Gość gripi Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2006 witam. szukałem i o stukowym nie znalazłem wiele więc .. czy można ten czujnik jakoś sparawdzić i czy może być on odpowiedzialny za hałas czy raczej zapłon. pytam bo kabel od czujnika oblazł ze skóry prawie a i plastik co przylega do bloku też spękany i lut widać. dodam że jak odepnę go z kostki to różnicy w odgłosie silnika nie ma.sprawdzał kto może cóś takiego.??? serdeczne dzięki z górki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2006 A dawałeś gazu na niskich czy wysokich obrotach ? Jeśli np. przy 30 km/h zapniesz 5 bieg i wciśniesz gaz do oporu, bez czujnika powinneś odczuć spalanie stukowe (usłyszeć). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gripi Zgłoś #3 Napisano 23 Sierpnia 2006 jakby kto na bębenku grał i głośno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2006 Jeśli jest głośno znaczy że czujnik nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2009 Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, podepnę się tutaj. Sprawdziłem swojego ABFa VAGiem i wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego G66. VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 037 906 024 F Component and/or Version: DIGIFANT 3.2 1672 Software Coding: Work Shop Code: 1 Fault Found: 00540 - Knock Sensor 2 (G66) 03-10 - No Signal - Intermittent Gdzie takowy czujnik się znajduje w moim silniku? Droga impreza z wymianą tego ustrojstwa? Dodam, że czasami zdarzy się że silnik podczas jazdy szarpnie, niezależnie od obrotów, prędkości czy stylu jazdy. Nie przeszkadza to zbytnio bo zdarza się sporadycznie, ale działa mi na nerwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2009 Pierwszy jest koło pompy wody, drugi patrząc od przodu auta po prawej stronie silnika mniej więcej na wysokości górnej krawędzi obudowy sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2009 Dzięki Tomek. Nawet zaznaczyłeś na odpowiednim aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2009 Sprawdzenie poprzez pomiar rezystancji i sygnału oscyloskopem, w tym przypadku sprawdź rezystancję, połączenie na wtyczce, i sprawdź rezystancję okablowania czujnika od niego do wtyki ECU, odkręć i zobacz czy nie zalega korozja pod KS, istotna jest też siła dokręcenia czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djactiveelk Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2011 pomocy!!!! pisze do wlscicieli passata 2.0 16v 136KM 9A chodzi mi o czujnik spalania stukowego bowiem u mnie w silniku sa dwie szuki z niebieska kostką a gdy zamowilem nowe przyslali mi z zielona mysllalem ze wystapila pomylka. mam prozbe do posiadaczy 16v jakie sa u was kolory wtyczek i jesli to mozliwe prosil bym o nr czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2011 postukac srubokretem w okolicy czujnika i patrzec czy kat zaplonu opozni sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianmk2 Zgłoś #11 Napisano 14 Czerwca 2011 Pasują również czujniki od silnika 1.8T To jest to samo...Numerki również sie pokrywają A na "pałe"można sprawdzić rezystancje na skrajnych dwóch pinach. Dokładnie to już oscyloskopem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2013 Witam! Od pewnego czasu miotam się z moim 2e... A mianowicie z jego mocą... Jest strasznie mułowaty, nie czuć że to 2-litrówka, już wszystko prześwietliłem: wydech (częściowo), sprężanie, przepływka, tps, lałem do wtrysków stp, lambda, wszystkie czujniki oprócz czujnika spalania stukowego... Z tego co wiem jest on odpowiedzialny za sterowanie kątem zapłonu... Objawy są takie gdy jadę sam coś tam delikatnie się dzieje ale szału nie ma... Szczególnie jak przeciągnę wskazówkę do czerwonego pola, benzyna na wyższych obrotach powinna żyć a tu nic zero wciskania w fotel albo coś takiego... Już szwagra matiz na wyższych obrotach bardziej wciska niż mój passat. Dodam, że jak już 3 osoby jadą to czuje się jakbym za sobą przyczepkę ciągnął. Wczoraj podłączyłem się vagiem i wywaliło mi błąd owego czujnika (brak sygnału) usunąłem błąd odpaliłem trochę po gazowałem itp i nic znikł, ale to nie pierwszy raz tak, już wcześniej też ten błąd się pojawiał. Dla próby odłączyłem czujnik odpalam silnik a na vagu zero błędów... Myślę sobie coś nie tak... ale odłączam na szybko potencjometr CO i od razu wywala błąd (brak sygnału)... I tu jakaś dziwna sprawa się dzieje... bo w sumie gdy ten czujnik nie działa to kąt zapłonu będzie stały 6 stopni. Ktoś wie co z tym cudakiem zrobić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2013 Mój ABF też niedawno zaczął słabnąć. Takie zajechane 1.8 się zrobiło Myśle - 340 tysi na blacie, w tym 120 tysi na gazie - ma prawo. Ale coś zaczęło w końcu popiskiwać. Werdykt: kolo pasowe na wale. Tak jakby miało bicie. No to będzie wymiana, przy okazji niech mechanik sprawdzi czy z rozrządem wszystko ok (miesiąc wcześniej wymieniany). Okazało się, że zaczęło ścinać klin na małym kółku na wale. Zjechałem w ostatniej chwili! Trzymał się na włosku. Nowe kółko, śruba. I moc wróciła Uff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2013 (edytowane) bo w sumie gdy ten czujnik nie działa to kąt zapłonu będzie stały 6 stopni Nie... ...ten czujnik wyłapuje detonacyjne spalanie w cylindrach czyli zbyt wczesne (takie jakby klekotanie z\worów-jeśli sie pojawia) i opóźnia zapłon. Na standardowe wyprzedzanie zapłonu nie ma on raczej wpływu, decyduje o tym TPS i prędkość obrotowa silnika czyli hall w aparacie. Z moich doświadczeń wywnioskowałem iż 2E nie lubi zbyt dużej dawki paliwa czyli i benzyny a tym bardziej LPG. Co do LPG to temat rzeka a co do benzyny to jeśli czujniki sprawne to sprawdziłbym czy z dyszy rozruchowej nie leje się non stop benzyna. Rozrząd też warto sprawdzić. Edytowane 22 Maja 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2013 Znaki się schodzą na rozrządzie, zapłon niby też ok, a co do wtryskiwacza rozruchowego... To go u mnie nie ma bynajmniej go nie widzę... jest tylko listwa i nic oprócz tego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2013 To go u mnie nie ma bynajmniej go nie widzę... Masz 2E to musisz mieć dysze rozruchową, po stronie kierowcy z listwy wtryskiwaczy wychodzi wężyk i wchodzi on w dyszę w kolektorze, na dyszy masz dwupinową wtyczke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobuzzz Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2013 Możesz mi na jakimś zdjęciu to zaznaczyć bo na prawdę nie ma takiego czegoś u mnie, może poprzedni właściciel wywalił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 25 Maja 2013 Przeglądałem zdjęcia w necie i faktycznie niektóre 2E tej dyszy jak by nie miały. Nie wiem tylko czy uwarunkowane to było rocznikiem czy montażem tego silnika w innych markach. Na zdjęciu masz jak to wygląda u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 25 Maja 2013 Włodek a ta zaślepiona rurka obok to od czego? Pytam bo u mnie tego nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 25 Maja 2013 ta zaślepiona rurka obok to od czego? To jakiś zamysł konstruktorów na wstawienie w 2E EGRa. Rurka wychodzi z kolektora wydechowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach