Skocz do zawartości
suchy

Wymiana klocków hamulcowych

Rekomendowane odpowiedzi

Z tej książki wynika że dla tarcz przednich 288mm jak i dla 312mm jest ten sam zacisk Teves FN-3. Czyli co, bez przeszkód można założyć te większe tarcze (oryginalnie mam 288)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak można dorwać wersje elektroniczną "sam naprawiam VW PASSAT" :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kenhor
koledzy jak można dorwać wersje elektroniczną "sam naprawiam VW PASSAT"

 

no wystarczy poszukac troche w sieci :)

...................................

 

mam nadzieje, ze dzialaja caly czas. Jak nie to moglbym jakos Ci wystawic gdzies, ale rozmiar to 147M.

 

//boommax

_usuwanie2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v
Z tej książki wynika że dla tarcz przednich 288mm jak i dla 312mm jest ten sam zacisk Teves FN-3. Czyli co, bez przeszkód można założyć te większe tarcze (oryginalnie mam 288)?

 

Chyba tak!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Z zaznaczeniem, że możliwe to jest tylko dla kół 16"

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

racje mają Ci którzy mówia o wkręcaniu w prawą stronę całych tłoczków.trzeba to robić z wyczuciem aby nie uszkodzić zaworków abs, przy czym na początku trzeba dobrze docisnąć tłoczek aby załapał gwint z duzym skokiem dalej pójdzie łatwo. Nie wciskać bez obracania bo grozi uszkodzeniem zaw. zwrotnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - gdzie znajdują się zaworki ABS i zaworki zwrotne? W cylinderku czy w pompie ABS?

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zarlok82

moi drodzu fanatycy passka do wkrecenia tloczkow wystarczy klucz od szlifierki katowj sprawdzile i chadza az milo pozdro

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj zabrałem się za wymianę tarcz i klocuszków z tyłu w moim Pasku. Wiadomo banalna sprawa. I... o dziwo poszło wyjątkowo źle dlatego że nie poczytałem dokładnie na forum :wstyd: najpierw nie wiedząc że tłoczki należy wkręcić próbowałem je wcisnąć zaciskiem. No i co? No i dupa oczywiście. Dopiero później pomyślałem i zacząłem je wkręcać no i się schowały. Przy okazji okazało się że jeden trzpień łączący zacisku z jarzmem nie ma smaru i jest zablokowany, ale teraz po przesmarowaniu chodzi idealnie. Przejechałem od tamtej pory może z 20 km i widzę że klocki trą o tarcze tylko u góry a na dole tarcza jest w ogóle nie wytarta i tak jest z obydwóch stron. Czy klocuszki się dotrą czy coś spi...łem przy montażu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy klocuszki się dotrą czy coś spi...łem przy montażu?

 

Dotrą dotrą na dole tarczy masz mniejszy docisk klocka z mniejsza siła łapie więc trochę pojeździsz i będzie git:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja to robiłem zwykłą żabką hydrauliczną ;)

Kolego sprawdź sobie uszczelke na tłoczku bo ja też to robiłem taka żabka i skończyło sie na wymianie uszczelki:D bo przez przypadek ( a naprawdę uważałem) przeciąłem gumkę.

Ja polecam do tej roboty jeszcze zwykły mały ścisk stolarski zakręcacie go na tłoczek i cały zacisk i tym samym łatwiej sie wkręca tłoczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i po robocie. Spędziłem nad tą wymianą klocków prawie 3 godziny, ponieważ nie miałem odpowiedniego klucza aby wkręcać te chol...e tłoczki. Uporałem się z tym przy użyciu młotka i śrubokręta (stukałem najdelikatniej jak potrafiłem) i o dziwo nawet nie uszkodziłem ich. Tylne koła nie grzeją się a hamulec ręczny działa. Co prawda zaciąga się nieco wyżej niż wcześniej ale myślę, że jest to kwestia dotarcia się nowych klocków.

 

Wszystkim wielkie dzięki za pomoc.

 

No i oczywiście nie zapomnę o punkcikach "pomógł".

 

witam,

może pomogę swoim przykładem. Użyłem do tego zwykłego ścisku stolarskiego, pod który podłożyłem jakieś zużyte łożysko (bez niego też by się obeszło) i żabki najzwyklejszej (zakupy w makrecie do 10 pln na wyprzedaży) ot fachowy sprzęt. Trochę tłoczek ściskiem docisnąłem i pół obrotu żabką tłoczka (oczywiście zgodnie ze wskazówkami zegara) i znów dokręciłem ścisk i znów żabka w ruch. Operacja "wciskania" zajęła mi max 3 minuty.

Obraz 056m.jpg

Obraz 058m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacue, a zapłon miałeś włączony :D

 

pytanie laika

po co ten zapłon ?

czy to odblokowywuje może jakiś zaworek?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie laika

po co ten zapłon ?

czy to odblokowywuje może jakiś zaworek?

A nie wyczułeś ironii ?

moj post byl IRONICZNY

Podobnie jak Kuczlawa

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanie jakie potrzebne są klucze do wymiany klocków i tarcz hamulcowych z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam pytanie jakie potrzebne są klucze do wymiany klocków i tarcz hamulcowych z przodu

 

jeśli przód to : ampul 7 do odkręcenia zacisku, do jarzma 18 chyba (jak będziesz miał w zapasie 17,19 nie zaszkodzi :D ) i jakiś patent do wciśniecia tłoczka :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc,mam jeszcze jedno pytanie czy potrzeba przy wymianie tarcz odkręcać prowadniki z zacisku hamulca tak jak przy wymianie klocków,jeżeli tak to jakim kluczem ,czy odkręcenie samego zacisku wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopuję...

wczoraj wymieniałem klocki tylne do b5 i nie wiem jakim sposobem ale gdy juz wszystko nasmarowałem, tłoczki wciśnięte znowu trzy razy, prowadnice nasmarowane i wyczyszczone że mucha nie siada a tu ręczny jakby go nie było...??????????? co jest panowie grane. tak po prostu odpadł z gry. kolega mi tłumaczył iż trzeba parę razy naciągnąć po odpowietrzaniu hamulcy - 5 razy mi się zdarzyło zaciągnąć (ostrożny jestem bo cholera wie co z tym dziadostwem się dzieje). żadnej poprawy, jakbym trawę na polu rwał...

 

co jest Panowie?

 

pzdr

AHCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności