Skocz do zawartości
Gość sabo_75

Temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

To dziwne, bo 80 cz 90 *C to różnica niewielka i powietrze z nawiewów powinno lecieć dobrze nagrzane. Czy masz Climatronic czy manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

climatronik. mnie tez to dziwi .... i szukam przyczyny ... moze ktos z was mial podobny problem ... :/ a jeszzce jedno jak silnik zlapie 90 stopni to zaczynaja mu lekko obroty falowac ... moze jakis czujnik jest walniety? vag to pokaze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vag to pokaze ?
Moze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witka

mam pytanie, wymieniłem termostat ponieważ temperatura mi zaczęła spadać na postoju. czytam i czytam ale nie jestem do końca przekonany czy to dobrze. fakt wcześniej jeździłem benzyną i nic takiego nie miało nigdy miejsca. ostatniej zimy również nie zdarzyły mi się takie sytuacje.

w każdym razie, zrobiłem test, pojeździłem trochę do pełnego nagrzania i włączyłem nagrzewanie (podczas jazdy) co oczywiście skutkowało kolejnym spadkiem temperatury. co może być przyczyną?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja mam nowy termostat, nową pompę wody, nową chłodnicę i jak przyszły mrozy to jeśli jadę z prędkością 60-80km/h i nawiew mam ustawiony na 4 i więcej kresek na climatronicu lub odszranianie szyby to temp spada. Zmniejszę nawiew to wraca na 90st, jeśli zacznę jechać szybciej 90-110km/h to trzyma temperaturę nawet przy mocniejszym nawiewie.

Szukałem informacji na ten temat ale zdania są podzielone. Uważam, jednak, że TDI są silnikami o dużej sprawności a nagrzewnica działa jak chłodnica i przy małych prędkościach bilans cieplny po prostu nie wychodzi na 0. Nagrzewnica odbiera więcej ciepła niż silnik produkuje i stąd spadek temp na wskaźniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzisiaj jechałem i temperatura była 90 stopni, po chwili spadła do 80 i lekko sie podniosła. Coś nie tak z termostatem lub czujnikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniłem termostat ponieważ temperatura mi zaczęła spadać na postoju. czytam i czytam ale nie jestem do końca przekonany czy to dobrze.

 

ahcy, Ty takie pytania zadajesz?

 

Ludzie, zrozumcie wreszcie!

Są mrozy. Jak właczamy ogrzewanie a silnik pracuje na biegu jałowym, bądź samochód porusza się ekonomicznie, to ciepła nie wystarczy żeby nagrzać płyn na 90 stopni i jeszcze ogrzać kabinę. Ono się nie bierze z kosmosu. Jak ktoś jeździ benzyniakiem to niech się nie wypowiada i niech nie naciąga ludzi na koszta. Nic nie wymieniać, tak jest prawidłowo. Jeśli przy prędkości 100 km/h auto złapie 90 stopni, to wszystko w porządku. Jak będzie termostat zepsuty, to przy 100 km/h w życiu nie złapie więcej jak 70 stopni i AMEN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN łapie 90*C po 8 do 11km przy 90km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oczywiście ta rozbieżność odległości u Ciebie zależy od temperatury zewnętrznej.

Ale ogółem PRAWIDŁOWO :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I oczywiście ta rozbieżność odległości u Ciebie zależy od temperatury zewnętrznej.

Ale ogółem PRAWIDŁOWO :ok

Ta rozbieżność ,poza temperaturą jak trafnie zauważyłeś,spowodowana jest również traktowaniem pedału gazu...;-)Taka dygresja,AFN tak ma,jedynie potwierdzam słowa Zygmunta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz każdy diesel z B5 tak się nagrzewa. A te z zaślepionym EGR nawet gorzej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że mam świece żarowe w układzie chłodzenia, może one coś pomagają? Nie wiem tylko czy one w ogóle działają, ale skoro fura nagrzewa się dobrze to nie wnikam. Potwierdzam także spadek temperatury na postoju, na wolnych obrotach. Wtedy mam tak około 70*C na wskazówce, a VAG'iem nie chciało mi się bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam tylko, że mam świece żarowe w układzie chłodzenia, może one coś pomagają? Nie wiem tylko czy one w ogóle działają, ale skoro fura nagrzewa się dobrze to nie wnikam. Potwierdzam także spadek temperatury na postoju, na wolnych obrotach. Wtedy mam tak około 70*C na wskazówce, a VAG'iem nie chciało mi się bawić.

Na postoju przy obecnych temperaturach wskazówka nie ma prawa drgnąć Zygmuncie,to nie -30 st.C.Świece żarowe układu chłodzenia nie wpływają na prędkość nagrzewania cieczy,jedynie pomagają w dogrzaniu kabiny.Co to ich funkcjonalności,napisani sporo na forum.Załącz lampkę w kabinie po odpaleniu,wględnie zauważ minimalny spadek obrotów po odpaleniu.Warunki załączenia świec są na Forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michale, mówię o spadku przy -11*C na zewnątrz i postoju około 1h. Świece w układzie chłodzenia muszą mieć jakiś wpływ na temp silnika bo jednak grzeją płyn chodzący. Fakt, faktem, że można przyjąć, iż całe oddane płynowi ciepło jest następnie oddawane w nagrzewnicy nawiewu. Nie będziemy tu przecież robić bilansów cieplnych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Michale, mówię o spadku przy -11*C na zewnątrz i postoju około 1h. Świece w układzie chłodzenia muszą mieć jakiś wpływ na temp silnika bo jednak grzeją płyn chodzący. Fakt, faktem, że można przyjąć, iż całe oddane płynowi ciepło jest następnie oddawane w nagrzewnicy nawiewu. Nie będziemy tu przecież robić bilansów cieplnych :)

Ziggy,trza było tak od razu,nie brałem pod uwagę 1h postoju,masz absolutną rację:okZnacznego wpływu u mnie w prędkości nagrzewania silnika po wymianie świeć nie dostrzeglem,w prędkości osiągania ciepłego nawiewu zdecydowanie.Przysłoń sobie testowo dolną część atrapy.Moja wskazówka trzyma pion stabilnie,przy -30 to już inna rozmowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mam rozumieć 'atrapy'? Czy chodzi ci o chłodnicę? To zasłanianie jak dla mnie jest dla tych, którzy mają uszkodzony termostat. :] Jeśli wszystko jest OK, to nie ma po co zasłaniać chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz każdy diesel z b5 tak się nagrzewa. A te z zaślepionym egr nawet gorzej

 

... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam dziwne objawy , jak teraz na polu -7 i robie odcinek 18km wskazówka nie wejdzie na 90 jest troszke przed i jak wyprzediłem pare aut temp zmalała i potem wzrosła troche, a i ogrzewania mało co używam ,słabo , jedynie tyłek sb grzeje aby silnik szybciej dogrzac a tu nie chce sie dogrzac,, niedawno jak nie bylo mrozow trzymał 90stop cały czas... teraz nie osiagnie tej ttemp czemu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co mam rozumieć 'atrapy'? Czy chodzi ci o chłodnicę? To zasłanianie jak dla mnie jest dla tych, którzy mają uszkodzony termostat. :] Jeśli wszystko jest OK, to nie ma po co zasłaniać chłodnicy.

Zygmuncie,AFN tak ma najzwyczajniej,nie ma najmniejszych powodów do niepokoju.Testowałem zasłanianie dolnej części chłodnicy przy temperaturach rzędu -30 st.C,przy wolnej jeździe wskazówka potafiła nieco spaść,przy dobrym termostacie podreślę.Po zasłonięciu wskazówka trzyma pion,lecz to był jedynie test,również nie jestem zwolennikiem stosowania kartoników w samochodzie;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tez mam dziwne objawy , jak teraz na polu -7 i robie odcinek 18km wskazówka nie wejdzie na 90 jest troszke przed i jak wyprzediłem pare aut temp zmalała i potem wzrosła troche, a i ogrzewania mało co używam ,słabo , jedynie tyłek sb grzeje aby silnik szybciej dogrzac a tu nie chce sie dogrzac,, niedawno jak nie bylo mrozow trzymał 90stop cały czas... teraz nie osiagnie tej ttemp czemu ?

Pewnie termostat do wymiany ale sprawdż jeszcze vagiem czujnik temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności