Skocz do zawartości
Gość hha

Regeneracja wahaczy - gdzie i za ile?

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko fajnie tylko pewnie na tych poliuretanach twardo w uj będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy auto się rozgrzeje stuki ustają. Głuchy stuk występuje z lewej strony tak jakby od wahaczy, gdy np wcisnę sprzęgło podczas jazdy lub puszcze je spowrotem. Zastanawia mnie czy może to nie są poduszki pod skrzynią lub silnikiem, bo nie za bardzo dociera do mnie, że lemy padły tak szybko

 

witam, ja bym sprawdził na Twoim miejscu amortyzatory, niedawno miałem podobny numer w VW Transporterze T4 - najpierw lekkie pukania a w zawieszeniu zadnego luzu nie było czuć. Po jakimś czasie tak zaczęło napi****ć że szok. okazało się że to właśnie amortyzator choć "uginał" się normalnie i nie bujało samochodem.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno byc w uj twardo w koncu mam standart zawieszenie, napewno precyzja prowadzenia sie poprawi no i sama "sztywnosc" zawiechy.

Jutro jade na trzepaki sprawdzic stan sworzni jesli będą ok to na 80% zdecyduje się na regeneracje, tylko nie wiem ktore ewentualnie wybrac power flexy czy polibusze?

kpl. róznią się tuleją tylnego dolnego wahacza, polskie są razem z metalowa tuleją co wydaje mi sie plusem, natomiast power fleksy są składane z dwoch i robione na stożek a to wg mnie minus. bo wahacz jest stosunkowo waski i bedzie wywierac wiekszy nacisk na tuleje....

 

niestety u mnie gumy sa juz za miekkie jadąc w zakręcie i trafiajac na nierównosc przód ma tendencje do "uskoku" a nawet szarpnięcia kierownicą....:dolamam

dobra bede pierwszy ktory przetestuje poliuretany w pasku....zdam fotorelacje.

jesli ktos ma jakies doswiadczenia z poliuretanami niech sie podzieli info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekamy na twoje spostrzeżenia co do poliuretanów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montowałem poliuretany do Octavi. Jeździ nią mój syn, jest bardzo zadowolony.Ale tam jestzupełnie inna budowa zawieszenia. Trójkątny wahacz do którego wciskasz tuleje i przegub przykręcany do wahacza. Co do paska, to problem w tym, że u nas głównie idą przeguby a nie tuleje. Można więc wydać 600 zł na tuleja i za chwilę regenerować końcówki wahaczy. A razem to już nie wyjdzie tak tanio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale czy taki poliuretan wogóle się nadaje do zawieszenia wielowahaczowego? Przecież wachacze w pasku pracują nie tylko wokół osi tulei, ale podczas kręcenia zwrotnicą również wiginają się na boki i po to są tuleje elastyczne. Z tyłu to bym się jeszcze zgodził, ale z przodu tego jakoś nie widzę. Co innego samochody ze zwykłym wahaczem trójkątnym, który pracuje tylko góra-dół.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, ale czy taki poliuretan wogóle się nadaje do zawieszenia wielowahaczowego? Przecież wachacze w pasku pracują nie tylko wokół osi tulei, ale podczas kręcenia zwrotnicą również wiginają się na boki i po to są tuleje elastyczne. Z tyłu to bym się jeszcze zgodził, ale z przodu tego jakoś nie widzę. Co innego samochody ze zwykłym wahaczem trójkątnym, który pracuje tylko góra-dół.

 

Pozdrawiam

taki wahacz też jest na tulejach i tez pracuje tak jak wielowahaczowe zawieszenie tylko tego tak nie widać jak na zawiasie pasków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taki wahacz też jest na tulejach i tez pracuje tak jak wielowahaczowe zawieszenie tylko tego tak nie widać jak na zawiasie pasków

 

A czy ja gdzieś napisałem że nie jest na tulejach, poprostu ma zupełnie inną charakterystyke pracy - przy mocowaniu w dwóch punktach do podwozia i innym rozwiązaniu konstrukcyjnym zwrotnicy napewno nie ma takich odchyłek na boki jak wahacz w pasku, który "układa się" względem zwrotnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy ja gdzieś napisałem że nie jest na tulejach, poprostu ma zupełnie inną charakterystyke pracy - przy mocowaniu w dwóch punktach do podwozia i innym rozwiązaniu konstrukcyjnym zwrotnicy napewno nie ma takich odchyłek na boki jak wahacz w pasku, który "układa się" względem zwrotnicy.
chodziło mi o to że te wahacze pracują podobnie ale na wielowahaczowym wyraźniej to widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i panowie nici z poliuretanów, padły u mnie dwa górne lewe wahacze na sworzniach.... reszta wahaczy i tulei po 197kkm jest w dobrym stanie zero luzów....

niestety koszt lemfordera to ok 125 zł sztuka... :dupablada a badziewia za 37zł (takie kupuje masa ludzi na allegro) wsadzac nie bedę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

właśnie dzwoniłem do serwisu w Katowicach:

sprawdzanie luzów 80 zł obie strony - na wykręconych wahaczach

wymiana wahacza - w moim przypadku banan prawdopodobnie 60 zł + cena regeneracji 100 zł.

Na każdą robotę trzeba się umówić

Pracują pn-pt 8-16

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta... czytając ten wątek zdałem sobie sprawę, że półtora roku jeżdzę na wachaczach regeneroowanych i odpukac ale wszystko jest ok, brak luzów.

Firma, która regenerowała mi je mieści się pod Poznaniem, więc jak ktoś jest z okolicy i potrzebuje polecenia to z miłą chęcią się podziele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w regum w skorzewie komplet ok 560zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam i juz sam nie wiem czy regenerowac czy kupic nowe a moze pojechac na szrot do hamburga i wykrecic z jakiegos auta, mam juz tak rozwalone sworznie ze kołem prawym mozna ruszac, ja czytałem wytrzymuja 40-60tys to u mnie 2 lata wiec co 2 lata nowe zawieszenie? to zdecydowanie za krótko a chciałbym troche nim pojezdzic jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja czytałem wytrzymuja 40-60tys to u mnie 2 lata wiec co 2 lata nowe zawieszenie?

 

kolego wymiana przedniego zawieszenia to jedno popołudnie i to robione bez kanału, koszt ok 500zł za Master Sport więc też nie ma tragedii.

 

ja mam 180 tys km i całe zawieszenie oryginalne, ostatnio wymieniałem tylne amory, bo jeden się wylał, a tak wszystko jeszcze fabryczne i tego co ostatnio patrzyłem to łączniki drążka stabilizatora już chyba zaczynają wymagać wymiany, ale jeszcze bez żadnych stuków

 

w Polsce zrobione 30 tys. u Niemca 150 tys.

 

w Poprzednim Passacie B5 1.8T z 1997r. przednie zawieszenie wymieniałem przy 280 tys. z czego jakieś 250 tys było w Szwajcarii a 30 tys w Polsce.

Edytowane przez michal1981g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz z tym zawieszeniem kupie jakieś tańsze i tez trochę polatam tutaj takich dziur nie ma jak w polsce jak sobie przypomne to chyba test dla zawieszenia a nie normalna jazda. Mi tez znajomy master sport zawieszenie polecał za 2 miesiace jeste w polsce to zamówię i zmienię sam a jeszcze jedno pytanie czy posmarowanie gumowych elementów w zawieszeniu nowych przed montażem zabezpieczy je przed parcieniem i pekaniem czy nie zawracac sobie głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy posmarowanie gumowych elementów w zawieszeniu nowych przed montażem zabezpieczy je przed parcieniem i pekaniem czy nie zawracac sobie głowy

 

nie zawracaj sobie głowy, pamietaj tylko jak będziesz wymieniał żeby wszystko skręcać na opuszczonym aucie, wymieniasz na podniesionym, ale dokręcasz śruby jak stoi na kołach bo inaczej gumy się "poskręcają" i szybko je szlag trafi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności