Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wyrzygało mi coś na silnik i jest to najprawdopodobniej płyn chłodniczy. Ciężko zlokalizować skąd bo nigdzie nie cieknie, ale wygląda to na wyciek z bloku silnika od strony zderzaka, tak lekko poniżej świec żarowych.

Czy to uszczelka pod głowicą puściła i czy trzeba się śpieszyć z wymianą jeżeli olej mam czysty, a ewentualny wyciek jest tylko na zewnątrz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobnie miałem w 1.8 benzyna płyn sie somczył spod głowicy ale nie dostawał sie do oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dobrze kruciec wodny - czarny, plastikowy, przykręcany do bloku silnika - na rozgrzanym silniku poruszaj go ręką. Bolączka Passatów, sporo o tym na forum.

Lubi pękać, albo siada w nim uszczelka i cieknie, a wygląda wtedy jakby ciekło z pod głowicy.

U siebie wymieniałem już dwa razy te króćce i raz uszczelkę.

W końcu przykręciłem go na czerwony silikon - na razie spokój.

Edytowane przez kdjk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wygląda to na wyciek spod króćca. Niedawno go wymieniałem ale pewnie uszczelka puściła. Na pierwszy rzut oka wyglądało na uszczelkę, ale chyba nie może zaciekać do góry.

Pod machę zaglądam dosyć często, raz otworzyłem a tam cały silnik zapluty, wszędzie biały nalot. Dolałem z pół litra płynu chłodniczego i szukałem wycieku. Płynu prawie nie ubywa a spod króćca sączy się bardzo bardzo powoli. Czy możliwe jest aby wylało mi pół litra na silnik i się zasklepiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie tak. Plyn gdy osiaga odpowiednia temperature przy pracy silnika, rozszerza swoja obietosc, a przez to wzrasta cisnienie. Dodatkowo pompka pompuje chlodziwo wiec dodatkowo cisnienie wzrasta. Wiec moze sie zdaryzc, ze ci pluje tym plynem na silnik. Sprawdz przy rozgrzanym silniku, przygazuj mu troche i obserwuj gdzie cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wyciek był jednorazowy (pół litra dolałem do max), jeżdżę dalej samochodem a płynu nie ubywa albo ubywa bardzo mało. Na wyższych obrotach też nic nie cieknie. Chyba że umyję silnik i zobaczę czy nowy zaciek się nie pojawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niedawno go wymieniałem ale pewnie uszczelka puściła.

Wymieniłem, a po 2 m-cach ciekło. Badziewna uszczelka się spłaszczyła i schowała w rowku.

Jak będziesz kupował to patrz żeby uszczelka miała min. 3,3mm średnicy i przykręć kruciec na czerwony silikon.

Czy możliwe jest aby wylało mi pół litra na silnik i się zasklepiło

Wywaliło ... - tak.

Zasklepiło ... - nie. Po prostu uszczelka jeszcze trochę trzyma ale będzie trzymała coraz słabiej.

Na wyższych obrotach też nic nie cieknie.

Ciśnienie w układzie chłodzenia rośnie wraz ze wzrostem temperatury nie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możliwe jest aby wylało mi pół litra na silnik i się zasklepiło?

 

absolutnie możliwe płyn zostawia taki biały nalot w miejscach gdzie masz przeciek zbiera się i zatyka tą dziurkę zwłaszcza jak zrobisz kilka krótkich tras na których silnik nie złapie wyższej temperatury w końcu przychodzi czas gdzie robisz dłuższą trasę silnik się nagrzewa wzrasta ciśnienie w układzie i przebija się przez to zasklepienie i tak w kółko aż zaczniesz wlewać masę płynu dziennie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i okazało się że to nie uszczelka tylko krućce i to oba, ten z przodu i ten z boku. Pewnego razu nagrzałem silnik do 110 stopni i puściło pod króćcami. Wymieniłem oringi i skleiłem na silikon temperaturowy.

Mam kolejne pytanie.

Przedni króciec nie da się docisnąć na ciasno, nie chcę urwać śrub ale mocniej dokręcić się już nie da. Mam przez to minimalny wyciek spod króćca. Da się to jeszcze jakoś uszczelnić (grubszy oring) czy ratuje mnie tylko wymiana całego króćca (który założyłem z miesiąc temu)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami na głowicy zwłaszcza w miejscach gdzie są przykręcone króćce są wżery jak wymieniasz króciec to papierem ściernym przejedź miejsce w którym przylega króciec następnie odtłuść i tam gdzie są te wżery daj silikon odczekaj ze 20 minut i potem załóż nowy króciec na który wcześniej też daj silikon z tymi śrubami to uważaj bo po eksploatacji w ekstremalnych warunkach są już słabe i można łatwo je ukręcić (możesz dać nowe)

nie ma opcji jak tak zrobisz żeby ciekło

a i jak dokręcasz króciec to na przemian śruby dokręcaj małą ilością obrotów tzn 2 do 3 obrotów jedna śruba to samo następna aż dokręcisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakim momentem dokręca się króciec w vr6? W książce napraw jest takie coś jak na obrazku tylko czy to znaczy że tą śrubę się dokręca momentem 10nm? Nie umiem na tyle niemieckiego żeby to zrozumieć, poza tym tylko jedna śruba jest zaznaczona.

abc.jpg

Edytowane przez Polak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to znaczy że tą śrubę się dokręca momentem 10nm?

Dokładnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A 2 pozostałe? Nie są podpisane w ten sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A 2 pozostałe? Nie są podpisane w ten sposób.

No skoro ta ma 10 Nm, to reszta tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki Dzięki!

Mam nadzieje że jak teraz przykręcę książkowo to w końcu nie będzie leciało.

Pozdrowionka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie śruby podzespołu (w tym przypadku króciec) dokręcasz tym samym momentem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Da się to jeszcze jakoś uszczelnić (grubszy oring)

Można jeszcze z tektury zrobić uszczelkę na kształt podstawy króćca i dać ją dodatkowo wokół oringa na silikon, w innych autach gdzie króćce są aluminiowe jest tylko taka uszczelka i są ... trwalsze, plastiki lubią pękać i się deformować, ale majątek nie kosztują więc ... to kolejna okazja aby podłubać sobie przy sprzęcie...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś odkopał ten temat to napisze że sobie poradziłem.

Wyciek był spod króćca. Ciekło pomimo nowego króćca i nowego oringu.

Okazało się że śruby trzymające króciec były już wyciągnięte. Dałem nowe krótsze śruby, dokręciłem z wyczuciem i już nie cieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a u mnie w VR6 nie ma miejsca na oring tylko tak jakby na uszczelke, kupiłem króciec i nie ma jej w komplecie, sprzedawca nie mógł znaleźć jej w żadnym katalogu. A może tam się wkłada oring w te wgłębienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może tam się wkłada oring w te wgłębienie?

Powinien być oring w tym wgłębieniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności