dominik7 Zgłoś #1 Napisano 1 Kwietnia 2009 Pytanie jak w tytule tematu. W ciagu kilkuset km zaczela masakrycznie leciec .Jak myslicie?1 dzien w warsztacie samochodowym wystarczy zeby ja wymienic? Ja uzywam na co dzien Passka, i jest mi potrzebny-szczegolnie na weekend bo wtedy najwiecej km robie. Dominik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #2 Napisano 1 Kwietnia 2009 Czy w warsztacie jeden dzień, to zależy od warsztatu. Jedna osoba w parę godzin to zrobi. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825&highlight=wymiana+nagrzewnicy Od Golfa III może pasować, z II raczej nie. Czyżbyś chciał kupować używaną? Nowa kosztuje poniżej 50zł, wymiana jest sporo droższa jeśli ją zlecisz warsztatowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #3 Napisano 1 Kwietnia 2009 Nie chce kupowac uzywanej - ja mam uzywana z Jetty (kiedys wymienialismy ale okazalo sie ze jest dobra, tylko ten material na klapkach padl i trzeba bylo go wymienic-nawiasem mowiac ciekawe po co on tam...). Chce zaoszczedzic choc te 50zl, bo licze sie ze wymiana bedzie kosztowala z 150... Kupilem ten samochod za 2600 w styczniu a do tej pory wlozylem w niego z 1800...A niby wszystko bylo OK.Tylko mi nie mowcie ze jak sie kupi takie stare auto to trzeba sie z tym liczyc, bo wczesniej mialem Golfa 2 rok starszego i wlozylem mniej wiecej tyle samo w Niego ale przez 2 lata i 4 miesiace-przejechalem 97 tys.km, sprzedalem go bo sie podloga skonczyla...Dziura byla wielkosci kartki A5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2009 W linku jaki zamieściłem jest fotka nagrzewnicy - porównaj. Jak stwierdzisz, że jest podobna to sprawdzimy wymiary. Co do wkładania kasy w auto - mój kumpel przez rok co najmniej podwoił wartość Lancii która psuła się bez przerwy. Sprzedał ją, i po roku spotkał nowego nabywcę, a ten był w niebo wzięty - auto 100% bezawaryjne od zakupu. Taki pech.... PS. według sprzedawcy pasuje: http://moto.allegro.pl/item571984302_vw_golf_2_i_3_passat_b3_b4_vento_jetta_nagrzewnica.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #5 Napisano 1 Kwietnia 2009 Bylem na tej aukcji. Ale dla pewnosci pytam sie Was tu.Nagrzewnica jest prawie identyczna... Tak powiem szczerze, ze akurat to mnie nie zszokowalo ze Ona sie popsula, bo auto slabo grzalo, no i temp. szla do gory przy podjezdzaniu na wieksza gorke-cos musialo blokowac obieg.Tak ze albo chl;odnica albo nagrzewnica>gdyby to byla chlodnica to by grzalo dobrze. Pozostaje jeszcze kwestia tego materialu na klapkach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #6 Napisano 1 Kwietnia 2009 Tak ze albo chl;odnica albo nagrzewnica>gdyby to byla chlodnica albo jedno i drugie. Jak masz syf w układzie chłodzenia to zafajda ci sie jedno i drugie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #7 Napisano 1 Kwietnia 2009 Nagrzewnice są takie same do passata b3, b4, golfa 2,3, jetta, polo 3 i jeszcze innych. Z tego co pamietam to transporter, audi 80, toledo, ibiza..... Nie ma różnicy czy diesel czy benzyna, ale nie wiem jak z klimą. Także śmiało, bez obaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #8 Napisano 1 Kwietnia 2009 Ja jestem swiezo po gimnastyce zwiazanej z wymiana. Mnie zajelo to ok 6h. Generalnie kierowalem sie wskazowkami z FAQ z mala modyfikacja: nie zdejmowalem kierownicy oraz nie wyciagnalem deski rozdzielczej - nie chcialo mi sie wybebeszac do konca kabli biegnacych po desce. Bylo trudno ale mozliwe. Po remoncie i grzeje jak marzenie. Koszt nagrzewnicy to ok 30zł+ przesylka. Ze wzgledu na upierdliwosc wymiany proponuje nie oszczedzac i wsadzic jednak nowa. Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #9 Napisano 1 Kwietnia 2009 kolego mozesz to smiło zrobić samemu, w warsztacie masz opis jak marzenie, po drugie to warsztay biora wiecej niz 150 zł za wymaine, takze tu własnie mozesz zaoszczędzić, takze szukaj pomocnika i do dzieła:D ja tez miałem rozmoczoną ta puszke z klapkami to ponaklejałem na nie taką skure , dobry klej i tzryma do dziś pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #10 Napisano 2 Kwietnia 2009 Juz oddalem auto do warsztatu. Do pracy przyjechalem Polonezem siostry z silnikeim Rovera ;/. Koszt to wymiana 150 i nagrzewnica 80 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) zlotych. Ciekawe czy poprawia mi chociaz ten material na klapkach. Chyba nie mam co liczyc. Czyli jednak sie da bez wyjmowania deski rozdzielczej-tak jak w Golfie 2. Teraz rozumiem dlaczego samochod bedzie "napewno" do odbioru dzis...wiedzialem ze maja jakis patent. Kolega Cysiokysio ma racje-chlodnica tez moze byc zamulona; ale zawsze jak sie wymieni nagrzewnice to polowa problemu odchodzi.Tak czy inaczej to plyn jest czysty-moze przez przebieg daj dalo ciala... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #11 Napisano 2 Kwietnia 2009 Sorry za OT, ale temat już się jakby zdezaktualizował więc sobie pozwalam. Koszt to wymiana 150 i nagrzewnica 80 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) zlotych. I to mnie właśnie najbardziej wq^*ia - zamiast po bożemu powiedzieć 200 robocizna i 30zł nagrzewnica, to kombinują jak koń pod górę, że niby tacy tani. Fachofcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #12 Napisano 2 Kwietnia 2009 I tak ta robota nie jest warta nawet tych 150zl. Ile im to moze zajac? 3godziny? Ja rozumiem ze za cos trzeba utrzymac zaloge, ale raczej tym gosciom sie powdzi niezle... Zona ma Merca ML 420 (chyba)CDI, On jezdzi do Reichu po czesci takim wielkim blaszakiem 614, a najgorszy samochod "do roboty" jaki tam widzialem to 124 E klasse (z tych pierwszych).Dodam jeszcze ze kilkunastoletniemu synowi kupil quada do jazdy przy domu.I to nie chinskiego. Nie jestem zawistny, i nic z tych rzeczy ale jak sie zyje to trzeba tez dac zyc innym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #13 Napisano 2 Kwietnia 2009 W gwoli wyjasnienia - deske trzeba odkrecic i musi iść do gory - inaczej nie wylezie nagrzewnica. podparlem ja na kiju od szczotki Wymieniłem sam i przez 6 godzin mialem co robic. mysle ze drugi raz zaoszczedze jakas godzine. Najdluzej schodzi skladanie calosci do kupy - zwlaszcza ukladanie wiazek przewodow tak jak byly. W temacie samochodow mechanika i poziomu cen - poziom jest taki jaki akceptuje rynek, wiec ni ma czego zazdroscic. Po prostu gosc prowadzac warsztat ciezko pracuje, zeby wszystko hulalo jak nalezy, i czesto w czasie gdy ty masz wolne, on najzwyczajniej w swiecie zapierdziela. Michal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 2 Kwietnia 2009 Trochę OT Do pracy przyjechalem Polonezem siostry z silnikeim Rovera ;/. Siostra wie co dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #15 Napisano 3 Kwietnia 2009 W temacie samochodow mechanika i poziomu cen - poziom jest taki jaki akceptuje rynek, wiec ni ma czego zazdroscic. Po prostu gosc prowadzac warsztat ciezko pracuje, zeby wszystko hulalo jak nalezy, i czesto w czasie gdy ty masz wolne, on najzwyczajniej w swiecie zapierdziela Zgadzam sie - sami jestemy sobie winni za to co akceptujemy. Tak samo jest z pracodawcami i niskimi placami. Oniu raczej nie zapierdzielaja ponad czas.Pracuja od 8 do 18 i caly czas maja robote. Kilku mechaniorow.Tyle ze czasem niedokladnie.Wczoraj musialem montowac zapalniczke bo gosc mi zapomnial podlaczyc ;/. Siostra wie co dobre Ten Polonez ma 80 tys.km przebiegu, a jest z rocznika 95.Do tego nie ma rdzy <szok>. Mimo to juz raz byla wymieniana uszczelka pod glowica no i pare razy jej stanal na drodze. Jka to Polonez. Ale Ona mowi ze innego nie chce i bedzie jezdzila nim az go zajezdzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach