Skocz do zawartości
Gość Daniel79

Problem z klimatyzacja

Rekomendowane odpowiedzi

czy jezeli mam juz zuzyty skraplacz nie bedzie chłodziło w samochodzie ? a tak poza tym to mam problem taki: mialem robiona klime w serwisie, zostaly wymienione te 2 przewody na dole i sprezarka, odgrzybienie sprawdzenie szczelnosci i nabicie. Działała może ze 3-4 dni i znowu lipa dmucha ale juz nie tak jak trzeba... dodam ze sprawdzalem czy podczas pracy te 2 aluminiowe przewody gdzie sa zawory sa chłodne bo 1 powinien byc oszroniony i jest tak ze ten maly wąż na odcinku od tego zaworu z czarną nakretka do blachy gdzie sie koncza 2 ( w strone szyby ) jest zima a od zaworu w strone silnika juz nie... czyli jakies 15 cm chłodnego przewodu... dziwne to bo chlodziła elegancko do teraz. dodam ze nie ma zadnych bledow w klimatronicu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten maly wąż na odcinku od tego zaworu z czarną nakretka do blachy gdzie sie koncza 2 ( w strone szyby ) jest zima a od zaworu w strone silnika juz nie... czyli jakies 15 cm chłodnego przewodu... dziwne to bo chlodziła elegancko do teraz.

Zabity dławik, syf z obiegu się tam zatrzymał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha a da sie go wymienic bez spuszczania czynnika ? i ile to kosztuje ? i czy wymiana samemu wchodzi w rachube ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się samodzielnie to zrobić, niestety, układ trzeba rozszczelnić. Proponuję udać się do "nabijaczy" z prośbą o opróżnienie układu, wtedy nie korzystaj z klimy, bo sprężarka będzie pracować na sucho, choć pewnie nie ruszy, no ale gdyby jednak...

Potrzebować będziesz klucza bodajże 34 lub 36, ja poradziłem sobie dwoma hydraulicznymi kluczami, jeżeli nie ruszane od nowości, trzeba ostro się zaprzeć, ale śrubki puszczą. Przy okazji wymień sobie filtr-osuszacz, jest za zderzakiem, od góry zerowe dojście, od dołu lub nadkola też nie najlepsze. Za całość gratów powinieneś zamknąć się w 150 zł + koszt odessania i ponownego nabicia klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dziekuje =] jutro sie tym zajme.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problemu ciąg dalszy a mianowicie : byłem u tego goscia, zostawilem samochod i po pracy poszedlem go odebrac... powiedzial mi ze caly uklad jest tak zaj**any ze nie da rady tego zrobic tylko trzeba do jakiejs firmy dac na przeczysczenie całego układu i wydaje mi sie ze go troche fantazja ponosi? Mowil ze wpuszczal olej kilka krotnie i ze nawet wzial sprezarke i pod cisnieniem próbował ruszyc to wszystko i nie szlo.... pokazal mi ten olej ktory wylal i w "słoiku" na dnie osadzanilo sie od cholery takiej czarnej mazi.... co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ajs

mam podobny problem co kolega irift - cały układ zawalony syfem... nawet po czyszczeniu problem wraca i zapycha układ, co można z tym zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie poszukuje rurki od klimy do b5 z 98 1.9 tdi afn. jesli spojżeć od przody samochodu jest to pierwsza rurka na dole silnika,niestety troche sie przytarła, i zapewne tamtedy uciekł freonik.jesl ktos ma takowa to prosze o kontakt, najlepiej UK ale PL tez wchodzi w gre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Panowie , czy da się jakoś odczytać dane ze sprężarki potrzebne do zakupu nowej , oczywiście bez demontażu jej . Ewentualnie jaki powienem mieć kompresor wg. etki , auto jak w profilu. Czy denso 8D0 260 808 będzie pasował ?

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz do kolegi JurekW, on lubi gmerać w ETCE, na pewno poda Ci numery sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW na urlopie w Szwecji :D Ale szukam ja.

Do twojego auta są przeznaczone kompresory

8D0260805 Q i 8D0260805 RX oba DENSO

 

 

sprezarka.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiecie ile powinno wejsc czynnika do klimy? ja mam auto jk w opisie i koles powiedzial ze 600 g ale zrobil diagnoze przed na biciem i po i przed byla tem min 6,5 a po nabicu 8,7 dziwne jakos

 

a olej w sprezarce niebylo wogole:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy tak, jak otworzych mache, to masz naklejkę po lewej stronie i tam podaną ilość czynnika, jest to około 700g, ale dla pewności sprawdź. Co do oleju, to praktycznie wsztstkie urządzenia do nabijania klimy z którymi miałem do czynienia same dozują zadaną ilość oleju i czynnika, więc nie wiem skąd ten wniosek tego "nabijacza". Osoba obsługująca to urządzenia praktycznie tylko podpina węże, ustawia ilości oleju i czynnika, włącza i czeka na sygnał kończący cały proces, to wszystko. Stary czynnik + olej sprężarkowy jest automatycznie wyciągany z układu, filtrowany i po oczyszczeniu wraz z nowym wraca z powrotem do klimy. Oczywiście na zegarach można sobie sprawdzić ciśnienia w układzie zasilającym i powrotnym i dzięki temu mniej więcej ocenić sprawność sprężarki. Tak w ogólnym zarysie to się odbywa.

 

A tak wygląda taka półautomatyczna stacja do nabijania klimatyzacji

 

stacjaklimy.jpg

 

A tutaj należy szukać informacji o ilości czynnika w układzie:

 

maskapassat.jpg

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile czynniku powinno wejsc do pustej klimy? nop do mojego paska (patrze wlewo)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czynniku

jeśli już to czynnika, a poza tym

powinno wejsc do pustej klimy?

masz na w/w etykietce!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim pasku podczas zakupu handlaż twierdził "ze nie ma już gazu" skończył sie i go mi nabije w cenie auta .po 3 tygodniach klima przestała działać pojechałem do warsztatu podpieli mi pod taką maszynkę jak na zdjęciu wyżej i okazało sie że z potrzebnych 600g czynnika jest 300 i zero oleju w układzie. po nawym napełnieniu nadal nie chodziła klima vag-com niechciał się wogule połączyć z kompem klimy wiec pozostało reczne sprawdzanie układu. Podnosimy samochód na podnośniku a tu ząk nie ma sprzęgła na kole spręzarki. Tempaki od których kupiłem paska nabili układ pewnie ze zwykłej butli bez oleju przez co zatarła sie sprężarka i rozwaliło sprzęgło. Nowa( uzywana) sprężarka olej do niej robacizna 700zł lżej w kieszeni Więc lepiej nie załować 100zł z nabicie i pojechać do ludzi którzy sie na tym znają i mają sprzęt a nie szukać oszczędności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh... polscy handlarze, łapy im poobcinać i mózgi wypatroszyć, bo żadnego pożytku z niego nie robią.

Widać czeka Cię wymiana sprężarki, ostatecznie montaż sprzęgiełka, ale bez dokładnej "obdukcji" układu klimy się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności