irift Zgłoś #21 Napisano 11 Czerwca 2009 czy jezeli mam juz zuzyty skraplacz nie bedzie chłodziło w samochodzie ? a tak poza tym to mam problem taki: mialem robiona klime w serwisie, zostaly wymienione te 2 przewody na dole i sprezarka, odgrzybienie sprawdzenie szczelnosci i nabicie. Działała może ze 3-4 dni i znowu lipa dmucha ale juz nie tak jak trzeba... dodam ze sprawdzalem czy podczas pracy te 2 aluminiowe przewody gdzie sa zawory sa chłodne bo 1 powinien byc oszroniony i jest tak ze ten maly wąż na odcinku od tego zaworu z czarną nakretka do blachy gdzie sie koncza 2 ( w strone szyby ) jest zima a od zaworu w strone silnika juz nie... czyli jakies 15 cm chłodnego przewodu... dziwne to bo chlodziła elegancko do teraz. dodam ze nie ma zadnych bledow w klimatronicu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #22 Napisano 11 Czerwca 2009 ten maly wąż na odcinku od tego zaworu z czarną nakretka do blachy gdzie sie koncza 2 ( w strone szyby ) jest zima a od zaworu w strone silnika juz nie... czyli jakies 15 cm chłodnego przewodu... dziwne to bo chlodziła elegancko do teraz. Zabity dławik, syf z obiegu się tam zatrzymał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #23 Napisano 11 Czerwca 2009 aha a da sie go wymienic bez spuszczania czynnika ? i ile to kosztuje ? i czy wymiana samemu wchodzi w rachube ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #24 Napisano 11 Czerwca 2009 Da się samodzielnie to zrobić, niestety, układ trzeba rozszczelnić. Proponuję udać się do "nabijaczy" z prośbą o opróżnienie układu, wtedy nie korzystaj z klimy, bo sprężarka będzie pracować na sucho, choć pewnie nie ruszy, no ale gdyby jednak... Potrzebować będziesz klucza bodajże 34 lub 36, ja poradziłem sobie dwoma hydraulicznymi kluczami, jeżeli nie ruszane od nowości, trzeba ostro się zaprzeć, ale śrubki puszczą. Przy okazji wymień sobie filtr-osuszacz, jest za zderzakiem, od góry zerowe dojście, od dołu lub nadkola też nie najlepsze. Za całość gratów powinieneś zamknąć się w 150 zł + koszt odessania i ponownego nabicia klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #25 Napisano 11 Czerwca 2009 ok dziekuje =] jutro sie tym zajme. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #26 Napisano 13 Czerwca 2009 problemu ciąg dalszy a mianowicie : byłem u tego goscia, zostawilem samochod i po pracy poszedlem go odebrac... powiedzial mi ze caly uklad jest tak zaj**any ze nie da rady tego zrobic tylko trzeba do jakiejs firmy dac na przeczysczenie całego układu i wydaje mi sie ze go troche fantazja ponosi? Mowil ze wpuszczal olej kilka krotnie i ze nawet wzial sprezarke i pod cisnieniem próbował ruszyc to wszystko i nie szlo.... pokazal mi ten olej ktory wylal i w "słoiku" na dnie osadzanilo sie od cholery takiej czarnej mazi.... co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ajs Zgłoś #27 Napisano 13 Czerwca 2009 mam podobny problem co kolega irift - cały układ zawalony syfem... nawet po czyszczeniu problem wraca i zapycha układ, co można z tym zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #28 Napisano 13 Czerwca 2009 Pozostaje jedynie dokładne płukanie układu klimatyzacji, np. takim urządzeniem: http://www.motofirma.pl/aktualnosc-firmy/Urzadzenie-do-plukania-ukladu-klimatyzacji-Promocja/8d29fa6ef19eaf/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
william05 Zgłoś #29 Napisano 13 Czerwca 2009 panowie poszukuje rurki od klimy do b5 z 98 1.9 tdi afn. jesli spojżeć od przody samochodu jest to pierwsza rurka na dole silnika,niestety troche sie przytarła, i zapewne tamtedy uciekł freonik.jesl ktos ma takowa to prosze o kontakt, najlepiej UK ale PL tez wchodzi w gre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniak99 Zgłoś #30 Napisano 17 Czerwca 2009 Witam. Panowie , czy da się jakoś odczytać dane ze sprężarki potrzebne do zakupu nowej , oczywiście bez demontażu jej . Ewentualnie jaki powienem mieć kompresor wg. etki , auto jak w profilu. Czy denso 8D0 260 808 będzie pasował ? pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #31 Napisano 17 Czerwca 2009 Napisz do kolegi JurekW, on lubi gmerać w ETCE, na pewno poda Ci numery sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #32 Napisano 17 Czerwca 2009 (edytowane) JurekW na urlopie w Szwecji Ale szukam ja. Do twojego auta są przeznaczone kompresory 8D0260805 Q i 8D0260805 RX oba DENSO Edytowane 18 Czerwca 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawodnik Zgłoś #33 Napisano 18 Czerwca 2009 a wiecie ile powinno wejsc czynnika do klimy? ja mam auto jk w opisie i koles powiedzial ze 600 g ale zrobil diagnoze przed na biciem i po i przed byla tem min 6,5 a po nabicu 8,7 dziwne jakos a olej w sprezarce niebylo wogole:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #34 Napisano 18 Czerwca 2009 (edytowane) Znaczy tak, jak otworzych mache, to masz naklejkę po lewej stronie i tam podaną ilość czynnika, jest to około 700g, ale dla pewności sprawdź. Co do oleju, to praktycznie wsztstkie urządzenia do nabijania klimy z którymi miałem do czynienia same dozują zadaną ilość oleju i czynnika, więc nie wiem skąd ten wniosek tego "nabijacza". Osoba obsługująca to urządzenia praktycznie tylko podpina węże, ustawia ilości oleju i czynnika, włącza i czeka na sygnał kończący cały proces, to wszystko. Stary czynnik + olej sprężarkowy jest automatycznie wyciągany z układu, filtrowany i po oczyszczeniu wraz z nowym wraca z powrotem do klimy. Oczywiście na zegarach można sobie sprawdzić ciśnienia w układzie zasilającym i powrotnym i dzięki temu mniej więcej ocenić sprawność sprężarki. Tak w ogólnym zarysie to się odbywa. A tak wygląda taka półautomatyczna stacja do nabijania klimatyzacji A tutaj należy szukać informacji o ilości czynnika w układzie: Edytowane 18 Czerwca 2009 przez sipowitz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawodnik Zgłoś #35 Napisano 19 Czerwca 2009 a ile czynniku powinno wejsc do pustej klimy? nop do mojego paska (patrze wlewo)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #36 Napisano 19 Czerwca 2009 czynniku jeśli już to czynnika, a poza tym powinno wejsc do pustej klimy? masz na w/w etykietce!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bravo Zgłoś #37 Napisano 20 Sierpnia 2009 w moim pasku podczas zakupu handlaż twierdził "ze nie ma już gazu" skończył sie i go mi nabije w cenie auta .po 3 tygodniach klima przestała działać pojechałem do warsztatu podpieli mi pod taką maszynkę jak na zdjęciu wyżej i okazało sie że z potrzebnych 600g czynnika jest 300 i zero oleju w układzie. po nawym napełnieniu nadal nie chodziła klima vag-com niechciał się wogule połączyć z kompem klimy wiec pozostało reczne sprawdzanie układu. Podnosimy samochód na podnośniku a tu ząk nie ma sprzęgła na kole spręzarki. Tempaki od których kupiłem paska nabili układ pewnie ze zwykłej butli bez oleju przez co zatarła sie sprężarka i rozwaliło sprzęgło. Nowa( uzywana) sprężarka olej do niej robacizna 700zł lżej w kieszeni Więc lepiej nie załować 100zł z nabicie i pojechać do ludzi którzy sie na tym znają i mają sprzęt a nie szukać oszczędności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #38 Napisano 20 Sierpnia 2009 Ehh... polscy handlarze, łapy im poobcinać i mózgi wypatroszyć, bo żadnego pożytku z niego nie robią. Widać czeka Cię wymiana sprężarki, ostatecznie montaż sprzęgiełka, ale bez dokładnej "obdukcji" układu klimy się nie obejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach