Skocz do zawartości
Gość burza1982

Wymiana zegarów w B3 z zegarkiem na zegary z B4 z obrotomierzem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość burza1982

Witam wszystkich.

Mam mały problem wymieniłem zegary w Passacie B3, pierwotnie miałem zegarek, jedną kontrolkę od kierunków i ogólnie stary typ licznika z B3, założyłem licznik z B4 z obrotomierzem z dwoma kontrolkami od kierunków i elektronicznym zegarkiem i oczywiście nie obeszło się bez problemów.

Na początek najważniejszy problem czyli obrotomierz, działa dobrze ale dopiero podczas jazdy, w przypadku postoju i pracy silnika na biegu jałowym wskazówka skacze od 1000 do 4000 obrotów/minutę, czy wie ktoś czym to jest spowodowane i dlaczego w czasie jazdy działa prawidłowo. Drugi problem to kontrolka poziomu cieczy chłodzącej czyli od chłodnicy na początku jak to w VW miga kilka razy po czym gaśnie ale teraz po uruchomieniu silnika po jakiejś minucie znowu zaczyna mi migać i nie chce przestać, wiem że B3 może mieć inne czujniki ale nie wiem jakie od czego zacząć i który wymienić. Ostatni problem to w prawdzie nie problem bo chodzi o kierunki jak zrobic żeby działały prawidłowo kontrolki, obecnie podczas skrętu miga mi tylko jedna obojętne w którą stronę włącze kierunek???

Z góry dziękuje za pomoc i Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drugi problem to kontrolka poziomu cieczy chłodzącej czyli od chłodnicy na początku jak to w VW miga kilka razy po czym gaśnie ale teraz po uruchomieniu silnika po jakiejś minucie znowu zaczyna mi migać i nie chce przestać,

Takie mruganie sygnalizuje nam ilość płynu na zbyt niskim poziomie(czujnik w zbiorniczku płynu). Tak samo mruga gdy np wtyczka przy tym zbiorniczku jest wypięta czyli mruga na rozłączonym układzie i możliwe jest że sygnał z tego czujnika masz na niewłaściwym pinie.

W B3 były też wersje zbiorniczków bez tego czujnika (co z typu starego licznika jest u ciebie bardzo prawdopodobne) i poprostu wogóle nie masz sygnału z tego czujnika i dlatego mruga.

Jeżeli masz zbiorniczek z czujnikiem to aby wyeliminować awarję tego czujnika zrób zwarcie pinów w kostce od tego czujnika np spinaczem. Jeżeli przestanie mrugać to walnięty czujnik jeżeli nie to licznik nie dostanie sygnału.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość burza1982

Dzięki za pomoc spróbuje tak zrobić a jeżeli chodzi o czujnik to mam coś takiego i w poprzednim liczniku działał prawidłowo i migał w przypadku braku płynu.

Zapomniałem jeszcze napisać że mam Passata 90 r. 1,8 benzyna silnik PF 107 KM i automatyczna skrzynia biegów.

A jeżeli chodzi o te piny to mógłby mi ktoś napisać albo podać linka do jakiegoś schematu co tam jest podpięte do którego pinu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem cosik takiego:

 

Poniżej pinologia do liczniów z B4 1.9 TDI:

To po kolei

zaczynamy od pinologi zegarów

1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

5. Masa - jak w pinie 3

6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka)

8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora.

12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

14. pusty

15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

22.Kierunkowskaz lewy

23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

24.Kierunkowskaz prawy

25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka)

28.pusty

Pozdrawiam i powodzenia

 

czyli pin nr 2 i powinien tam byc kabelek czerwono-biały

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię , mam do Ciebie takie pytanko , zepsuły mi się zegary w moim pasku , jest czarno jak w grobie i potrzebuje nowych ( używanych ) . Chcę założyć licznik od B4 1.9 TD te z obrotomierzem i cyfrowym zegarkiem , ale na linkę , czy nie będzie żadnego problemu ?? będzie wsio pasowało ?? Dzięki stary za radę z góry , pozdrawiam .

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy się zgadza numerek pod tarczą, o ile pamiętam 920. jak pasuje to przekładasz i działa.

ps. co jest z tymi starymi zegarami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpier wymieniłem podświetlanie n aczerwone , po 2 mc spaliła się żaróweczka , chciałem poprawić wyjąłem zegary , wymieniłem i już nie świeci nic oprócz kontrolem , myślałem że przerwałem tą taśmę , która daje napięcie na żarówki ale nie wsio jest ok , a zegary dalej nie świcą . a ten numerek m abyć taki sam jak na starym liczniku ?? czyli na tym z B3 i B4 ma być to samo tak ?? a , no i gdzioe pod tą tarcza ?? żebym nie szukał jak głupi a to okaże się że w całkiem innym miejscu hehe :P

Edytowane przez oslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pod wskazówką prędkościomierza jest ten numer, ma byc taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpier wymieniłem podświetlanie n aczerwone , po 2 mc spaliła się żaróweczka , chciałem poprawić wyjąłem zegary , wymieniłem i już nie świeci nic oprócz kontrolem , myślałem że przerwałem tą taśmę , która daje napięcie na żarówki ale nie wsio jest ok

 

Tarczę podświetlają diody - dobrze je założyłeś?

Pamiętaj, że przy diodach ważna jest polaryzacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, oryginalnie są tam żaróweczki bodaj 1,2W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaróweczki?

Jestem święcie przekonany, że zarówno w zegarach VDO jak i Motometer miałem diody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem dwa zegary i w obu były żarówki, w T4-ce sąsiada i kolegi z pracy też są żarówki, liczniki są takie same jak w B3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kontrolki płynu dziś rozwiązałem to u siebie kostka c żółta przepinamy kabelek z pinu 8 na 7 tu tkwi myk pomiedzy starymi a nowymi zegarami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że odkopuję temat, ale mam ten sam problem..Nie bardzo wiem o jaką kostkę chodzi.. JACU6X6 mógłbyś zrobić fotkę tej kostki i napisać którec piny trzeba zamienić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie bardzo wiem o jaką kostkę chodzi..

Chodzi o kostkę z tyłu zegarów, jest tylko jedna więc napewno znajdziesz

i napisać którec piny trzeba zamienić??
przepinamy kabelek z pinu 8 na 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ni nie krzysiek kostki są 3, jedna przy zagarach dwie prz kostce bezpieczników i przy nich przepinamy te kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak mam licznik na linkę a chciałbym sobie założyć elekronic na czujnik w skrzyni to dużo jest problemu z kablami?.Widzę że chyba wtyczka sie różni ta co do licznika dochodzi-ale może sie mylę.Org posiadam obrotomierz i cyfrowy zegarek Passek B4.A jak wygląda sprawa z MFA chodzi mi o sama elektrykę?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy kable do skrzyni i bangla - opisywane było poszukaj problem żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie: mam zegar bez obrotomierza z dwoma kierunkami na górze napędzany na linkę od

benzyny i chce zamienic na zegar z obrotomierzem tez z kierunkami na górze

i też na linkę.Czy będzie pasował bez przerabiania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności