Skocz do zawartości
marcin9791

problem ze skrzynią manualną

Rekomendowane odpowiedzi

zdejmij miech od lewarka i nasmaruj mechanizm,sprawdz,jesli dalej to nasmaruj dzwigienki na koncach linek od zmiany albo sam wybierak ktory wchodzi w skrzynie ma sprezyne uszkodzoną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od tygodnia posiadam passata i już mam nie miłe przygody,

 

od 3 dni mam problem z biegami, tzn czasami zacina mi się jedynka lub inny bieg przy wybijaniu biegu.

 

najczęsciej jak chce wyjąc jedynkę i wrzucić na dwójkę, nie zadnych zgrzytów i nie jest to sytuacja powtarzalna. Na postoju jest wszystko ok.

 

Inne biegi również wchodzą bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Wcześniej wspominałem już o moim problemie, ale nie mam żadnej porady, więc spytam ponownie.

Mam skrzynię HDV. Czy ktoś z Was miał problemy z tą skrzynią na V biegu?

Czy ktoś ją naprawiał?

Na necie znalazłem opis posiadacza Octavii II z tą samą usterką.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34623&view=next&sid=cdd2ee96fbd2d7f6ec71a8f7ca97705b

 

Używaną skrzynię można kupić za 1000 zł, ale nie wiem czy jest sens jeśli jest to usterka typowa dla tej skrzyni.

Generalnie moja skrzynia trzeszczy przy puszczaniu sprzęgła na V i przy hamowaniu silnikiem na V.

:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak plynna powinna byc zmiana biegow w nowym passacie?

Moj 1.8tsi ma 1600km ale praktycznie od nowosci biegi nie wchodza lekko, lekko haczy, czasami zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Malo jezdzilem VW, ale z tego co jezdzilem golfem IV to biegi wchodzily idealnie.

Poprzednim samochodem, renowka zrobilem 120kkm, francuzi skrzyn nie potrafia robic, malo byla precyzyjna ale zdecydowanie lepsza niz w passacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diabelny
witam, mam podobny problem tyle że przy zmianie z I na II bieg. Jeśli wolno przeprowadzam zmianę biegów jest OK, wchodzi lekko, bez problemów, natomiast gdybym chciał szybciej zmienić coś "haczy" i odczuwam zgrzyt lekki. Czy to synchronizator, czy co innego? Jak można to naprawić? jaki byłby koszt? Czy to się będzie pogłębiać?
Miałem ten sam problem wymienili mi synchronizator i jest wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

Wcześniej wspominałem już o moim problemie, ale nie mam żadnej porady, więc spytam ponownie.

Mam skrzynię HDV. Czy ktoś z Was miał problemy z tą skrzynią na V biegu?

Czy ktoś ją naprawiał?

Na necie znalazłem opis posiadacza Octavii II z tą samą usterką.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34623&view=next&sid=cdd2ee96fbd2d7f6ec71a8f7ca97705b

 

Używaną skrzynię można kupić za 1000 zł, ale nie wiem czy jest sens jeśli jest to usterka typowa dla tej skrzyni.

Generalnie moja skrzynia trzeszczy przy puszczaniu sprzęgła na V i przy hamowaniu silnikiem na V.

:dolamam

 

 

 

Kolego jak rozwiązałeś swój problem ze skrzynią bo mam to samo, bardzo bym był wdzięczny za odpowiedz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak plynna powinna byc zmiana biegow w nowym passacie?

Moj 1.8tsi ma 1600km ale praktycznie od nowosci biegi nie wchodza lekko, lekko haczy, czasami zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego. Malo jezdzilem VW, ale z tego co jezdzilem golfem IV to biegi wchodzily idealnie.

Poprzednim samochodem, renowka zrobilem 120kkm, francuzi skrzyn nie potrafia robic, malo byla precyzyjna ale zdecydowanie lepsza niz w passacie.

 

Kolego jak rozwiązałeś swój problem ze skrzynią bo mam to samo, bardzo bym był wdzięczny za odpowiedz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś poradziłem sobie z wyjącą piątką oraz z ciężko wchodzącą 1 i R.

Otóż w tech skrzyniach jest wada fabryczna, a mianowicie, łożyska wałka wzdłużnego sprzęgłowego zaczyna wyrabiać obudowę skrzyni biegów i łożysko zaczyna się obracać w obudowie, bo ma luz. Koncern VW sprzedaje zestaw naprawczy do tego typu usterki w postaci pierścienia który wkłada się pomiędzy obudowę skrzyni a łożysko, dzięki temu łożysko nie ma luzu wzdłużnego i nie obraca się w skrzyni. Ja dziś kupiłem ten pierścień w serwisie vw i mechanik mi go założył. Problem który nurtował mnie od roku w końcu rozwiązany.

 

Dodam jeszcze że taka szybka napraza fest możliwa w skrzyniach gdzie jest dostęp do tego łożyska, wystarczy wyciągnąć czarny dekielek i ukaże się nam łożysko, następnie poruszać wałkiem do przodu i do tyłu, jeśli się porusza to znaczy że mamy wyrobioną obudowę i należy zrobić powyższy zabieg.

 

Poniżej wklejam fotkę gdzie widać ten czarny dekielek za którym jest łożysko.

 

 

obd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lucasso-21: jaki miałeś przebieg, jak zaczęły występować te objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam problem, że często przy wrzucaniu biegu, a dokładnie 1 albo 2 oraz przy ściąganiu biegu 1 jak stoimy albo 2 (jak już stoimy albo się powoli toczymy) to trzeba użyć dużo siły (najgorzej przy ściąganiu, bo przy wrzucaniu kilka razy naciśnięcie sprzęgła pomaga). Też czasem przy wrzucaniu biegu jest problem a dokładnie słychać jakby jakieś łopatki waliły o siebie, nie często..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość superjachu
Witam, ja mam problem, że często przy wrzucaniu biegu, a dokładnie 1 albo 2 oraz przy ściąganiu biegu 1 jak stoimy albo 2 (jak już stoimy albo się powoli toczymy) to trzeba użyć dużo siły (najgorzej przy ściąganiu, bo przy wrzucaniu kilka razy naciśnięcie sprzęgła pomaga). Też czasem przy wrzucaniu biegu jest problem a dokładnie słychać jakby jakieś łopatki waliły o siebie, nie często..

 

Witam

Mam podobnie problemy w pasku z końca 2005 przebieg 150tys (oryginalny bo mam po ojcu, garażowany, jeżdzony tylko na trasie!! 1-3x w tygodniu trasa 200km, resta w garazu ), wydaje mi się ze problem stał się z dnia na dzień,

Główny problem to wrzucenie 1 gdy samochód stoi, jak sie toczyjest nieco lepiej, dwójka tez wchodzi z wyraznym (zbyt dużym ) oporem, reszta biegów z oporem ale juz mniejszym. Kilkakrotne (2, 3x )wciśnięcie sprzęgła pomaga....

Co z tym robić?? jest to denerwujące i mało bezpieczne (gdy na skrzyzowaniu podjeżdzam na wyższym biegu, zatrzymuje się, i musze sprawnie wrzócic pierwszy bieg by zjechać z krzyżowania...

POMOCY...

p.s w moim ASO problem srednio znany...

Edytowane przez superjachu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładac nowego tematu podepnę się bo problem podobny jak w temacie: skrzynia manualna 6-biegowa, biegi wchodzą lekko, problem mam jedynie z 1 biegiem, aby ruszyć ze świateł muszę najpierw wrzuci 2 bieg a potem z dwójki wrzucać pierwszy i wtedy wchodzi bez problemu. mam takie wrażenie że coś blisko tego ogranicznika jest dźwignia i gdyby było więcej miejsca to jedynka by wtedy wchodziła, gdzie znajduje się jakaś regulacja położenia dźwigni zmiany biegów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wada ta wystepowala rowniez z 5biegowych? dzis z czystej ciekawosci sprawdzalem jak chodza biegi podczas jazdy niby wszystko ok natomiast na postoju wszystkie biegi wchodza procz 5tki yyy i nie wiem czy tak ma byc czy nie ;x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co to zmiana oleju, bo zapewne zrobiła się "woda"

Jesli nie pomoże to regeneracja łożysk, u mnie skończyło się na wymianie skrzyni ale nie chciałem regenerować bo będzie większa moc więc przy okazji skrzynie zmieniłem.

Miałem ten sam objaw co koledzy wyżej, olej w skrzyni dużo poprawił.

Natomiast później zaczął się problem z wrzuceniem i wyrzuceniem pierwszego i drugiego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cos sie dzieje gdy zminiam z 1ki na 2ke. Otoz nic nie zgrzyta tylko 2ka wchodzi z oporem tak jakby na dwa ruchy(trudno to opisac). Tak jakby cos haczylo. Olej odpada bo wymieniony na oryginalny Vw ale nie pomoglo. Czy ktos ma podobny probem. Czytalem watek o synchronizatorze ale umnie nie zgrzyta. Czytalem takze watek o jakiejs srubce na polaczeniu lewarka ze skrzynia ale po sprawdzeniu tam jest ok. Czy ktos ma moze jakies inne pomysly. Dodam rowniez ze jak chce wlaczyc 2ke na postoju wciskam sprzeglo wlaczam 2ke to haczy, nie puszczajc sprzegla wlaczam znowu 2ke I juz nie haczy.

Pzdr I dziekuje za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje się ktoś może jaki oryginalny olej idzie do skrzyni manualnej 5biegowej w b6 1.9 bxe ?? chciałbym zmienić na taki jak powinien być bo się okazuje że mechanik wlał to co miał O.o

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G070726A2 taki powiem być olej w Twojej skrzyni. Potrzebne Ci dwa pojemniki o tym numerze (2l).

 

w naszych skrzyniach wymiana oleju jest dość skomplikowana, gdyż właściwy poziom oleju znajduje się gdzieś w połowie korka z boku skrzyni.

 

Ja u siebie jak wymieniałem, to spuściłem olej na równym, a później podniosłem przód samochodu 15 -20 cm i wlałem przez korek z boku, tak żeby wypływał.

 

poniżej linki jak to powinno wyglądać według VW.

1.pdf

2.pdf

3.pdf

4.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam też mam problem ze skrzynia HDV i muszę raczej wymienić tylko mam pytanie czy podejdzie skrzynia o innym oznaczeniu bo nie chciałbym znów tej samej. Bardzo proszę o informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejdzie byle by była 6 biegowa wiem bo sam zmeiniałemw moim

 

Witam też mam problem ze skrzynia HDV i muszę raczej wymienić tylko mam pytanie czy podejdzie skrzynia o innym oznaczeniu bo nie chciałbym znów tej samej. Bardzo proszę o informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności