kris-driver Zgłoś #1 Napisano 19 Maja 2009 Witam wszystkich na tym forum i odrazu przechodzę do rzeczy mam od paru dni duży problem z paskiem b4 vr6 ponieważ strasznie dużo zaczął palić. Pasek jest zagazowany i wszystko chodziło bez najmniejszego problemu. Od paru dni spalanie na pb jak i lpg wzrosło prawie o 10l wcześniej pb palił w granicy 11-12l a gazu 14l a teraz nagle zaczą palić pb w granicy 20 - 21l a lpg tak 20 nawet do 24l. podłanczałem sie z kumplem do niego vag-iem i pokazał następujące błędy Address 01: Engine Controller: 021 906 258 BQ Component: MOTOR PMC 1 Coding: 0261203211 Shop #: 1267358018 2 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent Readiness: N/A po wykasowaniu tych błędów i przejechaniu kilkunastu kilometrów powrócił błąd Address 01: Engine Controller: 021 906 258 BQ Component: MOTOR PMC 1 Coding: 0261203211 Shop #: 1267358018 2 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded czujnik g62 posprawdzane wszystko działa prawidłowo nie ma zwarć sonda podobno oscyluje w dobrym przedziale tak powiedział mi gość który się na tym zna i nie wiem co z tym fantem dalej robić. Pomóżcie bo to spalanie jest teraz dość uciążliwe a nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vireless Zgłoś #2 Napisano 19 Maja 2009 (edytowane) hmm może zajrzyj tutaj? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191687 i tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191687 Edytowane 19 Maja 2009 przez vireless Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2009 (edytowane) Zacznij od wyjęcia i wymycia przepustnicy w benzynie ekstrakcyjnej. U mnie były takie jazdy, niestety skończyło się nieco poważniej. Czy auto kopci na czarno ?? Weż jeszcze sprawdz przepływomierz. Niepamiętam już ile on tam powienin pokazywać, ale pisałem o tym kiedyś tu lub na forum golfa. U mnie był uszkodzony sterownik silnika. Edytowane 20 Maja 2009 przez stempel72 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris-driver Zgłoś #4 Napisano 9 Czerwca 2009 koledzy odgrzewam ponownie temat poniewaz spalanie nadal jest duże a powymieniałem już troszke czujników i teraz juz jest brak błędów w kompie vag nic juz nie widzi. Zauważyłem natomiast że cały czas jest to duże spalanie i do tego autko jak się wkręca na obroty to tak jak by się dławiło dopiero powyżej 3 tyś jakoś się kręci normalnie. Wykręciłem świece aby zobaczyc co tam z nimi i okazało sie że 3 świece z cylindra 2,4,6 są oki takie lekko brązowe popielate no jest oki natomiast 3 kolejne z cylindra 1,3,5 są całe czarne tak jak by nie przepalały i zastanawiam się czy może coś sie zepsuło z modułem chociaż z tego co wiem to jest on podzielony na sekcje 1/6 2/5 3/4 patrząc na niego to takjak by z góry na dół natomiast tutaj nie przepala sekcja cała dolna 1,3,5 co to może być pomoże ktoś lub jakieś wskazówki bo wymieniać na chybił troafił to troszke droga zabawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #5 Napisano 9 Czerwca 2009 Jeśli dużo pali to podejrzewałbym tylko i włącznie sondę ale powinno walić takimi chamsko trującymi spalinami jak u mnie, bo u mnie też padła sondzina. Czujnik położenia wału? Czujnik Halla? Jeśli źle spala albo zalewa to nie dobrze może świadczyć tylko o motorze... Bierze Ci zauważalne ilości oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris-driver Zgłoś #6 Napisano 11 Czerwca 2009 moim zdaniem to oleju raczej dużo nie bierze bo na 10000 to spala jakiś 1 litr maks 1,5 litra a przejechane niby na liczniku ma 350000 sonda sprawdzana była u mechanika i wszystko z nią jest oki układ wydechowy sprawdzony i jest szczelny nie ma zadnych przedmuchów zostaó mi właśnie pokolei sprawdzanie teraz czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu jak by miał ktoś jakieś pomysły jeszcze to dajcie mi znać bo cały czas są z nim problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #7 Napisano 11 Czerwca 2009 Sprawdz czujnik masy powietrza, on nie zawsze wywala błędy. A w głównej mierze odpowiedzialny jest za skład mieszanki. Zakładam, że kable i świece masz nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2009 Sprawdź przekaźnik od zasilania komputera w samochodzie. Przeważnie w vw to nr. 30. Mogą w nim być popękanie zimne luty, wystarczy cyna i lutownica poprawić połączenia. Gdy ten przekaźnik szwankuje napięcie komputera faluje nie trzyma stałej wartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #9 Napisano 12 Czerwca 2009 hm ale czemu falujące spadki napiec wpływały by na spalanie w nieparzystych cylindrach, to mnie ciekawi najbardziej, nie ma tam czasem jakis podciśnien ??? ale ogolnie pierwsze co mi przychodzi że takie duze spalanie to przepływka, czujka temp, sonda, a jakaa masz sonde ile kalbli?? może czasmi mech mogł coś zle pomierzyc?/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spiroman Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2009 Brak stałej wartości odniesienia jaką jest napięcie akumulatora, powoduje błędne działanie komparatorów w jednostce sterującej, może mieć wpływ na przeliczanie w komputerze czasu podawania dawek paliwa, kątów wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu. Ewentualnie może być uszkodzony czujnik spalania stukowego, który sterownik nie może wysterować silnika do optymalnej pracy. Jeszcze może coś być z modułem zapłonowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #11 Napisano 13 Czerwca 2009 Witam Ja zaglądnę z innej strony, skoro osprzęt silnika nie wykazuje usterki. Może masz zwyczajnie wyciek paliwa ? Nieszczelny przewód itp. i leje się pod auto. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris-driver Zgłoś #12 Napisano 16 Czerwca 2009 koledzy mówie co zrobiłem po waszych wszystkich podpowiedziach i jak narazie ustąpił cały ten bałagan zaczne od początku wymienione miałem filtry świece na NGK posprawdzane sonde komputer przekaźnik komputer moduł przepływke i wszystko było sprawne a dziwne objawy szarpania i problem ze spalaniem na nieparzystych cylindrach nadal był zostały mi do wymiany kable co pewnie powinienem zrobic odrazu kable zostały wymienione na nowe BERU koszt 420 zł i niestety to samo nadal się działo. Podjechałem jeszcze raz do znajomego mechaniora i powiedział że mam wymienić świece na oryginały z salonu a tam BOSCH po wymianie świec zabawy ustały na poprzednich przejechane zaledwie 300 km nie wiem co z nimi było nie tak ale teraz autko chodzi bardzo fajnie i spalanie się unormowało w granicy 13 l tak jak było kiedyś więc temat raczej pewnie do zamknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_vr6 Zgłoś #13 Napisano 23 Listopada 2009 Pozwole sobie podłaczyc pod temat co by nie zasmiecac forum nowymi tematami...A wiec mam podobny problem duze spalanie.Odrazu napisze przepływka nowa kable i swiece w porzadku niby czujnik temp. dobry Auto idze super kazdy bieg nic nie muli i nie kopci.Tylko ze problem jest taki ze ostatnio niby ciepło ale na kompie pokazuje raz 7stopni a raz 29stopni i spalanie raz 25l/100 a za chwile komp mi pokazuje 80l/100.I teraz pytanie czy pokazywana temperatura na kompie ma wpływ na spalanie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #14 Napisano 23 Listopada 2009 czy pokazywana temperatura na kompie ma wpływ na spalanie?? nie, nie ma żadnego wpływu. Sprawdź czujnik temperatury w zderzaku (przełamane kabelki) i kabelek podciśnienia który idzie do licznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek_vr6 Zgłoś #15 Napisano 24 Listopada 2009 Sprawdź czujnik temperatury w zderzaku DZieki kolego dzisiaj troche to poogladałem i teraz raczej wszystko działa ok z temperaturą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach