Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Wymiana popychaczy w AFN-ie - w końcu jak!!!

Rekomendowane odpowiedzi

napisz coś więcej, bo ja mam np u siebie olej 10w40, lał go poprzedni właściciel, zaleję i ja przy kolejnej wymianie. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem.

 

polecam ten temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50009

 

zacytuje:

 

3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompą rozdzielaczową (rotacyjną) VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

 

do silnika afn leje sie pelen syntetyk i tak zaleca producent.poza tym jest to silnik z turbina i nie ma opcji zeby tam lac polsyntetyk a co gorsza mineral !

a bajki od mechanikow ze sie rozszczelni... niech tacy mechanicy zostana przy naprawach duzych fiatow,teraz sa inne czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Panowie o co chodzi z tymi olejami ale golfem 3 silnik 1Z jesdziłem na Lotosie 5W15 i bylo ok sprzedalem na budziku 373kkm i dalej goscia widze i hula.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No a Castrol 10W-40 Diesel spełnia normę 505.00 i jest napisane że nadaje się do silników turbodoładowanych .Zresztą przez ostatnie 5 lat miałem TDI 110 KM i zrobiłem ok 100tys na półsyntetyku i silnik jak nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak nowy... a wkladales tam glowe ze wiesz?

 

No ale gorzej pracuje niz moglby,krotsza zywotnosc,gorsze odpalanie,nabieranie temperatury itp itd. Wlewaj jaki chcesz,dla mnie tam mozesz nawet zalac 20w40,twoj silnik,twoja turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co moge napisac rok temu na tym oleju w zimie bylo oki teraz jest tylko na zimnym i to zalezy jaka jest temperatura otoczenia np bylo -1, stopnia dadawalem gazu i bylo ok a jak juz 2 stopnie wiecej juz po przygazowaniu telepalo oleju mam na max nie wiem co to moze byc ehh chyba jak pisza podpiera ten zawor czy cos czy moze mi ktos powiedziec czy da sie to jakos naprawic zalac rzadki olej 5/40 ?????? wtedy bedzie silnik bardziej klekotal ???? albo tak juz jezdzic

 

---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:09 ----------

 

zamiast rozwiazac problem to sie klocicie ehhh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popychacze do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniając u siebie popychacze nie wyciskałem z nich oleju. Wkładałem tak jak wyjmowałem w pudełka. Zakupiłem oryginalne INA za ok 46-48zł/szt. (nie pamiętam) Autem zrobiłem już ponad 5tys. i wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wreszcie wina popychaczy czy tej pompy oleju ?? ze za duze cisnienie daje co ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniając u siebie popychacze nie wyciskałem z nich oleju. Wkładałem tak jak wyjmowałem w pudełka. Zakupiłem oryginalne INA za ok 46-48zł/szt. (nie pamiętam) Autem zrobiłem już ponad 5tys. i wszystko ok.

 

A po jakim czasie od włożenia popychaczy odpaliłeś silnik? Bo to istotne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po jakim czasie od włożenia popychaczy odpaliłeś silnik? Bo to istotne...

Hmm... jakieś 24h upłynęło bo czekałem jeszcze na części do rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pierwszy moj post tutaj na tym forum i odrazu mowie ze nie wiem czy dobrze wybrałem temat . Ale mam problem taki jak tutaj jest opisany dlatego twierdze ze dobrze temat wybrałem .. Wymieniłem popychacze na INA i nic to nie dało dalej jest taki sam odgłos jak by wlansie one stukały . Nie wiem moj mechanik twierdzi ze to wtrysk moze tez wydawac taki dzwiek . Wrzucał go na komputer i mowił mi ze jeden wtrysk ma jakies inne parametry. tylko nie potrafie powtorzyc jakie bo było to dosc dawno a z moja pamiecią strasznie jest. Czy mial ktos kiedys taki problem ? co mozna zrobic zeby to sprawdzic i stwierdzic dokładnie co trzeba zrobic zeby te stuki zlikwidować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich pierwszy moj post tutaj na tym forum i odrazu mowie ze nie wiem czy dobrze wybrałem temat . Ale mam problem taki jak tutaj jest opisany dlatego twierdze ze dobrze temat wybrałem .. Wymieniłem popychacze na INA i nic to nie dało dalej jest taki sam odgłos jak by wlansie one stukały . Nie wiem moj mechanik twierdzi ze to wtrysk moze tez wydawac taki dzwiek . Wrzucał go na komputer i mowił mi ze jeden wtrysk ma jakies inne parametry. tylko nie potrafie powtorzyc jakie bo było to dosc dawno a z moja pamiecią strasznie jest. Czy mial ktos kiedys taki problem ? co mozna zrobic zeby to sprawdzic i stwierdzic dokładnie co trzeba zrobic zeby te stuki zlikwidować?
logi i sprawdzenie pompek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czekaj kolego fajnie ze napisales ale mozesz mi jakos po chłopsku napisac ? jakich pompek i jakie logi ? Ja kompletnie sie na tym niezznam i dlatego sie zalogowałem tutaj :D

 

---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

 

logi i sprawdzenie pompek
kolego mogłbys sie odezwac na gg jak masz chwile 1518022 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do AFN leje się olej z normą 505.00, a więc półsyntetyk 10w40 - z resztą przy wlewie oleju na osłonie silnika jest napisana norma 505.00. Nie wiem na jakiej podstawie co niektórzy twierdzą, że leje się pełen syntetyk skoro producent zaleca olej z normą 505.00 półsyntetyk. Przeczytajcie na początek instrukcję pojazdu, a potem się wypowiadajcie.

 

Nie widziałem jeszcze syntetyka z normą 505.00 :D

Edytowane przez kriss_l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na przykład:

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-17.html

kolego, dekadę temu ze świecą było szukać olejów pół syntetycznych z normą 505.00.

wtedy lało się do takich silników TYLKO syntetyki i jeśli silnik nie zaczyna kończyć żywota, to nadal powinno się taki olej do niego lać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A czy możliwa jest wymiana popychaczy w AHU/AFN bez zrzucania przodu auta? Mechanik mi krzyknął za robotę 350 zł, bo mówi, że musi ściągać przód. Jeśli nie, to może sam mógłbym spróbować....?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

A czy możliwa jest wymiana popychaczy w AHU/AFN bez zrzucania przodu auta? Mechanik mi krzyknął za robotę 350 zł, bo mówi, że musi ściągać przód. Jeśli nie, to może sam mógłbym spróbować....?

 

Tak czy inaczej trzeba rozpiąć lub zmienić rozrząd, inaczej nie wymienisz.

Jak wiesz jak operować z rozrządem, to wymiana szklanek to tylko fragment tego co Cię czeka - o ustawieniu kąta wtrysku nie wspomnę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że rozrząd trzeba rozpiąć, wiem. Gdybym miał wymieniać pasek, ściągnąłbym przód bez wahania, ale do wymiany jeszcze sporo czasu. Dlatego zastanawiam się, jak rozpiąć rozrząd bez dostępu od frontu silnika, sama góra. Oczywiście elementy rozrządu pozostają nieruchome, ściągnąć pokrywę i wałek bez ruszania reszty. Da się? A regulacja kąta wtrysku- wiem :) Niestety pan mechanior w tej cenie 350 zawarł jedynie wymianę szklanek, sprawdzenie i regulacja pompy kolejna stówka :( Warto zaoszczędzić te 450 i nauczyć się czegoś samemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem z popychaczami. Auto chodzi cicho i bez problemu az do czasu wydmuchania uszczelki pod głowica. Przy wymianie głowica poszła do planowania ( jedynie 0,07mm) odrazu nowe 4 zawory i 8 prowadnic ( zawory były cieniutkie) Po tym zabiegu auto strasznie stukało ( na starych popychaczach) czy zimne czy rozgrzane ( na ciepło było gorzej). wymieniłem kpl popychaczy INA i teraz na zimno jest cichutko ale po rozgrzaniu lekko słychac stukanie. Olej wymieniony 10W/40 wraz z filtrem Bosch-a. I teraz czego sie chwycic aby wyciszyć zupełnie rozrzad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam podobny problem z popychaczami. Auto chodzi cicho i bez problemu az do czasu wydmuchania uszczelki pod głowica. Przy wymianie głowica poszła do planowania ( jedynie 0,07mm) odrazu nowe 4 zawory i 8 prowadnic ( zawory były cieniutkie) Po tym zabiegu auto strasznie stukało ( na starych popychaczach) czy zimne czy rozgrzane ( na ciepło było gorzej). wymieniłem kpl popychaczy INA i teraz na zimno jest cichutko ale po rozgrzaniu lekko słychac stukanie. Olej wymieniony 10W/40 wraz z filtrem Bosch-a. I teraz czego sie chwycic aby wyciszyć zupełnie rozrzad.

 

Może zmierz ciśnienie oleju.Po rozgrzaniu sie oleju traci ciśnienie i niedokładnie napełnia popychacze dlatego na zimnym jest dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności