Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie temperatury silnika i jednocześnie spalania w TDi. Póki temperatura była na 90, to spalanie przy niezbyt ciężkiej nodze 4,5ltr. Teraz padł termostat i temperatura jest ciągle na pierwszej cienkiej. Przy na prawde ekonomicznej jeździe opalił 5,5ltr. Jedynie raz temperatura skoczyła na 90. Zajęło to około minuty a później w 20 sekund spadła na pierwszą kreske. Myślę, że to wina termostatu. Czy można połączyć te wysokie spalanie z mocno zaniżoną temperaturą silnika?

zawsze zanizona temeperatura silnika ma wplyw na zwiekszenie spalania :) takze wymien termostat a spalanie wroci do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Póki temperatura była na 90, to spalanie przy niezbyt ciężkiej nodze 4,5ltr. Teraz padł termostat i temperatura jest ciągle na pierwszej cienkiej. Przy na prawde ekonomicznej jeździe opalił 5,5ltr. Jedynie raz temperatura skoczyła na 90. Zajęło to około minuty a później w 20 sekund spadła na pierwszą kreske. Myślę, że to wina termostatu. Czy można połączyć te wysokie spalanie z mocno zaniżoną temperaturą silnika?

skoro napisałeś juz tutaj posta czy przeczytałeś temat od początku :?:

na bank znajdziesz odpowiedzi

jak nie

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36084&highlight=tempe***+wysokie+spalanie

a żebyś nie zakładał nowego tematu jak wymienić termostat

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=36810&highlight=termostat+AFN***

 

Ludzie naprawdę najpierw przeczytajcie temat - a nie od razu przechodzicie do szybkiej odpowiedzi klepniecie posta i czekacie. Nie raz tak bywa że napisze ktoś posta zapomni o nim a później zaklada nowy temat i zdziwiony że temat wylądował w koszu

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temperatura 90 stopni po 7km przy średniej na kompie 45km/h

temperatura 90 stopni po 4km przy średniej na kompie 25km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobna sytuacje, na budzikach zawsze wskazówka idealnie w pionie na 90 st. Vag pokazuje okolo 79-81. Czyli jednym słowem termostat.

Próbowałem odnaleźć kanał 45, co się okazuje u mnie są tylko 44 kanały

A na wspomnianym 24 pokazuje 82 st po kilku godzinnym postoju przy temeraturze zewnetrznej 1 st

 

Termostat wymieniony,

na blacie bez zmian 90st :D ale w vagu na szczęście zmiana z 76 na 90 st.

dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie w passacie b5 fl 1.9 tdi 130 temperatura na zegarze raz pokazuje 90 stopni czasami 0 stopni gdy auto jest zagrzane i mam bardzo slabe ogrzewanie co moze byc przyczyna czujnik termostat czy jakis inny gadzet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie w passacie b5 fl 1.9 tdi 130 temperatura na zegarze raz pokazuje 90 stopni czasami 0 stopni gdy auto jest zagrzane i mam bardzo slabe ogrzewanie co moze byc przyczyna czujnik termostat czy jakis inny gadzet

 

wygląda że i czujnik i termostat może być do wymiany... najlepiej podłącz vag i wszystko będzie wiadomo - nie ma problemu wtedy w 100% wskazać co jest zepsute, jak nie i Masz na zbyciu gotówkę to wymień od razu to i to w 300 zł się zmieścisz z płynem ale bez robocizny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie w passacie b5 fl 1.9 tdi 130 temperatura na zegarze raz pokazuje 90 stopni czasami 0 stopni gdy auto jest zagrzane i mam bardzo slabe ogrzewanie co moze byc przyczyna czujnik termostat czy jakis inny gadzet

Czujnik temperatury to na 100% bo nawet jak termostat jest walnięty to wskazówka nie może opaśc do zera. A jak słabo ci grzeje to i sam termostat tez do wymiany. A jak masz climatronik to moze byc klapka przycieta i ciepłego powietrza nie puszcza. Ponadto dochodzi zabrudzona (zapchana) nagrzewnica). Tak wiec przypadków jest pare. Na początek termostat i czujnik temp. Potem sprawdz jeszcze klime sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem dziś termostat na termostat marki Vernet. Powodem było to, że silnik mi się nie dogrzewał i ciężko było mu osiągnąć 90 stopni. Jak sprawdzałem climatroniciem, to przed wymiana po mieście osiągał do 70 stopni (na desce pokazywało około 80-90, potem cofało na 70). Po wymianie zagrzał się samochód szybko, na climatronicu obserwowałem na kanale 45. Szybko przeszedł 70 stopni, potem w kierunku 80, 90 i jak jechałem i przybutowałem, to pokazało 99 stopni, potem na chwile 100 i potem jak jechałem, to już cały czas trzymał się w przedziale 98-99 stopni. Tak ma być, czy jest niedobrze?

 

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:44 ----------

 

Na desce sztywno 90 i ani drgnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W escorcie ojca wymieniałem po kolei trzy termostaty vernet-jeden gorszy od drugiego-żaden nie trzymał parametrów.

Co do tego czy dobrze teraz masz-nigdy nie miałem benzyny z turbo więc nie wiem, ale 100 stopni wydaje mi się zbyt dużą temperaturą roboczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szybko przeszedł 70 stopni, potem w kierunku 80, 90 i jak jechałem i przybutowałem, to pokazało 99 stopni, potem na chwile 100 i potem jak jechałem, to już cały czas trzymał się w przedziale 98-99 stopni. Tak ma być, czy jest niedobrze?

 

pamiętasz ile włożony termostat miał temperaturę otwarcia, bo ogólnie to jest trochę za dużo... i teraz pytanie termostat czy czujnik... a może chłodnica coś nie domaga - chociaż chłodnicę wyklucza wcześniejsze zachowanie ze starym termostatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jaką miał temperaturę otwarcia. Kupiłem vernet, bo ktoś mi go polecił. Na wskazówce teraz po wymianie sztywno trzyma 90 stopni, ale jak obserwuję na climatronicu, to pokazywał mi takie wartości jak napisałem. I teraz pytanie, czy to jest źle? Robić coś z tym, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie temp niestety zawyżona VERNETy to najtansze i chyba jedne z gorszych termostatów.... Ja polecam oryginał albo Wahlera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskaźnik na fabrycznch ustawieniach pokaże Ci wszystko z przedziału 75-110 jako 90 niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wskaźnik na fabrycznch ustawieniach pokaże Ci wszystko z przedziału 75-110 jako 90 niestety.
Właśnie zauważyłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura jak jest na sprawnym wskaźniku 90 to nie ma czym się przejmować. A czujnik to jest tylko czujnik i czy będzie na climatronicu 85 czy 95 to na wskaźniku zawsze będzie 90.

Weź dla testu w 10 passatach ustaw klimatronik na 45 kanał lub na vag to każdy będzie miał inaczej. Nie ma " sztywnej " temperatury pracy, ona cały czas się waha a przepływem cieczy reguluje termostat. Jakbyś miał za wysoką temperaturę to załączy się wentylator :)

I gwarantuję Ci że każdy żyje w takiej nieświadomości ;)

 

---------- Post added at 17:17 ---------- Previous post was at 17:15 ----------

 

I wszystko uwarunkowane jest odprowadzaniem ciepła z komory silnikowej, temperaturą na zewnątrz, siłą wiatru, prędkością samochodu, rodzajem płynu, czystością układu....

Nie ma takiej możliwości żeby fizycznie płyn miał 90 i tylko 90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanior w końcu wytrzeźwiał i wymienil mi termostat. Kupilem Gates'a za ok 20 zl i po paru minutach jazdy mam 90st. i stoi jak sosna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisze tutaj tez swoje spostrzezenia

z czego dokladnie swiece biora aktualna temp?

U siebie zauważyłem dosc dziwna przypadlość, ktora to być moze nieco utrudnia zapłon.

Otóż wyglada to tak: na climatroniku jest temp 1 stopień, po wejsciu w tryb diagnostyczny climy na 45 kanale jest 1-2 stopnie czyli ok ale gdy podepne kompa to coolant temp ma temp o 5-6 stopni wieksza.

Skąd sie biorą te rozbierzności pomiedzy 45 kanalem a VAGiem?

Znacie moze jakis sposob zeby w VAG skalibrowac te temp? bo przy okolo 0 stopniach czuc ze zapłon jest ciezszy.

 

G62 ma moze miesiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy żyje w nieświadomości: ja mam zmieniony wsad wskaźnika i widzę zmianę każdego stopnia na bieżąco-tak dokładny jest teraz wskaźnik, gdy mam 89 na wskaźniku climatronik tez tyle pokazuje. I teraz na nowym termostacie temp pokazywana jest prawie cały czas 90, zdarza się na chwilę zejść do 89 jak i wejść na 94 na przyklad, to oczywiste, jednak widać, że termostat stara się utrzymać te zadane 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko odnosnie termostatu i temperatury. Zauwazylem ze temp silnika to zawsze kreska przed 90 C czyli chyba 80C nic nie faluje (no chyba ze dluzej na biegu z gorki jade to spada) Samochod wlasciwie szybko sie nagrzewa (do tych 80C) i ani rusz dalej. Tak sie zaczelo robic tuz przed wymiana rorzadu i pompy i tak jest do teraz. Wlasciwie nie wiem co zrobic by zechcial mi licznik pokazac 90C lekko drgnie do gory z 80 na max 85 i koniec.

Czy to moze byc wina termostatu?? Wlascie to juz go kupilem ale sie zastanawiam czy to napewno to i czy potrzebna wymiana?? Nowa pompa zapewne jest bardziej efektywna i moze to trzyma silnik w takiej temp??

CZy mzoe czujnik nie pozwala bardziej sie zagrzac silnikowi??

Jakies sugestie panowie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności