Skocz do zawartości
pablo_zio

problem z turbina tdi... nie pierwszy na forum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i prosze o rade.

Posiadam passata b5 z 98r 110KM z softem na 130KM. Szukalem info na forum ale nic podobnego nie znalazlem, wiec.... Od jakiegoś czasu co jakis czas pojawia mi sie dziura (czuc ze auto zwalnia) przy ostrym wcisnieciu gazu nastepnie zaczyna sie zbierac nawet ok. W gornych zakresach obrotow tez czuc ze nie ma mocy. Na wolnych obrotach slychac ze turbina sie zalacza i wylacza tak jakby sie rytnicznie nacisklo na pedal gazu. Efekt ten nie jest stały i pojawia sie sporadycznie. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie efekt ten sam, ale gdy poczeka sie kilka minut znow dziala ok. Bylem u mechanika, na kompie wyszedl zawor recyrkulacji, ale jak sie pozniej okazalo po modach na 130KM on i tak nie dziala. Pozostaje mi sprawdzac dalej ale moze ktos mial podobny problem i pomoze koledze :). W srode wloze nowy czujnik sterujacy turbina moze to pomoze...... Po wymianie czujnika i braku efektu mam obstawiac turbine?

Z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wymianie czujnika i braku efektu mam obstawiac turbine?

 

Jak to obstawiać.... przecież na kompie widać czy turbina jest ok czy nie. Czujnik nie zaszkodzi, ale zaraz potem niech kolega podłączy kompa i zobaczy jak zachowuje się turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na kompie wywala tylko blad od zaworu recyrkulacji spalin ktory u mnie i tak nie dziala ze wzgledu na inny soft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to na za blad? jesli zwiazany z N18 (sterowanie EGR) to moze powodowac notlauf, przekonalem sie o tym na wlasnej skorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co to na za blad? jesli zwiazany z N18 (sterowanie EGR) to moze powodowac notlauf, przekonalem sie o tym na wlasnej skorze

 

jak Ci n18 (sterowanie EGR) powodowal notlauf? nawet jak wtyczke z niego sciagniesz to auto normalnie smiga.

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wolnych obrotach slychac ze turbina sie zalacza i wylacza tak jakby sie rytnicznie nacisklo na pedal gazu

na wolnych obrotach to coś nie halo - turbina kręci się cały czas (tylko powoli).

Samym softem nie wytnie się źle funkcjonującego zaworu EGR... być moze on się cały czas zatyka i odtyka powodując owo "falowanie" ?

 

jak napisałeś, że cały czas jakby ktoś wciskał gaz i odpuszczał, to przypomniało mi się od razu coś, z czym kiedyś się spotkałem przy okazji awarii zaworka N75 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40168. Ale później napisałeś, że to na wolnych obrotach, to zgłupiałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak wspomnialem na kompie wywala błąd od zaworu recyekulacji spalin. Założyłem nówkę działo sie to samo (niestety nie sprawdziłem czy auto działa normalnie bo mechanik w międzyczasie zadzwonił do swojego kolegi do katowic o ten błąd i dowiedziałem się że zawór i tak jest odłączony więc będzie się tak działo) więc błąd n18 mam cały czas.

 

Efekt włączania się turbiny jest na wolnych obrotach, ale i na większych też.

Dziwne jest to ze jak zgasze auto i odpale po ok 10 minutach znów jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daniel.wro

 

No wlasnie, sam sobie odpowiedziales na pytanie, jak wtyczke sciagniesz z N18 to auto smiga. Tak bylo u mnie zawor N18 byl walniety, wiec jezdzielm z wypieta wtyczka, jak ja wpinalem to od razu notlauf byl, N18 jest w jednym ukladzie z N75, wiec jak sie usra to sa problemy

 

kolego pablo, niech Ci ktos zrobi logi dynamiczne na VAG-u

 

pozdrawiam

Edytowane przez trafyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam chcialem tylko powiedziec ze mam ten sam problem i po przeczytaniu to i tak nie wiem o co chodzi.. mi mechanik powiedzial.. ze turbina moze sie zacierac..i cos mowil ze jakis cylinderek trza wymienic.. ja sie zabardzo nie znam wiec co tutaj najlepiej zrobic.. aha jeszcze doddam ze na turbinie gdzie idzie przewod smarowania turbiny jest wyciek oleju i sama turbina jest zazygana.

 

prosze o jakies wypowiedzi w j.polskim a nie slangiem mechanikow i znawcow wszystykich fajnych slowek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, tez od pewnego czasu borykam się z problemem turbinki w moim Passacie AVF. Jak go kupiłem w zeszłym roku w kwietniu wiedziałem że jest problem z turbiną. Od razu znajomy mechanik wyczyścił kierowniczki i nie powiem autko lepiej się zbierało, jednak i tak czasem turbinkę odcinało. Przeważnie wtedy gdy podjeżdżałem pod górę albo wyprzedzałem np na 5 biegu (skrzynia 6). pewnego razu też wybrałem się w dłuższą trasę (około 1100km) i po przejechaniu 300 km miałem dosyć chyba z 10 razy wyłączyło się turbo. Rozbujałem auto do 190 km/h i za każdym razem kiedy zmieniałem bieg to min na 4500obr. Puścił wtedy spora chmurę czarnego dymu, ale ogólnie pomogło. Autko stało się całkowicie inne, dużo bardziej dynamiczne i nie było już więcej mowy o jakimś odcięciu turbo. Śmigałem tak jakieś 7 może 8 miesięcy i znów powtórka. Więc znów zrobiłem to samo ostre przegonienie po prostej i po problemie. Ostatnio jednak nie pomagało przegonienie i już na 3 biegu turbo się odcinało. Zauważyłem że jakiś magik, który miał auto przede mną wymienił jeden z węży podciśnienia na taki jak od kroplówki (przezroczysty), który w dodatku był zagięty. Postanowiłem wymienić przewód na odpowiedni a przy okazji wymieniłem większość tych wężyków (tam gdzie był w miarę dobry dostęp). Zrobiłem próbę i auto jak nowe zero odcięć. Powiem szczerze, że śmigał jak nigdy. Idąc za ciosem postanowiłem również wyczyścić EGR, powiem szczerze że było co czyścić. Jak zrobiłem próbę w tym samym dniu autko śmigało jak marzenie. Jednak dwa dni później tragedia. Już na 1 i 2 biegu czułem że jakoś inaczej się zbiera, a na 4 biegu znów odcięcie turbo. Kurde trochę się załamałem bo byłem pewny, że jest już ok. Co to może być? Jest możliwe, żebym coś źle złożył? Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesto piszą o N75 ze ulega uszkodzeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze doddam ze na turbinie gdzie idzie przewod smarowania turbiny jest wyciek oleju i sama turbina jest zazygana.

Trzeba ponownie odkręcić tę rurkę z turbo doprowadzającą do niej olej smarujący jej wałek bo miałem identycznie i olej musiałem ciągle dolewać a następnie prawidłowo założyć i dokręcić.

Do kolegi yahoo : z pewnością wszystko masz złożone poprawnie lecz problem wynika znowu ze źle działającej zmiennej geometrii. Dla pewności możesz sobie sprawdzić układ wężyków podciśnienia na TYM przykładzie. Jak będzie Ci ktoś czyścił ponownie zmienną geometrię to niech zwróci uwagę na rysy na bieżni muszli gorącej i je dokładnie splanuje bo problem będzie szybko wracał : http://imageshack.us/photo/my-images/171/snb19580.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde byłem teraz jeszcze na malej próbie i okazuje się że do 4 biegu turbinka śmiga bardzo fajnie. Auto się zbiera tak jak powinno. Jednak jak tylko przełączę na 5 bieg i dodam lekko gazu to już ****. Zrobiłem tak kilka razy na prostej i wychodzi na to że nawet jak jestem rozpędzony na 4 biegu powiedzmy do 110 - 140 km/h i tylko dam mu 5 to odcina. Próbowałem też rozpędzić go na 5 biegu od 70 to też odcina od razu. Już mi ręce opadają. Zamówiłem w piątek kabelek, wiec jak dzisiaj go dostane to może zdążę zrobić jakieś logi dynamiczne i wrzucę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamówiłem w piątek kabelek, wiec jak dzisiaj go dostane to może zdążę zrobić jakieś logi dynamiczne i wrzucę
Bardzo rozsądnie... Po analizie logów dowiesz się więcej, teraz to tylko można gdybać.

Logi wrzuć tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo rozsądnie... Po analizie logów dowiesz się więcej, teraz to tylko można gdybać.

Logi wrzuć tu http://forum.vw-passat.pl/forums/79-Analizy-logow

:)

 

Kolego jestem jeszcze trochę zielony w sprawach wykonywania logów w związku z czym dzisiaj będę się dopiero tego uczył. Mam tylko pytanie, które bloki mam sprawdzić żeby się dowiedzieć co go boli? Wyczytałem że dla turbiny ma być wykonany log w 011 czyli "wskazanie ciśnienia doładowania" (tak gdzieś na forum znalazłem). Czy jeszcze coś do tego sprawdzić?

Sorki jeżeli się gdzieś to było. Ale już 3 dzień siedzę i coraz większy mam mętlik w głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOlego wejdz do Dzialu Diagnostyka VAG. Tam jest podklejony temacik o tym co i jak logowac.

Sprawa nie jest skomplikowana.Dobrze jakbys mial kogos do pomocy bo samemu to troszke niebiezpieczne - zwlaszcza dla logow dynamicznych.

Edytowane przez Sensor
Zmiana opisu dzialu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jestem jeszcze trochę zielony w sprawach wykonywania logów w związku z czym dzisiaj będę się dopiero tego uczył. Mam tylko pytanie, które bloki mam sprawdzić żeby się dowiedzieć co go boli? Wyczytałem że dla turbiny ma być wykonany log w 011 czyli "wskazanie ciśnienia doładowania" (tak gdzieś na forum znalazłem). Czy jeszcze coś do tego sprawdzić?

Sorki jeżeli się gdzieś to było. Ale już 3 dzień siedzę i coraz większy mam mętlik w głowie.

http://forum.vw-passat.pl/threads/1019-VAG-COM-DIAGNOSTYKA

http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logowac-w-silnikach-TDI

http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie chce zapeszać ale chyba sprawa rozwiązania:) Dzięki koledze Sztomel:) Okazało się że jeden z przewodów podciśnienia - ten co idzie do klapy gaszącej przy EGR z zaworu N239 (wg schematu który wysłał Sztomel) był podłączony do jednego trójnika, zamieniłem je miejscami i kurde jak ręką odjął. Nie wiem czy to normalne ale zauważyłem też że auto dużo lepiej zbiera się na niskich biegach - poprzednio był taki moment że dopiero powyżej 2000 - 2500 obrotów turbinka się rozkręcała. Teraz od razu się rozkręca, może to jest zasługa przeczyszczenie dwa dni wcześniej EGR..? Tak czy inaczej jak pojadę w jakąś trasę to dam znać jak wygląda sytuacja... A kabelka dalej nie dostałem. Jak dostane to profilaktycznie wrzucę te logi do sprawdzenia czy wszystko jest ok. Puki co bardzo dziękuję ze wszelkie informację - szczególnie dla kolegi Sztomel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu... mam ten sam problem prawie .... Jak jade (110km afn) na 5 i wbije go na wiecej niz 3200 obrotow (ok 140km/h) to turbinka sie wylacza az do ponownego uruchomienia silnika , lecz gdy jade 2900-3000 obrotow to moge tak jechac te 130km/h. Bylem na vagu i niestety zadnego bledu mi nie wykazal ;/ Teraz niewiem co dalej zrobic ?? Jakas rada ?

 

Aha i zapomnialem dodac ze na innych biegach moge go cisnac na spokojnie do 5tys obrotow.

 

Weze podcisnienia sprawdzone - sa ok.

Edytowane przez Pikus91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pikus91 zarówno jak i autor tematu - radzę również sprawdzić ile w PEAK`u bije Wam turbo. Miałem kiedyś podobny problem - rozregulowała mi się gruszka od sterowania turbem i tym samym turbo dmuchało zbyt duże ciśnienie - efekt - notlauf do ponownego uruchomienia pojazdu. Może i u Was podobny problem występuje? po za tym - dlaczego niby wywala błąd EGR`a? tego nie rozumiem. Ja mam zaślepionego EGR`a i ani pół błędu mi komp nie pokazuje (AFN '97 rok) a paskud ma coś pod 140 PS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności