Los22 Zgłoś #1 Napisano 15 Maja 2009 Witam, Poczytałem trochę o vacum i muszę powiedzieć że dowiedziałem się niewiele. Pompa vacum to nie tylko podciśnienie ale to też pompa paliwa. W moim furaku coś wokół niej zaczyna się pocić, autko jak chwilę postoi ciepłe to trzeba kręcić zanim odpali no i w filtrze jest 1/2 do 2/3 paliwa zamiast do pełna, pomę palia w zbiorniku już wymieniłem na nową. Podciśnienie na wolnych obrotach to -0,8bara. Czy jest możliwość sprawdzenia pompy vacum nie tylko na podciśnienie ale też na tłoczenie sieki i czy ewentualna wymiana uszczelek coś da? Czy ten syf może być nie od ropy a od oleju który przepuszcza gdzieś na simeringu przy vacum - auto ma ponad 200tyś więc chyba nic dziwnego?? Pompka to minimum 500zł więc warto najpierw popytać ludzi, którzy mieli z tym problem. Proszę o podzilenie się doświadczeniami z problemami dotyczącymi vacum, jak diagnozować. Czy nową można wymienić poprostu demontując jedną i wkładając drugą bez żadnych kalibacji i innych zabiegów. Proszę o numer vacum do AJM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 16 Maja 2009 jesli Ci po, np.: nocy albo staniu kilka dni auto bardzo dluuugo kreci i nie zapala...na 99% pompa paliwa w vacumpompie padla. ...TAM nie ma zadnego zimeringu, jest tylko (w zaleznosci od modelu 2pompy) blaszka-uszczelka albo sa 2 uszczelki gumowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) witam nam pytanie odnośnie tej pompy http://moto.allegro.pl/item630793464_vacum_vaku_pompa_vw_passat_audi_b4_1_9_tdi_90ps.html czy taka pompa moze sie zapchać jakimś syfem(można to jakoś wyczyścić?) co sie dzieje z zasysanym powietrzem gdzie ono ma wyjście _scalone Edytowane 16 Maja 2009 przez rafikw210 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) Mam pomę z blaszką, LUC. Ale z tego co wiem to ona powinna wytwarzać ciśnienie paliwa około 7bar, jeśli jest mniej to należy wymienić pompę. A można to sprawdzić tylko w warsztacie gdzie mają aparaturkę pomiarową. Edytowane 16 Maja 2009 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2009 a rozbierałes ją kiedys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #6 Napisano 16 Maja 2009 nie rozbierałem jeje jeszcze ale domniemam, że ktoś to robił przede mną bo na śrubach są kropki żółtą farbą porobione. Taj ajkby serwis już przy tym grzebał kiedyś. Generalnie wokół vacum jest syf - ojej albo ropa pomieszna z kurzem i innym brudem. więc coś do końca nie trzymajak powinno, a w filtrze paliwa nie ma pełnego poziomu. Tam podobną są zaworki zwrotne i one puszczają paliwo spowrotem. Czy w warunkach domowych można to wymienić,czy trzba potem klaibrować albo coś ustawiać, czy zakładanym w miejsce starej i gra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafikw210 Zgłoś #7 Napisano 16 Maja 2009 ale mnie chodzi o pompe vacum do wspomagania hamulców wiec skąd tam moze wziać sie ropa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #8 Napisano 16 Maja 2009 Jeżeli chodzi o te kropki to od kumpla co pracuje w serwisie wiem że była akcja fabryczna na to, i kazali im wykręcać te śrubki i wkręcać nowe.W tym modelu (czyli z tą blaszką zamiast oringów) to był standard że ciekły, w takim przypadku wymienia sie ją na nową.Mógłbyś jeszcze opisać ten problem z tym ciśnieniem. czy masz jakieś objawy typu nie ma mocy czy szarpie.Też miałem problem z tą pompą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #9 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) rafikw210 - Vacum to pompa podciśnienia ale i również w autach z PD jedna z pomp paliwa. Pierwsza jest w baku elektryczna, druga to VACUM - mechaniczna i trzecia to same pompowtryski - pompa mechaniczna - jaśniej już?? Jeśli chodzi o objawy to te pocenie (wycieki) a jesłi chodzi o pracę to na zimnym silniku jak przejadę kawałek i zahamuję na światłach to zaczynam słyszeć dziwne odgłosy - nieco jakby silni spadał z obrotów i jego praca nie jest idealnie równa. Ale jak dodam troszeczkę gazu ustaje. Jak auto się nagrzeje troszku to wszystko ok. Odrazu żeby wyjaśnić PD wyminione, dwumas wymieniony, pompa w zbiorniku nowa. W filtrze nie ma paliwa na full nieco ponad połowa - cały czas. Mechnik stwierdził że może to być wina siadającego vacum - nie wytwarza ciśnienia - szczególnie na zimnym silniku gdy ważne są większe dawki paliwa. Ponadto ciepły silnik nie pali od strzła - odrazu zaznacze kąty, synchro PD OK, robiłem logi. Rozrusznik wymieniony a aukumulator OK. Edytowane 16 Maja 2009 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #10 Napisano 16 Maja 2009 To że musisz tak długo kręcić to wina tego że pompa VACUM łapie lewe powietrze i paliwo sie cofa z powrotem do zbiornika.Jak będziesz odpalał silnik to nie kręć tak długo, tylko włączaj tak z 10-15 razy zapłon i wtedy kręć.Jest tak bo w zbiorniku jest pompa elektryczna i przy włączeniu zapłony daje ona ciśnienie i paliwo idzie do VACUM.Jak będziesz miał okazje podmienić pompe od kogoś innego to spróbuj.A problemów z mocą nie masz. ---------- Post added at 11:15 ---------- Previous post was at 11:14 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #11 Napisano 16 Maja 2009 Właśnie są mała problemy przy niskich obrotach - od dołu. Suszarka jest OK i podciśnienie do sterowania geometrią też ok, -0,8 -0,9 bara na wolnych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #12 Napisano 16 Maja 2009 Ja jak kupiłem paska to po kilku dniach zaczeła ciec pompa Vacum, mechanik powiedział że to był problem tych pomp i że czesto ciekły, i właśnie miałem problemy o odpalaniem, wymieniłem na nowszy model ale używke.Po jakiś 3 miesiącach zaczeły sie problemy przy dodawaniu ostro gazu to szarpało tak jakby raz dostawał mocy a zaraz ją tracił(szarpało).Mechanik przyniósł z roboty przyrząd do mierzenia ciśnienia na pompie i przy 4tyś obrotów powinno było być 7bar a było niecałe 1. Zamieniliśmy na tę starą co ciekła i odzyskał swoją świetność.Kupiłem nową w serwisie i do teraz chodzi jak trzeba. Jak będziesz w aucie to na wolnych depnij pedał gazu do podłogi i zobacz na ile podejdą obroty silnika, o mnie przy tej pompie co nie miała ciśnienia to obroty dochodziły tylko do 3500obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moro90 Zgłoś #13 Napisano 16 Maja 2009 Kolego Los22 a od kiedy to w AJM-ie montowali pompę paliwa elektryczną w zbiorniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #14 Napisano 16 Maja 2009 (edytowane) Nie wiem kolego od kiedy..ale montowali i to zaje...droga. Wymieniałem i kosztuje 800zł w ASO. Nie wiem skąd masz info, że jej niby nie ma. Zajrzyj pod tylnymi siedzeniami jest klapka, odkręć i zobaczysz kostkę i 2 wężyki. Ot i pompa elektryczna. No chyba że masz auto na zykłej pompie wtryskowej, to nie masz pompy elek. Edytowane 16 Maja 2009 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moro90 Zgłoś #15 Napisano 16 Maja 2009 NO to masz wyjątkowy egzemplarz swojego autka,bo moje autko nie posiada pompy elektrycznej,a to o czym piszesz to u mnie jest wskaźnik poziomu paliwa.Jak CI nie sprawi kłopotu i znajdziesz chwilę to obejrzyj to co CI wysłałem na PW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #16 Napisano 21 Maja 2009 Ni i pomka vaccum do bani. Zrobiłem pomiar przy pełnych obrotach i dochodzi do 6barów a na wolnych 3bary to o jakieś 2mniej niż powinno być. Objawy niżeszgo cisnienia tak jak wyżej opisałem, dziwne odgłosy na wolnych, dłuższe kręcenie ciepłego i brak poweru od dołu, dopiero gdy pomka podaje większe ciśnionko powyżej 2tyś obrotów było czuć dynamikę. Jeśli chodzi o same Vaccum to czy kupicie A czy E, N, K to wsio rawno, są to wszystko zamienniki, z tym że A to pierwszy, wadliwy wypust, reszta na uszczelce alluminiowej podobno lepsza.... Ja miałem A, a kupiłem N - chodzi jak marzenie. Mam nadzieję że komuś te info pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2009 Koledzy mam pytanie odnośnie pompy Vacum.Otóż widać jak się poci widać też wycieki czy można zdiagnozować pompę czy podaje ciśnienie mam podobne problemy jak kolega Minio23.Poza tym jak wymienię czy muszę jechać do serwisu aby coś "ustawili"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #18 Napisano 26 Maja 2009 Marian11 - kolego podjedź gdzieś gdzie mają sprzęcik (pożądny manometr) i zmierz ciśnienie paliwa na vacum - powinno być 4,5 bara na wolnych i 7,5 przy 4tyś obr/min. Jeśłi mniej to pompka do kosza i nowa. Ja wymieniłem sobie sam w jakieś 20 minut. Jedną zdejmujesz, drugą zakładasz. Ustawień nie ma bo to mechniczna pompa - tylko trafić trzeba na wypustki w pompie i na wałku. Autko po wyminie zapowietrzy się więc chwilę będziesz musiał pokręcić. Potem frajda z jazdy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #19 Napisano 28 Maja 2009 Dzięki Kolego Los22 jestem umówiony we wtorek do serwisu na sprawdzenie pompy. Więc jak będę coś wiedział to napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #20 Napisano 7 Czerwca 2009 Pozdrawiam wszystkich uzytkowników i forumowiczów.Passat jest po serwisie i stwierdzono że powodem problemów palenia najprowopodobniej jest pompa vacum.(luźny kruciec),Pompa została wymieniona a niestety problemy zostały,bardzo proszę o podpowiedzi co może być przyczyną ?Dodam że serwis nic nie znalazł żadnych błędów:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach