Skocz do zawartości
Gość Lonek

Błąd 17953 i 01165 NIE DAJĘ RADY POMOCY !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lonek

Witam jestem tu nowy i nie posiadam VW tylko Audi.Niestety na forach Audi jak narazie nikt nie potrafi mi pomóc i dlatego szukam pomocy u fachowców i właścicieli samochodów VW.

 

Błagam o pomoc bo już mi ręce opadają a generalnie autem sie właściwie nie da jeżdzić.Posiadam Audi A6 2.8 30V silnik z oznaczeniem ACK. Poczytałem chyba wszystkie wątki o takich błędach ale w moim przypadku nic one nie pomagają.Może zacznę od początku:

w pewnym momencie podczas jazdy nagle po puszczeniu gazu na wolne obroty ,silnik dostał obroty 1200- 1400 a zawsze miał około 800.Podpiąłem laptopa uruchomiłem program VagCom i wyszły mi błędy jak w temacie.Wtedy czyli za pierwszym razem udało mi się je wykasować i autko znowu miało takie obroty silnika jakie być powinny.Następnego dnia rano odpaliłem silnik i wszystko było OK czyli tzw. ssanie się włączyło i miałem w tym momencie 1200 obrotów które po chwili zeszły na 800. Po jakimś czasie podczas jazdy nagle na wolnych obrotach znowu się pojawiło zamiast 800 obrotów 1200-1400 , więc przyjechałem do domu i znowu podłączyłem laptopa.Niestety tym razem nie udało mi się wykasować wszystkich błędów.Pozostał błąd 17954.Długo nie myśląc wykręciłem przepustnicę i ją wymyłem(generalnie i tak była czysta) rozebrałem wieko od elektronik pomierzyłem przejścia popatrzyłem na resztę kółeczek trybików i suwaków jak SZPAK W PI...DĘ i złorzyłem ją do kupy.Zamontowałem do auta przeprowadziłem adaptację i co!!!!!!!!!!!!!!! I nic dalej ten sam błąd.Po tym jak czytałem różne fora doszedłem do wniosku że padła mi przepustnica.Załatwiłem następnego dnia inną przepustnice o numerze 078 133 063 AN (moja przepustnica ma numer 078 133 063 G).Zamontowałem ją do auta mimo tego że ostatnie literki się nie zgadzały.Przeprowadziłem adaptację i o dziwo wszystko zaczęło chodzić jak powinno (przynajmniej na gorącym silniku obroty 800).Szczęśliwy poszedłem do domu.Następnego dnia rano odpaliłem silnik i małe zdziwko!!! zamiast 1200 obrotów na tzw. ssaniu ja miałem 1400 i bardzo wolno schodziły na 800.No ale myślę sobie inne literki coś pewnie dają a może ta moja przepustnica od początku była zwalona no więc jakoś to będzie. Jeżdziłem kilka dni i wszystko było niby OK aż tu nagle to samo co wcześniej ,ni z tego ni z owego zamiast na wolnych obrotach mieć 800 mam 1200-1400.Załamałem się a że była póżna godzina więc tego dnia a właściwie nocy nic nie robiłem.Następnego dnia rano odpaliłem (a właściwie próbowałem odpalić silnik) i znowu zdziwko!!! zamiast mieć 1200-1400 obrotów silnik miał jakieś 400-600 i generalnie gasł.Musiałem trzymać nogę na gazie żeby wogóle chciał chodzić.Podpiąłem laptopa i znowu próba kasowania błędów i adaptacja przepustnicy.Nie wiem jakim cudem ale błędy się wykasowały i zrobiła się adaptacja.Postanowiłem podpiąć na chwilę swoją starą przepustnicę (bez montażu) i zobaczyć co się stanie.I znowu zdziwko!!! po wykasowaniu błędów adaptacja się zrobiła i niby wszystko OK. No więc sobie pomyślałem po co mam kupować drugą przepustnicę(z którą i tak po kilku dniach miałem ten sam problem) jak można założyć swoją i będzie OK.Jak pomyślałem tak zrobiłem załorzyłem swoją starą przepustnicę zrobiłem adaptację i co!!!!!!!!!!!! I wszystko OK.Autko miało 1200 obrotów na tzw ssaniu ,szybko schodziło na 800 na rozgrzanym silniku czyli BOMBA ,byłem z siebie bardzo dumny!!!HEHEHE

A tu dzisiaj mamy 2.05.2009 i nagle znowu to samo(cieszyłem się 4 dni) znowu wysokie obroty na rozgrzanym silniku (pewnie rano a właściwie na 100% nie będzie ssania) podłaczyłem laptopa i znowu te same błędy. Teraz jest jeszcze większy problem bo błąd 01165 jakoś się wykasował ale błąd 17953 nie daje się wykasować a to się wiąże z tym że nie moge zrobić adaptacj przepustnicy.Dziwi mnie tylko to że te same błędy wychodzą na dwóch przepustnicach więc może problem leży gdzie indziej ,może komputer albo coś???

Zwracam się do fachowców z prośbą o pomoc bo tak jak pisałem na początku ręce mi już opadają i nie wiem jak mam sobie z tym problemem poradzić.Dodam że pracuję samochodem więc jest mi on niezbędny a z takimi problemami a właściwie obrotami ciężko jest jeżdzić w szczególności po Wrocławiu w tych zajeb.....tych korkach.

Sorki że tak się rozpisałem ale po pierwsze chciałem Wam wszystkim jak najlepiej naświetlić swój problem a po drugie musiałem to z siebie wyrzucić bo nie ukrywam że krew mnie zalewa.

POZDRO 4ALL i czekam na jakąkolwiek pomoc

 

---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 08:51 ----------

 

3.05.2009 NOWE WIESCI!!! Od rana mimo niedzieli i święta walczyłem ze swoim problemem.Wpadłem na pomysł żeby odłączyć akumulator i wtedy spróbować zrobić adaptację.I o dziwo udało się!!! błędy mogłem wykasować i przeprowadzić adaptację przepustnicy.Niestety cieszyłem się tym zjawiskiem przez około 1 min.Po tym czasie znowu wskoczył błąd 01165.No więc znowu próbowałem go wykasować i albo się udawało albo wskakiwał do kompletu błąd 17953.I tak wkółko albo jest sam błąd 01165 albo sam 17953 albo tak jak teraz są oba.Ponowne rozłączenie akumulatora nic nie dało.Poddaję się nie wiem co mam zrobić i w czym tkwi problem.

Edytowane przez Lonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog

a czy podczas jazdy, jak wysprzęglisz auto to co się dzieje z obrotami? A może zawór wolnych obrotów się przycina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lonek
a czy podczas jazdy, jak wysprzęglisz auto to co się dzieje z obrotami? A może zawór wolnych obrotów się przycina?

 

Tak jak opisywałem wcześniej na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach mam 1200 (czy stoję w korku czy też jadę i wysprzęglam)

 

A z tego co się orientuję to umnie nie ma żadnego zaworu wolnych obrotów bo za wszystko odpowiada właśnie ta nieszczęsna przepustnica

Edytowane przez Lonek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po tym kodzie wyskoczyło mi coś takiego zakres/działanie obwodu temperatury chłodziwa silnika, miałem coś takiego i pamiętam że wylałem całą wodę z układy przepłukałem porządnie i zalałem układ no i pomogło- przynajmniej w moim wypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lonek

U mnie wyskakuje przy 17953 "nieprawidlowe funkcjonowanie sterowania przepustnica"

a przy 01165 "Moduł kontroli stanu przepustnicy - J338 "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w czym problem.zaloz przepustnice jaka powinna byc i wtedy probuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował wymienić czujnik temperaturu odpowiadający za sterowanie konputerem mój znajomy miał podobną sytuację tylko że to był fiat ale wymiana pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i chcialbym odswierzyc temat poniewaz mam vw passat b5 1.8t aeb ,i mam ten sam klopot mam caly czas blad 17953 i czasami mi sie pokazuje 01165 chcialem sie dowiedziec jak sobie kolega poradzil a moze inni koledzy mieli takie cudowne przezycia ,u mnie obroty mam stale cieply zimny 1200-1400 obr/min,dodam ze przepustnice wyczyscilem delikatnie ale az do blyszczacego aluminium elektronike przemylem delikatnie spirytusem wszystko zrobilem starannie i powoli zajelo mi to okolo 3 godz,na brudnej brak wolnych obrotow i brak uczucia ze to silnik z turbo -mul poprostu,niestety mam laptopa ktory ma 1 port szeregowy a euroscan jest na 2 porty moze istnieje jakis inny program zeby dal rade temu problemowi,za wszystkie rady z gory dziekuje podaje swoj numer gg 377902 jak jestem niewidoczny to i tak jestem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zrobilem na benzynie z 60 kilometrow i obroty mam1100-1300 nie zadoptowala sie przy tym mul straszny do tego jedem blad17953 jak go usunac jak nie mam euroscana a vag nie daje rady ma ktos jakis pomysl

:638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica dalej nie działa jak powinna, lub uszkodzony któryś przewód w wiązce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krolo1980, a nie masz przypadkiem zrobionego programu? pytam w kontekście tego tematu na VWvortex...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie co zrobić jak wywala błąd potencjometru przepustnicy w1.8T AEB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spójrz co napisali na vwvortex. Do przejrzenia również lektura z elektrody (jeśli piszemy o tym samym błędzie, bo nie podałeś numeru)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja posiadam tylko kabelek i VAG polskiego 4.9 nie mam euroscanu i co zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adaptację przepustnicy przeprowadzisz najzwyklejszym vagiem (tylko nie wiem czy tym "polskim").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co jeśli raz wyskakuje OK a raz ERROR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam i sie dołączam..... na moich wątka również miałem podobne problemy.... tylko ze u mie zaczeły świecic kontrolki od epc i esp .... i auto nie chiało jechać nie ragowało na pedał gazu i obroty skakały od jakich 600-1400.... i robiłem chyba wszystko...az tu nagle dzisiaj wyskoczył mi ten błąd i kontrrolki ponownie zaczeły świecic ..( w tym samym czasie usłyszałem jakby przelewanie wody) otworzyłem maske i spostrzegłem stan płynu chłodniczego poniżej minimum(duzo poniżej minimum....) a w moim przypadku przpustnica jest chłodzona cieczą z małego obiegu chłodzenia.....

 

I TU PYTANIE CZY TO MOZE BYC POWOD TYCH PROBLEMOW I BŁĘDÓW????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomocy mam problem nie moge skasować błędu ,17953,17967, robiłem wszystko tak jak pisaliśce czy kupić nową przepustnice bo straciłem pomysły i nerwy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy poratujcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17953 - sterowanie przepustnicą - nieprawidłowe funkcjonowanie. Sprawdzić jednostkę sterującą J338 - komputer silnika.

 

 

sprjednostkiprzepustnic.jpg

 

Tyle znalazłem :D Może w końcu coś ci tam zaświta :fajny

 

 

A przepustnicy nowej od razu nie kupuj. Pokombinuj i podmień skądś na próbę. Popytaj w swoim regionie - może ktoś ma i udostępni "na chwilę". A jak błąd będzie nadal to znak, że to nie wina samej przepustnicy a raczej kwestia ciagłości przewodów i połączeń pomiędzy urządzeniami sterujacymi. Ostatecznie to wymiana sterownika silnika.

Auto masz z "czipsem" wiec może stąd ten problem - kwestia oprogramowania.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności