mendoza27 Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2009 Witam. Mam mały problem z moim szczupakiem. B4 kombi 1,9 TDI 90 KM silnik 1Z. Otóż na 4-tym biegu przy 2750 obr/min jakby cos go dławiło (jest dziura w obrotach ale po chwili zaczyna wchodzić ale bardzo powoli) , to samo dzieje się na 5-ce ale już przy 2500 obr/min. Dodam że nie dzieje się tak za każdym razem oraz że na 1-szm , 2-im , i 3 -cim biegu kręci cały czas (sprawdzałem do 3750 obr/min i zero dziury cały czas idzie pięknie). I jeszcze jedno turbina idzie do pracy cały czas w okolicach 1800 obr/min (bez względu czy pózniej silnik się muli czy nie). Z góry dzięki za odpowiedz. Pomóżcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #2 Napisano 6 Czerwca 2009 Może warto byłoby go podłaczyć, bo z wstępnych objawów wygląda na przepływkę ale powodów innych mogą być setki... Podłącz go do kompa i zobacz co za błędy wyskoczą. Chociaż ja bym go za wszelką cenę najpier przeczyścił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #3 Napisano 6 Czerwca 2009 Kolego wyczyść przeplomierz oraz wymień zawór N75 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
busz23 Zgłoś #4 Napisano 11 Czerwca 2009 odłącz przepływomież i sprawdż czy przy odpiętym będzie zachowywał się tak samo,jeżeli tak to do wymiany, ---------- Post added at 08:21 ---------- Previous post was at 08:16 ---------- chociaż nic nie napisałeś że muli na 1 i 2, u mnie mulił czasami na 5-ce i okazało się że są zapieczone kierownice spalin czy coś w tym rodzaju,zrobili mi to,wyczyścili kolektor wraz z egr-em dostał kopa i problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FILIP190 Zgłoś #5 Napisano 11 Czerwca 2009 u mnie było to samo... mial doła jakby paliwa nie dostawal jak sie mu depneło a jak powoli sie przyspieszalo to rozpedzil sie do 185km/h pomogła wymiana zaworu N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #6 Napisano 11 Czerwca 2009 Witam. Sprawdzałem go pod kompem wyskoczył błąd powietrza dolotowego ( powód rozłączony przewód podciśnienia ). Po złączeniu przewodu problem nadal występuje ( na kompie nic nie było o n75, czyli wnioskuję że jest OK ). Sprawdzałem przepływomierz i jest czyściutki. A problem nadal występuje ( ale z częstotliwością co ok. 4 razy) trzy razy kręci super a za 4 zmula go przy 2750 na 4-ce lub 2500 na 5-tce ( 1,2,3 kręci jak głupi do 4000 i powyżej). Dodam że zauważyłem że gdy go "przymula" i na chwilę odpuszczę gaz to już po ponownym dodaniu gazu idzie dobrze. diabeł wie co go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 11 Czerwca 2009 a moze to poprostu odciecie zapłonu zeby nie wariowali kierowcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #8 Napisano 11 Czerwca 2009 Dodam że zauważyłem że gdy go "przymula" i na chwilę odpuszczę gaz to już po ponownym dodaniu gazu idzie dobrze To są typowe objawy zaworu n75. Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie. Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne i wrzucił na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #9 Napisano 12 Czerwca 2009 Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinieTo w 1Z jest VNT? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2009 Nie, w 1z jest turbina westgate. Chodziło mi o cięgno, które otwiera boczny upust spalin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #11 Napisano 12 Czerwca 2009 Mendoza-kolego,zrób logi dynamiczne i do działu diagnostyka,możesz jeszcze odłączyć wtyczke od nadajnika prędkościomierza tą na skrzyni aby wykluczyć problemy z nastawnikiem pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #12 Napisano 18 Czerwca 2009 W sobotę jadę do kumpla, podłączymy VAG-a i się przejedziemy i wtedy może coś pokaże. Wyczytałem że błędy N75 się zerują po wyłączeniu silnika (oczywiście gdy zawór nie jest kompletnie "padnięty" ). W sobotę wieczorem dam znać co z tego wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #13 Napisano 19 Czerwca 2009 Zabezpiecz sobie sprawny-sprawdzony N-75 na podmiane:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mendoza27 Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2009 (edytowane) Witam. Piter84 miał rację . Okazało się że jest zapieczone cięgno od turbiny. Podłączyliśmy kompa i się przejechaliśmy. Na 4-tym biegu 2750 obr/min dopiero gdy auto "przymuliło" wyskoczył błąd (zerujący się po wyłączeniu zapłonu). Po podniesieniu auta (kumpel patrzył od spodu) i odpalenu nawet przy 4500 obr/min cięgno nawet nie drgnęło . Czyli czeka mnie zdjęcie osłon z dołu , wymontowanie zaworu i próba przeczyszczenia całego "manifoldu" . Gdy to zrobię dam znać na forum czy to pomogło. + dla piter84 (nie wiem dlaczego nie mogę Ci przyzanć "POMOGŁ" ---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 20:33 ---------- To są typowe objawy zaworu n75. Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie. Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne i wrzucił na forum. Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie. właśnie ta sztanga wogóle się nie rusza nawet jak go przeciągnę do 4500 rpm na biegu jałowym. Edytowane 20 Czerwca 2009 przez mendoza27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach