Skocz do zawartości
Los22

pompa VACUM jak diagnozować

Rekomendowane odpowiedzi

PS - koleś tylko TDI robi

To powinien to bez problemu ogarnąć...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na VAGu się to robi tak ?

Tak dokładnie...

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowa%C4%87-w-silnikach-TDI

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś odpalilem auto - komunikaty...

 

STOP

BREMFLUSSIGKEIT

BETRIEBSANLEITUNG

 

 

Wszystkie płyny w normie, nie wiem co jest grane, dziś auto oddane do mechanika - ma sprawdzić logi i pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakaś kontrolka jeszcze się wyświetliła?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

To jest związane z płynem hamulcowym żeby coś sprawdzić w/g instrukcji czy coś. ...

A płynu hamulcowego nie masz za mało? To może np sam czujnik poziomu uszkodzony...

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vacum okazało się OK, paniety pyl jeden pompowtrysk i uszczelki. jest OK

Edytowane przez MARECKI 85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, czy padnieta pompa vacum odpowiada za zmniejszoną prędkość maksymalną ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy samym Vagiem da się sprawdzić pompę?

Pytanie 2: pośrodku auta po nocy mam zawsze trochę oleju(z miski odpada bo z tamtąd nie leci) IC odpada po plama jest pośrodku auta. Czy może być to z pompy? Stawiałem na egr ale zbyt dużo oleju jak na egr by było.Czy pompę można jakoś uszczelnić czy tylko wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie 2: pośrodku auta po nocy mam zawsze trochę oleju(z miski odpada bo z tamtąd nie leci) IC odpada po plama jest pośrodku auta. Czy może być to z pompy? Stawiałem na egr ale zbyt dużo oleju jak na egr by było.Czy pompę można jakoś uszczelnić czy tylko wymiana?

 

 

umyj silnik i sprawdź po nocy skąd cieknie albo na kanał jedź po ostrej jeździe żeby olej rozgrzać porządnie, jeśli są duże plamy to na głowę ci zacznie kapać...

 

 

gdyby ci tak z vacum ciekło to cały tył silnika dosłownie od góry do dołu będzie zawalony olejem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odp. I właśnie tak jest bo po stronie grodzi jest upaćkany caly(koło rozrusznika) na wysokości podłużnicy. Tak jsk by z egr leciało ale. Egr w takich ilościach chyba nie leci:) czy można uszczelnić pompę czy wyniana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jsk by z egr leciało ale. Egr w takich ilościach chyba nie leci czy można uszczelnić pompę czy wyniana?

egr jest z boku silnika a pompa z tyłu :hmm

są zestawy naprawcze do vacum ale z tego co pamiętam to ok 240 pln, czy faktycznie rozwiąże problem nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 300 zł można kupić drugą pompę z ostatnich lat produkcji np z oznaczeniem M albo Q wymiana samemu albo z 50 zł w zakładzie i masz 100% święty spokój ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak sprawdzaliście ciśnienie paliwa na pompie?

Z tego co widzę na instrukcji serwisowej jest specjalne miejsce na pomiar ciśnienia z tym że trzeba mieć jakąś specjalną końcówkę do manometru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - wymieniam pompe 038145209A na 038145209H w passat AJM. Pytanie - jaka uszczelke musze zamowic? Gumowa czy metalowa - prosze o numer w miare mozliwosci.

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio odebrałem auto od mechanika po wymianie płynu wspomagania i oleju w skrzyni wsiadam do auta z przyzwyczajenia wciskam hamulec i coś "dziwnie" twardo jakoś inaczej niż zwykle.... miałem wracać do niego ale myślę sobie pewnie zaraz się ułoży, w międzyczasie napisałem do kolegi z forum kazał mi sprawdzić pompę vacum i te przewody, tak okazuje się że to co wystaje z tej pompy ten kawałek rury jest luźny, dałem nową opaskę ale niestety bez skutecznie , załączam fotkę i proszę o info co dalej z tym fantem:

strzałka to przewód okrąg to właśnie to to co wystaje z tej pompy i jest luźne (wyciek jest ale mały)

pompa_tendemowa vw passat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźny krocieć w pompie luka, standardzik. Jakbyś pofatygował się i przeczytał chociaż ze 2 strony tego tematu to byś wiedział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany pompa vacum ok. A z jakim oznaczeniem najlepiej kupić? czy zostawić to dla mechanika ten wybór? A skoro raz jest dobrze raz twardnieje hamulec to można jeszcze jeździć autem czy to jest już sygnał że koniecznie muszę to natychmiast zrobić? chyba że coś innego sygnalizuje ostateczną i końcowy żywot tej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/threads/137713-1-9TDI-PD-tania-i-skuteczna-metoda-naprawy-pompy-VAC

Można również poxipolem spróbować oblepić krocieć ale ja osobiście nie toleruje takiego druciarstwa.

 

Podłącz vakumetr za sterowaniem żeby zobaczyć jakie pompa daje podciśnienie i wtedy będziesz w stanie ocenić w jakim jest stanie.

Jak będziesz nową kupował to najlepiej Bosch z końcówką "Q"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info ale to już dla mechanika robota ale przynajmniej wiem co z czym by nie dać się naciągnąć na wymianę przy okazji niepotrzebnych gratów pozdro dzięki szczęśliwego nowego roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przez pompe vacum jakims cudem moze dostawac sie ropa do oleju ?

Zauwazylem podczas logow dynamicznych, ze bip'y w 023 potrafia spaść na MINUS - czyli za malo paliwa.. uszczelka w pomppie vacum do wymiany ?

 

Auto nie ma problemow z odpalaniem, odpala od strzała (sporadycznie, raz na 20 odpaleń zdarzy się, ze chwile dłuzej musze zakrecic).

Jutro jade na wymiane uszczelnień na PD (ropa dostaje mi sie do oleju)

Edytowane przez StaryKoniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa.jpg

 

U mnie ropa dostawała sie przez to miejsce, które zaznaczyłem. Ten element wchodzi w blok silnika i napędza pompę. Jeśli pytasz o uszczelkę metalową to jej wymiana nic nie da, jeżeli masz tak samo jak Ja.

W moim przypadku po wyjęciu pompy widać było jak jakiś oring, uszczelka? puszcza ropę, która kapała właśnie z tego miejsca. W którymś temacie o pompach vacu czytałem, że są jakieś zestawy uszczelek do środka, ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Ty już Boscha pompę masz założoną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jaką mam pompę założoną

Ale myślę, że uszczelkę zewnętrzna i tak warto wymienić - bo BIPY lubia mi spaść na minus a czytalem ze to tez pomaga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności