Matezzzz Zgłoś #21 Napisano 29 Maja 2014 Ja też przerabiałem ten temat w swoim pasku i jak poszedłem z tym do ASO to mi powiedzieli że nie można dostać samej uszczelki ale zaproponowali mi opcję masy uszczelniającej ciętej na metr. Sama masa kupiona w ASO 30zł ale idealnie dopasowana do tej wnęki w obudowie i do tej pory po ulewnych deszczach a mieszkam na Opolszczyźnie to nic się nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driveraf26 Zgłoś #22 Napisano 29 Maja 2014 na wstepie dzieki za odp.a czy mogłbys podpowiedziec jeszcze jak sciagnac te podszybie domyslam sie ze wycieraczki probowałem na probe je odkrecic klucz 13 i wogole nie chciały zejsc czy cos jeszcze musze odkrecic zeby je sciagnac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_maroco Zgłoś #23 Napisano 30 Maja 2014 na wstepie dzieki za odp.a czy mogłbys podpowiedziec jeszcze jak sciagnac te podszybie domyslam sie ze wycieraczki probowałem na probe je odkrecic klucz 13 i wogole nie chciały zejsc czy cos jeszcze musze odkrecic zeby je sciagnac Ramię wycieraczki najlepiej zdejmować ściągaczem do ramion wycieraczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matezzzz Zgłoś #24 Napisano 30 Maja 2014 na wstepie dzieki za odp.a czy mogłbys podpowiedziec jeszcze jak sciagnac te podszybie domyslam sie ze wycieraczki probowałem na probe je odkrecic klucz 13 i wogole nie chciały zejsc czy cos jeszcze musze odkrecic zeby je sciagnac Wystarczy ostrożnie podważać płaskim śrubokrętem od strony szyby jak na załączonym obrazku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #25 Napisano 30 Maja 2014 Demontaż jest banalny jeżeli wiesz jak jest to zamocowane, jeżeli nie to tragedia . Zasada jest taka że musisz odciągać podszybie w kierunku prostopadłym do płaszczyzny szyby, ja zaczynam zawsze z jednej strony, jak wyskoczy to potem już bajka. Wcześniej czeka Cię prawdopodobnie walka z ramionami wycieraczek . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niepokorny Zgłoś #26 Napisano 6 Grudnia 2014 To może i ja dorzucę swoje trzy grosze dla potomnych. Passat B5 FL. Objaw: woda z przodu na dywaniku pasażera i pod dywanikiem też. Przyczyna: uszkodzona i sparciała uszczelka (ta wewnętrzna gumowa) obudowy filtra kabinowego. Uszczelka nie występuje jako część zamienna więc kupiłem w ASO całą obudowę razem z dwiema uszczelkami. Koszt: 88 zł. Może i są magicy którzy potrafią wymienić obudowę nie demontując podszybia - mnie się to nie udało. Po oględzinach starej obudowy doszedłem do wniosku, że można to było zrobić nieco ekonomiczniej tzn. w miejsce tej sparciałej uszczelki przykleić zwykła gumową uszczelkę do okien/drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron Zgłoś #27 Napisano 27 Maja 2015 oby pomoglo bo juz mam dosc ,szczegolnie po myciu zbiera sie po nogami pasazera ,o wynikach poinformuje pozdrawiam przedmowcow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R.O.O.S. Zgłoś #28 Napisano 29 Października 2015 (edytowane) Załączone miniatury Załączone miniaturyKliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: etka_scr.jpg Wyświetleń: 297 Rozmiar: 60.5 KB ID: 10241 @dtambor czyli żeby zdjąć/założyć podstawę filtra bez połamania trzeba wyjąć podszybie? najbardziej przeszkadza (część dociskająca podstawę) część nr 5 z rysunku Edytowane 29 Października 2015 przez R.O.O.S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #29 Napisano 29 Października 2015 [quote name=R..S.]@dtambor czyli żeby zdjąć/założyć podstawę filtra bez połamania trzeba wyjąć podszybie? najbardziej przeszkadza (część dociskająca podstawę) część nr 5 z rysunku Ja zrobiłem to bez demontażu podszybia(byłem młody i głupi), ale szkoda nerwów. Później zdejmowałem podszybie przy innej okazji i dzisiaj bez jego demontażu nawet nie zabierałbym się za wymianę podstawy filtra. Zgodnie ze sztuka to zrzucić podszybie i zrobić jak należy bez zbędnej gimnastyki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R.O.O.S. Zgłoś #30 Napisano 29 Października 2015 gimnastyka plus wyginanie materiału jest niezła - będzie trzeba zdjąć podszybie bo tak to się można zajechać z tym badziewiem trzymającym podstawę filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #31 Napisano 29 Października 2015 [quote name=R..S.]gimnastyka plus wyginanie materiału jest niezła - będzie trzeba zdjąć podszybie bo tak to się można zajechać z tym badziewiem trzymającym podstawę filtra Dokładnie, najgorzej jest z tą rynienką, co idzie nad filtrem. Po zdjęciu podszybia zrobi to małe dziecko Powodzenia Tutaj masz trochę ukazane jak to jest zamontowane, chociaż gość strasznie to kaleczy, nie grzeb żadnym śrubokrętem przy szybie! Ja zaczynam od jednej krawędzi i jak wyskoczy to później idzie bez żadnych narzędzi i bez użycia siły. Podstawa to odciągać podszybie ku górze prostopadle do szyby - bo w takim kierunku wchodzi zatrzask (zatrzask jest na całej długości szyby). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #32 Napisano 30 Października 2015 [quote name=R..S.] czyli żeby zdjąć/założyć podstawę filtra bez połamania trzeba wyjąć podszybie? MacGyver pewnie zdjął by to nawet bez otwierania maski, jednak ja zdejmowałem całe podszybie by zrobić to wszystko z kulturą. Demontaż, oczyszczenie, uszczelnienie, ponowny montaż zajęły mi ok 3 godzin na spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #33 Napisano 30 Października 2015 "dtambor", poczytaj podobny temat. Było o uszczelnieniu nieszczęsnej obudowy http://forum.vw-passat.pl/threads/3773-Woda-w-Passacie/page6?highlight=uszczelnienie+filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #34 Napisano 30 Października 2015 "dtambor", poczytaj podobny temat. Było o uszczelnieniu nieszczęsnej obudowyhttp://forum.vw-passat.pl/threads/37...lnienie+filtra A po co mi to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R.O.O.S. Zgłoś #35 Napisano 15 Listopada 2015 wybrałem 3 opcje na uszczelkę: 1. sznur na bazie syntetycznego kauczuku, mógłby być ale jest ciut za twardy (kupiłem fi 10mm) i obawiałem się że nawet jak zostanie dognieciony to może przepuszczać 2. dorwałem piankę/gumę uszczelniającą x10 i format ucięty z nadmiarem - wyciąłem itp, ale co nieco poszło nie tak i walnąłem tym w kąt bo to znowu za słabe 3. ostatnia i jedyna opcja to silikon (tak silikon, ale do zadań specjalnych tzw czerwony, wysokotemperaturowy, zwany płynną uszczelką) - podjąłem się tego za radą ojca, który takich rzeczy używał na warsztacie remontowym - link opisujący taki, który użyłem (nie jest to link reklamowy etc, po prostu wybrałem dostępny w sklepie X) @dtambor pytanie dotyczące podszybia: czy da radę je zdjąć (tzw pierwszy krok) bez użycia podważania narzędziem ? nie chcę uszkodzić szyby a jakoś mi nie poszło szarpanie się z tym rękami podstawę założyłem i stary filtr ale nie mogę zdjąć podszybia żeby założyć rynienkę dociskającą filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #36 Napisano 15 Listopada 2015 Źadne z w/w. W sklepach z art. dla lakierników znajdziesz masę uszczelniającą, która ma konsystencję podobną do kleju do szyb, ale nigdy zupełnie nie zastyga. Dzięki temu zawsze w razie potrzeby bez trudu będziesz mógł zdemontować obudowę. Taką masą uszczelniłem u siebie rok temu obudowe komputera oraz filtra - poki co jest szczelnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #37 Napisano 15 Listopada 2015 [quote name=R..S.]@dtambor pytanie dotyczące podszybia: czy da radę je zdjąć (tzw pierwszy krok) bez użycia podważania narzędziem ? nie chcę uszkodzić szyby a jakoś mi nie poszło szarpanie się z tym rękami podstawę założyłem i stary filtr ale nie mogę zdjąć podszybia żeby założyć rynienkę dociskającą filtr Nie pamiętam dokładnie, powinno dać radę jak zaczniesz od któregoś brzegu. Ta rynienka jest ważna, pełni dosłownie rolę rynienki odprowadzającej wodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R.O.O.S. Zgłoś #38 Napisano 15 Listopada 2015 no to świetnie - pewnie powódź mam murowaną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #39 Napisano 15 Listopada 2015 [quote name=R..S.]no to świetnie - pewnie powódź mam murowaną Zrobić tak jak w oryginale czyli kupić nowe uszczelki i założyć - nie będzie ciekło na 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R.O.O.S. Zgłoś #40 Napisano 15 Listopada 2015 Zrobić tak jak w oryginale czyli kupić nowe uszczelki i założyć - nie będzie ciekło na 100%. no tak ale ASO nie sprzedaje tej uszczelki osobno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach