Zajec Zgłoś #1161 Napisano 9 Marca 2011 Przeczytałem 400 postów tego wątku, wiem że jest KKL dla aut do 2004 oraz CAN dla aut od 2005. Oczywiście trochę ugogólnione - istnieją wyjątki. Mam natomiast jeszcze pytanie: czy samochody z KKL mają również CAN, albo samochodzy z CAN mają również (dla wstecznej kompatybilności?) KKL? Pytam, bo część postów sugeruje jakoby dało się wybrać między KKL a CAN Przykładowo: Z punktu widzenia użytkownika praca po CAN oznacza zdecydowanie szybsze skanowanie sterowników w aucie. Do Twojego auta najprostszy i najtańszy do podstawowej diagnostyki, tzw. KKL za około 50 zł z Allegro, droższy, zdecydowanie szersze spektrum funkcjonalności - VCDS (HEX-USB+CAN), cena również zdecydowanie wyższa. Jeśli faktycznie część samochodów ma jednocześnie KKL i CAN, to czy wykorzystują one to samo gniazdo OBD2? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zajec Zgłoś #1162 Napisano 9 Marca 2011 Dziękuję sipowitz. Do KKL wszyscy polecają VAG-COM 311.2 (ewentualnie 409.1). Jednak na stronie http://www.ross-tech.com/vcds/download/ widać, że VCDS Release 10.6 obsługuje takie "magiczne" rzeczy jak: 1) KEY-COM (Dual-K VAG-COM) 2) KII-USB (Intelligent Dual-K) 3) KEY-USB (Dual-K VAG-COM) Kurcze... czy to nie znaczy, że nawet najnowszy VAG-COM (do legalnego pobrania on producenta) powinien współpracować z KKL? I chyba ostatnie pytanie: czym jest VCDS-Lite? Czy on obsługuje KKL? Czy CAN? Czym się różni od "pełnego" VDCS? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zajec Zgłoś #1163 Napisano 9 Marca 2011 Niestety, tak fajnie nie ma. KKL działa tylko z VAG-COM 311/409 lub dla najnowszych systemów 64-bit z VCDS Lite (zvitaminizowanym).Ten Twój czas odpowiedzi... liczyłem ze dowiem się wszystkiego w kilka dni a nie w godzinę Cytując jeszcze ross-tech: VCDS-Lite works with all versions of Windows, from Windows 95 though Window 7, Both 32-bit and 64-bit Windows builds work fine Tak więc ten VCDS-Lite powinien działać na każdym systemie Windows, jest to nowsza wersja niż 311.2 czy 409.1. sipowitz: czy potrafisz może coś więcej powiedzieć na temat różnicy między 311.2/409.1 a VCDS-Lite? Jest sens używać tego VCDS-Lite poza sytuacjami konieczności - takimi jak Windows x86_64? Może dorzucili tam np. moduł komfortu i nie trzeba już dla KKL korzystać z czeskiego? Dla ciekawskich jak ja: Możliwości VCDS-Lite: Feature Comparison. Można sobie na szybko (bez aktywacji) wyczyścić błędy tym programikiem. Oczywiście za $99 możliwość aktywacji... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert10 Zgłoś #1164 Napisano 9 Marca 2011 Po przeczytaniu tego działu wyszukałem sobie taki kabelek http://allegro.pl/interfejs-vag-commander-hex-eeprom-k-can-diagnoza-i1471815050.html Kabelek ma mi służysz raczej tylko do domowej diagnostyki i korygowania stanu licznika (passek 98r oraz 2004r) . Znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.viaken.pl/pl/viaken-professional/mega-pakiet-interfejs-vag-usb-kkl-line-2-linie-k-kable-obd1-obd2-lt-piny-105.html I stąd moje pytanie: czy 2 kablem skoryguje licznik i zdiagnozuje nowszego passata (2004r)?? Proszę o radę albo wskażcie jakiś inny kabel, którym mógłbym zrobić to co pisałem wyżej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zajec Zgłoś #1165 Napisano 9 Marca 2011 Robert10, o KKLach i Commanderach było w tym wątku wiele, poświęć czas, przeczytaj, dowiesz się.Właściwie, to zaciekawiło mnie to. Rozumiem, że ten Commander jako oprogramowanie nie jest najciekawszy. Ale mimo wszystko on przecież gada z samochodem przez CAN! Czy nie można więc kupić sobie takiego zestawu dla samego kabla i dalej kombinować z programem VCDS? Czy może VCDS jest na tyle uprzykrzający, że wykryje inny kabel i odmówi działania? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #1166 Napisano 10 Marca 2011 Rozumiem, że ten Commander jako oprogramowanie nie jest najciekawszy. Ale mimo wszystko on przecież gada z samochodem przez CAN! Czy nie można więc kupić sobie takiego zestawu dla samego kabla i dalej kombinować z programem VCDS? Czy może VCDS jest na tyle uprzykrzający, że wykryje inny kabel i odmówi działania? :hmm Jak by to napisać, Commander działa z kabelkiem K+Can Commander i właściwie służy tylko do zmiany przebiegu, grzebania w EEProm sterowników i czasem do kodowania kluczyków. VCDS Lite działa z kabelkiem KKL i można przez niego zdiagnozować starsze auta, a VCDS działa z kabelkiem HEX CAN + USB i też można nim diagnozować auta, tyle że VCDS działa po linii Can i po linii K więc diagnozuje wszystkie roczniki (oczywiście te które mają złącze diagnostyczne). Żadna z innych kombinacji nie wchodzi w grę bo po prostu nie zadziała. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert10 Zgłoś #1167 Napisano 11 Marca 2011 Czym różni się: http://moto.allegro.pl/vag-k-can-commander-2-5-licznik-immo-diag-promo-i1478761593.html od tego kabelka: http://moto.allegro.pl/nowosc-vag-commander-3-6-vw-audi-skoda-seat-i1484558846.html albo tego: http://www.telwis.pl/interfejs-vag-can-commander-51-full-edc15xme7x-line-p-69.html Czy możliwość współpracy z nowszymi commanderami to nie jest tylko naciąganie w przypadku tych produktów?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #1168 Napisano 11 Marca 2011 Sipowitz mam do ciebie pytanie co do Vag Commandera 1.4. Zastanawia mnie czym sie rozni Vag Commander 1.4 Viakena http://www.viaken.pl/pl/viaken-professional/interfejs-vag-k-can-commander-1-4-full-118.html od tego sprzedawanego na allegro http://allegro.pl/interfejs-vag-commander-hex-eeprom-k-can-diagnoza-i1471815050.html Pytam bo u Viakena cena jest prawie dwa razy mniejsza, a jesli maja ta sama funkcjonalnosc, to nie warto przeplacac. Dodam ze obecnie mam kabelek Vag Tacho, ktory nie laczy mi sie z licznikiem 3b0920829A z b5FL z 2004r, a chcialbym sie z nim polaczyc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1169 Napisano 11 Marca 2011 Dodam ze obecnie mam kabelek Vag Tacho, ktory nie laczy mi sie z licznikiem 3b0920829A z b5FL z 2004r, a chcialbym sie z nim polaczyc. Mam VAg tacho 2,5 i z 3b0920849 gadał bez zająknięcia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #1170 Napisano 11 Marca 2011 Niestety, ale moj VagTacho 2.5 laczyl sie po jakis 10-20 probach i jedynie co, to udalo sie odczytac/zapisac eeprom. Pin oraz korekcja przebiegu byla nie mozliwa. Ogolnie to ten moj kabel wysmienicie sie sprawowal ze starym licznikiem 822A. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aitens Zgłoś #1171 Napisano 11 Marca 2011 Witam, Wydaje mi się że 1.4 z pasiorem 2004 się połączy, ale korekty raczej nie zrobisz. Do tego to by sie 3.6 FULL przydał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #1172 Napisano 11 Marca 2011 Innym czyli jakim? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g.ntas Zgłoś #1173 Napisano 12 Marca 2011 witam mam zamiar kupić taki oto skaner vag. i w związku z tym mam do was pytanie. czy tym skanerem mógł bym ,,wszystko zrobić,, chodzi mi o rożnego rodzaju adaptacje kasowanie błędów,diagnozowanie i takie tam. chciałbym kopic raz a dobrze, chyba że waszym zdaniem jest to nieopłacalna inwestycja,co wy na to? http://allegro.pl/najlepszy-vag-5053-can-live-data-adapt-j-polski-i1501442122.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g.ntas Zgłoś #1174 Napisano 13 Marca 2011 dzięki za odpowiedź.pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #1175 Napisano 15 Marca 2011 pytanie trochę z innej beczki, mam w garażu kompa stacjonarnego chciałbym go wykorzystać do diagnostyki i nie nosić się z laptopem. Na jaka odległość można przedłużyć maksymalnie kabel, odległość od kompa do złącza w samochodzie to ok. 4m czy jeśli przedłużę usb to jest szasa ze będzie komunikacja. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1176 Napisano 15 Marca 2011 mam w garażu kompa stacjonarnego chciałbym go wykorzystać do diagnostyki Długość kabla chyba nie ma wielkiego znaczenia więc powinno hulać. Te... zaraz - a dynamiczne będziesz chciał robić? Na wszelki wypadek kup dłuższy kabel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #1177 Napisano 15 Marca 2011 Te... zaraz - a dynamiczne będziesz chciał robić? Na wszelki wypadek kup dłuższy kabel bardzo dowcipny nie zawsze przy diagnostyce jest potrzeba robic dynamiczne logi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #1178 Napisano 15 Marca 2011 w moim przypadku w grę wchodzi długość ok 5m mysle ze cos takiego powinno wystarczyc http://allegro.pl/aktywny-kabel-przedluzacz-usb-5m-ze-wzmacniaczem-i1500747248.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #1179 Napisano 15 Marca 2011 Witam serdecznie poszukuje ... kabelka do 2005 rok VW Jetta 2.5L wer. USA ... Podejrzewam że musi być z CAN...?? TO CO CHCE KUPIĆ NA EBAY tylko ... USA wchodzi w grę. Chcę żeby pasowało i można było kasować błędy ..pomocy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #1180 Napisano 15 Marca 2011 Znaczy potrzebujesz kupić w USA? Co do kabla, to wygląda na skrzyżowanie ELMa z KKLem. Nie prościej i lepiej kupić HEX-CAN+USB? nie wiem jaki kupic zakupy tylko ebay z USA chce zeby pasowalo do tej Jetty 2005 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach