Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na tym forum i odrazu przechodzę do rzeczy mam od paru dni duży problem z paskiem b4 vr6 ponieważ strasznie dużo zaczął palić. Pasek jest zagazowany i wszystko chodziło bez najmniejszego problemu. Od paru dni spalanie na pb jak i lpg wzrosło prawie o 10l wcześniej pb palił w granicy 11-12l a gazu 14l a teraz nagle zaczą palić pb w granicy 20 - 21l a lpg tak 20 nawet do 24l. podłanczałem sie z kumplem do niego vag-iem i pokazał następujące błędy

 

Address 01: Engine

Controller: 021 906 258 BQ

Component: MOTOR PMC 1

Coding: 0261203211

Shop #: 1267358018

2 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Readiness: N/A

 

po wykasowaniu tych błędów i przejechaniu kilkunastu kilometrów powrócił błąd

 

Address 01: Engine

Controller: 021 906 258 BQ

Component: MOTOR PMC 1

Coding: 0261203211

Shop #: 1267358018

2 Faults Found:

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

czujnik g62 posprawdzane wszystko działa prawidłowo nie ma zwarć sonda podobno oscyluje w dobrym przedziale tak powiedział mi gość który się na tym zna i nie wiem co z tym fantem dalej robić. Pomóżcie bo to spalanie jest teraz dość uciążliwe a nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wyjęcia i wymycia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej. U mnie były takie jazdy, niestety skończyło się nieco poważniej. Czy auto kopci na czarno ?? Weż jeszcze sprawdz przepływomierz. Niepamiętam już ile on tam powienin pokazywać, ale pisałem o tym kiedyś tu lub na forum golfa. U mnie był uszkodzony sterownik silnika.

Edytowane przez stempel72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy odgrzewam ponownie temat poniewaz spalanie nadal jest duże a powymieniałem już troszke czujników i teraz juz jest brak błędów w kompie vag nic juz nie widzi. Zauważyłem natomiast że cały czas jest to duże spalanie i do tego autko jak się wkręca na obroty to tak jak by się dławiło dopiero powyżej 3 tyś jakoś się kręci normalnie. Wykręciłem świece aby zobaczyc co tam z nimi i okazało sie że 3 świece z cylindra 2,4,6 są oki takie lekko brązowe popielate no jest oki natomiast 3 kolejne z cylindra 1,3,5 są całe czarne tak jak by nie przepalały i zastanawiam się czy może coś sie zepsuło z modułem chociaż z tego co wiem to jest on podzielony na sekcje 1/6 2/5 3/4 patrząc na niego to takjak by z góry na dół natomiast tutaj nie przepala sekcja cała dolna 1,3,5 co to może być pomoże ktoś lub jakieś wskazówki bo wymieniać na chybił troafił to troszke droga zabawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dużo pali to podejrzewałbym tylko i włącznie sondę ale powinno walić takimi chamsko trującymi spalinami jak u mnie, bo u mnie też padła sondzina. Czujnik położenia wału? Czujnik Halla? Jeśli źle spala albo zalewa to nie dobrze może świadczyć tylko o motorze... Bierze Ci zauważalne ilości oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to oleju raczej dużo nie bierze bo na 10000 to spala jakiś 1 litr maks 1,5 litra a przejechane niby na liczniku ma 350000 sonda sprawdzana była u mechanika i wszystko z nią jest oki układ wydechowy sprawdzony i jest szczelny nie ma zadnych przedmuchów zostaó mi właśnie pokolei sprawdzanie teraz czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu jak by miał ktoś jakieś pomysły jeszcze to dajcie mi znać bo cały czas są z nim problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik masy powietrza, on nie zawsze wywala błędy. A w głównej mierze odpowiedzialny jest za skład mieszanki.

 

Zakładam, że kable i świece masz nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźnik od zasilania komputera w samochodzie. Przeważnie w vw to nr. 30. Mogą w nim być popękanie zimne luty, wystarczy cyna i lutownica poprawić połączenia.

Gdy ten przekaźnik szwankuje napięcie komputera faluje nie trzyma stałej wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hm ale czemu falujące spadki napiec wpływały by na spalanie w nieparzystych cylindrach, to mnie ciekawi najbardziej, nie ma tam czasem jakis podciśnien ??? ale ogolnie pierwsze co mi przychodzi że takie duze spalanie to przepływka, czujka temp, sonda, a jakaa masz sonde ile kalbli?? może czasmi mech mogł coś zle pomierzyc?/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak stałej wartości odniesienia jaką jest napięcie akumulatora, powoduje błędne działanie komparatorów w jednostce sterującej, może mieć wpływ na przeliczanie w komputerze czasu podawania dawek paliwa, kątów wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu. Ewentualnie może być uszkodzony czujnik spalania stukowego, który sterownik nie może wysterować silnika do optymalnej pracy. Jeszcze może coś być z modułem zapłonowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja zaglądnę z innej strony, skoro osprzęt silnika nie wykazuje usterki. Może masz zwyczajnie wyciek paliwa ?

Nieszczelny przewód itp. i leje się pod auto.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mówie co zrobiłem po waszych wszystkich podpowiedziach i jak narazie ustąpił cały ten bałagan zaczne od początku wymienione miałem filtry świece na NGK posprawdzane sonde komputer przekaźnik komputer moduł przepływke i wszystko było sprawne a dziwne objawy szarpania i problem ze spalaniem na nieparzystych cylindrach nadal był zostały mi do wymiany kable co pewnie powinienem zrobic odrazu kable zostały wymienione na nowe BERU koszt 420 zł i niestety to samo nadal się działo. Podjechałem jeszcze raz do znajomego mechaniora i powiedział że mam wymienić świece na oryginały z salonu a tam BOSCH po wymianie świec zabawy ustały na poprzednich przejechane zaledwie 300 km nie wiem co z nimi było nie tak ale teraz autko chodzi bardzo fajnie i spalanie się unormowało w granicy 13 l tak jak było kiedyś więc temat raczej pewnie do zamknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sobie podłaczyc pod temat co by nie zasmiecac forum nowymi tematami...A wiec mam podobny problem duze spalanie.Odrazu napisze przepływka nowa kable i swiece w porzadku niby czujnik temp. dobry Auto idze super kazdy bieg nic nie muli i nie kopci.Tylko ze problem jest taki ze ostatnio niby ciepło ale na kompie pokazuje raz 7stopni a raz 29stopni i spalanie raz 25l/100 a za chwile komp mi pokazuje 80l/100.I teraz pytanie czy pokazywana temperatura na kompie ma wpływ na spalanie??

zegary8989.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy pokazywana temperatura na kompie ma wpływ na spalanie??

nie, nie ma żadnego wpływu.

Sprawdź czujnik temperatury w zderzaku (przełamane kabelki) i kabelek podciśnienia który idzie do licznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź czujnik temperatury w zderzaku

DZieki kolego dzisiaj troche to poogladałem i teraz raczej wszystko działa ok z temperaturą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności