tomekk1980 Zgłoś #21 Napisano 15 Kwietnia 2012 Witam, Też miałem w zeszłym roku taki sam problem z zaworem EGR, ciekną olej przez dziurkę. kupiłem nowy tylko nie w ASO bo w ASO chcieli tak jak tu ktoś pisał coś ok 840zł. ja kupiłem os sklepu motoryzacyjnego na śląsku znaleziony na allegro firmy WAHLER za 370zł Sprzedawcy tu na forum też mają w sprzedaży wahlera i pierburga, jak się w tedy interesowałem to wahler był za 390zł a pierburg 420zł. Jak ktoś jest zainteresowany to może sprawdzić u PITERA na forum, ja się tam wtedy pytałem o ceny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość julek Zgłoś #22 Napisano 23 Lipca 2012 witam kupiłem passka i mam wciek oleju nieznam sie zbytnio i niewiem ile moze kosztowac naprawa gdzies w tym miejscu moze ktos pomuc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #23 Napisano 23 Lipca 2012 na poczatek proponuje odkrecic EGR i go wyczyscic a przy okazij caly dolot bo pewnie jest zasyfiony olejem. a olej leci ta dziurka ktora widac na zdjeciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #24 Napisano 24 Lipca 2012 tak jak kolega pisze ,trzeba wyczyścić EGR i można by wymieć od razu uszczelkę pomiędzy kolektorem a EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #25 Napisano 25 Lipca 2012 (edytowane) na poczatek proponuje odkrecic EGR i go wyczyscic a przy okazij caly dolot bo pewnie jest zasyfiony olejem.a olej leci ta dziurka ktora widac na zdjeciu. Szczerze to jaką dziurką ? Wiem od czego są te dziurki (bo są dwie - po przeciwległych stronach obudowy zaworu i mają za zadanie wyrównywać podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym podczas pracy membrany siłownika EGR) ale skoro kolega zaznaczył na fotce połączenie zaworu EGR z kolektorem ssącym to przecieka na tym wyłącznie połączeniu ale to jeszcze pikuś bo to uszczelnienie można wymienić. Gorzej jeśli koledze przecieka na osi obrotu klapy gaszącej - tego nie da się uszczelnić bez regeneracji bądź wymiany obudowy zaworu EGR. W silniku AWX proponuję zastosować Oil Catch tank jeśli nie chcesz inwestować w nowy zawór EGR (wychodzi taniej i jest skuteczny na zaolejenie dolotu - pod warunkiem, że tego oleju turbo nie puszcza a wali nim tylko z odmy). Post oczywiście dotyczy problemu kolegi julek. Edytowane 25 Lipca 2012 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #26 Napisano 25 Lipca 2012 Szczerze to jaką dziurką ? wlasnie ta ktora widac na zdjeciu i ta sama jest po przeciwnej stronie i to tedy zasyfia sie EGR przynajmniej u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #27 Napisano 26 Lipca 2012 No u Ciebie i większości forumowiczów tak ale z całą pewnością nie u julka bo tego miejsca na fotce on nie zaznaczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #28 Napisano 26 Lipca 2012 No u Ciebie i większości forumowiczów tak ale z całą pewnością nie u julka bo tego miejsca na fotce on nie zaznaczył. no nie zaznaczyl bo chlopak nie wie skad mu leci wiec mu napisalem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #29 Napisano 27 Lipca 2012 Nie zakładajmy z góry, że jest On ślepy bo przecież zaznaczył miejsca wycieku. Niektórzy faktycznie boją się zdjąć plastikową pokrywę silnika ale widzę, że kolega się nie bał i nam zaznaczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #30 Napisano 18 Marca 2013 Czyścic i zaślepić dziada:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukaszhenleys Zgłoś #31 Napisano 23 Marca 2013 Roznia sie wyjsciem do kolanka gumowego... Egr mozesz zaslepic od strony kolektora wydechowego i pod samym Egr'em.Odkrecasz rurke ktora idzie od kol.wydechowego klucz nr10,sa to dwie sruby i tam dajesz zaslepke(mozesz ja zrobic sam z dobrej blachy 1mm grubosci wystarczy a wzor bedziesz mial z uszczelki ktora ujzysz po odkreceniu kurki) i taka sama zaslepke dasz pod Egr i gotowe.Klapa gaszaca dalej bedzie spelniac swoja funkcje...(zawor N239 wezyk gruszka lub klapa gaszaca jak kto woli ja nazywac) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #32 Napisano 23 Marca 2013 Istnieje jakiś poradnik dotyczący zatkania egr ? Jak zatkać ,czym i gdzie ?tutaj masz jak wyczyścić EGR http://forum.vw-passat.pl/threads/40181-Czyszczenie-zaworu-EGR i jeszcze jeden temat http://forum.vw-passat.pl/threads/4990-cos-chlapie-olejem-POMOC-mile-widziana-zawor-EGR a co do zaślepiania to też gdzieś to jest jak i może w tym drugim temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookasw Zgłoś #33 Napisano 6 Kwietnia 2013 Witam serdecznie! W listopadzie ubiegłego roku kupiłem Passata B5 (3BZ). Zauważyłem wtedy dość spory wyciek z silnika. Właściciel powiedział, że winny wycieku jest zawór EGR i źe jego mechanik przekonywał go cały czas, że nie warto się tym przejmować i należy to po prostu zignorować. Podczas wizyt u kolejnych mechaników nikt nie zwracał mi szczególnej uwagi na ten wyciek, więc nie przejmowałem się tym zbytnio... aż do momentu badania technicznego, kiedy to diagnosta powiedział mi, że mój EGR nie cieknie, ale "żyga" olejem. Twierdził, że najgorsze w tym jest to, że olej kapie na odprowadzenie spalin. Wg jego słów "podczas dłuższej trasy kiedy metalowy oplot się mocno ogrzeje, może dojść do zapłonu", którego nie uda mi się ugasić. Popatrzcie na zdjęcia: https://plus.google.com/photos/100602865143030466229/albums/5863751352497154001?authkey=COC9pu-Vqs-E7QE Obejrzałem kilka zdjęć na tym forum i rzeczywiście w stosunku do nich mój silnik jest bardzo silnie zalany. Co Waszym zdaniem powinienem zrobić? Stać mnie na wymianę EGR, ale może nie ma to sensu? A może powinienem pozostawić silnik w takim stanie? Jestem inżynierem, ale akurat o motoryzacji mam mgliste pojęcie. Proszę o jakąś profesjonalną poradę. Zauważyłem też, że po stronie wycieku materiał, którym wyściełana jest komora pod maską jest przykopcony (dobrze widać to na zdjęciu). Oprócz tego po dłuższej trasie i postoju przy zapalonym silniku w kabinie kierowcy czasami czuć zapach spalin. Bardzo szanujemy naszego Passata i zależy nam na tym, aby służył nam jak najdłużej. Ma dopiero 140 tyś. przebiegu. Jest to nasz samochód rodzinny. Wozimy nim dzieci, więc zależy nam na bezpieczeństwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #34 Napisano 6 Kwietnia 2013 Sądząc po zdjęciach i Twoim opisie to duży (nawet mega) wyciek. Jak na pewno czytałeś, olej w dolocie to sprawa odmy lub przepuszczającej turbiny. Tak mały przebieg i tak dużo oleju to ciekawa kwestia. Odłączenie odmy od przewodu dolotowego(musisz znaleźć opis jak to robią użytkownicy B5 - ja jeszcze nie musiałem, to nie pomogę) pozwoli Ci określić źródło wycieku oleju. Od tego bym rozpoczął poszukiwania problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookasw Zgłoś #35 Napisano 6 Kwietnia 2013 h Sądząc po zdjęciach i Twoim opisie to duży (nawet mega) wyciek. (...) Tak mały przebieg i tak dużo oleju to ciekawa kwestia. Przenieg jest na 100% prawdziwy. Oleju może być dużo, bo ten wyciek to stary problem i zarówno ja jak i poprzedni właściciel go bagatelizowaliśmy. Chyba wreszie wypada się tym na poważnie zająć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #36 Napisano 6 Kwietnia 2013 w każdym tdi jest olej w dolocie jeżeli nikt nic z tym nie kombinował. Jak Cie drażni ten EGR to wymień, ja tak zrobiłem. Wcześniej zastosowałem doraźne rozwiązanie wkręcając w otworki z których pluje krućce z gwintem M6 stosowane przy instalacjach LPG, nałożyłem wężyk i wyciek "przeniosłem" do małej buteleczki żeby nie rzygało olejem po silniku i komorze silnikowej. Spełniało to swoje zadanie w 100%, pod pokrywą nie było tego widać, niemniej jednak zalatywało to druciarstwem więc wymieniłem EGR na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pauliosss Zgłoś #37 Napisano 6 Kwietnia 2013 h Przenieg jest na 100% prawdziwy. Oleju może być dużo, bo ten wyciek to stary problem i zarówno ja jak i poprzedni właściciel go bagatelizowaliśmy. Chyba wreszie wypada się tym na poważnie zająć. Jak przebieg prawdziwy w co nie bardzo chce mi się wierzyć, to ktoś dbał o ten motor. U mnie 330000km i wygląda o wiele lepiej. Nawet jakbyś miał dziurawy egr to tyle oleju nie powinno się z niego wydobywać, albo odma nie ma silnika, albo turbo choć w tdi sprężarka jest dość odporna na złe jej traktowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #38 Napisano 6 Kwietnia 2013 tego oleju wbrew pozorom tamtędy leci bardzo niewiele, ale jak się przez lata nie czyściło to tak jest. Masz inny silnik więc u Ciebie ten problem nie występuje, w PD-ku odma jest tak zaprojektowana jak jest i olej w dolocie to "normalne" zjawisko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookasw Zgłoś #39 Napisano 7 Kwietnia 2013 tego oleju wbrew pozorom tamtędy leci bardzo niewiele, ale jak się przez lata nie czyściło to tak jest. Masz inny silnik więc u Ciebie ten problem nie występuje, w PD-ku odma jest tak zaprojektowana jak jest i olej w dolocie to "normalne" zjawisko. No właśnie. Wydaje mi się, że być może należałoby zacząć od porządnego mycia silnika, później trochę pojeździć i obserwować. Być może skala wycieku nie okaże się tak poważna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #40 Napisano 7 Kwietnia 2013 Niestety jest duży przeciek, diagnosta i zdjęcia to potwierdzają. Oczywiście wyczyść wszystko i koniecznie zlokalizuj przyczynę - czy to odma. czy jednak turbo, czy też usterka EGR. W każdym tdi są ślady oleju w dolocie ale kapanie na wydech to wystarczający sygnał aby znaleźć przyczynę, tym bardziej przy takim przebiegu. Rozbierz EGR zobacz jak jest "zarośnięty", profilaktycznie zaślep go. Odłącz odmę od dolotu - pojeździj i poobserwuj. Ściągnij dolny wąż interkulera zobacz ile tam zebrało się oleju. Opisz to wszystko a na pewno wiele osób Ci pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach