MARIANO Zgłoś #1 Napisano 17 Czerwca 2009 Po uruchomieniu zimnego silnika, przez 30sekund do minuty jego praca jest bardzo głośna. Natomiast po upływie tego czasu wszystko wraca do normy. W czym może leżeć problem? Czy ktoś miał podobny przypadek? Passat 1.8T (AWT) rok produkcji Grudzień 2000. Pozdrawiam i czekam na pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #2 Napisano 17 Czerwca 2009 jeśli to taki świst, to pompa; ale nie ma czym się martwić, tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANO Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2009 Dzięki, ale nie jest to świst... Po prostu silnik "warczy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #4 Napisano 17 Czerwca 2009 o.... to nie wiem; ale poczekaj chwilę, ktoś mądrzejszy na pewno się wypowie i doradzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #5 Napisano 17 Czerwca 2009 Według mnie to duzo też zależy od oleju w silniku nie wiem czy zauważyłeś ale jak wymienisz olej na nowy to silnik ciszej chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANO Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2009 To nie jest wina oleju, ponieważ przed i po objawy są takie same... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek19854 Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2009 jak kolega wyzej pewnie olej ma juz pare km dodam ze w polsce sa gorsze oleje niz za zachodznia granica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2009 Jest tak ponieważ włącza się coś na kształt ssania, zwróć uwagę na obroty. Przez te kilkadziesiąt sekund są ok. 1200 później spadają do ok. 740-780. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANO Zgłoś #9 Napisano 17 Czerwca 2009 Rozumiem, że włącza się ssanie, ale czy to ma być aż tak głośna praca silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2009 Jak masz taki warkot to stawiam na kolektor wydechowy.Pewnie ma mikrorysy i puszcza ,jak sie zagrzeje material sie rozchodzi i jest cisza. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #11 Napisano 17 Czerwca 2009 hmmm,może się nie znam,ale jeśli jest tam łańcuch rozrządu,może hałas pochodzi od napinacza łańcuszka rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekp Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2009 ten warkot może pochodzić od napinacza łańcucha rozrządu ja tak mam tylko w ADR posłuchaj czy nie cyka jak się rozgrzeje, mnie czeka wymiana bo chodzi jak diesel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwitecki Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2009 przez 30sekund do minuty jego praca jest bardzo głośna moi rodzice maja 1.8T AWM 190KM (170+chip) i dzieje sie identycznie , dzwiek to jakby byla dziura w obudowie od filtra powietrza. Dzwiek ten znika razem ze ssaniem jak obroty spadna juz do normalnych okolo 800rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichybob Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2009 a moze to cos w rodzaju terkotu albo stukow jezeli tak to hydrauliczne popychacze to jeszcze pojedziesz albo napinacz lancucha to tez pojedziesz dzieje sie to dlatego ze silnik nie ma za dobrego smarowania i olej jest jeszcze gesty a jak jest cieply to cichutko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MARIANO Zgłoś #15 Napisano 18 Czerwca 2009 Dzięki, wszystkim za porady, teraz mniej więcej wiem gdzie może tkwić problem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miniol Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2011 MARIANO Udało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy? Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2011 MARIANOUdało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy? Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu". jeśli odgłos dochodzi z za silnika to na 99% napinacz łańcucha mówi papa chyba ze to szklanki/popychacze w tym przypadku tez może chodzić jak diesle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #18 Napisano 13 Maja 2011 mi tak sie zdarzyło raz podczas tej zimy, wsiadłem do auta odpaliłem i jak zaczęło walić to aż z auta wyszedłem trwało to coś koło 5 sek, trzaskał łańcuszek, wymiana oleju pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 14 Maja 2011 mi tak sie zdarzyło raz podczas tej zimy, wsiadłem do auta odpaliłem i jak zaczęło walić to aż z auta wyszedłem trwało to coś koło 5 sek, trzaskał łańcuszek, wymiana oleju pomogła Na jak długo???? :hmm Olej po zmianie jest nieco gęstszy-pomaga na chwilę.Jeżeli to naponacz to będzie klepało coraz głośniej i częściej,jeżeli szklanki-to podczas każdego odpalania zimnego silnika. MARIANOUdało Ci się może wyjaśnić przyczyny tej głośnej pracy? Jestem ciekaw, bo sam ostatnio czegoś takiego doświadczam (AWT, 2003). Jeżdżę już 4 rok i gdzieś około lutego tego roku po raz pierwszy pojawił mi się ten efekt (i tak jest do teraz). Po każdym dłuższym postoju (ponad 8godzin), silnik po uruchomieniu wydaje się przesadnie głośny - coś jakby nieszczelność w wydechu. Po ok.30 sekundach obroty spadają poniżej 1000 i wszystko nagle cichnie. Jestem pewien, że w zeszłym roku nie miałem takiego "efektu". Napinacz łańcuszka rozrządu się kończy-taki właśnie daje efekt jak się zaczyna "sypać".Jeżeli pojawia się to właśnie w takich okolicznościach to jest to na 99% jego wina,bo szklanki by "grały" już podczas odpalania zimnego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2013 Tyle czasu minelo, a nikt nie podal poprawnej odpowiedzi w temacie Winowajca za halasy jest zawor N80, czyli "Zawór filtra z węglem aktywnym". Taki jego urok, ze glosno pracuje na zaimnym silniku. U mnie wibracje przechodza na kabine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach