Skocz do zawartości
Albert Król

Licznik Passat B5 3BG - złe wskazania prędkościomierza

Rekomendowane odpowiedzi

Dzęki Mateusz za Vag Coma, ten przynajmniej działa i szybko się łączy, niestety dochodzę do miejscsa gdzie chce 7 cyfrowy pin/kod SKC i tyle, byłem u dealera by wygenerował mi taki kod, ale mogę o tym zapomnieć... dzwoniłem do innych, bo myślałem, że się uda go zdobyć i niestety...lipa. Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

przetestowalem u siebie i dziala.

Problem: zle wskazania predkosci

Przyczyna: wsad licznika jest xxxxxx9xxx a powinien byc xxxxxx8xxx (licznik zaniza przedkosc), albo na odwrót (licznik zawyza predkosc)

potrzebujemy: wsad ktory mamy w liczniku, wsad licznika na ktory chcemy zmienic, VAG-tacho, edytor hex.

 

Za pomoca VAG-tacho zgrywamy Eeprom z licznika w samochodzie i zapisujemy jako stary.eep. Szukamy w necie wsadu do licznika na jaki chcemy zmienic. Ja np. mialem 3B0920925A wiec znalazlem 3B0920825A. Edytujemy za pomoca edytora hex (np. WinHEX) nasz stary.eep. kopiujemy komórki od miejsca jak jest zaznaczone na rysunku do pierwszej komórki.

 

 

Zamieniamy komórki w tym wsadzie ktory mamy z sieci na te skopiowane ze stary.eep. zapisujemy plik jako np. nowy.eep wgrywamy do licznika.

Byc moze trzeba wyciagnac na chwile bezpiecznik od zegarow, ja tak robilem. i gotowe.

pozdrawiam

28681751.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ad1972

Witam mam ten sam problem w bora 2002 , 130 tdi, duży fis srebrne ramki. Przekłamuje predkość, jest to przeróbka anglika. Zegary przekodowane na km, przekłamuje w pierwszych 60 % skali. Przetestowałem przeróbke wsady za pomoca edytora hex. Wskazania licznika są prawidłowe ale wsad dawca był od passata i nie działaja mi wszystkie opcje w liczniku. Czy ma ktos wsad do bory ten rocznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ma ktos wsad do bory ten rocznik.

no mam kilka na ten rocznik. najlepiej bedzie jak odczytasz cyferki z tyłu licznika ale to duzo roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej bedzie jak odczytasz cyferki z tyłu licznika ale to duzo roboty.

No chyba że podłączy Vaga i zczyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega mój kupił sharana tdi 116km i zaniza mu prędkość o 40km/h w jaki sposób można mu zaprogramować licznik , nie działa mu też tempomat i komputer pokładowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepiej bedzie jak odczytasz cyferki z tyłu licznika ale to duzo roboty.

No chyba że podłączy Vaga i zczyta

 

Nie, bo wtedy pokazuje numer softu jaki jest wsadzony a kolega pisal ze ma z passata i mu nie pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy może coś pomożecie... Wczoraj zrobiłem dłuższą trasę (2500km) swoim passatem B5 fl 1,9TDI 130KM. Mam go od niespełna miesiąca i zauważyłem, że prędkościomierz nie wskazuje prwady. Jak wskoczyłem na autostradę i jadąc na radyjku z drugim autem na równi u mnie wskazywał 100 km/h a u ojca w aucie 130 km/h. A na navi 136km/h. Auto nie było sprowadzane z Anglii, a tarcze ma europejską tzn 100 km/h ma na godzinie 12. Macie może jakieś pomysły? Koła chyba nie mają z tym nic wspólnego nie? Zaznaczę że mam 195/65 R15... Aha przy prędkości 40km/h u ojca wychodziło 50 km/h. To jest trochę irytujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koła chyba nie mają z tym nic wspólnego nie? Zaznaczę że mam 195/65 R15... Aha przy prędkości 40km/h u ojca wychodziło 50 km/h.

 

Rozmiar kół ma tu jak najbardziej coś wspólnego. Im większe koła (od nominalnej) tym wolniej się kręci i adekwatnie im mniejsza średnica koła tym szybciej, a tym samym zawyża bądź zaniża wskazania prędkościomierza. Ale w twoim przypadku przy 195/65/15 nie ma to zastosowania gdyż taka właśnie jest nominalna średnica opon dla B5. U mnie po zmianie kół na 215/45/17 licznik przekłamuje o jakieś 6-7mil/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to może być wina czujnika? Wskazówka w sumie nie skacze tylko płynnie się podnosi. Wydaje mi się też, ze licznik nie jest z anglika bo przy prędkości 100 na zegarze powinienem jechać 160 a nie 130 jak wskazywała nawigacja i inne auto. Kurde opadam już z sił. Test na CLIMATRONIKU potwierdził różnicę prędkości. Przy 40 na zegarze - climatronic pokazał 50, przy 60 - 75 a przy 100 - 130. Więc ta różnica wzrasta wraz ze wzrostem prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się też, ze licznik nie jest z anglika bo przy prędkości 100 na zegarze powinienem jechać 160 a nie 130
no właśnie angol ma około 130 na środku tak jak europa 100km/h

zegary angol.jpeg

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie mam w związku z tym możliwości naprawy..? golab21 może masz jakiś pomysł czy coś z tym kombinować czy po prostu się przyzwyczaić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba wgrać wsad z licznika europejskiego, lub wymienić tarczki na TAKIE

ale lepiej wsad zmienić, bo przy sprzedaży będą marudzić, że przekładaniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba wgrać wsad z licznika europejskiego, lub wymienić tarczki na TAKIE

ale lepiej wsad zmienić, bo przy sprzedaży będą marudzić, że przekładaniec.

Dzięki golab21 za szybką odpowiedź. Przynajmniej już coś wiem. Powiem szczerze dopiero zapoznaje się z tym autem i nie wszystko jest dla mnie tak zrozumiałe. Czytam to forum codziennie i staram się zadawać jak najmniej pytań i czytać to co już jest... Chciałbym jednak spytać, czy na chłopski rozum dobrze to wszytko pojmuje:

Auto jest po przekładce, licznik europejski (100 km na godzinie 12). Podpinam auto pod kompa, zamieniam pliki wsadowe z innego licznika (europejskiego - pliki dostępne na forum) wg schematu, który jest też na forum. Wiec jeśli mam dostęp do kompa, to mogę to zrobić bez kosztowo, tak? Albo prościej ściągnąć obudowę licznika zamienić tarcze na przeskalowane i nie robić więcej nic za 50 zł? Popraw mnie jeśli źle to pojmuje, ale weź pod uwagę, że jestem tu nowicjuszem, a na dodatek wcześniej jeździłem seatem cordobą z 94 r i nigdy nie ingerowałem w komputer i inne ustawienia, więc jest to dla mnie jeszcze magia... Z góry dziękuję za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto jest po przekładce, licznik europejski (100 km na godzinie 12).
licznik nie jest europejski tylko tarczki przełożone na europejskie.

 

podłączasz vag i sprawdzasz numer licznika, powinno siódma cyfra numeru będzie "9", na przykład 3B0920927A. szukasz wsadu europejskiego z siódmą cyfrą "8" 3B0920827A. teraz musisz się zaopatrzyć w 'vag can commander", lub "vag tacho". zgrywasz wsad ze swojego licznika (zwykłym vagiem tego nie zrobisz). ściągasz program kolegi rosiek do modyfikowania wsadów klik , robisz to według instrukcji i wgrywasz do auta.

 

lub podmieniasz tarczki na te z allegro za 50zł, ale te tarczki to od razu widać, że kombinowane. przynajmniej ja jeszcze nie widziałem ładnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie może głupie ale zadam... Najprawdopodobniej mam zepsuty licznik. Czy jak kupie licznik od anglika i wykonam wszystkie operacje opisane powyżej i przełożę tarczki od swojego licznika to będzie działało poprawnie czy muszę mieć te specjalnie wyskalowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie
taniej ci wyjdzie kupić europejski licznik i założyć go ale jeśli chcesz się bawić to tak angielskie liczniki są inaczej skalowane niż nasze więc tarczki muszą być też wyskalowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak kupie licznik od anglika i wykonam wszystkie operacje opisane powyżej i przełożę tarczki od swojego licznika to będzie działało poprawnie czy muszę mieć te specjalnie wyskalowane?

Jak wgrasz swój wsad i przełożysz tarczki to wszystko będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wgrasz swój wsad i przełożysz tarczki to wszystko będzie :ok:

 

Dzięki za informację!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie odświeżam temat.

 

Poszukuje kogoś z Warszawy lub okolic kto by przeprogramował licznik( oczywiście nie za darmo) bo zaniża o jakieś 17 km/h.Zapewne jest od anglika.tarczki ma EU.

 

Proszę o pomoc lub namiar do kogoś kto się zna na rzeczy.Z góry wielkie dzieki za kazda pomoc!

 

tel 518-066-211 esemes ja oddzwonie lub [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności