sylwek1972 Zgłoś #1 Napisano 11 Maja 2009 Witam! Wiem że było już wiele o katalizatorze, ale nigdy nikt nie napisał przy jakim przebiegu i jakie objawy są uszkodzonego katalizatora w 1.8T. Otóż wymieniałem w sobotę katalizator w swoim pasku, przebieg 210 tyś km ( może ma więcej tego nie wiem) i co zobaczyłem po wymianie: Katalizator totalnie zapchany wkład zapadł sie w środku, co widać cofnął sie do tyłu jakieś 2cm. Teraz turbina oddycha i jak bym miał nowe auto. Rozpisywałem sie ostatnio że auto słabo ciągnie, robiłem logi, stawiałem na turbinę, a tu taki zonk. Najlepsze jest to że nie było żadnych błędów tylko jeden P1556 za niskie doładowanie, żadnych z katalizatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2009 Gdzie kupiłeś katalizator? Ile cię wyniosła wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2009 Witaj! Katalizator kupiłem na Allegro za 600 pln z przesyłką oryginalny od AUDI A6. Pasuje bez przeróbek. Przebieg 100 tyś km. trzeba szukać takich okazji inaczej w ASO 4500 pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #4 Napisano 11 Maja 2009 miałeś szczęście - ciężko znaleźć kata do 1.8 awt w dobrym stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #5 Napisano 11 Maja 2009 (edytowane) Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia tego założonego katalizatora. koszt wymiany, bo zapomniałem napisać 100 pln. Chciałem jeszcze dodać że katalizator w AWT jest metalowy nie ceramiczny!!!. Resztki które są wypadły były metalowe. Tu mam link do aukcji gdzie kupiłem katalizator http://www.allegro.pl/item599541551_katalizator_spalin_audi_a6_c5_1_8_turbo_euro_3.html Edytowane 11 Maja 2009 przez sylwek1972 dodanie linku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #6 Napisano 11 Maja 2009 jesli ktos robil duze przeglady w aso, to mozna pocisnac taki katalizator z gwarancji dobrej wwoli np. z udzialem 80% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 11 Maja 2009 ...a nie wiążesz problemu z katalizatorem z instalacją LPG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #8 Napisano 11 Maja 2009 Witaj Marek! Oczywiście że wiąże , najprawdopodobniej dzięki LPG skończył żywot tak szybko. Na gazie auto przejechało jakieś 100 tyś km, więc na pewno się do tego przyczyniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #9 Napisano 11 Maja 2009 wymieniałeś go może u Toranagi w Zabrzu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #10 Napisano 11 Maja 2009 Tak a skąd wiesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #11 Napisano 11 Maja 2009 (edytowane) haha byłem tam z tym samym problemem kilka minut po Tobie też poluje na katalizator, pali mi się kontrolka i błąd mam 16804, sprawdziłem już wszystko co mogłem zostało już tylko wymienić katalizator. Pytałem się u toranagi o wstawienie rurki ale nie chciał się tego podjąć ze względu na 2 lambdy. Polecił zakupić używany dobry katalizator. Edytowane 11 Maja 2009 przez Arturo456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2009 przeszukując internet trafiłem na regenerowany katalizator. Zdziwiło mnie jednak, że wejścia na sondy ma obok siebie. Czy to już producent zrobił gotowca do oszukania lambdy? W ogóle takie regenerowane katalizatory dają rade? Cena tego cuda to 900zł + wysyłka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2009 Witaj! Mądre rozwiązanie w razie czego jak będzie wyskakiwał check-engine to można przełożyć sondę i gotowe. Lepsze to niż wydać 4500 tyś w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2009 W ogóle takie regenerowane katalizatory dają rade? Cena tego cuda to 900zł + wysyłka położenie sond sugeruje, że ten katalizator mógłby być pusty w środku A trik z tulejką jest znany i stosowany od dawna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #15 Napisano 12 Maja 2009 (edytowane) a jest to w 100% skuteczne? Nie będzie żadnych błędów na desce czy trybu awaryjnego? Może pochwali się ktoś pustym katem z taka tulejką dla sondy jak się sprawuje taki modzik Edytowane 12 Maja 2009 przez Arturo456 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2009 nie będzie - od czasu do czasu pojawi się check, ale nigdy nie bedzie wiadomo czy to w związku z katalizatorem, czy w związku z instalacją LPG (bo rozumiem, że tylko posiadacze LPG mają interes z zapchanym katalizatorem). Zawsze można sobie program napisać nowy, w którym wartości alarmowe z drugiej sondy będą poprzesuwane tak, że mogła by pracować nawet w prostej rurze bez katalizatora... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2009 Jestem po wymianie katalizatora (na ten z allegro niby regenerowany). Jego regeneracja polegała chyba tylko na wypolerowaniu obudowy i pomalowaniu końcówek natomiast wkład jest ok. Przebieg mojego auta to ~200tys km. Fabryczny katalizator był zatkany, wkład katalizatora cały ale odbity od obudowy. Potrząsanie katem skutkowało "szelątaniem" całego wkładu w środku. Po wymianie autko lata jak rakieta.. przy naciśnięciu gazu na 1szym biegu prawie natychmiast mam 6krpm . Auto mam kilka tygodni i już pogodziłem się z mułem 1.8T a tu taka niespodzianka :622:. Czek jeszcze się nie zaświecił ale muszę trochę pojeździć i będę wiedział to na 100% chociaż po takiej zmianie dynamiki auta spodziewam się, że już się nie pojawi. Zatkany kat to zuo :634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piorunek Zgłoś #18 Napisano 18 Maja 2009 a mam pytanko. Czy zmiana Kata na przelotowke jest mozliwa ? nie pociagnie za soba jakis konsekwencji ? oprocz przegladow oczywiscie hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 201ty Zgłoś #19 Napisano 18 Maja 2009 Kurde tak czytam i chyba wypruje swojego kata czym prędzej. Mam AEB więc wstawię rurę przelotową. Ostatnio ustawiłem się z passatem B4 2.0 150KM i szliśmy równo. Dopiero gdy przekroczyliśmy 160km/h zacząłem lekko odchodzić. Jeżdżę A4 która jest 200kg lżejsza od paska b5 i 140 od paska b4. Turbo ładuje 0.6bara zaworki sprawdzone, nieszczelności brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arturo456 Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2009 Wycięcie katalizatora w 1.8T AWT (pisze o moim przypadku taki silnik mam) jak najbardziej jest możliwe. Jeśli nie masz drugiej sondy (za katalizatorem) to niema problemu, jeśli masz to druga sonda na tulejce ~7mm wyżej niż oryginał. Oczywiście u diagnosty nie przejdzie przeglądu po wycięciu ale na desce czeka nie powinno być. Dziś wieczorkiem sprawdziłem moje 1.8T na A4 gliwice-katowice... miód malina wgniata w fotel że hej Już zrobiłem ponad 100km (wcześniej przed wymianą kata obowiązkowo 100-150km wywalało czeka) i naprawde to inne auto noż to, kture zakupiłem kilka tygodni temu :580: Wcześniej miałem muła teraz mała rakietka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach