Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

To źle Ci sie wydaje.

Zrobiłem tak u siebie, ominołem czujnik i jest tak jak pisałem a nie na odwrót. Gdybym tego pewny nie był to bym nie pisał. A ten koleś troche chyba przyfantazjował lub ma spore problemy z pamięcią.

 

oooo to zobacz sprobuje :) bo jak miałem poprzedni licznik w golfie to jak zasłoniłem czujnik swiatła to fis ciemiał a jak odsłoniłem to sie rozjasniał ;). A mozesz powiedziec co i jak tam zrobic przy tym czyjniku ?

No a jezeli chodzi o kolesia tego to go sprawdze. Dam mu poprzedni licznik z fisem i zobaczymy czy ogarnie temat zwiekszenia mocy podswietlania :) jak cos to dam znac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tak to ma działać. Jeżeli czujnika nie będzie to nie ma co ograniczać napięcia i dlatego licznik to znaczy diody w nim świecą pełną mocą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakladal kos licznik z W8 do diesla da rade bo mam takowy licznik ale nie wiem czy gra jest warta swieczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zabrałem się za montaż 1/2 fis w pasku. Mam pytanie odnośnie połączenia niebieskiej kostki przy liczniku cytuje pierwszy post "Rozbieramy niebieskie złącze i podłączamy przewód masowy do już istniejącego przewodu" Wtyczka T32a niebieska(licznika)

7 -------------------------------------------------------------------------- 3

Czyli jeśli w 7 pinie i 3 pinie jest przewód to je razem łączymy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Rozbieramy niebieskie złącze i podłączamy przewód masowy do już istniejącego przewodu" Wtyczka T32a niebieska(licznika)

7 -------------------------------------------------------------------------- 3

Czyli jeśli w 7 pinie i 3 pinie jest przewód to je razem łączymy?

Przewody kładziemy w takiej kolejności:

Wtyczka T32b zielona(licznika)------Wtyczka T6e czarna(przy przełącznikach zesp.)

23 ------------------------------------------------------------------------ 2

24 ------------------------------------------------------------------------ 1

25 ------------------------------------------------------------------------ 4

Wtyczka T32a niebieska(licznika)

7 -------------------------------------------------------------------------- 3

Nie wiem,czy zauważyłeś,że piny o których piszesz są w dwóch różnych wtyczkach i pin 3 w czarnej wtyczce na pewno nie masz obsadzony.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pin 7 z niebieskiej mam pociągnąć pod 3 w czarnej 6-cio pinowej przy włączniku zespolonym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli pin 7 z niebieskiej mam pociągnąć pod 3 w czarnej 6-cio pinowej przy włączniku zespolonym.

Pin 7 w niebieskiej wtyczce jest już obsadzony, dolutowujesz się przewodem do niego i zasuwasz nim do kostki od manetki (pin 3).

Prościej się już chyba nie da. :hyhy

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki teraz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc, mam pytanie rozebralem dzis swoj licznik i mam numer 3b0 820 802. Teraz mam szukac obojetnie jakich zegarow 3b0 820 xxx od benzyny, dodam ze nia mam zadnego fisa poprostu golas, czy bedzie roznica czy zaloze 1/2 fis czy full fis?? Oczywiscie to 3b przed liftem modelowo 2000. I czy jest jakas dobra dusza w okolicach lodzi ktora by pomogla to ogarnac jak juz znajde licznk??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamiast rozbierac niebieska wtyczke mozna dolutowac sie do masy w aucie i wszystko działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc, mam pytanie rozebralem dzis swoj licznik i mam numer 3b0 820 802. Teraz mam szukac obojetnie jakich zegarow 3b0 820 xxx od benzyny, dodam ze nia mam zadnego fisa poprostu golas, czy bedzie roznica czy zaloze 1/2 fis czy full fis?? Oczywiscie to 3b przed liftem modelowo 2000. I czy jest jakas dobra dusza w okolicach lodzi ktora by pomogla to ogarnac jak juz znajde licznk??

 

3B0920827 czy taki numer nowych zegarów od 3bg bedzie dobry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3B0920827 czy taki numer nowych zegarów od 3bg bedzie dobry??

 

Jeśli jest sprawny to powinien pasować bez problemu.

Mogę Ci pomóc z tym montażem tylko u mnie ciężko z czasem, ale może uda się znaleźć jakieś dwie godzinki gdzieś w przyszłym tygodniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest sprawny to powinien pasować bez problemu.

Mogę Ci pomóc z tym montażem tylko u mnie ciężko z czasem, ale może uda się znaleźć jakieś dwie godzinki gdzieś w przyszłym tygodniu.

 

gdybyś był tak uprzejmy to daj znać, mogę rozebrać i przygorować wszystko niestety nie mam vag tacho, ani vag commandera.

I niekoniecznie musi być to przyszły tydzień :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pytanie juz padło to przepraszam najmocniej ale nie dam rady przejrzeć wszystkich 125 stron. Mam Passata b5 2000r , 1.9 115kmz pół fisem. Chciałbym założyć zegary z B5FL. Będą pasowały np. ze 130km? obrotomierz jest tak samo wyskalowany jak 115?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz sprawdzic numery...problemem moze sie okazac CAN a w zasadzie jego brak w twoim aucie o immo3 w nowych zegarach nie wspomne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..problemem moze sie okazac CAN a w zasadzie jego brak w twoim aucie

W 2000 roku,na pewno ma.

o immo3 w nowych zegarach nie wspomne

To również w tym roczniku nie jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że mam CAN i o immo3 nie muszę się bać to wiem. Czyli mogę poszukać jakiś licznik z B5FL i każdy podejdzie?

Jak teraz mam pół fis i kupię pełny fis to tez podejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, przejrzałem temat, jednak nie spotkałem się z odpowiedzią na nurtujące mnie tematy. Mianowicie, mam silnik o oznaczeniu AZM (2.0 8V), licznik "golas" i marzy mi się komputer pokładowy (czyli 1/2 lub pełny FIS, gdyż jak dobrze rozumiem typowe MFA było wyświetlane w okienku pod wskazówką obrotomierza w zegarach z 3B). Znalazłem zegary z anglika w fajnej cenie jednak z motoru 1.8T (3B0 920 925) i teraz pytanie pierwsze:

1) Czy uda się to zgrać z moim motorem, u mnie 8 a tam 20 zaworów?

2) Czy manetki do sterowania komputerem z sedana i kombi (poza ostatnią literką w kodzie) czymś się różnią między sobą?

3) Czy zegary z anglików i tzw. europejczyków przy założeniu, że realizują te same funkcje (np. dla silnika 1.8T zegary z 1/2 FIS), różnią się oznaczeniami fabrycznymi?

 

PS. Witam i pozdrawiam kolegę Kotii, ja jestem z okolic Bełchatowa, jednak w dni powszednie jeżdżę do pracy i często widzę Twojego Passata, zmierzającego w tym samym kierunku co ja. Śliczny egzemplarz :halo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(3B0 920 925)

Pierwszy wypust. Im wyższa liczba na końcu tym nowszy licznik i zawsze to mniej zużyty wyświetlacz. ;)

1) Czy uda się to zgrać z moim motorem, u mnie 8 a tam 20 zaworów?

Tak.

2) Czy manetki do sterowania komputerem z sedana i kombi (poza ostatnią literką w kodzie) czymś się różnią między sobą?

Od kombi ma dodatkowo obsługę tylnej wycieraczki.

3) Czy zegary z anglików i tzw. europejczyków przy założeniu, że realizują te same funkcje (np. dla silnika 1.8T zegary z 1/2 FIS), różnią się oznaczeniami fabrycznymi?

Tak. Główna różnica oprócz nr to wyskalowanie prędkościomierza. Zarówno inne tarczki jak i różnica w eeprom dotycząca prędkościomierza, co nie znaczy, że nie można tego dopasować. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z zapytaniem czy ktoś z forumowiczów wie o co chodzi?

 

Connecting VDO New - K-line...

OK

3B0920806 KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01

Check for VDO tacho...

Tacho is VDO! Try to log in... Please wait!

Software Version: VBK700LL

Password: -1

Check for Seed-Key...

Please Wait....trying to calculate Key

Seed-key mode: 01

!!! Access DENIED !!!

Switch ignition OFF/ON,or Reset the dash before to try again!

 

Passat z podpisu (AZX)

 

Pomoże ktoś jak to ugryść?

Edytowane przez Sachemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności