Skocz do zawartości
MARIANO

Głośna praca zimnego silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Po uruchomieniu zimnego silnika, przez 30sekund do minuty jego praca jest bardzo głośna. Natomiast po upływie tego czasu wszystko wraca do normy. W czym może leżeć problem? Czy ktoś miał podobny przypadek? Passat 1.8T (AWT) rok produkcji Grudzień 2000.

 

Pozdrawiam i czekam na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli to taki świst, to pompa; ale nie ma czym się martwić, tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale nie jest to świst... Po prostu silnik "warczy"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o.... to nie wiem; ale poczekaj chwilę, ktoś mądrzejszy na pewno się wypowie i doradzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to duzo też zależy od oleju w silniku nie wiem czy zauważyłeś ale jak wymienisz olej na nowy to silnik ciszej chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina oleju, ponieważ przed i po objawy są takie same...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kolega wyzej pewnie olej ma juz pare km dodam ze w polsce sa gorsze oleje niz za zachodznia granica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tak ponieważ włącza się coś na kształt ssania, zwróć uwagę na obroty. Przez te kilkadziesiąt sekund są ok. 1200 później spadają do ok. 740-780.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że włącza się ssanie, ale czy to ma być aż tak głośna praca silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz taki warkot to stawiam na kolektor wydechowy.Pewnie ma mikrorysy i puszcza ,jak sie zagrzeje material sie rozchodzi i jest cisza.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm,może się nie znam,ale jeśli jest tam łańcuch rozrządu,może hałas pochodzi od napinacza łańcuszka rozrządu? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten warkot może pochodzić od napinacza łańcucha rozrządu ja tak mam tylko w ADR posłuchaj czy nie cyka jak się rozgrzeje, mnie czeka wymiana bo chodzi jak diesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez 30sekund do minuty jego praca jest bardzo głośna

moi rodzice maja 1.8T AWM 190KM (170+chip) i dzieje sie identycznie , dzwiek to jakby byla dziura w obudowie od filtra powietrza. Dzwiek ten znika razem ze ssaniem jak obroty spadna juz do normalnych okolo 800rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to cos w rodzaju terkotu albo stukow jezeli tak to hydrauliczne popychacze to jeszcze pojedziesz albo napinacz lancucha to tez pojedziesz dzieje sie to dlatego ze silnik nie ma za dobrego smarowania i olej jest jeszcze gesty a jak jest cieply to cichutko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wszystkim za porady, teraz mniej więcej wiem gdzie może tkwić problem. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MARIANO

Udało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy?

Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIANO

Udało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy?

Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu".

jeśli odgłos dochodzi z za silnika to na 99% napinacz łańcucha mówi papa chyba ze to szklanki/popychacze w tym przypadku tez może chodzić jak diesle :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tak sie zdarzyło raz podczas tej zimy, wsiadłem do auta odpaliłem i jak zaczęło walić to aż z auta wyszedłem trwało to coś koło 5 sek, trzaskał łańcuszek, wymiana oleju pomogła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi tak sie zdarzyło raz podczas tej zimy, wsiadłem do auta odpaliłem i jak zaczęło walić to aż z auta wyszedłem trwało to coś koło 5 sek, trzaskał łańcuszek, wymiana oleju pomogła

 

Na jak długo???? :hmm

 

Olej po zmianie jest nieco gęstszy-pomaga na chwilę.Jeżeli to naponacz to będzie klepało coraz głośniej i częściej,jeżeli szklanki-to podczas każdego odpalania zimnego silnika.

 

 

MARIANO

Udało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy?

Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu".

 

Napinacz łańcuszka rozrządu się kończy-taki właśnie daje efekt jak się zaczyna "sypać".Jeżeli pojawia się to właśnie w takich okolicznościach to jest to na 99% jego wina,bo szklanki by "grały" już podczas odpalania zimnego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle czasu minelo, a nikt nie podal poprawnej odpowiedzi w temacie ;)

 

Winowajca za halasy jest zawor N80, czyli "Zawór filtra z węglem aktywnym".

 

Taki jego urok, ze glosno pracuje na zaimnym silniku. U mnie wibracje przechodza na kabine ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności