Jump to content
dtambor

uszczelka obudowy filtra przeciwpyłkowego - nr vag

Recommended Posts

Witam, jak w temacie - potrzebny mi nr uszczelki między karoserią, a obudową filtra przeciwpyłkowego. Na zdjęciu zaznaczyłem, nie chodzi mi o tą gąbke tylko tą mniej widoczną uszczelkę z pianki. Zdjęcie pozwoliłem sobie zapożyczyć z forum ;) Auto jak w podpisie.

uszczelka.jpg

Edited by dtambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy o to ci chodziło?

W/g ETKI występuje tylko jako obudowa z uszczelką

uszczelka występuje tylko nr 10 jako osobna część (36.88 zł).

Zaznaczona obudowa u Gajosa kosztuje 72.58 zł

 

uszczelka.th.jpg

Edited by [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacku u na Twoim rysunku właśnie nie jest zaznaczona ta uszczelka, a nr 10 to ta gąbkowa ( wymiary podane obok idealnie do niej pasują - 14X20X560 ). W etce jest zaznaczona ale właśnie pisze coś po germańsku i brak numeru - rysunek poniżej. Aż wierzyć mi się nie chce że nie ma tego w sprzedaży osobno, to zupełnie oddzielna część, natomiast do obudowy przyklejona jest ta gąbka i tu prędzej bym się zgodził. No nic wezme swoje graty i pojade z tym do ASO.

etka_scr.jpg

Edited by dtambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka występuje z całą obudowa ja zrobiłem coś takiego że nalałem w ten rowek kleju do szyb, założyłem s powrotem i przekręciłem itd a kolego jak będzie robił to moim sposobem to nalej tego kleju tam solidnie aż po brzegi żeby ten mały rancik na który założysz obudowę wszedł w klej. Trzyma się teraz super a wcześniej dostała mi się tamtędy woda do wnętrza auta!!! Nie ma sensu kupować tej obudowy bo ta uszczelka to taka gówniana gąbka która ma niby chronić przed wilgocią!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez tak myślałem aby zalać to po brzegi, tylko nie wiem czy nakładać na mokro, czy odczekać aż wyschnie i jak zrobi się z tego "guma" to wtedy skręcić. Właśnie mam ten problem, przy odkurzaniu zauważyłem że mam mokro, niewiele ale jednak. Rozebrałem plastiki, schowek, podniosłem wykładzine i wysuszyłem wszystko farelkiem. Teraz nie ma już ani kropli, pozostaje jednak temat uszczelnienia tej obudowy. Ciekawe jak jest w starszych rocznikach, chyba rozmiar otworu w karoserii się nie zmienił, tymbardziej że ta druga gąbkowa uszczelka ma takie same rozmiary (14x20x560 wg etki). Patrząc w etce na paska z 2000r ta uszczelka niby występuje i ma nr 3B0 819 211. Dopytam jutro w aso, ale jak znam życie gość co tam siedzi będzie wiedział mniej ode mnie ;)

etka_scr.jpg

Edited by dtambor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tez tak myślałem aby zalać to po brzegi, tylko nie wiem czy nakładać na mokro, czy odczekać aż wyschnie i jak zrobi się z tego "guma" to wtedy skręcić. Właśnie mam ten problem, przy odkurzaniu zauważyłem że mam mokro, niewiele ale jednak. Rozebrałem plastiki, schowek, podniosłem wykładzine i wysuszyłem wszystko farelkiem. Teraz nie ma już ani kropli, pozostaje jednak temat uszczelnienia tej obudowy. Ciekawe jak jest w starszych rocznikach, chyba rozmiar otworu w karoserii się nie zmienił, tymbardziej że ta druga gąbkowa uszczelka ma takie same rozmiary (14x20x560 wg etki). Patrząc w etce na paska z 2000r ta uszczelka niby występuje i ma nr 3B0 819 211. Dopytam jutro w aso, ale jak znam życie gość co tam siedzi będzie wiedział mniej ode mnie ;)

 

Tak , masz rację to jest ta część i dotyczy Passka nie tylko po lifcie (rys. poniżej)- 3B0 819 211 , cena ok. 25zł.;)

 

b5uszczelkaobudowyfiltr.th.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak , masz rację to jest ta część i dotyczy Passka nie tylko po lifcie (rys. poniżej)- 3B0 819 211 , cena ok. 25zł.

 

 

No ale mnie właśnie interesuje taka do paska po lifcie - nie mam jej w etce. Na screenie od Ciebie pisze że to do rocznika 2000. Sądzisz że są takie same po lifcie, sam już nie wiem. Jak sie [email protected]#$ to zrobie to na tym kleju do szyb i będzie pewniejsze, ale nie ukrywam że wolałbym narazie nie paprać i dać taką oryginalną uszczelkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Twoim Passku taka uszczelka faktycznie nie występuje w związku ze zmianą obudowy filtra p.pyłkowego w modelu 3BG- zobacz poniżej na rysunku są wszystkie elementy w B5 po lifcie.;)

 

b53bgobudowafiltrappyk.th.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nakładaj na mokro ten klej on szybko zasycha tylko dobrze załóz obudowę na ten rancik i nie żałuj tego kleju do szyb żadnych silikonów tylko ten klej. Ja jakiś czas temu przerabiałem ten temat tylko że z drugiej strony podszybia tam gdzie jest ta skrzynka z tymi kabelkami itd tam tez jest taka dupowata uszczelka.Zalałem tam kleju i jest suchutko. Także jeszcze raz solidnie kleju do szyb porządnie założyc kręcić i jest gitara!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nałożyłem silikonu a nie kleju i też jest dobrze. Mało tego - majster który mi to robił przede mną przykleił komputer na klaj od szyb. Efekt był taki że ciekła woda ale to dlatego chyba nałożył klej na starą piankową uszczelkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silikonu nawet nie biorę pod uwagę (przynajmniej w tych ogólno dostępnych jest ocet i nie stosuje się tego do blach w aucie). Jak już to tylko klej do szyb lub specjalna masa uszczelniająca. Wypełnie klejem to korytko w obudowie i dodatkowo posmaruje rant otworu (po uprzednim odtłuszczeniu), jak się to zespoii to nie ma prawa już przeciekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem ten temat na własnym pasku po lifcie, jeśli chodzi o uszczelkę pod obudowę filtra przeciwpyłowego to ta z B5 nie pasuje do B5 FL, uszczelki w B5 FL nie sprzedają osobno tylko z całą obudowę (3B1819640A), ale koszt takiej w ASO nie jest drogi i wyniusł mnie 86zł dodam iż zawiera odrazu gąbkę czyli uszczelkę kroca ssącego (8D0819165B), według mnie lepiej kupić oryginał zważywszy na to iż koszta nie są wygórowane niż bawić się w sylikony i kleje no chyba że ktoś jest dobrym fachowcem i umiejętnie to zasylikonuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uszczelka występuje z całą obudowa ja zrobiłem coś takiego że nalałem w ten rowek kleju do szyb, założyłem s powrotem i przekręciłem itd a kolego jak będzie robił to moim sposobem to nalej tego kleju tam solidnie aż po brzegi żeby ten mały rancik na który założysz obudowę wszedł w klej. Trzyma się teraz super a wcześniej dostała mi się tamtędy woda do wnętrza auta!!! Nie ma sensu kupować tej obudowy bo ta uszczelka to taka gówniana gąbka która ma niby chronić przed wilgocią!!!

 

Witam równie dobry jest silikon,mi nawaliło do auta kiedyś z 50 l. wody chciałem kupić nowy ten badziew ale jak zobaczyłem w servise że jest nie tani a daremny to zalałem silikonem jakieś4 lata temu i mam spokój z wodą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ostatnich opadach mam jeziorko po stronie pasażera. Przeczyściłem otwory i woda dalej się leje, zobaczyłem że woda dostaje się od strony pasażera z przodu, koło schowka, tam gdzie pasażer trzyma nogi. I podejrzewam że leje się przez uszczelkę od filtra kabinowego, i czy można te uszczelki kupić i jaka jest ich cena? Czy zostaje mi tylko silikon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytałeś wogóle ten temat od początku? Masz nawet podany nr części:

3B0 819 211

koszt ok 30 zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie dałem uszczelke ktrórą znalazłem w garażu. Uszczelka z okien plastikowych, ułożyła się idealnie i już nic nie cieknie.

Polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kupilem taka uszczelke do okien, drzwi na metry. ma z jednej strony klej wiec sie przyklei i bardzo dobrze zatrzymuje wilgoc, od tamtej pory swiety spokoj. A mialem wczesniej ok 50 litrow wody bo ta fabryczna "uszczelka" zparciała ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam problem mam wode pod wycieraczka nie wiedziałem skad sie ona tam wzieła az w koncu znalazłem przyczyne i okazuje sie ze uszczelki obudowy filtra sa do wymiany obudowe dałem rade jakos wyciagnac pytanie czy kupic te uszczelki czy moze dorobic z czegos tylko z czego dorobic i czy to wytrzyma bo nie chce znowu tego przerabiac czy moze lepiej na silikon lub jakis klej tylko obawiam sie ze z klejem lub silik... nie dam rady tego tam wcisnac

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli chcesz to założyć z "kullturą" to konieczne jest zdjęcie podszybia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy