Gość Lonek Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2009 (edytowane) Witam jestem tu nowy i nie posiadam VW tylko Audi.Niestety na forach Audi jak narazie nikt nie potrafi mi pomóc i dlatego szukam pomocy u fachowców i właścicieli samochodów VW. Błagam o pomoc bo już mi ręce opadają a generalnie autem sie właściwie nie da jeżdzić.Posiadam Audi A6 2.8 30V silnik z oznaczeniem ACK. Poczytałem chyba wszystkie wątki o takich błędach ale w moim przypadku nic one nie pomagają.Może zacznę od początku: w pewnym momencie podczas jazdy nagle po puszczeniu gazu na wolne obroty ,silnik dostał obroty 1200- 1400 a zawsze miał około 800.Podpiąłem laptopa uruchomiłem program VagCom i wyszły mi błędy jak w temacie.Wtedy czyli za pierwszym razem udało mi się je wykasować i autko znowu miało takie obroty silnika jakie być powinny.Następnego dnia rano odpaliłem silnik i wszystko było OK czyli tzw. ssanie się włączyło i miałem w tym momencie 1200 obrotów które po chwili zeszły na 800. Po jakimś czasie podczas jazdy nagle na wolnych obrotach znowu się pojawiło zamiast 800 obrotów 1200-1400 , więc przyjechałem do domu i znowu podłączyłem laptopa.Niestety tym razem nie udało mi się wykasować wszystkich błędów.Pozostał błąd 17954.Długo nie myśląc wykręciłem przepustnicę i ją wymyłem(generalnie i tak była czysta) rozebrałem wieko od elektronik pomierzyłem przejścia popatrzyłem na resztę kółeczek trybików i suwaków jak SZPAK W PI...DĘ i złorzyłem ją do kupy.Zamontowałem do auta przeprowadziłem adaptację i co!!!!!!!!!!!!!!! I nic dalej ten sam błąd.Po tym jak czytałem różne fora doszedłem do wniosku że padła mi przepustnica.Załatwiłem następnego dnia inną przepustnice o numerze 078 133 063 AN (moja przepustnica ma numer 078 133 063 G).Zamontowałem ją do auta mimo tego że ostatnie literki się nie zgadzały.Przeprowadziłem adaptację i o dziwo wszystko zaczęło chodzić jak powinno (przynajmniej na gorącym silniku obroty 800).Szczęśliwy poszedłem do domu.Następnego dnia rano odpaliłem silnik i małe zdziwko!!! zamiast 1200 obrotów na tzw. ssaniu ja miałem 1400 i bardzo wolno schodziły na 800.No ale myślę sobie inne literki coś pewnie dają a może ta moja przepustnica od początku była zwalona no więc jakoś to będzie. Jeżdziłem kilka dni i wszystko było niby OK aż tu nagle to samo co wcześniej ,ni z tego ni z owego zamiast na wolnych obrotach mieć 800 mam 1200-1400.Załamałem się a że była póżna godzina więc tego dnia a właściwie nocy nic nie robiłem.Następnego dnia rano odpaliłem (a właściwie próbowałem odpalić silnik) i znowu zdziwko!!! zamiast mieć 1200-1400 obrotów silnik miał jakieś 400-600 i generalnie gasł.Musiałem trzymać nogę na gazie żeby wogóle chciał chodzić.Podpiąłem laptopa i znowu próba kasowania błędów i adaptacja przepustnicy.Nie wiem jakim cudem ale błędy się wykasowały i zrobiła się adaptacja.Postanowiłem podpiąć na chwilę swoją starą przepustnicę (bez montażu) i zobaczyć co się stanie.I znowu zdziwko!!! po wykasowaniu błędów adaptacja się zrobiła i niby wszystko OK. No więc sobie pomyślałem po co mam kupować drugą przepustnicę(z którą i tak po kilku dniach miałem ten sam problem) jak można założyć swoją i będzie OK.Jak pomyślałem tak zrobiłem załorzyłem swoją starą przepustnicę zrobiłem adaptację i co!!!!!!!!!!!! I wszystko OK.Autko miało 1200 obrotów na tzw ssaniu ,szybko schodziło na 800 na rozgrzanym silniku czyli BOMBA ,byłem z siebie bardzo dumny!!!HEHEHE A tu dzisiaj mamy 2.05.2009 i nagle znowu to samo(cieszyłem się 4 dni) znowu wysokie obroty na rozgrzanym silniku (pewnie rano a właściwie na 100% nie będzie ssania) podłaczyłem laptopa i znowu te same błędy. Teraz jest jeszcze większy problem bo błąd 01165 jakoś się wykasował ale błąd 17953 nie daje się wykasować a to się wiąże z tym że nie moge zrobić adaptacj przepustnicy.Dziwi mnie tylko to że te same błędy wychodzą na dwóch przepustnicach więc może problem leży gdzie indziej ,może komputer albo coś??? Zwracam się do fachowców z prośbą o pomoc bo tak jak pisałem na początku ręce mi już opadają i nie wiem jak mam sobie z tym problemem poradzić.Dodam że pracuję samochodem więc jest mi on niezbędny a z takimi problemami a właściwie obrotami ciężko jest jeżdzić w szczególności po Wrocławiu w tych zajeb.....tych korkach. Sorki że tak się rozpisałem ale po pierwsze chciałem Wam wszystkim jak najlepiej naświetlić swój problem a po drugie musiałem to z siebie wyrzucić bo nie ukrywam że krew mnie zalewa. POZDRO 4ALL i czekam na jakąkolwiek pomoc ---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 08:51 ---------- 3.05.2009 NOWE WIESCI!!! Od rana mimo niedzieli i święta walczyłem ze swoim problemem.Wpadłem na pomysł żeby odłączyć akumulator i wtedy spróbować zrobić adaptację.I o dziwo udało się!!! błędy mogłem wykasować i przeprowadzić adaptację przepustnicy.Niestety cieszyłem się tym zjawiskiem przez około 1 min.Po tym czasie znowu wskoczył błąd 01165.No więc znowu próbowałem go wykasować i albo się udawało albo wskakiwał do kompletu błąd 17953.I tak wkółko albo jest sam błąd 01165 albo sam 17953 albo tak jak teraz są oba.Ponowne rozłączenie akumulatora nic nie dało.Poddaję się nie wiem co mam zrobić i w czym tkwi problem. Edytowane 3 Maja 2009 przez Lonek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2009 a czy podczas jazdy, jak wysprzęglisz auto to co się dzieje z obrotami? A może zawór wolnych obrotów się przycina? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lonek Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2009 (edytowane) a czy podczas jazdy, jak wysprzęglisz auto to co się dzieje z obrotami? A może zawór wolnych obrotów się przycina? Tak jak opisywałem wcześniej na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach mam 1200 (czy stoję w korku czy też jadę i wysprzęglam) A z tego co się orientuję to umnie nie ma żadnego zaworu wolnych obrotów bo za wszystko odpowiada właśnie ta nieszczęsna przepustnica Edytowane 4 Maja 2009 przez Lonek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #4 Napisano 4 Maja 2009 po tym kodzie wyskoczyło mi coś takiego zakres/działanie obwodu temperatury chłodziwa silnika, miałem coś takiego i pamiętam że wylałem całą wodę z układy przepłukałem porządnie i zalałem układ no i pomogło- przynajmniej w moim wypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lonek Zgłoś #5 Napisano 4 Maja 2009 U mnie wyskakuje przy 17953 "nieprawidlowe funkcjonowanie sterowania przepustnica" a przy 01165 "Moduł kontroli stanu przepustnicy - J338 " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2009 nie wiem w czym problem.zaloz przepustnice jaka powinna byc i wtedy probuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2009 Ja bym spróbował wymienić czujnik temperaturu odpowiadający za sterowanie konputerem mój znajomy miał podobną sytuację tylko że to był fiat ale wymiana pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolo1980 Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2010 Witam i chcialbym odswierzyc temat poniewaz mam vw passat b5 1.8t aeb ,i mam ten sam klopot mam caly czas blad 17953 i czasami mi sie pokazuje 01165 chcialem sie dowiedziec jak sobie kolega poradzil a moze inni koledzy mieli takie cudowne przezycia ,u mnie obroty mam stale cieply zimny 1200-1400 obr/min,dodam ze przepustnice wyczyscilem delikatnie ale az do blyszczacego aluminium elektronike przemylem delikatnie spirytusem wszystko zrobilem starannie i powoli zajelo mi to okolo 3 godz,na brudnej brak wolnych obrotow i brak uczucia ze to silnik z turbo -mul poprostu,niestety mam laptopa ktory ma 1 port szeregowy a euroscan jest na 2 porty moze istnieje jakis inny program zeby dal rade temu problemowi,za wszystkie rady z gory dziekuje podaje swoj numer gg 377902 jak jestem niewidoczny to i tak jestem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krolo1980 Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2010 dzisiaj zrobilem na benzynie z 60 kilometrow i obroty mam1100-1300 nie zadoptowala sie przy tym mul straszny do tego jedem blad17953 jak go usunac jak nie mam euroscana a vag nie daje rady ma ktos jakis pomysl :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 8 Lutego 2010 Przepustnica dalej nie działa jak powinna, lub uszkodzony któryś przewód w wiązce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2010 krolo1980, a nie masz przypadkiem zrobionego programu? pytam w kontekście tego tematu na VWvortex... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2010 koledzy mam pytanie co zrobić jak wywala błąd potencjometru przepustnicy w1.8T AEB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 8 Lutego 2010 spójrz co napisali na vwvortex. Do przejrzenia również lektura z elektrody (jeśli piszemy o tym samym błędzie, bo nie podałeś numeru) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 8 Lutego 2010 ale ja posiadam tylko kabelek i VAG polskiego 4.9 nie mam euroscanu i co zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 8 Lutego 2010 adaptację przepustnicy przeprowadzisz najzwyklejszym vagiem (tylko nie wiem czy tym "polskim"). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2010 a co jeśli raz wyskakuje OK a raz ERROR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marmsn Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2010 witam i sie dołączam..... na moich wątka również miałem podobne problemy.... tylko ze u mie zaczeły świecic kontrolki od epc i esp .... i auto nie chiało jechać nie ragowało na pedał gazu i obroty skakały od jakich 600-1400.... i robiłem chyba wszystko...az tu nagle dzisiaj wyskoczył mi ten błąd i kontrrolki ponownie zaczeły świecic ..( w tym samym czasie usłyszałem jakby przelewanie wody) otworzyłem maske i spostrzegłem stan płynu chłodniczego poniżej minimum(duzo poniżej minimum....) a w moim przypadku przpustnica jest chłodzona cieczą z małego obiegu chłodzenia..... I TU PYTANIE CZY TO MOZE BYC POWOD TYCH PROBLEMOW I BŁĘDÓW???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro15 Zgłoś #18 Napisano 8 Września 2010 pomocy mam problem nie moge skasować błędu ,17953,17967, robiłem wszystko tak jak pisaliśce czy kupić nową przepustnice bo straciłem pomysły i nerwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro15 Zgłoś #19 Napisano 8 Września 2010 koledzy poratujcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 8 Września 2010 (edytowane) 17953 - sterowanie przepustnicą - nieprawidłowe funkcjonowanie. Sprawdzić jednostkę sterującą J338 - komputer silnika. Tyle znalazłem Może w końcu coś ci tam zaświta :fajny A przepustnicy nowej od razu nie kupuj. Pokombinuj i podmień skądś na próbę. Popytaj w swoim regionie - może ktoś ma i udostępni "na chwilę". A jak błąd będzie nadal to znak, że to nie wina samej przepustnicy a raczej kwestia ciagłości przewodów i połączeń pomiędzy urządzeniami sterujacymi. Ostatecznie to wymiana sterownika silnika. Auto masz z "czipsem" wiec może stąd ten problem - kwestia oprogramowania. Edytowane 8 Września 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach