Skocz do zawartości
margraz

problem z odpaleniem silnika gdy jest ciepły

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponawiam moją prośbę o pomoc ponieważ na poprzedni post nikt nie udzielił mi informacji.

Mój Passat ma instalację gazową.Rano gdy Odpalam samochód na benzynie jest wszystko ok.Jednak jak dojadę do pracy za 15 minut będę go chciał zapalić niestety na benzynie nie chce gadać dopiero jak przełoncze na gaz pali od razu .Wymieniłem 4 miesiące temu pompę paliwa kable i świece są dobre bo pali na gazie bez problemu NIe Wiem co mogę jeszcze sprawdzić przed wydaniem kasy u specjalisty.

Jeśli ktoś miał podobny problem czekam na odpowiedz i proszę jeszcze raz o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przy kręceniu rozrusznikiem wdepniesz gaz w podłogę to zagada na PB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobacz kable na kostce koło stacyjki moze tam styku nie ma. kostka jest pod kierownica pod osłona plastikowa, docisnij kable moze bedzie lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czujnik temperatury silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Dzięki za podpowiedzi niestety przy wciśniętym pedale gazu też nie zapala.

Czujnik temperatury wydaje się być sprawny poprawnie rośnie temperatura na wskaźniku i utrzymuje się na odpowiedniej wartości.

Najgorsze jest to że jak zapale na gazie to znów mogę odpalać na benzynie ale tylko niech zacznie stygnąć tak z 15 minut to już go nie odpale na pb.

Kostka pod kierownicą kiedyś była wymieniana,na pewno nie na nową ale wtyczka jest dociśnięta zresztą gdyby coś byłoby z nią nie tak problem z odpaleniem był by na gazie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak długo masz paliwko w baku? i czy non stop na gazie śmigasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo uzupełniam na bierząco szczególnie teraz w zime mam wysoko ustawioną temperaturę przełaczania na gaz tak że musi się rozgrzać żebym jechał na gazie tankuje na orlenie Jeśli jadę na bęzynie nie mam oznak problemów z silnikiem on tylko niepali gdy przestygnie ha ha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość faon

możliwe, że masz padnięty wł gazu-pb ewentualnie problemy w sterowniku gazu. Jak nie będzie chciał ci odpalić to sprawdz czy pompa podaje ci paliwo na magistrale. Może być tak, że po osiągnięciu określonej temp sterownik nie zał. pompy paliwa i przez to masz problem z odpaleniem na pb. a gdyby czujnik był walnięty to by ci zalewało świece. Powinny być 3 czujniki temp: 1 na wskaźnik, 2 na kompa sterującego pracą silnika, 3 na wentylator (ale on się nie liczy przy twoim problemie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził jeszcze regulator ciśnienia mniej więcej po 5 minutach od momentu zatrzymania pompy paliwa ciśnienie powinno wynosić co najmniej 0,05Mpa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury wydaje się być sprawny poprawnie rośnie temperatura na wskaźniku i utrzymuje się na odpowiedniej wartości.

 

Czujnik temperatury do ECU a nie na zegary :) Zrób skan vagiem czy sie potwierdzi i zmień błąd w tytule....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam vaga a jeśli pojadę do warsztatu skasują mnie jak za naprawę Proszę o podpowiedz gdzie w takim razie znajduje się czujnik temp do ecu, czy to jest ten koło wtrysku (w gażniku) i jak go mogę zdjagnozować np jaką ma oporność przy stałej temperaturze mam miernik mogę go zmierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdź ten czujnik mierząc rezystancję

mierzysz między końcówkami 1 i 4:

 

- przy 0 stopniach Celcjusza: 5500 +/- 700 ohm

- 20 stopni C: 2500 +/- 500 ohm

- 30 stopni C: 1800 +/- 200 ohm

- 50 stopni C: 800 +/- 100 ohm

- 80 stopni C: 350 +/- 50 ohm

- 100 stopni C: 200 +/- 25 ohm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega pytał gdzie jest czujnik temperatury do ECU, tzn sie znajduje mnie tez to interesuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik znajduje się w króćcu przy głowicy w ADZ jest to 4 pinowy w PF nie wiem jak jest mogą być dwa 2 pinowe i któryś z nich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym poszedł tak jak mówi multi - w kierunku regulatora ciśnienia paliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.za namową kolegów z forum postawiłem samochód do warsztatu i niestety stał dwa dni ??testowany?? i nie wystąpił mój problem.Jednak gdy go chciałem odpalić w obecności mechanika porażka nie działa-podłączony komputer przy mnie,nie pokazał żadnych istotnych błędów czujnik temper. sprawny i nic a najgorsze jest to iż po podłączeniu kompa.samochód zapalił.Jest znowu u mnie nienaprawiony.

Wątek z instalacją gazu też sprawdziłem jedyne co odłącza jedno punktowy wtrysk to przekaźnik od gazu który podczas wystąpienia usterki pominąłem i też nie zapalił.

nie mam jak sprawdzić tego ciśnienia muszę specjalnie kupić jakiś manometr i wpiąć go w układ dziękuję za podanie wartości czujnika temperatury pomierzę jak zgaśnie mi bryka

Dzięki "Multii"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regulator cisnienia - myśle że to moze byc to, sam tez mam ten problem jak silnik jest extra zimny pali lepiej niz na ciepłym ale gdy jest ciepły pali na benzynie w momencie kiedy pompa paliwa dobija cisnienie "słychać ja- buczy " kiedy jej nie słychać czyli "niby cisnienie jest" - mieli rozusznikiem ok 15 sek.

Tak w pf sa tylko 2 na tym trojniku wodnym + 1 na chłodnicy od sterownia biegami wentylatora ?chyba tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To byłes u mechanika i nie zasygnalizowałeś mu sprawdzenia tego regulatora. Naturalną rzeczą jest, że to nie wyjdzie na kompie, ale gośc powinien miec metody sprawdzenia go.

powodzonka, daj znac jak znajdziesz przyczyne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem pomiaru temperatury podczas wystąpienia awarii mego auta.

niestety na pinach 1:4 nie mam żadnej oporności a mierzy się ona przy letnim silniku na parach 1:3 1.48 k oraz 2:4 0.797 k .wydaje mi się że jeśli czujnik jest podwójny to pary powinny pokazywać tą samą oporność jeśli jest inaczej to proszę o wytłumaczenie po co

Czy można jakoś sprawdzić regulator ciśnienia bez podłączania manometru rozglądałem się żeby kupić,są takie do sprężarek powietrza ale pare złoty kosztują.

CO do Sugerowania oczywiście że mu o tym powiedziałem jego zdaniem powinien być sprawny (nie wiem czy go sprawdził)ale jak mógłbym uczyć fachowca .Dostałem dzisiaj cały moduł (Gaźnika) wtrysku niestety od golfa,różni się chyba tylko wtyczką od silniczka krokowego

jak go rozebrałem a też jeździł na gazie to wtrysk ma duży nagar po zewnątrz a regulator ciśnienia też może być uszkodzony ale spróbuje przełożyć -jak będzie pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie zakończyła się moja batalia z silnikiem który nie chciał zapalić gdy był ciepły .Problemem okazał się wtryskiwacz paliwa który odmawiał posłuszeństwa gdy zaczynał stygnąć co mogło się w nim uszkodzić tego nie wiem.Pozdrawiam i Dziękuje wszystkim osobą które próbowały mi wskazać wszystkie możliwe problemy z zapalaniem

Został założony nowy jak na razie bez problemów portfel boli ale jakie zadowolenie że działa.Jeszcze raz pozdrawiam i Dziękuje.Margraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności