Skocz do zawartości

radek22356

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
  • Rok produkcji
    2000

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W końcu mi się udało, po ok. 3 miesiącach wymienić licznik 3B0920822AX na 3B0920829A. Zrobiłem tak: Jak już miałem odpowiedni i sprawdzony licznik to przestał mi działać kabel VAG-TACHO. W sumie wystarczył mi na dwa odczyty wsadów i jeden zapis wsadu do wcześniejszego licznika 3B0920847E, który mi nie działał w samochodzie. Fragment Output z VAG-TACHO na 3 licznikach: i tak w nieskończoność. Słabe te kable VAG-TACHO albo tak trafiłem, sprawdzane na 2-ch kompach (1-szy z win10 x64, 2-gi z win7 x64). Użyłem więc kabla vag kkl (prawdopodobnie bo kupiłem kilka lat temu do diagnostyki VAG, a działa na nim poniższy program więc zakładam, że to VAG KKL). Wsad ze starego licznika miałem z programu VAG-TACHO. Do odczytania wsadu z licznika 3B0920829A użyłem programu vag eeprom programmer 1.9g. Do dopasowania wsadu użyłem programu DashDumpEdit 2.8.3. Do zapisania dopasowanego wsadu w nowym liczniku użyłem również vag eeprom programmer 1.9g. Po podłączeniu w samochodzie i próbie odpalenia: Więc w VCDS-Lite zaadoptowałem klucze do licznika i odpalił (Instruments (17) - Login , Adaptation - kanał 21: 0 - save; 2 -save) wg wcześniejszych opisów na forum. Po wykasowaniu wszystkich błędów mam tylko w CAN Gateway: Prawdopodobnie dlatego, że wcześniej zmieniłem kodowanie z 00006 na 00004 No i oczywiście nie mam temp. na wyświetlaczu, ale na tym akurat mi najmniej zależało. Nareszcie wiem z jaką prędkością jadę, mam przebieg, obroty silnika, stan paliwa w baku. Bo w starym liczniku działał mi tylko zegarek czasu. Dzięki dla twórcy tematu oraz dla tych którzy go uzupełniają.
  2. Nie wygląda na rozkręcany bo jest nawet ta taśma nie rozerwana na górnym łączeniu obudowy, więc może jest uszkodzony. Taki kupiłem od handlarza. Nic z żadnymi sterownikami ani elektroniką nie kombinowałem. Tylko ostatnio licznik zaczął mi szwankować. Najpierw wyświetlacz, a następnie zegary. Dlatego chciałem go wymienić, przy okazji na pełny fis.
  3. Po prostu odpowiedz jak wiesz dlaczego wymiana z 3B0 920 822 AX KOMBIINSTR na 3B0 920 847 E KOMBI WEGFAHRSP nie działa.
  4. No tak jest bez can ale nie chce się dogadać. Więc stwierdziłem, że może w domu sprawdzę czy będę mógł się połączyć, dopasować wsad i z dopasowanym wsadem dogada się w samochodzie. Kupiłem gniazdo obd2, kostkę niebieską do licznika podłączyłem odpowiednio w domu i mogłem się połączyć przez vag-tacho oraz vcds lite. Zgrałem wsad przy użyciu vag-tacho, dopasowałem do wsadu starego licznika i wgrałem do nowego licznika. Podłączyłem w samochodzie i także nie chce się dogadać. Jak to możliwe. Najdziwniejsze jest to, że na nowym liczniku z częścią sterowników vcds lite jest w stanie się połączyć a z częścią nie: stary licznik (vcds lite): Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.LBL Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx2-17.LBL Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.LBL Nowy licznik (vcds lite): Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.LBL Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.LBL Czyli najważniejszych rzeczy nie widzi po podłączeniu nowego licznika. Kontrolka świecy żarowej i immo mrugają naprzemiennie. Centralny zamek działa, silnik można odpalić. Spotkał się ktoś z czymś takim? Poniżej autoscan z vcds lite. Czy możliwe, że nie łączy się z nowym licznikem z powodu tego, że moduł komfortu działa w trybie awaryjnym? Stary licznik: Nowy licznik
  5. Wymiana licznika 3B0 920 822 AX na 3B0 920 847 E. Odczyt wsadu starego licznika programem VAG-TACHO 3.01 - OK. Odczyt wsadu nowego licznika programem VAG-TACHO - nie widzi licznika. wtf. Robię tak samo jak ze starym licznikiem. Zasilanie licznika jest, kontrolki, wyświetlacz działają. Komunikacja po szynie CAN (VCDS lite, POLSKI VAG na interfejsie do tych programów) też nie działa z nowym a ze starym działa. Czyżby licznik uszkodzony albo zablokowany?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności