Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam prosilbym o pomoc w przekodowaniu eepromu. Moj stay licznik (anglik) to

3BO 920 929A ,a nowy to (europa) 3BO 920 826A. Jak by ktos moglby mi pomuc to bardzo prosze. Pozdrawiam i czekam na pomoc. POZDRAWIAM.

stary eeprom.zip

nowy eeprom.zip

Edytowane przez michal-g1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam prosilbym o pomoc w przekodowaniu eepromu. Moj stay licznik (anglik) to

3BO 920 929A ,a nowy to (europa) 3BO 920 826A. Jak by ktos moglby mi pomuc to bardzo prosze. Pozdrawiam i czekam na pomoc. POZDRAWIAM.

 

Nie chce się zajrzeć do pierwszego postu?

Wgraj to i zobaczymy co bedzie :D

3B0920826A_po??czony.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . przepraszam że to nie w tym temacie ale przekopałem całe forum i nie znalazłem odpowiedniego tematu . kupiłem paska 1.6 B-LPG 3B , przebieg 202tyś , wymieniłem olej i wszystko było ok , do puki akumlator nie padł prawie do końca , ojciec za bardzo się nie zna i postanowił go naładowac i wyjął go na okolo 5s i zaczeło coś pikać więc go włożył , teraz wyskakuje mi komunikat SERVICE INSP :( wie może ktoś co to oznacza???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie kolego :) skasowałem już :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki "rosiek" za pomoc dzisiaj wieczorem bede mial troche czasu to wrzuce eeprom w licznik i dam znac co wyszlo. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to teraz ja mam problem - zegary immo 3 (golf 4)ale firmy bosch - mam wsad - kto wie które komórki trzeba skopiować do licznika VDO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to teraz ja mam problem - zegary immo 3 (golf 4)ale firmy bosch - mam wsad - kto wie które komórki trzeba skopiować do licznika VDO

 

dawaj wsad jednego i drugiego i powalczymy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego "rosiek" ten wsad jest w formacie ( BIN ) a po zczytaniu vagtacho byl w formacie ( EEP ) czy to ma jakies znaczenie. Bo vagtacho go nie widzi chyba ze zmienie z "EEP" na "BIN" . Pytam bo nie chce nic uszkodzic w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość goldpedro

witam koledzy przeczytalem ten temat od poczatku do konca i szczerze czuje sie skolowany niewiem juz co mam zrobic i co kupic zeby do swojego passka wsadzic full fis prosze bardzo jesli znajdzie sie ktos bardzo cierpliwy to czy moglby mi wysmarowac manuala dla opornych mam b5 rok 1999 raczej bez can bardzo prosze o podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielie dzieki dla kolegi "rosiek" za pomoc wszystko jest ok. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów :)

Mam mały problem z moją nową szafą a mianowicie 3B0 920 849A którą wstawiłem do golfa IV (auto posiada CAN i nie jest to pierwszy licznik który do niego wstawiłem). Udało mi się przeczytać cały wątek, dwa razy żeby niczego nie przeoczyć.

Dzięki temu wiem już dlaczego fis nie wyświetla mi temperatury, kolega albion miał identyczny problem jednak nie napisał czy finalnie udało mu się go usunąć jak radził rosiek poprzez przepięcie przewodu i pociągnięcie CAN z licznika do climatronica.

Wiem też dlaczego nie ma bryły samochodu na wyświetlaczu.

 

Pojawił się u mnie natomiast problem z sygnalizacją ASR. Poprzednio wyglądało to w ten sposób, że po włożeniu i przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawiała się ikona ABS a wraz z nią ASR, gasły razem ze wszystkimi po ok 1sek. Gdy w czasie jazdy ASR zadziałał było to sygnalizowane miganiem jego kontrolki na blacie. Również wyłączenie tego systemu przyciskiem było sygnalizowane ciągłym świeceniem kontrolki trakcji.

W obecnych zegarach kontrolka nie zapala się w ogóle. Sterowniki silnika, zegary, bramka can czy abs nie zgłaszają błędów. Obecnie panują takie warunki że nie jestem w stanie zmusić systemu do zadziałania na drodze i jednocześnie zaobserwować czy wtedy ikona się pojawi, nie mniej taki brak sygnalizacji jest dla mnie drażniący. Jeśli dobrze wyczytałem w schematach to sygnał do tej ikony przychodzi na T32b/14pin w passacie jak i golfie, więc nie mam na to innego pomysłu... znów brakuje CAN?

 

O przekłamaniach prędkości wiem, aczkolwiek nie sprawdziłem o ile to jest organoleptycznie.

Jeśli dobrze się orientuję to załatwi to edycja adresów 220 i 230 ale to sobie jeszcze wyszukam.

Byłbym wdzięczny za podpowiedź co może być nie tak z tym ASR

Pozdrawiam

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASR sprawdź na luźnej nawierzchni, typu żwir, piasek, rusz ostrzej i już będziesz widział, czy system działa i czy sygnalizuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick, próbowałem, ale ufajdałem tylko auto... w ogóle nie czuje jakiejkolwiek redukcji obrotów na luźnej nawierzchni. Wstawiłęm dzisiaj na próbę szafe o oznaczeniach 3B0 920 842A (czyli starszą) i na niej asr sygnalizuje i bangla jak ta lala.

W niej jednak nie mam "wodotrysków" nowszej generacji które bardzo mi odpowiadały no i fis wymaga naprawy. Wertowałem de.openobd.org ale nie znalazłem nic konkretnego, moze coś przegapiłem... :/

Nie wiem jak to ruszyć, musiałbym spróbować na szafie z inną końcówką (5, 6) albo jakimś cudem dorwać ori z golfa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy mógłby ktoś opisać procedurę krok po kroku(na chłopski rozum) adaptacji nowego licznika bez MFA, FIS. Goły licznik z niebieskim podświetleniem. Mam nowe transpondery do kluczy. Licznik ma taki sam numer co stary.Najlepiej na PW.

Edytowane przez VIPER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na chłopski rozum

pierwsza strona wyjaśnia to znakomicie, jeśli nie możesz zrozumieć to czytaj do skutku aż zrozumiesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pierwsza strona wyjaśnia to znakomicie, jeśli nie możesz zrozumieć to czytaj do skutku aż zrozumiesz
Ha Ha.Dziękuję za pomoc.Jakbym wiedział to nie byłoby tego pytania, a czy to dużo pisania żeby to opisać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy mógłby ktoś opisać procedurę krok po kroku(na chłopski rozum) adaptacji nowego licznika bez MFA, FIS. Goły licznik z niebieskim podświetleniem. Mam nowe transpondery do kluczy. Licznik ma taki sam numer co stary.

Podłączasz VAG Tacho,włączasz zapłon.Wybieramy Select ECU--> VDO New, następnie Connect selected ECU. Czekamy aż nastąpi połączenie z licznikiem, ukaże się wtedy komunikat Access GRANTED!

Jeżeli za pierwszym razem ukaże się komunikat Access DENIED! to należy powtórzyć próbę połączenia do skutku.Następnie Read Pin i zapamiętujesz odczytany pin.Następnie Program New Key,wpisujesz zapamiętany pin i programujesz kluczyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączasz VAG Tacho,włączasz zapłon.Wybieramy Select ECU--> VDO New, następnie Connect selected ECU. Czekamy aż nastąpi połączenie z licznikiem, ukaże się wtedy komunikat Access GRANTED!

Jeżeli za pierwszym razem ukaże się komunikat Access DENIED! to należy powtórzyć próbę połączenia do skutku.Następnie Read Pin i zapamiętujesz odczytany pin.Następnie Program New Key,wpisujesz zapamiętany pin i programujesz kluczyki.

Super. I właśnie o taką odpowiedź mi chodziło:) Krótko,zwięźle i na temat. Duży plus+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrick, próbowałem, ale ufajdałem tylko auto... w ogóle nie czuje jakiejkolwiek redukcji obrotów na luźnej nawierzchni. Wstawiłęm dzisiaj na próbę szafe o oznaczeniach 3B0 920 842A (czyli starszą) i na niej asr sygnalizuje i bangla jak ta lala.

W niej jednak nie mam "wodotrysków" nowszej generacji które bardzo mi odpowiadały no i fis wymaga naprawy. Wertowałem de.openobd.org ale nie znalazłem nic konkretnego, moze coś przegapiłem... :/

Nie wiem jak to ruszyć, musiałbym spróbować na szafie z inną końcówką (5, 6) albo jakimś cudem dorwać ori z golfa.

W blokach pomiarowych Can Gateway masz status komunikacji z ABS - 1??

Podaj numer sterownika ABS/ASR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności