Skocz do zawartości
HaNsiN

N75 czy zapieczone kierownice turbiny?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pojawiającą się na ułamek sekundy przerwę w ciągu podczas przyspieszania (takie lekkie pojedyncze szarpnięcie).

Dzieje się to sporadycznie. Pierwsze objawy pojawiały się rok temu.

 

Ostatnio w serwisie stwierdzili, że turbina się przycina (też wiedziałem, że coś z ciśnieniem doładowania nie tak) tylko co powoduje spadki ciśnienia?

 

Miałem też dziwną sytuację. Wyprzedzając na V biegu około 120km/h (na szczęście już po wyprzedzaniu) auto traci moc - uczucie jakby przeszedł w tryb awaryjny tylko żadnej informacji na desce nie było. Pomyślałem może u mnie jest inaczej, bo byłem bardzo ciekawy jakie błędy wywaliło. Podłączam pod VAGa i zero błędów.

Dodam, że na ten brak mocy pomogło wyłączenie zapłonu, ale żadnych błędów w sterowniku nie było.

 

Załączam też PDFa z widocznym objawem podczas robienia logów.

Te logi były robione rok temu.

LOG-01-003-011-010.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a ja mam nastepujacy problem. mialem awarie walka rozrzadu, ale zanim zdiagnozowalem usterke to pojezdzilem autem troche. kopcil strasznie na czarno... auto stalo jakis miesiac zanim zostalo naprawione, ale po naprawie nie ma mocy. wczesniej bylo wszystko ok. teraz po wyjechaniu z warsztatu w ogole jakby nie mial turbiny, po przejechaniu juz ilus tam km jest jakby lepiej bo czuc juz turbine jednak nie jest to to samo co bylo a do tego przeladowuje i wchodzi w tryb awaryjny... czy od awarii mogla pojsc turbina czy poprostu sa zapieczone kierownice? dodam ze przy odpalaniu lubi sobie puscic chmurke...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poruszalem wajha i chodzi jakby bez oporow... czy do gruszki powinno isc jakies cisnienie przez ten wezyk co do niej wchodzi badz tez gruszka powinna zaciagac, albo na odwrot? u mnie niestety nie widac zeby jakiekolwiek powietrze tam lecialo, moze to jest powod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do gruszki idzie przewód z podciśnieniem. Zdejmij ten przewód i przyłóż palucha. Jeżeli poczujesz, że zasysa powietrze to przynajmniej wyeliminujesz fakt niepodłączenia tego przewodu do zaworka n75 - na co ja bym stawiał. Posprawdzaj dobrze przewody podciśnienia, czy nie są naderwane itp i czy są w ogóle wpięte. Według mnie tu leży problem braku turba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem podobne problemy blisko 8 miesięcy , auto przechodziło w tryb awaryjny zawsze po przekroczeniu 3000 tyś/obr po zgaszeniu objawy znikały i tak w kółko - padł mi zawór koło turbiny ( nie wiem jak się nazywa taki ze śrubą której podobno się nie reguluje ) mi pomogło wyregulowanie tej śruby dokładnie wkręcenie o 3-4 mm oraz wymiana wężyków na nowe , jeśli spadek mocy masz sporadycznie u ciebie prawdopodobnie są zapieczone kierownice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem Passka od p. Darka z Traktu Brzeskiego po czyszczeniu turbinki. Od kilku tygodni miałem prawie codziennie tryby awaryjne po przekroczeniu 3000 obr / 120km/h. Koszt operacji relatywnie niski (do wymiany miałem dodatkowo przewód, bo podobno była turbina masakrycznie zapieczona, po prostu stała [auto po kobiecie :( ] A dziś.... Nie poznaję auta! Druga młodość samochodu, zbiera się rewelacyjnie, przegoniłem go na 4000 obr i szedł jak burza, żadnego notlaufa nie uświadczyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki był u ciebie koszt tej usługi "czyszczenia" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem podobny problem przy wciśnieciu gazu i przekroczenniu 3 tys obrotów auto traciło moc i nie było turba. Po wyłączeniu samochodu i ponownym odpaleniu auto znów przyspieszało normalnie. Po ponownym przyspieszaniu znów turbo sie wyłaczało. Podjechałem do kolegi sprawdzilismy VAG-iem ładowanie turbiny podczas jazdy i wyszło że przeładowuje. Przegoniłem auto na trasie ze 5o km i problem zniknął juz nieodłącza turbiny.

Problem jest nadal odnośnie spalanie PALI MI MASAKRYCZNIE DUZO!:( wczoraj wziął mi na 100 km w trasie predkośc max 120 około 10 litrów:(

gdzie szukac przyczyny?? Autko nie muli nie kopci, juz nie wiem o robić

Podpinałem u inego mechanika, sprawdzał dawkowanie pompowtrysków i twierdzi że wszytsko jest ok leja prawidłowo.

 

POMOCY w sierpniu che jechać z rodzinka nad morze a spali mi jak jakis tir:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów mam taki problem jakieś 4 miesiące temu czyściłem turbine, EGRa (zaślepiłem) i dolot w moim AFNie( kierownice byly strasznie zapieczone) po czyszczeniu było ok przez jakies 2 miesiące a niedawno problem sie pojawił znowu, tzn. poczułem że auto nie ma takiego kopa jak powinno miec więc podpiołem pod waga i zrobilem loga i wyszło przeładowanie, koledzy z forum napisali N75 do wymiany lub czyszczenia( wyczyscilem, zamienialem z N18 ) zrobilem loga i jest lepiej ale nie do konca , przy okolo 3000 obr. samochód obniża doładowanie i rośnie od nowa . Nie mam już pojecia co może byc wiec pojechalem do mechanika (podobno dobry) i powiedział mi ze w momencie zapieczenia kierownic spaliny wykrzywiły je i dlatego on ma wzrost doladowania a potem spadek. Mówił ze N75 probuje wyregolowac doładowanie ale nie udaje mu sie tego zrobic, poniewaz czujnik cisnienia dostaje wiecej powietrza. Czy on moze miec racje????

Prosze o pomoc

Podaje linka do moich logów

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=105814

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WP_000287.jpg Panowie gdzie znajduje sie n75 ? mam problem z odnalezieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony rozrządu, przy turbinie. Po wężykach znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]115789[/ATTACH] Panowie gdzie znajduje sie n75 ? mam problem z odnalezieniem

Kolego masz go tutaj na zdjęciu.n75a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności