adams Zgłoś #21 Napisano 14 Maja 2010 hamulce to taka rzecz na których nie powinno się oszczędzać, niekiedy przydaje się wydać kilkadziesiąt/set złotych by wyhamować te 30cm bliżej... sam się już o tym przekonałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szczepekzecho Zgłoś #22 Napisano 15 Maja 2010 skoro wentylowanie sa dobre tylko w gory to dlaczego montuje sie je w wszystkich nowych autach ? skoro lepsze sa pojedyncze normalnie glupoty opowiadasz tak ale jakie moce teraz mają silniki, 1,6 passat nie jest wstanie wyciągnąć tyle kucyków a poza tym jak pisano tarczki wentylowane nie przegrzewają się tak szybko. A jak piszą że zmienili na nowe tarcze wentylowane i nowe klocki jakość hamowania przy nówkach musi się poprawić nawet i przy zwykłych tarczach ---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:08 ---------- Paz tym nie pisałem że lepsze są pełne tarcze tylko nie ma sensu ładować kasę w przeróbki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #23 Napisano 15 Maja 2010 Panowie a jak z klockami Boscha? Warte uwagi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #24 Napisano 15 Maja 2010 Wymiana tarcz na wentylowane nie spowoduje zmiany w sile hamowania. Tylko tyle że trudniej je przegrzać. Mocniejsze hamulce = większa średnica hamulca, nic innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sarmik Zgłoś #25 Napisano 15 Maja 2010 Wymiana tarcz na wentylowane nie spowoduje zmiany w sile hamowania. Tylko tyle że trudniej je przegrzać. Mocniejsze hamulce = większa średnica hamulca, nic innego. Zgadza się pod warunkiem, że nie bierzesz pod uwagę producenta tarcz/klocków; temat przerabiałem nie raz, nie dwa (nie tylko w passacie)i to ma naprawdę duże znaczenie; gorsze jakościowo klocki/tarcze i za chwilę będziesz narzekać, że nie hamuje, pyli, głośne itd. Panowie a jak z klockami Boscha? Warte uwagi? Mam i nie narzekam. Tarcze (wentylowane) i klocki; wydaje mi się, że stosunek cena/jakość jest bardzo dobrze; Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #26 Napisano 15 Maja 2010 Zgadza się pod warunkiem, że nie bierzesz pod uwagę producenta tarcz/klocków; temat przerabiałem nie raz, nie dwa (nie tylko w passacie)i to ma naprawdę duże znaczenie; gorsze jakościowo klocki/tarcze i za chwilę będziesz narzekać, że nie hamuje, pyli, głośne itd. Jasna sprawa. Chodziło mi o sytuację kiedy to jest mowa o dwóch zestawach tarcze + klocki jednego producenta. Komplet ATE niewentylowanych będzie hamował lepiej niż wentylowane Delphi i na odwrót Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #27 Napisano 16 Maja 2010 Komplet ATE niewentylowanych będzie hamował lepiej niż wentylowane Delphi i na odwrót Będzie lepiej hamował do trzech mocniejszych depnięć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #28 Napisano 17 Maja 2010 Będzie lepiej hamował do trzech mocniejszych depnięć Miałeś do czynienia z tarczami Delphi? Ja niestety miałem, stąd ten wniosek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #29 Napisano 17 Maja 2010 (edytowane) cytat: Tak. Zmieniając jażma możesz załozyc tarcze 280x20 z rozstawem otworów 4x100. Takie tarcze były w autach z silnikiem G60. Albo 288x22 z VR6 ale to już grubsza przeróbka bo tam masz rozstaw śrub 5x100. Pamietaj jednak ze kazde wieksze niż 256mm tarcze to felga minimum 15' . czyli jak zmienię jarzma założę wentylowane o typowej średnicy to będę mógł korzystać z zimówek 14 Edytowane 17 Maja 2010 przez ernest_1978 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #30 Napisano 17 Maja 2010 Miałeś do czynienia z tarczami Delphi? Ja niestety miałem, stąd ten wniosek. Miałem, może ty trafiłeś na felerne albo jak na dobre akurat niemniej jednak podtrzymuję mój wniosek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #31 Napisano 17 Maja 2010 A jak zwiększyć siłę hamowania aby koła tak szybko się nie blokowały (poza zmianą kół na większe)? U mnie na suchym hamuje porządnie, na mokrym trochę gorzej. Na razie wymieniłem opony na deszczówki, płyn hamulcowy, korektor, nowe tarcze i klocki, przesmarowałem prowadnice, ale to dalej nie jest to co być powinno. Co daje nacinanie i nawiercanie tarcz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #32 Napisano 17 Maja 2010 U mnie na suchym hamuje porządnie, na mokrym trochę gorzej. Chciałbyś żeby było na odwrót? A jak zwiększyć siłę hamowania aby koła tak szybko się nie blokowały Nie ma takiej opcji. Założysz mocniejsze hamulce to szybciej zblokują - tyle. Poza tym AAZ - szału z mocą nie ma, nie bardzo rozumiem celowości przeróbek hamulców przy tym silniku, seryjne radzą sobie bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #33 Napisano 18 Maja 2010 Witam czyli jak zmienię jarzma założę wentylowane o typowej średnicy to będę mógł korzystać z zimówek 14 Tak, jeżeli załozysz 256 wentylowane to możesz używać felg 14'. A jak zwiększyć siłę hamowania aby koła tak szybko się nie blokowały (poza zmianą kół na większe)? U mnie na suchym hamuje porządnie, na mokrym trochę gorzej. Tylko lepsze (również szersze) opony. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #34 Napisano 18 Maja 2010 Poza tym AAZ - szału z mocą nie ma, nie bardzo rozumiem celowości przeróbek hamulców przy tym silniku, seryjne radzą sobie bez problemu. Jeździłem 3 lata Orionem 1.8D 60KM, 1200 kg masy własnej. Z przodu miałem tarcze wentylowane a z tyłu bębny. W życiu nie zblokowało mi kół gwałtownym hamowaniu na mokrej nawierzchni, a jeździłem na Navigatorach 2. Kupiłem Passata na letnich Fuldach, pierwsze mocniejsze hamowanie na mokrym i od razu blokada kół, zrobiłem hamulce z przody, z tyłu i korektor. Na lato kupiłem sobie oponki Uniroyal Rainexpert ale szału nie ma. Skoro Ford miał lepsze heble to czemu Passat nie może mieć? Dlatego ludzie robią mody hamulców. A co daje nawiercanie i nacinanie tarcz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #35 Napisano 18 Maja 2010 Witam Skoro Ford miał lepsze heble to czemu Passat nie może mieć? Według mnie, to z tego co piszesz, to ford miał gorsze hamulce, skoro nie potrafił zablokować kół na mokrym. Skoro blokujesz koła to co Ty chcesz jeszcze robić z hamulcami ? Zawieszenie z przodu w jakim stanie ? Amortyzatory ? Zbierzność ? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #36 Napisano 18 Maja 2010 A co daje nawiercanie i nacinanie tarcz? Lepszy hebel, lepsze odprowadzanie ciepła, lepsze zużywanie klocków A hamulce w fordzie miałeś do dupy jak wspomniał przedmówca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #37 Napisano 18 Maja 2010 czy ja wiem, sztuką nie jest zablokować koła, wtedy tracimy kontrolę nad pojazdem. Zblokowane koła nie hamuje lepiej! kiedyś na starych hamulcach układ albo delikatnie hamował albo blokował koła, teraz na duuużo lepszym zestawie naprawdę muszę się postarać by zblokować koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #38 Napisano 18 Maja 2010 Ford hamował konkretnie czy na suchym czy na mokrym, a koła ciężko było zblokować. Passat na suchym hamuje a na mokrym wystarczy lekko mocniej przycisnąć hamulec i przestaje hamować bo blokuje koła a wtedy się sunie, a nie hamuje. Zawieszenie sztywne bez luzów, amortyzatory 80%, zbieżność ustawiana, opony szersze i lepsze niż w Fordzie. Na ścieżce diagnostycznej siła hamowania w normie, tylko na mokrym trzeba strasznie delikatnie hamować aby się komuś w dupę nie wbić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach