traba Zgłoś #301 Napisano 31 Sierpnia 2010 Przychylam się do opinii kolegi powyżej, aku straciło pojemność i nie da rady wydolić przy rozruchu. Zmierz dwie rzeczy napięcia na aku w trakcie rozruchu i oczywiście prąd pobierany z aku w trakcie postoju przy zamkniętym samochodzie, etc. Możesz pomierzyć jeszcze napięcie przy pracującym silniku, jak jest 14V i więcej jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulvhedin79 Zgłoś #302 Napisano 31 Sierpnia 2010 Zakupiłem amperomierz i podpiąłem... Coś żre mi 1,6A !!!! Cóż może pobierać tyle prądu?? Skłaniam się jednak do zwalonej instalacji radia... Jutro sprawdzę bo dziś już troszkę za późno. A klient "tylko odpiął stare radio i podpiął nowe w te same kostki". P.S. Jak ktoś z forumowiczów ma opis bezpieczników z B6 (w B5 się trochę różnią) to był bym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #303 Napisano 31 Sierpnia 2010 No to faktycznie masz babola. Tak jak mówisz sprawdź to radio, a dokładniej zasilanie i i kabel od stacyjki. Jak tam jest zamienione to takie objawy są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulvhedin79 Zgłoś #304 Napisano 1 Września 2010 No i po odpięciu radia pobór prądu spadł z 1,6A do 0,47A. Tyle że nie wiem które zasilanie jest za to odpowiedzialne... Wyczytałem że w takich przypadkach trzeba zasilanie z akumulatora zamienić z zasilaniem ze stacyjki i powinno grać. Tyle że nie wiem które to kabelki na kostce i jak je z tej kostki wypiąć. Jak by ktoś miał schemat kostek do radia MFD2 był bym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #305 Napisano 1 Września 2010 No i po odpięciu radia pobór prądu spadł z 1,6A do 0,47A. Tyle że nie wiem które zasilanie jest za to odpowiedzialne... Wyczytałem że w takich przypadkach trzeba zasilanie z akumulatora zamienić z zasilaniem ze stacyjki i powinno grać. Tyle że nie wiem które to kabelki na kostce i jak je z tej kostki wypiąć. Jak by ktoś miał schemat kostek do radia MFD2 był bym wdzięczny. Do zasilania są dwa: czerwony i żółty Zamień je miejscami,bądź podepnij żeby włączało się tylko po załączeniu po stacyjce.Nie zapomnij podpiąć stałego plusa pod podtrzymanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #306 Napisano 1 Września 2010 Tak jak piszesz najczęściej to pomaga, choć bywają i przypadki uszkodzeni radia. Dla pewności tu znajdziesz schemat kostki ISO http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1134910919_kostka_iso.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulvhedin79 Zgłoś #307 Napisano 2 Września 2010 (edytowane) Taki schemacik już mam tyle że nie pasuje on do MFD2. W necie znalazłem TEN temat i jest tu zdjęcie tyłu i tabliczki MFD2 (post nr 35 niejakiego Tom-a Parish-a). Jedynie co się zgadza z Twoim schematem traba to kostka głośników. A kostka zasilająca jest całkiem inna i są na niej kanały CAN/L i CAN/H. Co prawda jest tam zasilanie z aku. Ub+ i jest też i Ub+ z symbol przełącznika ale nie podłączony u mnie. Czy wystarczy w tej kostce zmienić kabelki z Ub+ na "switch" Ub+? Edytowane 2 Września 2010 przez ulvhedin79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #308 Napisano 2 Września 2010 No tak zapomniałem że tam CAN jest. Tak jak piszesz najprawdopodobniej problem jest tu, że masz zamienione te dwa przewody, albo nie masz podłączonego tego od stacyjki co idzie. Zrób tak, podłącz minus woltomierza do masy i zobacz gdzie masz stałe +12V a gdzie ze stacyjki. Potem połącz wszystko zgodnie z opisem na radiu i powinno być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulvhedin79 Zgłoś #309 Napisano 3 Września 2010 (edytowane) Sęk w tym że nie mam tam żadnego wolnego kabla tylko wszystko jest wpięte tak jak na opisie kostek. A z opisów wynika że nie ma tam nic od stacyjki. Czy szyna CAN może być takim zasilaniem? Znaczy ten co mam Ub+ jest bezpośrednio od aku a stacyjkowy może iść po CAn-ie? EDIT: Sprawa rozwiązana. Tylko i wyłącznie był winien akumulator 3 cele padły i nawet po doładowaniu po 24h(bez podpięcia do samochodu) z 13,6V spadał do 8,4V. Co do wysokich prądów to tylko i wyłącznie moja niewiedza. Mierzyłem amperomierzem góra 30sekund. A do pełnego wygaśnięcia elektroniki w Passacie B6 potrzeba 15 minut (oczywiście podczas tego czasu stopniowo prąd spadał). Po tym czasie pobór nawet z radiem to 0.02A. Tak że dziękuję za wszystkie sugestie ale akurat u mnie była to rzecz banalna. Pozdraiam. Edytowane 6 Września 2010 przez ulvhedin79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alsz82 Zgłoś #310 Napisano 20 Września 2010 (edytowane) Witam mam następujący problem z aku + alarm. Sprawa wygląda następująco samochód jak stoi dłużej niz 4 dni ma problem z zapaleniem, mechanik mi podpiął VAG-a i okazało się ze coś jest z zamkami drzwi ( przód lewy i tył prawy) jednak centralny działa (zamyka drzwi). Mechanik powiedział ze trzeba wymienić elektronikę w centralnym lub cały zamek. Moje pytanie czy da się to zrobić bez kupowania nowego zamku ?? Edytowane 20 Września 2010 przez alsz82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #311 Napisano 21 Września 2010 Najpierw sprawdziłbym czy na pewno mechanik ma rację. A więc tak jak wiele razy było tu pisane - miernik w łapkę i wyjmując po kolei bezpieczniki sprawdzasz co łyka prąd. Być może zupełnie coś innego jest przyczyną a możliwe że mechanik wysnuł taką teorię jak zobaczył w VAGu parę błędów związanych z centralnym które kiedyś sterownik przypadkiem załapał a które po ich wykasowaniu nie pojawią się ponownie i które nie mają najmniejszego wpływu na zużycie prądu. Podsumowując, nie ma co od razu iść w koszta i wymieniać centralnego itp tylko potwierdzić diagnozę mechanika Pozdrówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lis85 Zgłoś #312 Napisano 1 Października 2010 Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #313 Napisano 1 Października 2010 Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają. to co to za fachowcy byli ??? skoro po 5 dniach aku pada to musi gdzies prąd uciekać nie ma bata poczytaj wątek od początku a dowiesz się jak zdiagnozować samemu usterkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #314 Napisano 1 Października 2010 Witam. Co może być przyczyna rozładowania sie akumulatora po 5 dniach i nawet nie zakręci(aku nowy 2 razy). Byłem u 2 fachowców, stwierdzili że wszystko ok- nic nie kradnie prądu. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem i 14.25V- przy włączonym silniku? Już mi ręce opadają. że aku nowy to nie znaczy,że ma być dobry.Są akumulatory w sprzedaży,które leżą po 2 lata na półce i są wciskane jako NOWE.Ściągnij minusową klemę na noc jak auto odpali bez problemu wtedy wykluczasz akumulator jak będzie problem z rozruchem wiadomo co. Sprawdź też masę.Pzdr. P.S Radia nikt ci nie zakładał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lis85 Zgłoś #315 Napisano 1 Października 2010 aku BOSCH 74 Ah 680 A był serwisie 3 tygodnie stwierdzono że wszystko jest z nim ok. Radio też było zakładane i też dobrze podłączone: + po stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #316 Napisano 1 Października 2010 aku BOSCH 74 Ah 680 A był serwisie 3 tygodnie stwierdzono że wszystko jest z nim ok. Radio też było zakładane i też dobrze podłączone: + po stacyjce. a alarm fabryczny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #317 Napisano 1 Października 2010 pożycz od kogoś drugi aku i wtedy sprawdzisz co jest grane bynajmniej wykluczysz aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #318 Napisano 1 Października 2010 pożycz od kogoś drugi aku i wtedy sprawdzisz co jest grane bynajmniej wykluczysz aku Albo jak masz kogoś z dobrymi przewodami to od drugiego samochodu jak problem wystąpi odpalaj. Jak kolega wcześniej ci pisał, aku ze sklepu ie musi być nowe. Poszukaj w necie, można znaleźć kodowanie roku produkcji dla BOSCH i VARTA bez problemu. Jeśli problem z rozruchem pojawia się cyklicznie, czyli jak w kalendarzu co 5 dni to aku albo co.s prąd wpieprza. Nie musi ciągle. Obserwuj czy nie jest to związane z pogodą, np duże i długotrwałe opady deszczu, spadek temperatury w nocy. Napięcie dobre 0.03-0.04V z alarmem to chyba prąd jest a nie napięcie i nie w V, a w A. Jak ładowałeś akumulator to jak prąd ładowania wyglądał, to znaczy jaki był na poczatku jaki na końcu ładowania i jak szybko malał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lis85 Zgłoś #319 Napisano 2 Października 2010 a alarm fabryczny? Nie.Alerm był zakładany,pojechałem do gościa który mi to zakładał i powiedział że alarm napewno nie kradnie prądu,pojechałem do drugiego elektryka i stwierdził to samo. ---------- Post added at 09:42 ---------- Previous post was at 09:38 ---------- Albo jak masz kogoś z dobrymi przewodami to od drugiego samochodu jak problem wystąpi odpalaj. Jak kolega wcześniej ci pisał, aku ze sklepu ie musi być nowe. Poszukaj w necie, można znaleźć kodowanie roku produkcji dla BOSCH i VARTA bez problemu. Jeśli problem z rozruchem pojawia się cyklicznie, czyli jak w kalendarzu co 5 dni to aku albo co.s prąd wpieprza. Nie musi ciągle. Obserwuj czy nie jest to związane z pogodą, np duże i długotrwałe opady deszczu, spadek temperatury w nocy. to chyba prąd jest a nie napięcie i nie w V, a w A. Jak ładowałeś akumulator to jak prąd ładowania wyglądał, to znaczy jaki był na poczatku jaki na końcu ładowania i jak szybko malał. Aku też miałem drugi-zastępczy z serwisu i to samo wystąpiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #320 Napisano 2 Października 2010 Aku też miałem drugi-zastępczy z serwisu i to samo wystąpiło. Czyli jednak coś ten prąd "kradnie" Po 5'ciu dniach pada akku jak napisałeś,czyli aż tak dużo go nie ucieka.Wszystkie lampki sprawdziłeś,nawet te które są niewidoczne?Np.w schowku?Jeżeli tak i wszystko jest OK,to najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzanie po kolei.Pisaliśmy już o tym,co prawda czasochłonne ale dokładne.Miernik w łapki,po kolei wyciągaj bezpieczniki i sprawdzaj pobór prądu-każdego z osobna...Przy tym bezpieczniku,przy którym jest największy pobór szukaj przyczyny rozładowywania akku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach