektory przeciwmgielne nie oślepiają kierowców jadących z naprzeciwka. Stąd też wymyślili światła dzienne.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje tylko kupić i założyć ledy..

http://allegro.pl/item704385815_swiatla_do_jazdy_dziennej_hella_10_led_ledayline.html

 

następna instrukcja się szykuje bo już ustaliłem że żeby była pełna funkcjonalność trzeba będzie trochę układ przerobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozostaje tylko kupić i założyć ledy..

Można jeszcze poprzez PWM zasilić światła drogowe. Wyglądać to będzie jak te starsze audi nim doczekały się led. Co prawda dalej nielegalnie, ale 15 razy taniej :), ładniej i równie skutecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak można to zrobić?Dodam że nie mam ori xenonów tylko dokładane a szkoda mi xenonów jak je tak co chwile trzeba włączać i wyłączać w mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak można to zrobić?Dodam że nie mam ori xenonów tylko dokładane a szkoda mi xenonów jak je tak co chwile trzeba włączać i wyłączać w mieście.

 

Poszukaj, tematów na temat podpinania świateł dziennych w passacie b6, tylko, że zamiast podpinać jakieś świecidełka, podepniesz się do świateł drogowych poprzez regulator PWM. Taki regulator będzie musiał ci zrobić jakiś dobry elektronik. Jak mu powiesz, że chcesz aby twoje żarówki drogowe (55W na żarówkę) świeciły na 40% mocy, to już on będzie wiedział co trzeba zrobić.

 

Regulator działa jak to:http://www.allegro.pl/item713260229_sciemniacz_led_regulator_jasnosci_3a_pwm.html

Tylko ty potrzebujesz coś mocniejszego (ok 6A)

Ważne by robił ci to ktoś kto się na tym zna, bo prosty układ zakłócający wszystkie układy elektroniczne dookoła jest wykonać bardzo łatwo.

 

PS: Moim zdaniem do Zenona z allegro, gra nie warta świeczki. Koszt chińskich zamienników jest tak mały, że po prostu to się nie opłaca. Światła dzienne mają sens, gdy posiadamy żarniki, które kosztują tyle, co cały Chiński zestaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co na to powie sterownik wiązki jak mu się napięcie podczas diagnozy "na zimno" pojawi. Z kolei ewentualne odcięcie przekaźnikiem ma sens po zastosowaniu jednoczesnego przełączania na rezystory symulujące opór żarówek od drogowych...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , a ja mam pytanie czy po zakodowaniu świateł na amerykańskie xenony nadal skręcają i czy włącza się doświetlanie zakrętów jak w ustawieniu skandynawskim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności