Skocz do zawartości
mendoza27

brak mocy na 4 i 5 biegu powyżej 2750rpm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mały problem z moim szczupakiem. B4 kombi 1,9 TDI 90 KM silnik 1Z. Otóż na 4-tym biegu przy 2750 obr/min jakby cos go dławiło (jest dziura w obrotach ale po chwili zaczyna wchodzić ale bardzo powoli) , to samo dzieje się na 5-ce ale już przy 2500 obr/min. Dodam że nie dzieje się tak za każdym razem oraz że na 1-szm , 2-im , i 3 -cim biegu kręci cały czas (sprawdzałem do 3750 obr/min i zero dziury cały czas idzie pięknie). I jeszcze jedno turbina idzie do pracy cały czas w okolicach 1800 obr/min (bez względu czy pózniej silnik się muli czy nie). Z góry dzięki za odpowiedz. Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może warto byłoby go podłaczyć, bo z wstępnych objawów wygląda na przepływkę ale powodów innych mogą być setki... Podłącz go do kompa i zobacz co za błędy wyskoczą. Chociaż ja bym go za wszelką cenę najpier przeczyścił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wyczyść przeplomierz oraz wymień zawór N75 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłącz przepływomież i sprawdż czy przy odpiętym będzie zachowywał się tak samo,jeżeli tak to do wymiany,

 

---------- Post added at 08:21 ---------- Previous post was at 08:16 ----------

 

chociaż nic nie napisałeś że muli na 1 i 2, u mnie mulił czasami na 5-ce i okazało się że są zapieczone kierownice spalin czy coś w tym rodzaju,zrobili mi to,wyczyścili kolektor wraz z egr-em dostał kopa i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo...

mial doła jakby paliwa nie dostawal jak sie mu depneło a jak powoli sie przyspieszalo to rozpedzil sie do 185km/h :)

pomogła wymiana zaworu N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sprawdzałem go pod kompem wyskoczył błąd powietrza dolotowego ( powód rozłączony przewód podciśnienia ). Po złączeniu przewodu problem nadal występuje ( na kompie nic nie było o n75, czyli wnioskuję że jest OK ). Sprawdzałem przepływomierz i jest czyściutki. A problem nadal występuje ( ale z częstotliwością co ok. 4 razy) trzy razy kręci super a za 4 zmula go przy 2750 na 4-ce lub 2500 na 5-tce ( 1,2,3 kręci jak głupi do 4000 i powyżej). Dodam że zauważyłem że gdy go "przymula" i na chwilę odpuszczę gaz to już po ponownym dodaniu gazu idzie dobrze. diabeł wie co go boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to poprostu odciecie zapłonu zeby nie wariowali kierowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam że zauważyłem że gdy go "przymula" i na chwilę odpuszczę gaz to już po ponownym dodaniu gazu idzie dobrze

 

To są typowe objawy zaworu n75. Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie. Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne i wrzucił na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie
To w 1Z jest VNT?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, w 1z jest turbina westgate. Chodziło mi o cięgno, które otwiera boczny upust spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mendoza-kolego,zrób logi dynamiczne i do działu diagnostyka,możesz jeszcze odłączyć wtyczke od nadajnika prędkościomierza tą na skrzyni aby wykluczyć problemy z nastawnikiem pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę jadę do kumpla, podłączymy VAG-a i się przejedziemy i wtedy może coś pokaże. Wyczytałem że błędy N75 się zerują po wyłączeniu silnika (oczywiście gdy zawór nie jest kompletnie "padnięty" ). W sobotę wieczorem dam znać co z tego wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabezpiecz sobie sprawny-sprawdzony N-75 na podmiane:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Piter84 miał rację . Okazało się że jest zapieczone cięgno od turbiny. Podłączyliśmy kompa i się przejechaliśmy. Na 4-tym biegu 2750 obr/min dopiero gdy auto "przymuliło" wyskoczył błąd (zerujący się po wyłączeniu zapłonu). Po podniesieniu auta (kumpel patrzył od spodu) i odpalenu nawet przy 4500 obr/min cięgno nawet nie drgnęło . Czyli czeka mnie zdjęcie osłon z dołu , wymontowanie zaworu i próba przeczyszczenia całego "manifoldu" . Gdy to zrobię dam znać na forum czy to pomogło. + dla piter84 (nie wiem dlaczego nie mogę Ci przyzanć "POMOGŁ"

 

---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 20:33 ----------

 

To są typowe objawy zaworu n75. Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie. Najlepiej jakbyś zrobił logi dynamiczne i wrzucił na forum.
Sprawdź też czy chodzi sztanga wychodząca z gruszki przy turbinie.
właśnie ta sztanga wogóle się nie rusza nawet jak go przeciągnę do 4500 rpm na biegu jałowym. Edytowane przez mendoza27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności