Skocz do zawartości
Marios

Wyciek oleju - zawór EGR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Też miałem w zeszłym roku taki sam problem z zaworem EGR, ciekną olej przez dziurkę. kupiłem nowy tylko nie w ASO bo w ASO chcieli tak jak tu ktoś pisał coś ok 840zł. ja kupiłem os sklepu motoryzacyjnego na śląsku znaleziony na allegro firmy WAHLER za 370zł;)

Sprzedawcy tu na forum też mają w sprzedaży wahlera i pierburga, jak się w tedy interesowałem to wahler był za 390zł a pierburg 420zł.

Jak ktoś jest zainteresowany to może sprawdzić u PITERA na forum, ja się tam wtedy pytałem o ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość julek

witam kupiłem passka i mam wciek oleju nieznam sie zbytnio i niewiem ile moze kosztowac naprawa 1003340apo6.jpg gdzies w tym miejscu moze ktos pomuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poczatek proponuje odkrecic EGR i go wyczyscic a przy okazij caly dolot bo pewnie jest zasyfiony olejem.

a olej leci ta dziurka ktora widac na zdjeciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega pisze ,trzeba wyczyścić EGR i można by wymieć od razu uszczelkę pomiędzy kolektorem a EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na poczatek proponuje odkrecic EGR i go wyczyscic a przy okazij caly dolot bo pewnie jest zasyfiony olejem.

a olej leci ta dziurka ktora widac na zdjeciu.

 

Szczerze to jaką dziurką ? Wiem od czego są te dziurki (bo są dwie - po przeciwległych stronach obudowy zaworu i mają za zadanie wyrównywać podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym podczas pracy membrany siłownika EGR) ale skoro kolega zaznaczył na fotce połączenie zaworu EGR z kolektorem ssącym to przecieka na tym wyłącznie połączeniu ale to jeszcze pikuś bo to uszczelnienie można wymienić. Gorzej jeśli koledze przecieka na osi obrotu klapy gaszącej - tego nie da się uszczelnić bez regeneracji bądź wymiany obudowy zaworu EGR. W silniku AWX proponuję zastosować Oil Catch tank jeśli nie chcesz inwestować w nowy zawór EGR (wychodzi taniej i jest skuteczny na zaolejenie dolotu - pod warunkiem, że tego oleju turbo nie puszcza a wali nim tylko z odmy).

Post oczywiście dotyczy problemu kolegi julek.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze to jaką dziurką ?

wlasnie ta ktora widac na zdjeciu i ta sama jest po przeciwnej stronie i to tedy zasyfia sie EGR przynajmniej u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u Ciebie i większości forumowiczów tak ale z całą pewnością nie u julka bo tego miejsca na fotce on nie zaznaczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No u Ciebie i większości forumowiczów tak ale z całą pewnością nie u julka bo tego miejsca na fotce on nie zaznaczył.

no nie zaznaczyl bo chlopak nie wie skad mu leci wiec mu napisalem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładajmy z góry, że jest On ślepy bo przecież zaznaczył miejsca wycieku. Niektórzy faktycznie boją się zdjąć plastikową pokrywę silnika ale widzę, że kolega się nie bał i nam zaznaczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyścic i zaślepić dziada:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roznia sie wyjsciem do kolanka gumowego...

Egr mozesz zaslepic od strony kolektora wydechowego i pod samym Egr'em.Odkrecasz rurke ktora idzie od kol.wydechowego klucz nr10,sa to dwie sruby i tam dajesz zaslepke(mozesz ja zrobic sam z dobrej blachy 1mm grubosci wystarczy a wzor bedziesz mial z uszczelki ktora ujzysz po odkreceniu kurki) i taka sama zaslepke dasz pod Egr i gotowe.Klapa gaszaca dalej bedzie spelniac swoja funkcje...(zawor N239 wezyk gruszka lub klapa gaszaca jak kto woli ja nazywac)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Istnieje jakiś poradnik dotyczący zatkania egr ? Jak zatkać ,czym i gdzie ?
tutaj masz jak wyczyścić EGR http://forum.vw-passat.pl/threads/40181-Czyszczenie-zaworu-EGR i jeszcze jeden temat http://forum.vw-passat.pl/threads/4990-cos-chlapie-olejem-POMOC-mile-widziana-zawor-EGR a co do zaślepiania to też gdzieś to jest jak i może w tym drugim temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

 

W listopadzie ubiegłego roku kupiłem Passata B5 (3BZ). Zauważyłem wtedy dość spory wyciek z silnika. Właściciel powiedział, że winny wycieku jest zawór EGR i źe jego mechanik przekonywał go cały czas, że nie warto się tym przejmować i należy to po prostu zignorować.

 

Podczas wizyt u kolejnych mechaników nikt nie zwracał mi szczególnej uwagi na ten wyciek, więc nie przejmowałem się tym zbytnio... aż do momentu badania technicznego, kiedy to diagnosta powiedział mi, że mój EGR nie cieknie, ale "żyga" olejem. Twierdził, że najgorsze w tym jest to, że olej kapie na odprowadzenie spalin. Wg jego słów "podczas dłuższej trasy kiedy metalowy oplot się mocno ogrzeje, może dojść do zapłonu", którego nie uda mi się ugasić.

 

Popatrzcie na zdjęcia:

https://plus.google.com/photos/100602865143030466229/albums/5863751352497154001?authkey=COC9pu-Vqs-E7QE

 

Obejrzałem kilka zdjęć na tym forum i rzeczywiście w stosunku do nich mój silnik jest bardzo silnie zalany. Co Waszym zdaniem powinienem zrobić? Stać mnie na wymianę EGR, ale może nie ma to sensu? A może powinienem pozostawić silnik w takim stanie? Jestem inżynierem, ale akurat o motoryzacji mam mgliste pojęcie. Proszę o jakąś profesjonalną poradę.

 

Zauważyłem też, że po stronie wycieku materiał, którym wyściełana jest komora pod maską jest przykopcony (dobrze widać to na zdjęciu). Oprócz tego po dłuższej trasie i postoju przy zapalonym silniku w kabinie kierowcy czasami czuć zapach spalin.

 

Bardzo szanujemy naszego Passata i zależy nam na tym, aby służył nam jak najdłużej. Ma dopiero 140 tyś. przebiegu. Jest to nasz samochód rodzinny. Wozimy nim dzieci, więc zależy nam na bezpieczeństwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po zdjęciach i Twoim opisie to duży (nawet mega) wyciek. Jak na pewno czytałeś, olej w dolocie to sprawa odmy lub przepuszczającej turbiny. Tak mały przebieg i tak dużo oleju to ciekawa kwestia. Odłączenie odmy od przewodu dolotowego(musisz znaleźć opis jak to robią użytkownicy B5 - ja jeszcze nie musiałem, to nie pomogę) pozwoli Ci określić źródło wycieku oleju. Od tego bym rozpoczął poszukiwania problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

h

Sądząc po zdjęciach i Twoim opisie to duży (nawet mega) wyciek. (...) Tak mały przebieg i tak dużo oleju to ciekawa kwestia.

 

Przenieg jest na 100% prawdziwy. Oleju może być dużo, bo ten wyciek to stary problem i zarówno ja jak i poprzedni właściciel go bagatelizowaliśmy. Chyba wreszie wypada się tym na poważnie zająć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w każdym tdi jest olej w dolocie jeżeli nikt nic z tym nie kombinował. Jak Cie drażni ten EGR to wymień, ja tak zrobiłem. Wcześniej zastosowałem doraźne rozwiązanie wkręcając w otworki z których pluje krućce z gwintem M6 stosowane przy instalacjach LPG, nałożyłem wężyk i wyciek "przeniosłem" do małej buteleczki żeby nie rzygało olejem po silniku i komorze silnikowej. Spełniało to swoje zadanie w 100%, pod pokrywą nie było tego widać, niemniej jednak zalatywało to druciarstwem więc wymieniłem EGR na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
h

 

Przenieg jest na 100% prawdziwy. Oleju może być dużo, bo ten wyciek to stary problem i zarówno ja jak i poprzedni właściciel go bagatelizowaliśmy. Chyba wreszie wypada się tym na poważnie zająć.

 

Jak przebieg prawdziwy w co nie bardzo chce mi się wierzyć, to ktoś dbał o ten motor. U mnie 330000km i wygląda o wiele lepiej. Nawet jakbyś miał dziurawy egr to tyle oleju nie powinno się z niego wydobywać, albo odma nie ma silnika, albo turbo choć w tdi sprężarka jest dość odporna na złe jej traktowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego oleju wbrew pozorom tamtędy leci bardzo niewiele, ale jak się przez lata nie czyściło to tak jest. Masz inny silnik więc u Ciebie ten problem nie występuje, w PD-ku odma jest tak zaprojektowana jak jest i olej w dolocie to "normalne" zjawisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tego oleju wbrew pozorom tamtędy leci bardzo niewiele, ale jak się przez lata nie czyściło to tak jest. Masz inny silnik więc u Ciebie ten problem nie występuje, w PD-ku odma jest tak zaprojektowana jak jest i olej w dolocie to "normalne" zjawisko.

 

No właśnie. Wydaje mi się, że być może należałoby zacząć od porządnego mycia silnika, później trochę pojeździć i obserwować. Być może skala wycieku nie okaże się tak poważna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest duży przeciek, diagnosta i zdjęcia to potwierdzają. Oczywiście wyczyść wszystko i koniecznie zlokalizuj przyczynę - czy to odma. czy jednak turbo, czy też usterka EGR. W każdym tdi są ślady oleju w dolocie ale kapanie na wydech to wystarczający sygnał aby znaleźć przyczynę, tym bardziej przy takim przebiegu. Rozbierz EGR zobacz jak jest "zarośnięty", profilaktycznie zaślep go. Odłącz odmę od dolotu - pojeździj i poobserwuj. Ściągnij dolny wąż interkulera zobacz ile tam zebrało się oleju. Opisz to wszystko a na pewno wiele osób Ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności