Skocz do zawartości
kserkses

17748 P1340 Czujniki pozycji wału rozrządczego / korbowego (B2) – poza sekwencją A

Rekomendowane odpowiedzi

no i opanowane, błędu już nie ma kosztowało mnie to równy 1000 zł (jeden tysiąc) zostały wymienione profilaktycznie czujniki G28 i G40 (w akcie desperacji)(453 zł) rozrząd był sprawdzany dwa razy (przód pasek) i raz wariator faz ....okazało się że na łańcuszku przeskoczył wałek ssący o jeden ząb (niemożliwe a jednak przy awarii pompy oleju mu się zdarzyło) no ale po poskładaniu wszystkiego poprawnie nadal wyskakiwał błąd 17748, więc decyzja rozbierać góre jeszcze raz ....i znalezione impulsator na wałku ssacym był spękany i wygięty że podawał impuls na trzy zęby naraz ...podsumowanie pierdołka za 21 zł robiła bałagan :mad: (mechanik zainkasował za robocizne 520 zł (w sumie 12 roboczogodzin)

Piszę to może innym się przydadzą wskazówki podane przeze mnie ;) a jakby ktoś zaoszczędził złotówków dzięki mojemu przypadkowi ...to proszę wypić za mnie browarka:D

 

 

...a i jeszcze jedno czujniki G28 i G40 w silniku AWT nie są zamienne (kazdy jest inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej, filtr oleju, swiece wymienione. Blad nadal sie swiecil. Odlaczylismy akumulator. Blad zniknal :D:D:D:D. Po przejechaniu 50km sie nie zaswiecilo nic wiec szafa gra. Jest za to inny maly problemik. Przy odpalaniu czasem silnik gasnie. Tak jak by za malo paliwa dostawal. Ale za drugim przekreceniem kluczyka odpala bez problemu. Wiec w najblizszym czasie trzeba zaplanowac wymiane filtra paliwa.

 

12h pozniej:

 

No niestety blad powrocil :/ auto jezdzi bez problemow ale kontrolka silnika swieci sie. chyba trzeba bedzie sciagnac pokrywe i zajrzec co tam nie gra.byc moze bedzie to wlasnie jakas pierdolka typu blaszka odgieta ;)

Edytowane przez sosq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej ten drugi, bo ten błąd według mnie nie ma nic wspólnego ze spalaniem stukowym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

Kupilem Passata 2.3 V5 z ktorym mam podobny problem - ale robilem juz prawie wszystko i sprawdzalem wszystko - przekopalem caly silnik na okolo!

ale od poczatku - na vcds wyskoczyly takie bledy:

Address 01: Engine Labels: None

Part No: 066 906 032 AT

Component: MOTRONIC ME7.1 0002

Coding: 00031

Shop #: WSC 00682

WVWZZZ3BZ4E074982 VWZ7Z0C7588730

 

8 Faults Found

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-10 - - - Intermittent

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

P0322 - 35-10 - - - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16689 - Cylinder 5: Misfire Detected

P0305 - 35-10 - - - Intermittent

16685 - Cylinder 1: Misfire Detected

P0301 - 35-10 - - - Intermittent

18011 - Internal Control Module: Failed Self-Test

P1603 - 35-10 - - - Intermittent

17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus

P1338 - 35-00 - -

16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal

P0321 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0110 1101

 

wyeliminowalem wszystkie usterki i bledy oprocz pierwszego:

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-10 - - - Intermittent

sprawdzalem wszystko tak jak koledzy wyrzej doradzali oprocz ustawienia rozrzadu i napinacza lancucha - jaka szansa ze to wlasnie to powoduje ten blad i zla prace silnika

(silnik nie odpala na jalowym probuje ale nie umie wystartowac - po lekkim dodaniu gazu odpali ale chodzi jakby przerywalo znowu na zaplonie - kiedy dodam mu gazu silnik pracuje idealnie ma moc i da sie jechac autkiem aczkolwiek wydobywa sie z niego niepokojacy lekki metaliczny dzwiek) moge sie mylic ale poprostu juz nie wiem co moze byc - sam juz podejrzewam ze to moze byc lancuszek i napinac

czy ktos moze mnie nakierowac jak sprawdzic w tym typie silnika AZX 2.3 V5 lancuszek napinac i czy jest konieczne wyjecie silnika aby sie do tego dokopac

PROSZE O POMOC I PILNA ODPOWIEDZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, może to być wina rozrządu, druga kwestia to impulsator na wałku rozrządu. W którymś silniku jego tarcza wyginała się/odpadała (nie pamiętam teraz czy dotyczy to Twojego silnika, ale warto sprawdzić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienilem wszystkie czujniki sa dwa na walku rozrzadu - ogladam wlasnie etke i opis calego schematu napinacza i lancuszka - ale jak sie tam dostac wszystko jest z tylu bloku silnika - czuje ze bede zmuszony go wyjac a to mnie bardzo martwi

czy jeszcze jakie spomysly cos jeszcze przeoczylem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz rozłączyć skrzynie i ja zrzucic bo ja mam ten sam silnik i to jest inna opcja.... ale jesli chcesz wymienic tylko napinacz to jesli stoisz przodem do auta to po twojej lewej rece przy gornej obudowie rozrządu(takowa składa sie z dwóch częsci) jest śruba jakaś 32mm chyba odkręcając ja odkrecasz napinacz łancycha rozrzadu...

 

---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:51 ----------

 

a co do twoich objawów to czy masz jakies kontrolki świecące??? ja bym proponował wyczyścic przepustnice skasowac ja i zrobic jej adaptacje... bo to ona kontroluje bieg jałowy ( bo chyba masz elektroniczną-nie starego typu)bo jesli silnik przed tym pracował dobrze i nagle zaczął przerywac i nie odpalac bez gazu to poszedłbym w tym kierunku gdyż dla mnie nie ma mozliwości przestawienia rozrządu bez manualnej ingerencji ...gryz po wyjęciu napinacza łancuch dalej nie ma na tyle luzu zeby przeskoczyc o ząbki ...no chyba ze ktos jechal 130 i probował wbić I bieg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak: nie wiem czy silnik pracowal poprawnie - kupilem autko na aukcji z rozwalonym zderzakiem - jak tylko go dostalem silnik przerywal od poczatku chodzil na jakby na jeden gar - podlaczylem do vcds'a i wyszly te bledy - zmienilem dwie cewki z 1 i 5 cylindra - brak zaplonu - wymienilem czujniki - teraz silnik musi dostac troche gazu aby odpalil i chodzil na jalowym - pyka sobie dalej jakby chodzil na jeden gar albo jakby dostawal lewego powietrza - ale jak mu dam kopa to silnikczek pracuje idealnie plynnie i ciagnie samochod jak pojeb... !!!

problem to jalowy i odpalenie tego cuda - uwierz ze chce postawic go na nogi bo samochodzik jest ogien stan idealny z 50000 mil przebiegu!!!

a wiem ze to bardzo dobry silnik i wiem ze jest malo wadliwy i zarazem bardzo zywotny i moze sluzyc na kilkaset tysiecy kilometrow jak regolarnie robisz serwis dlatego tak malo wiemy o jego usterkach - szukam i szukam tutaj moja ostatnia nadzieja - jutro otwieram pokrywe rozrzadu aby sprawdzic ustawienie - ale sam nie wierze ze rozrzad mogl sie przestawic bo to jest nie mozliwe w przypadku lancuszka - jedyna opcja to napinacz i jak napisales (cos nowego) przepustnica - sprawdze to i sprobuje adaptowac

p.s - aha !!! tak swieci sie kontrolka check engine i EPC (EPC czasami)

 

narkoza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli świeci kontrolka epc i check to ja juz obstawiam przpustnice lub przepływke na 98% tylko jesli chodzi o zrobienie adaptacji to zrob ja po skasowaniu błedów w kompie i w wyczyszczeniu pamięci przepustnicy...jesli zrobisz adaptacje bez kasowania pamięci ustawien przepustnicy to nic z tego.....a co do przebiegu to ja obstawiam na 300 tysiecy mil i juz bedzie go cos bolało...tak bylo ze mna i wstawilem drugi z 27 tysiacami :)....a rozrządu proponował bym nie ruszać najpier ruszyc jak napisałem to nic nie kosztuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak rozkodowac sama przepustnice - bo zakodowac nie bedzie problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra zrobilem jak napisaliscie towarzyszu !

efekty: zimny silnik odpalil od strzala pracowal idealnie, pochodzil z pare minut a potem wylaczylem silnik.

chcialem odpalic raz jeszcze i kapa - to samo!

zdecydowalem sie otworzyc pokrywe silnika na zaworach i kiedy podnioslem pokrywe przerazilem sie tym co zobaczylem - jedna wielka skorupa oleju obklejone cale zawory walki - pierwszy raz widzialem cos takiego !!!!!!!!!!!!!

jutro bedziemy plukac silnik z tego gowna i zaczynamy raz jeszcze od poczatku od podkladki do pokrywy silnika - musi chodzic ten silniczek

 

macie jeszcze jakies pomysly to prosze was o pomoc bardzo ale to bardzo !!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

jak to wyglada i gdzie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i dalej nic - otworzylem pokrywe zaworow nic nie widzialem nic nie slyszalem wyplukalem silnik iiiiiiiii tu jest ciekawostka - zaczal pracowac idaelanie poczym wymienilem olej na nowy z filtrem oleju pochodzil troszeczke i znowu problemy z odpalaniem i do tego pojawily sie bledy i jeszcze jeden nowy :

 

17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation

P1340 - 35-10 - - - Intermittent

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

P0011 - 35-00 - -

 

czy ktos mi powie o co chodzi - bo juz sie nastawiam na wymiane napinacza czy moze ktos to potwierdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam po dluzszej nieobecnosci..... mowisz skorupe????? a czy czasem nie uzywales jakiegos zageszczacza oleju bo miales jakis wyciek czy cos takiego???? pytam bo cala hydraulika jak mi wiadomo w tym zmiany faz rozrzadu sa sterowane cisnieniem oleju poprzez cisnienie podawane przez pompe oleju ...i tymsamym napinacz łańcuszka oleju jest tez napinany wzgedem cisnienia wysterowanego na niego poprzez pompe oleju...jesli uzyłes takowego zageszczacza to moze to byc tego efektem gdyz ciecz ktOra trafiala do napinacza i "sprzegieł"kol zmian rozrządu(nazywam sprzeglami ...ale pewnie to nie jest wlasciwa nazwa) jest automatycznie gęściejsza co powoduje nieprawidlowe wysterowanie zmian rozrzadu i wygenerowanie blednego sygnalu...czyli bledy w kom pie......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra powiem jak to jest - kupilem samochod z aukcji silnik nie chodzil bo byl wylaczony - i jak wszystko zaczalem skladac do kupy i mialem juz mozliwosc odpalenia silnika zaczely wychodzic te obiawy jakby chodzil na trzy gary ale jak dodalem gazu wszystko pracowalo idealnie - i tak jak pisalem wymienilem czujniki ustawilem przepustnice i nic - zdecydowalem sie otworzyc pokrywe zaworow aby zobaczyc czy napinacz jest w porzadku i po otwarciu bylem w szoku - na zaworach i walkach jedno maslo - zaczelismy zbierac lekko caly ten smar zdecydowalismy o tym ze zrobimy plukanie silnika srodkiem ktory mieszasz z olejem i ku mojemy zdziwieniu silnik zaczal palic bez problemu i pracowal cichutko i rowno - kiedy juz skonczylismy plukac wlalem olej nowy czysty z nowym filtrem oleju i dalej zaczelo sie to samo na wolnych obrotach skacze a jak dodam gazu idzie jak igla - zrobilem male dochodzenie na temat serwisu tego samochodu bo samochod jest od pierwszego wlasciciela ktory kupil go z salonu w 2003 roku - zrobil w nim trzy serwisy przy 2004 rok 8000 mil potem 2005 rok 18000 mil no i ostatni 2006 przy 32000 mil - wnioskuje ze puki samochod byl na gwarancji facet robil regolarny serwis bo samochod ma teraz 60000 mil - czyli jakies 18000 po terminie!!!! wiem i czytalem ze olej full syntetyk long life 5W-30 ma po swojej przerobce wlasciwosci osadzania gdzie sie da i na czym sie da. dlatego tak wazny jest terminowy serwis (zadki serwis) na czas!!!!!!

myslalem ze to pompa ale nie zwracalem na to uwagi - wiec jesli z mojej wiadomosci wnioskujesz ze to jest to to prosze potwierdz ta teze?

boje sie tylko ze oprocz zapchanej pompy moga byc zapchane tez przewody - znasz moze wartosci dla cisnienia oleju na wolnych obrotach i na wysokich

aha i widze ze chyba jestes w uk wiec moze sie zdwonimy i obgadamy temat jesli nie problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba ze znasz skuteczniejszy srodek do czyszczenia silnika ktory odblokuje ewentualnie kanaly przelotowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ...ja tez mialem ten olej ale tylko przez jakies 2-3 tysiace mil...powod??? silnik rowniez chodzil jak chcial skakał na wolnych obrotach a z paleniem to raz odpalił a raz nie ... znajomy mechanik powiedzial mi ze ten olej jest strasznie rzadki i on by nie ryzykował wlewajac go do silnika a w szczegolnosci w lecie ...a ja na nim pojechalem do polski ... pod koniec trasy silnik strasznie oslabl.... wtedy w pl wymienilem na castrola chyba 10w40 i wszystko wrocilo do normy.... proponuje jeszcze raz wlac ten magiczny specifik do czyszczenia do go uzyłeś ...słuchac silnika jesli nie bedzie mydawal zadnych niepokojacych dzwiekow rzegotow czekac az olej sie rozgrzeje tak jakies 20 minut ....wylac go w h.. wywalic filter... wstawic nowy filter i zalac mu jakis 10w40 shella albo castrola i czekac....a co do tej skorupy to dziwne sie mi wydaje to troche mozesz zrobic fotke??? dla mnie to raczej sam olej tego by nie zrobil 5w30 bo to chyba zadki olej... czyli scieka na dol tym bardziej jak jest cieply podczas pracy silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mymy

Witam

Mam ten sam problem z silnikiem 2,3 V5 , czy udało się zlokalizować przyczynę tej nierównej pracy- czy to była wina rozrządu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam ten sam błąd w swoim 2.3 V5 AZX :(

najpierw był błąd drugiego czujnika położenia wałka rozrządu- wymieniłem i teraz pojawił się ten p1340.

Co robić? Od czego to się dzieje? Rozrząd do wymiany, lańcuch siię rozciągnął?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności