zyggy Zgłoś #1121 Napisano 18 Grudnia 2012 To dziwne, bo 80 cz 90 *C to różnica niewielka i powietrze z nawiewów powinno lecieć dobrze nagrzane. Czy masz Climatronic czy manual? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scootereq Zgłoś #1122 Napisano 18 Grudnia 2012 climatronik. mnie tez to dziwi .... i szukam przyczyny ... moze ktos z was mial podobny problem ... a jeszzce jedno jak silnik zlapie 90 stopni to zaczynaja mu lekko obroty falowac ... moze jakis czujnik jest walniety? vag to pokaze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #1123 Napisano 18 Grudnia 2012 vag to pokaze ?Moze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #1124 Napisano 20 Grudnia 2012 witka mam pytanie, wymieniłem termostat ponieważ temperatura mi zaczęła spadać na postoju. czytam i czytam ale nie jestem do końca przekonany czy to dobrze. fakt wcześniej jeździłem benzyną i nic takiego nie miało nigdy miejsca. ostatniej zimy również nie zdarzyły mi się takie sytuacje. w każdym razie, zrobiłem test, pojeździłem trochę do pełnego nagrzania i włączyłem nagrzewanie (podczas jazdy) co oczywiście skutkowało kolejnym spadkiem temperatury. co może być przyczyną? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #1125 Napisano 20 Grudnia 2012 Kolego, ja mam nowy termostat, nową pompę wody, nową chłodnicę i jak przyszły mrozy to jeśli jadę z prędkością 60-80km/h i nawiew mam ustawiony na 4 i więcej kresek na climatronicu lub odszranianie szyby to temp spada. Zmniejszę nawiew to wraca na 90st, jeśli zacznę jechać szybciej 90-110km/h to trzyma temperaturę nawet przy mocniejszym nawiewie. Szukałem informacji na ten temat ale zdania są podzielone. Uważam, jednak, że TDI są silnikami o dużej sprawności a nagrzewnica działa jak chłodnica i przy małych prędkościach bilans cieplny po prostu nie wychodzi na 0. Nagrzewnica odbiera więcej ciepła niż silnik produkuje i stąd spadek temp na wskaźniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maatt1243 Zgłoś #1126 Napisano 21 Grudnia 2012 Witam, dzisiaj jechałem i temperatura była 90 stopni, po chwili spadła do 80 i lekko sie podniosła. Coś nie tak z termostatem lub czujnikiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #1127 Napisano 21 Grudnia 2012 wymieniłem termostat ponieważ temperatura mi zaczęła spadać na postoju. czytam i czytam ale nie jestem do końca przekonany czy to dobrze. ahcy, Ty takie pytania zadajesz? Ludzie, zrozumcie wreszcie! Są mrozy. Jak właczamy ogrzewanie a silnik pracuje na biegu jałowym, bądź samochód porusza się ekonomicznie, to ciepła nie wystarczy żeby nagrzać płyn na 90 stopni i jeszcze ogrzać kabinę. Ono się nie bierze z kosmosu. Jak ktoś jeździ benzyniakiem to niech się nie wypowiada i niech nie naciąga ludzi na koszta. Nic nie wymieniać, tak jest prawidłowo. Jeśli przy prędkości 100 km/h auto złapie 90 stopni, to wszystko w porządku. Jak będzie termostat zepsuty, to przy 100 km/h w życiu nie złapie więcej jak 70 stopni i AMEN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1128 Napisano 22 Grudnia 2012 Mój AFN łapie 90*C po 8 do 11km przy 90km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #1129 Napisano 22 Grudnia 2012 I oczywiście ta rozbieżność odległości u Ciebie zależy od temperatury zewnętrznej. Ale ogółem PRAWIDŁOWO :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1130 Napisano 22 Grudnia 2012 I oczywiście ta rozbieżność odległości u Ciebie zależy od temperatury zewnętrznej.Ale ogółem PRAWIDŁOWO :ok Ta rozbieżność ,poza temperaturą jak trafnie zauważyłeś,spowodowana jest również traktowaniem pedału gazu...;-)Taka dygresja,AFN tak ma,jedynie potwierdzam słowa Zygmunta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #1131 Napisano 22 Grudnia 2012 Teraz każdy diesel z B5 tak się nagrzewa. A te z zaślepionym EGR nawet gorzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1132 Napisano 22 Grudnia 2012 Dodam tylko, że mam świece żarowe w układzie chłodzenia, może one coś pomagają? Nie wiem tylko czy one w ogóle działają, ale skoro fura nagrzewa się dobrze to nie wnikam. Potwierdzam także spadek temperatury na postoju, na wolnych obrotach. Wtedy mam tak około 70*C na wskazówce, a VAG'iem nie chciało mi się bawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1133 Napisano 22 Grudnia 2012 Dodam tylko, że mam świece żarowe w układzie chłodzenia, może one coś pomagają? Nie wiem tylko czy one w ogóle działają, ale skoro fura nagrzewa się dobrze to nie wnikam. Potwierdzam także spadek temperatury na postoju, na wolnych obrotach. Wtedy mam tak około 70*C na wskazówce, a VAG'iem nie chciało mi się bawić. Na postoju przy obecnych temperaturach wskazówka nie ma prawa drgnąć Zygmuncie,to nie -30 st.C.Świece żarowe układu chłodzenia nie wpływają na prędkość nagrzewania cieczy,jedynie pomagają w dogrzaniu kabiny.Co to ich funkcjonalności,napisani sporo na forum.Załącz lampkę w kabinie po odpaleniu,wględnie zauważ minimalny spadek obrotów po odpaleniu.Warunki załączenia świec są na Forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1134 Napisano 22 Grudnia 2012 Michale, mówię o spadku przy -11*C na zewnątrz i postoju około 1h. Świece w układzie chłodzenia muszą mieć jakiś wpływ na temp silnika bo jednak grzeją płyn chodzący. Fakt, faktem, że można przyjąć, iż całe oddane płynowi ciepło jest następnie oddawane w nagrzewnicy nawiewu. Nie będziemy tu przecież robić bilansów cieplnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1135 Napisano 22 Grudnia 2012 Michale, mówię o spadku przy -11*C na zewnątrz i postoju około 1h. Świece w układzie chłodzenia muszą mieć jakiś wpływ na temp silnika bo jednak grzeją płyn chodzący. Fakt, faktem, że można przyjąć, iż całe oddane płynowi ciepło jest następnie oddawane w nagrzewnicy nawiewu. Nie będziemy tu przecież robić bilansów cieplnych Ziggy,trza było tak od razu,nie brałem pod uwagę 1h postoju,masz absolutną rację:okZnacznego wpływu u mnie w prędkości nagrzewania silnika po wymianie świeć nie dostrzeglem,w prędkości osiągania ciepłego nawiewu zdecydowanie.Przysłoń sobie testowo dolną część atrapy.Moja wskazówka trzyma pion stabilnie,przy -30 to już inna rozmowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #1136 Napisano 22 Grudnia 2012 Co mam rozumieć 'atrapy'? Czy chodzi ci o chłodnicę? To zasłanianie jak dla mnie jest dla tych, którzy mają uszkodzony termostat. Jeśli wszystko jest OK, to nie ma po co zasłaniać chłodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #1137 Napisano 22 Grudnia 2012 teraz każdy diesel z b5 tak się nagrzewa. A te z zaślepionym egr nawet gorzej ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin3293 Zgłoś #1138 Napisano 22 Grudnia 2012 Ja tez mam dziwne objawy , jak teraz na polu -7 i robie odcinek 18km wskazówka nie wejdzie na 90 jest troszke przed i jak wyprzediłem pare aut temp zmalała i potem wzrosła troche, a i ogrzewania mało co używam ,słabo , jedynie tyłek sb grzeje aby silnik szybciej dogrzac a tu nie chce sie dogrzac,, niedawno jak nie bylo mrozow trzymał 90stop cały czas... teraz nie osiagnie tej ttemp czemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #1139 Napisano 23 Grudnia 2012 Co mam rozumieć 'atrapy'? Czy chodzi ci o chłodnicę? To zasłanianie jak dla mnie jest dla tych, którzy mają uszkodzony termostat. Jeśli wszystko jest OK, to nie ma po co zasłaniać chłodnicy. Zygmuncie,AFN tak ma najzwyczajniej,nie ma najmniejszych powodów do niepokoju.Testowałem zasłanianie dolnej części chłodnicy przy temperaturach rzędu -30 st.C,przy wolnej jeździe wskazówka potafiła nieco spaść,przy dobrym termostacie podreślę.Po zasłonięciu wskazówka trzyma pion,lecz to był jedynie test,również nie jestem zwolennikiem stosowania kartoników w samochodzie;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codix2 Zgłoś #1140 Napisano 23 Grudnia 2012 Ja tez mam dziwne objawy , jak teraz na polu -7 i robie odcinek 18km wskazówka nie wejdzie na 90 jest troszke przed i jak wyprzediłem pare aut temp zmalała i potem wzrosła troche, a i ogrzewania mało co używam ,słabo , jedynie tyłek sb grzeje aby silnik szybciej dogrzac a tu nie chce sie dogrzac,, niedawno jak nie bylo mrozow trzymał 90stop cały czas... teraz nie osiagnie tej ttemp czemu ? Pewnie termostat do wymiany ale sprawdż jeszcze vagiem czujnik temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach