czikabonita Zgłoś #21 Napisano 11 Grudnia 2010 napisz coś więcej, bo ja mam np u siebie olej 10w40, lał go poprzedni właściciel, zaleję i ja przy kolejnej wymianie. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. polecam ten temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50009 zacytuje: 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompą rozdzielaczową (rotacyjną) VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 do silnika afn leje sie pelen syntetyk i tak zaleca producent.poza tym jest to silnik z turbina i nie ma opcji zeby tam lac polsyntetyk a co gorsza mineral ! a bajki od mechanikow ze sie rozszczelni... niech tacy mechanicy zostana przy naprawach duzych fiatow,teraz sa inne czasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #22 Napisano 11 Grudnia 2010 Nie wiem Panowie o co chodzi z tymi olejami ale golfem 3 silnik 1Z jesdziłem na Lotosie 5W15 i bylo ok sprzedalem na budziku 373kkm i dalej goscia widze i hula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #23 Napisano 12 Grudnia 2010 No a Castrol 10W-40 Diesel spełnia normę 505.00 i jest napisane że nadaje się do silników turbodoładowanych .Zresztą przez ostatnie 5 lat miałem TDI 110 KM i zrobiłem ok 100tys na półsyntetyku i silnik jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #24 Napisano 12 Grudnia 2010 Silnik jak nowy... a wkladales tam glowe ze wiesz? No ale gorzej pracuje niz moglby,krotsza zywotnosc,gorsze odpalanie,nabieranie temperatury itp itd. Wlewaj jaki chcesz,dla mnie tam mozesz nawet zalac 20w40,twoj silnik,twoja turbina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #25 Napisano 13 Grudnia 2010 co moge napisac rok temu na tym oleju w zimie bylo oki teraz jest tylko na zimnym i to zalezy jaka jest temperatura otoczenia np bylo -1, stopnia dadawalem gazu i bylo ok a jak juz 2 stopnie wiecej juz po przygazowaniu telepalo oleju mam na max nie wiem co to moze byc ehh chyba jak pisza podpiera ten zawor czy cos czy moze mi ktos powiedziec czy da sie to jakos naprawic zalac rzadki olej 5/40 ?????? wtedy bedzie silnik bardziej klekotal ???? albo tak juz jezdzic ---------- Post added at 10:12 ---------- Previous post was at 10:09 ---------- zamiast rozwiazac problem to sie klocicie ehhh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #26 Napisano 13 Grudnia 2010 Popychacze do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #27 Napisano 13 Grudnia 2010 Ja wymieniając u siebie popychacze nie wyciskałem z nich oleju. Wkładałem tak jak wyjmowałem w pudełka. Zakupiłem oryginalne INA za ok 46-48zł/szt. (nie pamiętam) Autem zrobiłem już ponad 5tys. i wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinczarny Zgłoś #28 Napisano 14 Grudnia 2010 to wreszcie wina popychaczy czy tej pompy oleju ?? ze za duze cisnienie daje co ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #29 Napisano 14 Grudnia 2010 Ja wymieniając u siebie popychacze nie wyciskałem z nich oleju. Wkładałem tak jak wyjmowałem w pudełka. Zakupiłem oryginalne INA za ok 46-48zł/szt. (nie pamiętam) Autem zrobiłem już ponad 5tys. i wszystko ok. A po jakim czasie od włożenia popychaczy odpaliłeś silnik? Bo to istotne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel23sp Zgłoś #30 Napisano 23 Grudnia 2010 A po jakim czasie od włożenia popychaczy odpaliłeś silnik? Bo to istotne... Hmm... jakieś 24h upłynęło bo czekałem jeszcze na części do rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwzz Zgłoś #31 Napisano 13 Lutego 2011 Witam wszystkich pierwszy moj post tutaj na tym forum i odrazu mowie ze nie wiem czy dobrze wybrałem temat . Ale mam problem taki jak tutaj jest opisany dlatego twierdze ze dobrze temat wybrałem .. Wymieniłem popychacze na INA i nic to nie dało dalej jest taki sam odgłos jak by wlansie one stukały . Nie wiem moj mechanik twierdzi ze to wtrysk moze tez wydawac taki dzwiek . Wrzucał go na komputer i mowił mi ze jeden wtrysk ma jakies inne parametry. tylko nie potrafie powtorzyc jakie bo było to dosc dawno a z moja pamiecią strasznie jest. Czy mial ktos kiedys taki problem ? co mozna zrobic zeby to sprawdzic i stwierdzic dokładnie co trzeba zrobic zeby te stuki zlikwidować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 13 Lutego 2011 Witam wszystkich pierwszy moj post tutaj na tym forum i odrazu mowie ze nie wiem czy dobrze wybrałem temat . Ale mam problem taki jak tutaj jest opisany dlatego twierdze ze dobrze temat wybrałem .. Wymieniłem popychacze na INA i nic to nie dało dalej jest taki sam odgłos jak by wlansie one stukały . Nie wiem moj mechanik twierdzi ze to wtrysk moze tez wydawac taki dzwiek . Wrzucał go na komputer i mowił mi ze jeden wtrysk ma jakies inne parametry. tylko nie potrafie powtorzyc jakie bo było to dosc dawno a z moja pamiecią strasznie jest. Czy mial ktos kiedys taki problem ? co mozna zrobic zeby to sprawdzic i stwierdzic dokładnie co trzeba zrobic zeby te stuki zlikwidować? logi i sprawdzenie pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwzz Zgłoś #33 Napisano 13 Lutego 2011 czekaj kolego fajnie ze napisales ale mozesz mi jakos po chłopsku napisac ? jakich pompek i jakie logi ? Ja kompletnie sie na tym niezznam i dlatego sie zalogowałem tutaj ---------- Post added at 22:26 ---------- Previous post was at 22:16 ---------- logi i sprawdzenie pompek kolego mogłbys sie odezwac na gg jak masz chwile 1518022 pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss_l Zgłoś #34 Napisano 23 Sierpnia 2011 (edytowane) Do AFN leje się olej z normą 505.00, a więc półsyntetyk 10w40 - z resztą przy wlewie oleju na osłonie silnika jest napisana norma 505.00. Nie wiem na jakiej podstawie co niektórzy twierdzą, że leje się pełen syntetyk skoro producent zaleca olej z normą 505.00 półsyntetyk. Przeczytajcie na początek instrukcję pojazdu, a potem się wypowiadajcie. Nie widziałem jeszcze syntetyka z normą 505.00 Edytowane 23 Sierpnia 2011 przez kriss_l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #35 Napisano 23 Sierpnia 2011 na przykład: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-17.html kolego, dekadę temu ze świecą było szukać olejów pół syntetycznych z normą 505.00. wtedy lało się do takich silników TYLKO syntetyki i jeśli silnik nie zaczyna kończyć żywota, to nadal powinno się taki olej do niego lać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekd Zgłoś #36 Napisano 10 Lutego 2012 Witam. A czy możliwa jest wymiana popychaczy w AHU/AFN bez zrzucania przodu auta? Mechanik mi krzyknął za robotę 350 zł, bo mówi, że musi ściągać przód. Jeśli nie, to może sam mógłbym spróbować....? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #37 Napisano 10 Lutego 2012 Witam.A czy możliwa jest wymiana popychaczy w AHU/AFN bez zrzucania przodu auta? Mechanik mi krzyknął za robotę 350 zł, bo mówi, że musi ściągać przód. Jeśli nie, to może sam mógłbym spróbować....? Tak czy inaczej trzeba rozpiąć lub zmienić rozrząd, inaczej nie wymienisz. Jak wiesz jak operować z rozrządem, to wymiana szklanek to tylko fragment tego co Cię czeka - o ustawieniu kąta wtrysku nie wspomnę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekd Zgłoś #38 Napisano 10 Lutego 2012 To, że rozrząd trzeba rozpiąć, wiem. Gdybym miał wymieniać pasek, ściągnąłbym przód bez wahania, ale do wymiany jeszcze sporo czasu. Dlatego zastanawiam się, jak rozpiąć rozrząd bez dostępu od frontu silnika, sama góra. Oczywiście elementy rozrządu pozostają nieruchome, ściągnąć pokrywę i wałek bez ruszania reszty. Da się? A regulacja kąta wtrysku- wiem Niestety pan mechanior w tej cenie 350 zawarł jedynie wymianę szklanek, sprawdzenie i regulacja pompy kolejna stówka Warto zaoszczędzić te 450 i nauczyć się czegoś samemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2626 Zgłoś #39 Napisano 16 Kwietnia 2012 Ja mam podobny problem z popychaczami. Auto chodzi cicho i bez problemu az do czasu wydmuchania uszczelki pod głowica. Przy wymianie głowica poszła do planowania ( jedynie 0,07mm) odrazu nowe 4 zawory i 8 prowadnic ( zawory były cieniutkie) Po tym zabiegu auto strasznie stukało ( na starych popychaczach) czy zimne czy rozgrzane ( na ciepło było gorzej). wymieniłem kpl popychaczy INA i teraz na zimno jest cichutko ale po rozgrzaniu lekko słychac stukanie. Olej wymieniony 10W/40 wraz z filtrem Bosch-a. I teraz czego sie chwycic aby wyciszyć zupełnie rozrzad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boguslaw Zgłoś #40 Napisano 16 Kwietnia 2012 Ja mam podobny problem z popychaczami. Auto chodzi cicho i bez problemu az do czasu wydmuchania uszczelki pod głowica. Przy wymianie głowica poszła do planowania ( jedynie 0,07mm) odrazu nowe 4 zawory i 8 prowadnic ( zawory były cieniutkie) Po tym zabiegu auto strasznie stukało ( na starych popychaczach) czy zimne czy rozgrzane ( na ciepło było gorzej). wymieniłem kpl popychaczy INA i teraz na zimno jest cichutko ale po rozgrzaniu lekko słychac stukanie. Olej wymieniony 10W/40 wraz z filtrem Bosch-a. I teraz czego sie chwycic aby wyciszyć zupełnie rozrzad. Może zmierz ciśnienie oleju.Po rozgrzaniu sie oleju traci ciśnienie i niedokładnie napełnia popychacze dlatego na zimnym jest dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach