Skocz do zawartości
Gość thoomass

Zaślepienie zaworu recyrkulacji spalin 1,9 TDI jest sens?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomeks

jacue.to mi sie podoba.napisz jaki masz silnik.mojim zdaniem najbardziej zyskasz na elastycznosci,jak przyspieszasz to zawor sie zamyka i zanim do kolektora bedzie dostarczane samo powietrze(bez spalin)to troche czasu mija,a u ciebie to bedzie odrazu. :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przez zaslepiony EGR silnik moze kiepsko pracowac?TZN trząśc sie na wolnych obrotach ??

Moze powiem o co chodzi.

Wszystkie problemy zaczeły sie od rury chłodnicy ktora spadał podczas zjazdu z kraweznika, wymieniłem ja na nową, wymienilem termostat i zalałem nowym płynem.

 

Po tej naprawie zaczeły sie kłopoty z zapalającą sie lampką zółtą podczas rozgrzewania samochodu, tzn. przy zimnym samochodzie po 5 min jazdy zapalała sie ta kontrolka "!", silnik tracił moc i musialem wyłączas samochod na 1 min. potem juz wszystko bylo ok. Oddałem go do warsztatu i stwierdzili ze jeden pompowtryskiwacz wysiadł (wymieniłem go na nowy), ale przy odbiorze stwierdzili ze musze jeszcze wyminic EGR na sprawny (bo ten nie działa i hałasuje) i jeszcze jeden pompowtryskiwacz działa ,ale daje niepoprawne odczyty.

Podobno przyczyna tej nieładej pracy jest EGR, ale jakos Wszyscy go zaslepiaja.

Mam wrazenie ze cos nie tak , jak by mne ktoś w warsztacie "..... od tyłu", bo na te naprawy na razie (bez wtrysku ) wydałem ponad 1000zł, a efekt pracy silnika jest gorszy od 20letniego diesla. A i przy rozruchu zimnego silnika raz zakopcił i pracuje bardzo nieregularnie póki sie nie rozgrzeje.

 

ps

Kto zna jaksi sensowny warsztat w W-wie (żoliborz), mysle o Masters-ie lub Diagtronik-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziewne objawy. Zalezy jeszcze jaka byla usterka z tym EGRem ale nie sadze by miala wplyw. Natomiast nie sugeruj sie moim zdaniem bo az tak na mechanice sie nie znam. W wawie na dieslach to najlepiej sie chyba zna... masters.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

moim zdaniem jakby to byl wtrysk to silnik chodzil by caly czas zle,a u ciebie po zgaszeniu na 1 min wszystko wracalo do normy,chyba ze zle cie zrozumialem?moze jak ci ta rura spadla,to plyn zalal jakis czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszwroc82

Hej EGR poraz kolejny.

Denerwuje mnie ten badziew, zaczął chlapać olejem po moim czystym silniczku :evil:

Wyczyszcze dziada i zamontuje jeszcze raz, jak nie pomoże to go cementem zaślepie :evil:

 

A tak na poważnie... czy zablokowanie EGR w pozycji zamknietej zrobi mu jakas roznicę ? tzn. czy dalej będzie świnił ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od listopada jezdze bez egra. odłączyłem go poniewaz zaczął wydawac dziwne dzwieki. Miałem kupić używany ale jakoś nie moge znaleźć w miare dobrego a że nic się nie dzieje z autem to mi się przestało spieszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy od tego momentu jak go zaslepiłeś co się działo

aha i jeszcze jedno w którym miejscu go zaślepiłeś

dzieki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też nad zaślepieniem bo już nie wiem co robić ,w moim przypadku samochód zrobił się mniej dynamiczny ,a i na 4 i 5 biegu (spadochron sie otwierał tak po wyzej 2000 obr,

wymieniłem N75 ,wyczyściłem turbo ,dopatrzyłem sie tez że IC jest przetarty w sobotę się wezme za wymiane jego.

Może pomoże zaślepienie ERG brak mi juz pomysłów

Może przepływka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjalem i zaslepilem wezyk od EGRa i na wolnych obrotach chyba troche bardziej silnikiem telepie i byc moze ciut glosniej chodzi.

To tyle z moich odczuc po zaslepieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjalem i zaslepilem wezyk od EGRa i na wolnych obrotach chyba troche bardziej silnikiem telepie i byc moze ciut glosniej chodzi.

To tyle z moich odczuc po zaslepieniu.

 

zaślep go porządnie czyliwstaw blaszke pod EGR i zaślep też końcówke w zaworze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zaslepilem swoj egr w nastepujacy sposob w wezyk od podcisnienia wkrecilem wkreta i zalozylem go spowrotem na ta gruszke i pod rurke laczaca dwa kolektory dorobilem blaszke,zadnych bledow mi mie wywal a co do mocy to jest z dolu zrywniejszy bo nie leca spaliny do cylindrow na wolnych obrotach jezdze juz tak dwa lata i zadnych efektow ubocznych;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaślepiłem tuż przed samym zaworem EGR. Elastyczność w zakresie wolnych obrotów poprawiła się. Po przejechaniu 500 km żadnych błędów w sterowniku. Jedyne moje odczucie to nieznacznie dłuższe rozgrzewanie silnika co jest oczywiście uzasadnione. Silnik ja w opisie. Polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od kilku dni zaczął mi bardzo mocno kopcić na błękitno, kiedy temperatura dojdzie do 90 to przestaje całkowicie. Przegoniłem kilka razy go po autostradzie bo miałem przeładowania turbiny i pomogło ale zaczął dymić. Dowiedziałem sie że to wina EGR jak dokładnie zaślepić ten zawór EGR? Prosze o jakies fotki bo nie chce coś namotać.

Dziękuje.

Edytowane przez mariuszmk55

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

od kilku dni zaczął mi bardzo mocno kopcić na błękitno, kiedy temperatura dojdzie do 90 to przestaje całkowicie. Przegoniłem kilka razy go po autostradzie bo miałem przeładowania turbiny i pomogło ale zaczął dymić. Dowiedziałem sie że to wina EGR jak dokładnie zaślepić ten zawór EGR? Prosze o jakies fotki bo nie chce coś namotać.

Dziękuje.

 

szukjaka nie parzy leniu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10967&highlight=zaw%F3r+EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem juz zaslepiony jak go kupiłem, była wstawiona blaszka w rurce która idzie od spalin, kolektora wylotowego do zarowy egr, który łaczy sie z ssacym. jest tam taki łacznik na 2 sróby bardzo łatwo torozkrecic i wsadzic tam blaszke. moja odczucia co to tego zabiegu. gdy był zaslepiony zimą niedogrzewał sie teraz jeszcze nie weim jak bedzie sie grzał zobaczymy tej zimy z otwartym. po sciagnieciu zaslpeki wzrosły mi obroty silnika z 850 do 900. zawór egr działa na ssaniu czyli po odpaleniu silnika jak jest zimny i na jałowym biegu, jak przyspieszasz powinien byc zamkniety. dlatego po odpaleniu spaliny maja okropny zapach. moj pomysł na to wszystko co zauwazyłem jak rozkreciłem egr, kilka imbusów, w srodku nie było spalin i wysokiego cisnienia a olej od turbo przez przewody IC tak zajechały scianki kkolektora ssacego se skrobałem wszystko i czysciłem naftą teraz jak jest odslepiony to podejrzewam ze troche sie tego oleju tam wypala, nie zagladałem teraz ale tak podejrzewam, co do mocy tonie wiem jakas tam roznica pewnie jest ale nieznaczna wkoncu on sie zamyka jak wciskasz gaz wiec jaki sens go zaslepiac skoro dobrze działa, no jak ktos napisał ze lepiej sie zbiera z dolnych wartosci, moze i tak. a tak wole to ludzie najpierw zrozumiejscie jak to wszystko działa a niewymieniacie wszystko po koleji, komus kompci wymieni egr komus turbo przeładowuje tez wymieni, ale co to ma wspolnego. najpierw tzreba zrozumiec jak działa silnik w pasku jak sie co z czym ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw tzreba zrozumiec jak działa silnik w pasku jak sie co z czym ma

Dobrze, że oświeciłeś setki forumowiczów :lol

podejrzewam ze troche sie tego oleju tam wypala

Ale może zacznij od siebie :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moj pomysł na to wszystko co zauwazyłem jak rozkreciłem egr, kilka imbusów, w srodku nie było spalin i wysokiego cisnienia a olej od turbo przez przewody IC tak zajechały scianki kkolektora ssacego se skrobałem wszystko i czysciłem naftą teraz jak jest odslepiony to podejrzewam ze troche sie tego oleju tam wypala

gdyby był zaślepiony od nowości to nic byś nie skrobał, a ścianki kolektora byłyby lśniące ;). Skrobałeś sadzę która dostała się do kolektora właśnie przez zawór EGR, a w połączeniu z mgiełką olejowa tworzy sie lepkie gó...wno i osadza na sciankach - przy prawidłowym działaniu zaworu niestety tak się dzieje, oczywiście na wszystko potrzeba czasu. Podsumowując nic Ci sie tam nie wypali, a ciśnienie jakie było, takie jest dalej bez względu na to czy zawór jest zaślepiony, czy tez nie ;)

 

pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaślepiłem na dwa dni i z powrotem go podłączyłem dał trochę mocy nie powiem, ale jak stoję na światłach to klekocze jak h... w końcu jest to jakoś powiązane z przepływomierzem, ja uważam że dla 3 koni mocy i czystego egr niema co rezygnować z komfortu i pewności o silnik i tyle. A wy jak uważacie, ogólnie nie jestem przeciw ani za. Powodzenia i udanego wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch

... wywalenie EGR daje tylko i wyłącznie plus w postaci czystego kolektora i nic więcej.

A jak ktoś piszę że po wywaleniu EGR mu mocy przybyło i takie tam to ma halucynacje :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności