Skocz do zawartości
pakafoto

Akumulator rozladowuje sie

Rekomendowane odpowiedzi

Przychylam się do opinii kolegi powyżej, aku straciło pojemność i nie da rady wydolić przy rozruchu. Zmierz dwie rzeczy napięcia na aku w trakcie rozruchu i oczywiście prąd pobierany z aku w trakcie postoju przy zamkniętym samochodzie, etc. Możesz pomierzyć jeszcze napięcie przy pracującym silniku, jak jest 14V i więcej jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem amperomierz i podpiąłem... Coś żre mi 1,6A !!!! Cóż może pobierać tyle prądu?? Skłaniam się jednak do zwalonej instalacji radia... Jutro sprawdzę bo dziś już troszkę za późno. A klient "tylko odpiął stare radio i podpiął nowe w te same kostki".

 

P.S.

Jak ktoś z forumowiczów ma opis bezpieczników z B6 (w B5 się trochę różnią) to był bym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie masz babola. Tak jak mówisz sprawdź to radio, a dokładniej zasilanie i i kabel od stacyjki. Jak tam jest zamienione to takie objawy są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po odpięciu radia pobór prądu spadł z 1,6A do 0,47A. Tyle że nie wiem które zasilanie jest za to odpowiedzialne... Wyczytałem że w takich przypadkach trzeba zasilanie z akumulatora zamienić z zasilaniem ze stacyjki i powinno grać. Tyle że nie wiem które to kabelki na kostce i jak je z tej kostki wypiąć. Jak by ktoś miał schemat kostek do radia MFD2 był bym wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i po odpięciu radia pobór prądu spadł z 1,6A do 0,47A. Tyle że nie wiem które zasilanie jest za to odpowiedzialne... Wyczytałem że w takich przypadkach trzeba zasilanie z akumulatora zamienić z zasilaniem ze stacyjki i powinno grać. Tyle że nie wiem które to kabelki na kostce i jak je z tej kostki wypiąć. Jak by ktoś miał schemat kostek do radia MFD2 był bym wdzięczny.

Do zasilania są dwa: czerwony i żółty ;) Zamień je miejscami,bądź podepnij żeby włączało się tylko po załączeniu po stacyjce.Nie zapomnij podpiąć stałego plusa pod podtrzymanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki schemacik już mam tyle że nie pasuje on do MFD2. W necie znalazłem TEN temat i jest tu zdjęcie tyłu i tabliczki MFD2 (post nr 35 niejakiego Tom-a Parish-a). Jedynie co się zgadza z Twoim schematem traba to kostka głośników. A kostka zasilająca jest całkiem inna i są na niej kanały CAN/L i CAN/H. Co prawda jest tam zasilanie z aku. Ub+ i jest też i Ub+ z symbol przełącznika ale nie podłączony u mnie. Czy wystarczy w tej kostce zmienić kabelki z Ub+ na "switch" Ub+?

Edytowane przez ulvhedin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak zapomniałem że tam CAN jest. Tak jak piszesz najprawdopodobniej problem jest tu, że masz zamienione te dwa przewody, albo nie masz podłączonego tego od stacyjki co idzie. Zrób tak, podłącz minus woltomierza do masy i zobacz gdzie masz stałe +12V a gdzie ze stacyjki. Potem połącz wszystko zgodnie z opisem na radiu i powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym że nie mam tam żadnego wolnego kabla tylko wszystko jest wpięte tak jak na opisie kostek. A z opisów wynika że nie ma tam nic od stacyjki. Czy szyna CAN może być takim zasilaniem? Znaczy ten co mam Ub+ jest bezpośrednio od aku a stacyjkowy może iść po CAn-ie?

 

EDIT:

 

Sprawa rozwiązana. Tylko i wyłącznie był winien akumulator 3 cele padły i nawet po doładowaniu po 24h(bez podpięcia do samochodu) z 13,6V spadał do 8,4V. Co do wysokich prądów to tylko i wyłącznie moja niewiedza. Mierzyłem amperomierzem góra 30sekund. A do pełnego wygaśnięcia elektroniki w Passacie B6 potrzeba 15 minut (oczywiście podczas tego czasu stopniowo prąd spadał). Po tym czasie pobór nawet z radiem to 0.02A. Tak że dziękuję za wszystkie sugestie ale akurat u mnie była to rzecz banalna.

Pozdraiam.

Edytowane przez ulvhedin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam następujący problem z aku + alarm.

Sprawa wygląda następująco samochód jak stoi dłużej niz 4 dni ma problem z zapaleniem, mechanik mi podpiął VAG-a i okazało się ze coś jest z zamkami drzwi ( przód lewy i tył prawy) jednak centralny działa (zamyka drzwi). Mechanik powiedział ze trzeba wymienić elektronikę w centralnym lub cały zamek.

Moje pytanie czy da się to zrobić bez kupowania nowego zamku ??

Edytowane przez alsz82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdziłbym czy na pewno mechanik ma rację. A więc tak jak wiele razy było tu pisane - miernik w łapkę i wyjmując po kolei bezpieczniki sprawdzasz co łyka prąd. Być może zupełnie coś innego jest przyczyną a możliwe że mechanik wysnuł taką teorię jak zobaczył w VAGu parę błędów związanych z centralnym które kiedyś sterownik przypadkiem załapał a które po ich wykasowaniu nie pojawią się ponownie i które nie mają najmniejszego wpływu na zużycie prądu.

 

Podsumowując, nie ma co od razu iść w koszta i wymieniać centralnego itp tylko potwierdzić diagnozę mechanika ;)

 

Pozdrówka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają.
to co to za fachowcy byli ??? skoro po 5 dniach aku pada to musi gdzies prąd uciekać nie ma bata poczytaj wątek od początku a dowiesz się jak zdiagnozować samemu usterkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają.

że aku nowy to nie znaczy,że ma być dobry.Są akumulatory w sprzedaży,które leżą po 2 lata na półce i są wciskane jako NOWE.Ściągnij minusową klemę na noc jak auto odpali bez problemu wtedy wykluczasz akumulator jak będzie problem z rozruchem wiadomo co.

Sprawdź też masę.Pzdr.

P.S Radia nikt ci nie zakładał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku BOSCH 74 Ah 680 A był serwisie 3 tygodnie stwierdzono że wszystko jest z nim ok. Radio też było zakładane i też dobrze podłączone: + po stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aku BOSCH 74 Ah 680 A był serwisie 3 tygodnie stwierdzono że wszystko jest z nim ok. Radio też było zakładane i też dobrze podłączone: + po stacyjce.
a alarm fabryczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pożycz od kogoś drugi aku i wtedy sprawdzisz co jest grane bynajmniej wykluczysz aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pożycz od kogoś drugi aku i wtedy sprawdzisz co jest grane bynajmniej wykluczysz aku

Albo jak masz kogoś z dobrymi przewodami to od drugiego samochodu jak problem wystąpi odpalaj. Jak kolega wcześniej ci pisał, aku ze sklepu ie musi być nowe. Poszukaj w necie, można znaleźć kodowanie roku produkcji dla BOSCH i VARTA bez problemu. Jeśli problem z rozruchem pojawia się cyklicznie, czyli jak w kalendarzu co 5 dni to aku albo co.s prąd wpieprza. Nie musi ciągle. Obserwuj czy nie jest to związane z pogodą, np duże i długotrwałe opady deszczu, spadek temperatury w nocy.

Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem

to chyba prąd jest a nie napięcie i nie w V, a w A.

Jak ładowałeś akumulator to jak prąd ładowania wyglądał, to znaczy jaki był na poczatku jaki na końcu ładowania i jak szybko malał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a alarm fabryczny?

Nie.Alerm był zakładany,pojechałem do gościa który mi to zakładał i powiedział że alarm napewno nie kradnie prądu,pojechałem do drugiego elektryka i stwierdził to samo.

 

---------- Post added at 09:42 ---------- Previous post was at 09:38 ----------

 

Albo jak masz kogoś z dobrymi przewodami to od drugiego samochodu jak problem wystąpi odpalaj. Jak kolega wcześniej ci pisał, aku ze sklepu ie musi być nowe. Poszukaj w necie, można znaleźć kodowanie roku produkcji dla BOSCH i VARTA bez problemu. Jeśli problem z rozruchem pojawia się cyklicznie, czyli jak w kalendarzu co 5 dni to aku albo co.s prąd wpieprza. Nie musi ciągle. Obserwuj czy nie jest to związane z pogodą, np duże i długotrwałe opady deszczu, spadek temperatury w nocy.

 

to chyba prąd jest a nie napięcie i nie w V, a w A.

Jak ładowałeś akumulator to jak prąd ładowania wyglądał, to znaczy jaki był na poczatku jaki na końcu ładowania i jak szybko malał.

Aku też miałem drugi-zastępczy z serwisu i to samo wystąpiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aku też miałem drugi-zastępczy z serwisu i to samo wystąpiło.

 

Czyli jednak coś ten prąd "kradnie" ;) Po 5'ciu dniach pada akku jak napisałeś,czyli aż tak dużo go nie ucieka.Wszystkie lampki sprawdziłeś,nawet te które są niewidoczne?Np.w schowku?Jeżeli tak i wszystko jest OK,to najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzanie po kolei.Pisaliśmy już o tym,co prawda czasochłonne ale dokładne.Miernik w łapki,po kolei wyciągaj bezpieczniki i sprawdzaj pobór prądu-każdego z osobna...Przy tym bezpieczniku,przy którym jest największy pobór szukaj przyczyny rozładowywania akku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności