Skocz do zawartości
marcin9791

problem ze skrzynią manualną

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam pewien problem ze skrzynią w moim b6. jeżeli jeżdżę spokojnie jest wszystko ok., lecz w momencie gdy chcę szybciej zmienić biegi są problemy z włączeniem 2 i 4. Biegi te wchodzą bez problemu jeżeli odczekam około 1 sekundę. pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu. Czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
witam, miałem dokładnie ten sam problem u siebie z 5tką. po jakiś 2000 km od nowości, 2 tyg czekałem na część, w poniedziałek ta część przyszła o 10 a o 14 telefon,auto do odbioru, jakiś wybierak biegów czy jakoś tak. w każdym bądź razie skrzyni nie wyjmowali tylko jakoś od spodu. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inne pokrycie pierscieni synchro.wymienia sie na zmodyfikowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pienio
inne pokrycie pierscieni synchro.wymienia sie na zmodyfikowane
Od i mądrego po szkole warto posłuchać:)) Pozdrawiam

( to cytat z nie ma mocnych)

Edytowane przez pienio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mi może odpowiedzieć jak to można sprawdzić i jaki jest koszt naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do wątku bo także mam kłopot z manualną skrzynia, mianowicie auto zrobiło 130 tyś km i zmiana biegów odbywała się za dotknięciem drążka jednym palcem, po prostu wystarczyło położyć rękę na drążku i biegi "same" się zmieniały i nagle z dnia na dzień biegi wchodzą zdecydowanie ciężej, może nie trzeba ich jakoś szczególnie szukać, ale trzeba precyzynie trafić i użyć odrobiny siły żeby wrzucić bieg... ktoś podpowie co się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się do wątku bo także mam kłopot z manualną skrzynia, mianowicie auto zrobiło 130 tyś km i zmiana biegów odbywała się za dotknięciem drążka jednym palcem, po prostu wystarczyło położyć rękę na drążku i biegi "same" się zmieniały i nagle z dnia na dzień biegi wchodzą zdecydowanie ciężej, może nie trzeba ich jakoś szczególnie szukać, ale trzeba precyzynie trafić i użyć odrobiny siły żeby wrzucić bieg... ktoś podpowie co się stało?
może połączenie lewarka ze skrzynią się poluzowało wejdź pod auto i sprawdź drążek wychodzący od skrzyni a szczególnie to połączenie przy skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dzień przed wystąpieniem objawów wymieniałem osłonę przegubu i zdejmowali mi całą półoś bo nie chciał przegub zejść... ale to raczej nie to, chyba, że przy okazji coś skonocili, ale generalnie patrzyłem im na ręce, więc to chyba nie ma związku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dzień przed wystąpieniem objawów wymieniałem osłonę przegubu i zdejmowali mi całą półoś bo nie chciał przegub zejść... ale to raczej nie to, chyba, że przy okazji coś skonocili, ale generalnie patrzyłem im na ręce, więc to chyba nie ma związku.
nie ma chyba że zapierali klucze o ten drążek od biegów to różnie mogło się stać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam dość intensywnie walczyli bo ten przegub nie chciał zejść i dlatego zdecydowali się zdjąć całą półoś... zapierać się zapierali, ale chyba nie o drążek, musiałbym na podnośniku spojrzeć na całość... ewentualnie jakieś inne wskazówki/przyczyny ktoś widzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam dość intensywnie walczyli bo ten przegub nie chciał zejść i dlatego zdecydowali się zdjąć całą półoś... zapierać się zapierali, ale chyba nie o drążek, musiałbym na podnośniku spojrzeć na całość... ewentualnie jakieś inne wskazówki/przyczyny ktoś widzi?

 

Moze gęsty olej przy niskiej temperaturze. Ma juz 5 lat i moznaby go wymienic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej raczej nie... teoretycznie wogóle się go nie wymienia, ludzie jeżdzą po 15 lat bez wymiany i skrzynie chodzą przyzwoicie, zresztą to się stało z dnai na dzień, jednego dnia wszystko na dotyk, a drugiego coś ciężko. Olej tak sokowo by nie zmienił swoich właściwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem tyle że przy zmianie z I na II bieg. Jeśli wolno przeprowadzam zmianę biegów jest OK, wchodzi lekko, bez problemów, natomiast gdybym chciał szybciej zmienić coś "haczy" i odczuwam zgrzyt lekki. Czy to synchronizator, czy co innego? Jak można to naprawić? jaki byłby koszt? Czy to się będzie pogłębiać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, mam podobny problem tyle że przy zmianie z I na II bieg. Jeśli wolno przeprowadzam zmianę biegów jest OK, wchodzi lekko, bez problemów, natomiast gdybym chciał szybciej zmienić coś "haczy" i odczuwam zgrzyt lekki. Czy to synchronizator, czy co innego? Jak można to naprawić? jaki byłby koszt? Czy to się będzie pogłębiać?
synchronizator lub drążek zmiany biegów łączący skrzynie z lewarkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Ja w 6 biegowej skrzyni mam problem z 5 biegiem.

Po wciśnięcie sprzędła, bieg wchodzi doskonale na swoje miejsce, ale jak puszczam sprzęgło słychać bardzo głośny nieprzyjemny dźwięk, taki metaliczny. Jest on podczas puszczania sprzęgła, czyli np na pół sprzęgle. Jest tym głośniejszy im przy wyższej prędkości (wyższych obrotach) wrzucam 5. Jak przyspieszam, w ciskając pedał gazu auto idzie idealnie, nic ze skrzyni nie dochodzi. Natomiast jak puszczam pedał gazu i passek zaczyna powoli hamować silnikiem słychać znowu metaliczny dźwięk, może od zębatek, ale ja się nie znam. Tak jakby nie były dobrze spasowane i zgrzytają.

Czy ktoś z Was ma taką usterkę w skrzyni i ją naprawiał, albo wie co trzeba naprawić?

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie,

Ja w 6 biegowej skrzyni mam problem z 5 biegiem.

Po wciśnięcie sprzędła, bieg wchodzi doskonale na swoje miejsce, ale jak puszczam sprzęgło słychać bardzo głośny nieprzyjemny dźwięk, taki metaliczny. Jest on podczas puszczania sprzęgła, czyli np na pół sprzęgle. Jest tym głośniejszy im przy wyższej prędkości (wyższych obrotach) wrzucam 5. Jak przyspieszam, w ciskając pedał gazu auto idzie idealnie, nic ze skrzyni nie dochodzi. Natomiast jak puszczam pedał gazu i passek zaczyna powoli hamować silnikiem słychać znowu metaliczny dźwięk, może od zębatek, ale ja się nie znam. Tak jakby nie były dobrze spasowane i zgrzytają.

Czy ktoś z Was ma taką usterkę w skrzyni i ją naprawiał, albo wie co trzeba naprawić?

Dzięki.

to pewnie koło zębate ma uszkodzenie lub synchronizator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego przy przyspieszaniu wszystko jest świetnie, tak jak powinno być. Problem występuje jedynie przy puszczaniu sprzęgła na 5 i zwykłym hamowaniu silnikiem.

Jeśli ktoś z was coś takiego naprawiał to będę wdzięczny za opis. Jak dużo z tym jest pracy, ile to może kosztować. Brałem pod uwagę że może jakaś linka, bo czasami mówi się z w skrzyniach psują się linki, ale nie wiem czy w tej też są.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe dlaczego przy przyspieszaniu wszystko jest świetnie, tak jak powinno być. Problem występuje jedynie przy puszczaniu sprzęgła na 5 i zwykłym hamowaniu silnikiem.

Jeśli ktoś z was coś takiego naprawiał to będę wdzięczny za opis. Jak dużo z tym jest pracy, ile to może kosztować. Brałem pod uwagę że może jakaś linka, bo czasami mówi się z w skrzyniach psują się linki, ale nie wiem czy w tej też są.

Pozdr.

a jaki to dźwięk świst gwizd pukanie czy może jeszccze coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno to opisać słowami, może jutro wieczorem zamieszczę nagranie.

Mi to przypomina stykanie się dwóch zębatek z bardzo dużą ilością obrotów, gdy się dotykają. Tak jakby nie były idealnie dopasowane, albo jakiś mechanizm który je łączy nie funkcjonował idealnie. Trwa to tylko ten moment gdy puszczam sprzęgło, więc im szybciej puszczę tym szybciej znika i w trakcie hamowania silnikiem dźwięk jest trochę inny, ale zdecydowanie też metaliczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GrzesiekSRC

witam panowie!

od niedawna mam passata b6 i mam maly problem z lewarkiem zmiany biegòw, a mianowicie gdy zmieniam bieg to lewarek nie wraca do swojego punktu neutralnego. gdy jest na luzie i przestawie go w ktoras strone to nie wraca na swoja pozycje... biegi wchodza normalnie ale czasem jak chce szybciej zmienic bieg to nie trafie w ten wlasciwy...

 

co moze byc przyczyna? moze macie jakis schematy ? z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności