Skocz do zawartości
IroN_87

Chip a wydech 1.9TDI AVB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam zamiar przebić katalizator wywalić środkowy tłumik i założyć końcowy przelotowy.

Pytanie czy lepiej zrobić to pierwsze, a później jechać na strojenie czy nie będzie różnicy?

Pytam bo na raz wszystkiego nie zrobię tylko w odstępie 2-3 miesięcy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba storojenie niema nic wspolnego z wydechem chyba nawet niema potrzeby jezeli bys zmienial ic na wiekszy to raczej jest wskazane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chciałem poznać opinie bo gdzie indziej czytałem, że strojenie powinno się zrobić na końcu. .

Może jeszcze ktoś się wypowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos mowi ze strojenie nie ma nic wspolnego z wydechem to... się myli.

Najlepiej zrobic mody typu wydech dolot etc i dopiero stroic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego wątku więc napisz w tym..

Jakiej średnicy jest wyjście wydechowe z turbiny?

Byłem w ulterze i pełny przelot o średnicy 60mm na jednym tłumiku z nierdzewki jakieś 2tys zł.

Dobra cena czy ktoś taniej robił?

Robić 60mm czy 55mm wystarczy? jaki jest w ogóle seryjny 50mm?

Co planuje? na początek program po wydechu, a jak padnie turbo to dać większe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrob 63mm, tzn 2,5".

wyjscie z turbo ZTCP jest 3" i przechodzi w 2,5".

 

2000 zł to dosc tanio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrob 63mm, tzn 2,5".

wyjscie z turbo ZTCP jest 3" i przechodzi w 2,5".

 

2000 zł to dosc tanio.

 

 

To już sam nie wiem...

ULTER robił też wydechy dla COMPSPORTU więc myślałem, że jakąś wiedzę mają...

Jak powiedziałem gościowi, że chce nowy downpipe 3", przejście na 2,5" i do końca tak i że turbo ma na wyjściu 3" to on mi powiedział że turbo ma 50mm albo 55mm a nie 3"...

A największą średnice jaką ma to fi 60 i tylko nierdzewka..

 

Ktoś potwierdzi, że wyjście jest 3"?

Edytowane przez IroN_87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do firmy el-tec , zobaczysz ile oni ci powiedzą dla porównania . Oto link http://www.el-tec.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry tłumikarz zrobi Tobie to o ponad połowę taniej. Tylko trzeba jeszcze mieć takiego dobrego tłumikarza... Warto się rozejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrob 63mm, tzn 2,5".

wyjscie z turbo ZTCP jest 3" i przechodzi w 2,5".

 

za duzo. seria ma rury 50mm. nowy wydech wystarczy zrobic na 55mm, max 60mm. downpipe jakies 2,5-3 cale. w przypadku avb zrobilbym downpipe 3 cale, ale juz do zmienionej turbiny i reszta 55mm wewnetrznej. w zupelnosci obsluzy moce do 200 i wiecej. poza tym i tak raczej nie przekroczysz mocy 180 na tym silniku.

 

za duze srednice tez sa zle. zbyt szybkie oproznianie wydechu, brak oporow, szybki spadek boostu i trudniej go uzyskac w krotkim czasie.

 

w zasadzie to mozesz nawet zostawic serie, tylko wywalic kata i srodkowy tlumik i lekko poprawic downpipe. najmniejsze koszty, a efekt bedzie odczuwalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

souler, nie spojrzalem ze to dyszel....

 

my bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za duzo. seria ma rury 50mm. nowy wydech wystarczy zrobic na 55mm, max 60mm. downpipe jakies 2,5-3 cale. w przypadku avb zrobilbym downpipe 3 cale, ale juz do zmienionej turbiny i reszta 55mm wewnetrznej.

 

Hmm w takim razie podjadę jeszcze raz pogadać o 55mm

Tylko powiedzcie mi czy turbina ma faktycznie wyjście 3 cale??

I jeśli ma 3 cale to jakiej długości zrobić downpipe na 3 cale tzn po jakiej odległości zrobić przejście na te ~2,25" ?

Chce zrobić downpipe już przy tej turbinie, żeby nie bawić się z wydechem 2 razy bo AWX ma chyba takie samo wyjście jak AVB?

Bo turbo zmienię jak to padnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobisz za szerokiego DP bo ten typ turbo ma flansze na 3 sruby i nie idzie pozniej ich przykrecic....

Dla mnie zostaw wszystko serie i tylko kata wypruj...180KM na dobrej sprezarce (np BRD albo Hybryda) do ogarniecia bez problemu a kasa w kieszeni zostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zrobisz za szerokiego DP bo ten typ turbo ma flansze na 3 sruby i nie idzie pozniej ich przykrecic....

Dla mnie zostaw wszystko serie i tylko kata wypruj...180KM na dobrej sprezarce (np BRD albo Hybryda) do ogarniecia bez problemu a kasa w kieszeni zostanie.

 

Na pompowtryskach z AVB? właśnie się zastanawiam do jakiej mocy dadzą radę...

Jutro turbo idzie do czyszczenia bo poprzedni właściciel chyba za spokojnie jeździł (kierownice) 240zł..

Przy okazji dowiem się w jakim jest stanie...

Znalazłem magika co mi zrobi cały wydech z nierdzewki 55mm za max 600zł, ale końcowy tłumik muszę mu dostarczyć sam i się zastanawiam nad tą opcją...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jest pozbyc sie katalizatora a co do reszty to nie ma sensu ruszac bo to nic niie da chyba ze sie zrobi caly wydech 2.5 cala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
da

Wspaniały dźwięk TDI :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aby nie zakładać nowego postu podepne sie do tematu kolego mam paska 2004 silnik AVB 101km chciałbym uzyskać 160km. Wiem że musze wymienic turbo na to z wersji 130km, ale czy moje pompowtryskiwacze dadza radę na 160km, prosze o podpowiedź na jakie ewentualnie trzeba je wymienić......pozdrawiam.

Moje plany to:

-turbo AWX/AVF

-kat out

-pompowtryskiwacze (wymienie jeśli trzeba tylko na jakie?)

-program z racji lokalizacji chyba u Roba555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pękaj, po samej zmianie turbawki powinno wypluć 160 kucy. Mój ATJ wypluł 157 a pompowtryskiwacze w atj/ajm nie są tak wydajne jak te montowane do PD-ków z lat późniejszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.....doczytałem na forum jest faktycznie tak jak mówisz, powinny dac radę, super kilka groszy w kieszeni......pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wycinanie kata też narazie sobie daruj jak nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności