Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, radek22356 napisał:

No tak jest bez can ale nie chce się dogadać.

W poprzednim poscie piszesz, że masz oba liczniki z can...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu odpowiedz jak wiesz dlaczego wymiana z 3B0 920 822 AX KOMBIINSTR na 3B0 920 847 E KOMBI WEGFAHRSP nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, bo takiej sytuacji nigdy nie miałem, a liczników już w setkach przerobiłem.

Ale czytając posty zbieram informacje, a skoro nagle pojawia się hasło "bez can" a Twój obecny jest z, więc jest to jeden z możliwych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek twój nowy licznik zachowuje się tak jak by nie miał can, interfejs nie łączy się z bramką can, albo jest uszkodzony albo ktoś przełożył elektronikę z innego licznika do tej obudowy. 

Cytat

Address 46: Central Conv.       Labels: 1J0-959-799.LBL
   Controller: 1J0 959 799 AH
   Component: 33 Zentral-SG Komf. 0001
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 00028
   VCID: 847B8F138703
 

Poza tym z tego loga widać że masz moduł komfortu bez can.

Następna rzecz to jest taka że masz w samochodzie jakiś młyn miałeś stary licznik na can a moduł komfortu bez can, sam coś rzeźbiłeś w tym aucie czy tak kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, romek72 napisał:

Poza tym z tego loga widać że masz moduł komfortu bez can.

Po czym wnosisz, że jest bez can, skoro w passacie wszystkie MK miały can.

1 godzinę temu, romek72 napisał:

miałeś stary licznik na can a moduł komfortu bez can,

Ma w aucie dokładnie taki moduł komfortu jaki powinien mieć.

1 godzinę temu, romek72 napisał:

masz w samochodzie jakiś młyn

Niepotrzebny młyn to tak naprawdę niepotrzebnie wptowadzasz Ty swoim postem

 

@radek22356s

@radek22356n spróbuj na początek innym interfejsem, czasami jak jest jakiś zonk, ze nie chcą interfejsy gadać, a jak to nie pomoże to inny licznik. Może ten co kupiłeś jest uszkodzony...

Edytowane przez tauka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda na rozkręcany bo jest nawet ta taśma nie rozerwana na górnym łączeniu obudowy, więc może jest uszkodzony.

Taki kupiłem od handlarza. Nic z żadnymi sterownikami ani elektroniką nie kombinowałem. Tylko ostatnio licznik zaczął mi szwankować. Najpierw wyświetlacz, a następnie zegary. Dlatego chciałem go wymienić, przy okazji na pełny fis.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montując ten zegar powinno wszystko zadziałać bez problemu.  Sprawdź najlepiej inny zegar.

Zdajesz sobie tylko sprawę z tego że montując licznik z FL stracisz piszczyk informujacy o zapalonych światłach po otwarciu drzwi, i nie będziesz miał i tak na pełnym fisie wyświetlania które drzwi są otwartego, jak to jest oryginalnie w FL.

Kup sobie na allegro jakieś 3b0920929 one są taniutkie, i zobaczysz czy pójdzie. Jak tak, to znaczy że licznik nie halo. A jak nie pójdzie to znaczy że coś innego. Ewentualnie licznik zawsze możesz odesłać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jestem w trakcie wymiany licznika z zielonego na niebieski, wszystko było dobrze, lecz zielony ma Immo1, za to niebieski Immo2? z oby dwóch liczników mam odczytane wsady i piny, jak to teraz ugryść aby zadziałało ? po podłączeniu niebieskiego licznika odpala i gaśnie, miga kontrolka immo. 

Da rade jakoś to ogarnąć czy pozostaje zmiana diod ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tauka moduły komfortu z can zaczynają się od 1c0.

Liczniki z can 920 mają bramkę can która ma dwa podsystemy can:

jeden do zespołu napędowego typu silnik, ABS/ASR/ESP, poduszki, skrzynia automatyczna

drugi system obejmuje moduł komfortu, klimatronik, radio, i telefon i może coś jeszcze.

Moduł komfortu 1J0 959 799 AH komunikuje się z licznikiem jakimś protokołem ale nie jest to can i dlatego po zmianie na licznik z fisem nie mamy na tym module wszystkich otwartych drzwi, ewentualnie pokazuje drzwi kierowcy niezależnie od tego które są otwarte.

Tutka Wszystkie komponenty w aucie łączą się z interfejsem po linii K, ten nowy licznik się nie łączy myślę że jest uwalony.

Ps jeśli to nic nie wnosi do tematu to proszę o usuniecie.

Mikua ja u siebie próbowałem zmienić licznik immo 1 na immo 3 i nie poszło, sterownik silnika tego nie przyjął, poza tym musiał byś zmienić pastylkę żeby zaprogramować klucz.

Edytowane przez romek72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, romek72 napisał:

Moduł komfortu 1J0 959 799 AH komunikuje się z licznikiem jakimś protokołem ale nie jest to can i dlatego po zmianie na licznik z fisem nie mamy na tym module wszystkich otwartych drzwi, ewentualnie pokazuje drzwi kierowcy niezależnie od tego które są otwarte.

Moduł komfortu w przedlifcie (1j0) ma can którym komunikuje się w swoim obrębie, ale nie jest w żaden sposób połączony z licznikiem dlatego nie ma tych informacji na liczniku ?

 

8 minut temu, romek72 napisał:

drugi system obejmuje moduł komfortu, klimatronik, radio, i telefon i może coś jeszcze.

Tego nie ma w przedlifcie, dlatego tak jak pisałem wyżej brak jest takich informacji.

Przy wsadzaniu licznika z fl należy najczęściej jeszcze zmienić klimatronik na wersje z can i go odpowiednio podłączyć, żeby mieć informacje o chociażby temperaturze na liczniku i klimatroniku prawidłowo.

2 godziny temu, Mikua napisał:

po podłączeniu niebieskiego licznika odpala i gaśnie, miga kontrolka immo. 

Musisz kupić sobie nową czysta pestkę immo do kluczyka (albo na szrocie pozyskać używana immo2) i skoro masz odczytany pin, to dopisać ja do licznika.

Oryginalne pestki immo2 można dopisywać wielokrotnie, immo1 i 3 nie da rady dopisać ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mam juz ten licznik, niestety nie ma fis ... ale ma mały pośrodku dodatkowy lcd. Ma też mfa jak staruszek. Ktoś jest w stanie zmodzić wsad nowego licznika bym mógł odpalić na szybko  W załączniku wrzucam wsady zgrane vag commanderem.

 

nowy licznik.bin stary licznik.BIN

Edytowane przez mdm150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu mi się udało, po ok. 3 miesiącach wymienić licznik 3B0920822AX na 3B0920829A.
Zrobiłem tak:
Jak już miałem odpowiedni i sprawdzony licznik to przestał mi działać kabel VAG-TACHO. W sumie wystarczył mi na dwa odczyty wsadów i jeden zapis wsadu do wcześniejszego licznika 3B0920847E, który mi nie działał w samochodzie.
Fragment Output z VAG-TACHO na 3 licznikach:

Cytat

...
Check for Seed-Key...
Please wait... trying to calculate Key
Seed-key mode: 01
Seed-key mode: 01
...

i tak w nieskończoność.
Słabe te kable VAG-TACHO albo tak trafiłem, sprawdzane na 2-ch kompach (1-szy z win10 x64, 2-gi z win7 x64).
Użyłem więc kabla vag kkl (prawdopodobnie bo kupiłem kilka lat temu do diagnostyki VAG, a działa na nim poniższy program więc zakładam, że to VAG KKL).
Wsad ze starego licznika miałem z programu VAG-TACHO.
Do odczytania wsadu z licznika 3B0920829A użyłem programu vag eeprom programmer 1.9g.
Do dopasowania wsadu użyłem programu DashDumpEdit 2.8.3.
Do zapisania dopasowanego wsadu w nowym liczniku użyłem również vag eeprom programmer 1.9g.

Po podłączeniu w samochodzie i próbie odpalenia:

Cytat

Engine Start Blocked by Immobilizer


Więc w VCDS-Lite zaadoptowałem klucze do licznika i odpalił (Instruments (17) - Login , Adaptation - kanał 21: 0 - save; 2 -save) wg wcześniejszych opisów na forum.
Po wykasowaniu wszystkich błędów mam tylko w CAN Gateway:

Cytat

01044 -  Control Module Incorrectly Coded
            35-00 -   -


Prawdopodobnie dlatego, że wcześniej zmieniłem kodowanie z 00006 na 00004

No i oczywiście nie mam temp. na wyświetlaczu, ale na tym akurat mi najmniej zależało. Nareszcie wiem z jaką prędkością jadę, mam przebieg, obroty silnika, stan paliwa w baku. Bo w starym liczniku działał mi tylko zegarek czasu.
Dzięki dla twórcy tematu oraz dla tych którzy go uzupełniają.

Edytowane przez radek22356

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa odnośnie przeróbki  wsadu już nie aktualna. Sam ogarnąłem wg. wskazówek w pierwszym poście. Autko odpaliło od pierwszego kopa. Tylko musze poustawiać wskazówki  bo troszke poprzestawiane. Ktoś orientuje się za co odpowiada środkowy malutki lcd, bo nic nie wyświetla.Na fotce rozpruty wspomniany licznik.

IMG_20220330_195848[1].jpg

Edytowane przez mdm150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mdm150 napisał:

Ktoś orientuje się za co odpowiada środkowy malutki lcd, bo nic nie wyświetla

Licznik z automatu. Pokazuje tam położenie dźwigni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.dobrze wiedzieć. Ten licznik pochodzi z passata b5 kombi 1.8T, tyle mi wiadomo.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Czy spotkał się ktoś z przypadkiem, że po wymianie licznika zaświeca się coolant check ? 

Na starym liczniku błąd się nie pojawia...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze napisał co zmieniłeś na co? (Numery części)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiana licznika na 1/2 fis ze standardowego bez fis. Numery części podeślę za chwilkę :)

@owies stary licznik 805A, nowy 829A

Edytowane przez piotrus2804

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka mam mały problem zmieniłem licznik z 1/2 fis na pełny fis tylko z superb i zostawiłem tarcze z superb na 270km/h i są ładniejsze wsad został w liczniku z superb Bo ten ze starego licznika pokazywał złe wartości prędkości, i wszystko było by okej tylko na wsadzie z licznika superb nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej na fisie czy ktoś wie jak to ogarnąć czy wogole się da uruchomić? Na wsadzie z octavi działa temperatura. Help 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności