cniedzi Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2009 Witam, Jako że na tym i wielu innych forach pojawiło się kilka wątków dotyczących błędów 17055-58 (świece żarowe - usterka w obwodzie elektrycznym, zwarcie do plusa), np. ten: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37840&highlight=17058, a nie zostały opisane sposoby definitywnego ich usunięcia, opiszę moją walkę z tym tematem . Mam nadzieję, że pomoże zainteresowanym oszczędzić nerwów i waluty Na początku wyskoczył mi błąd 17056 (świeca na 3 cylindrze) i zapaliła się kontrolka silnika. Postanowiłem zatem wymienić zarówno wspomnianą, jak i pozostałe świeczki; zakupiłem nówki sztuki BERU, wytypowane do B6 2.0 TDI 140 KM. Po wymianie kompletu i wykasowaniu błędu - pięknie i spokój. Nazajutrz rano odpalam passacinę, a tu zonk - kontrolka silnika; zważenie pokazało ten sam błąd, ale już dla wszystkich świeczek. Ok, pod lupę poszła wiązka elektryczna pod pokrywą zaworów, ponieważ jak się okazało, ta część także nie jest najmocniejszą stroną naszych cacek (info od zaprzyjaźnionego pracownika ASO) - zakupiona nowa sztuka i zamontowana; oczywiście błędy wykasowane. Po pewnym czasie - znowu zonk:) No to teraz, to już po całości - nowy przekaźnik świec i chwilowy spokój. Po jakimś czasie, pięknego poranka, po raz kolejny dzień dobry powiedziała kontrolka silnika; szczerze mówiąc, teraz to już się wkur..iłem... A dodam, że temat był konsultowany w tzw. międzyczasie u kilku magików. No i finał - najwyrażniej mój passek lubi tylko oryginały - wymiana świeczek na oryginały z ASO definitywnie rozwiązały problem Potem dowiedziałem się, że w tych motorach, takie historie zdażały się już - tylko szkoda, że nie zanim popłynąłem na dodatkowe 9 paczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość FURI Zgłoś #2 Napisano 21 Marca 2009 no mam ten sam problem a miałeś komunikat Emissions Workshop ? ile zapłaciłeś za świece w ASO + wymiana ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #3 Napisano 21 Marca 2009 Tak. 4x119 PLN; wymiana nie w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość FURI Zgłoś #4 Napisano 21 Marca 2009 (edytowane) No to się cenią ( jak zawsze ) Trochę wydałeś zanim do tego doszedłeś Jak to pomoże no to już lepiej wydać żeby mieć spokój. ale skoro to świece żarowe, i pomaga tylko wymiana na oryginalne, no to można się spodziewać w dalekiej przyszłości podobnej usterki Edytowane 21 Marca 2009 przez FURI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2009 nie chodzi o orginalne tylko to inny rodzaj.metalowe sie po prostu upalają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2009 Zamienniki Beru też były ceramiczne (tak jak oryginały) i od razu komputer je wywalał; może inna oporność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek-Szaku Zgłoś #7 Napisano 1 Czerwca 2009 mam dokładnie ten sam błąd (świece żarowe cylindra 3 i 4 - usterka w obwodzie elektrycznym, zwarcie do plusa), silnik ciężko odpala jak jest zimny, tak więc do wymiany świece, czy ktoś wie jakiej firmy oryginalnie były montowane w b6 silnik bmr, poszukałbym gdzieś poza ASO, może ktoś jakieś inne poleca, co myślicie o tych: http://moto.allegro.pl/item631097957_swieca_dp48_vw_passat_touran_golf_v_jetta_bkd_azv.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2009 Jeżeli macie problemy z błędami: 01648 17054 01649 17055 01650 17056 01651 17057 01652 17058 i macie serwisowane auta - zapraszam na GG Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2009 NGK - ale w marcu nie było jeszcze zamiennika na wtórnym rynku do B6 140 KM TDI, tylko ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #10 Napisano 3 Czerwca 2009 sprawa dotyczy swiec i sterownika swiec tak naprawdę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gt64 Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2009 witam podobnie jak u Cezara u mnie po błędzie 17056 wymieniłem cztery na beru które wszystkie za niedługo kompletnie się zjarały ( wtedy nie zaglądałem na to forum ), obecnie po wymianie na oryginały z ASO narazie ok nie wiem dlaczego ale mój bkp też chyba toleruje tylko z ASO świece, co nie do końca chce zrozumieć mój znajomy mechanik, który wcześniej wymienił mi na Beru ge 108 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2009 To powiedz mechanikowi ,ze istnieje takie pojecie , jak pojemnosc cieplna i wszystkie swiece maja ja inna. Problem czesto spotykany w autach z inst .lpg - na niektrorych swiecach jezdzi na niektorych nie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzEP Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2009 (edytowane) Witam koledzy, niedawno opisałem podobny problem u mnie w pasku. Świecie żarowe oryginały robi NGK, ale dostępne są tylko w serwisie. I tylko o nominale 7 voltów. Jakiekolwiek zamienniki szlag trafia 2-3 dni. Ponieważ mam już auto po gwarancji, a najbliższy serwis w Niemczech jakieś 40 km, to serwisuję auto tam, gdzie wszystkie samochody pogwarancyje wcześniej, w sieci Intercar. I oni też nie mają dostępu do oryginałów, sami chłopaki latają do niemiec, kupują oryginały i dopiero gadamy dalej. Już też się przekonali, że to auto nie trawi zamienników. Jedno jest też ważne : to że zaświeciła się kontrolka silnika ( workshop - emmisions ) z powodu uszkodzonych świec żarowych, nie stanowi dla silnika tak naprawdę problemu. Świece zastosowane w tym aucie mają za zadanie dodatkowo podgrzewać silnik i awaria dotyczy właśnie tego "extra" podgrzewania. Auto jednak uruchamia się ( przynajmniej powinno ) normalnie i jeździ normalnie. Tutaj poruszaliśmy ten temat : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=68636 Edytowane 4 Grudnia 2009 przez GrzegorzEP wstawiłem link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lcf Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2009 Mozliwe zeby z dnia na dzien padly wszystkie swiece zarowe. WIeczorem odstawialem auto i wszystko bylo OK, na drugi dzien odpalam i miga kontrolka swiec zarowych, podlaczam VAGa i co widze, wszystkie swiece pokazuja zwarcie z plusem. 001649 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10): usterka elektryczna w obwodzie P0671 - 006 - Zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01010001 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 89159 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2009.03.09 Czas: 22:24:04 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm Prędkość: 0.0 km/h 0.00 % Napięcie: 11.87 V Bity binarnie: 00110000 Temperatura: 9.0°C 001650 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11): usterka elektryczna w obwodzie P0672 - 006 - Zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01010001 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 89159 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2009.03.09 Czas: 22:24:04 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm Prędkość: 0.0 km/h 0.00 % Napięcie: 11.87 V Bity binarnie: 00110000 Temperatura: 9.0°C 001651 - Świeca żarowa cylindra 3 (Q12): usterka elektryczna w obwodzie P0673 - 006 - Zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01010001 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 89159 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2009.03.09 Czas: 22:24:04 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm Prędkość: 0.0 km/h 0.00 % Napięcie: 11.87 V Bity binarnie: 00110000 Temperatura: 9.0°C 001652 - Świeca żarowa cylindra 4 (Q13): usterka elektryczna w obwodzie P0674 - 006 - Zwarcie z plusem Ramka zamrożona: Stan błędu: 01010001 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 89159 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2009.03.09 Czas: 22:24:04 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 0 /min Moment obrotowy: 0.0 Nm Prędkość: 0.0 km/h 0.00 % Napięcie: 11.87 V Bity binarnie: 00110000 Temperatura: 9.0°C Czy to normalny objaw czy szukac jakiejs usterki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pankacper Zgłoś #15 Napisano 30 Grudnia 2009 witam tez mam problem z tym błędem świeca z żarowe 3 cylindra - usterka w obwodzie elektrycznym wymieniłem świecę na zakupioną w serwisie vw passat i nadal to samo tylko ja mam po wykasowaniu błędu jest wszystko ok tylko jak samochód wystygnie ( około 12 godzin ) to wtedy wyrzuca mi ten błąd co jest źle aha a moj passat to b5fl 136KM 2.0tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #16 Napisano 2 Kwietnia 2010 U mnie tez wywalilo Beru po 2 dniach wiec tylko NGK z ASO 7 voltowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #17 Napisano 4 Kwietnia 2010 A Intercars do mojego silinika ma takie NGK: D-POWER NR50 7560 70,42 zł to też nie jest oryginał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #18 Napisano 4 Kwietnia 2010 A Intercars do mojego silinika ma takie NGK: D-POWER NR50 7560 70,42 zł to też nie jest oryginał? napewno je ma a jesli nie to zalatwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olin_zg Zgłoś #19 Napisano 10 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam No to chyba ten sam problem dopadł mnie na dobre Odpala auto i miga kontrolka świec "Engine falut workshop" Wyłączyłem odczekałem zapaliłem znow i to samo dodatkowo zapaliła sie kontrolka emisji spalin "Emission falut workshop" i tak juz jest cały czas ta od świec miga a ta od emisji pali się ciągle A kiedyś juz miałem parę razy ze świeciła się kontrolka świec ale po ponownym zapłonie gasła teraz już nie. Podejrzewam ze to padły świece jakieś według tego co było pisane wyżej umowie sie na kompa na poniedziałek. Może ktoś ma inna teorie? Znalazlem na allego i w Inter Cars takie oto swiece teoretycznie to te o ktorych byla mowa wyzej tylko czy lepiej kupic tu czy w serwisie nie ryzykujac jesli pasuja rzeczywiscie http://www.allegro.pl/item991009744_swiece_zarowe_ngk_audi_seat_vw_d_power_55.html Edytowane 12 Kwietnia 2010 przez olin_zg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lani21 Zgłoś #20 Napisano 14 Maja 2010 Witam mam podobny problem wymiełem swiece żarowe nie w ASO i nadal świece co jakiś czas mrugają i check się załącza,byłem na komputerze i wykazuje jakies bląd z nieszczelnością w układze wiec mechanik stwierdził ze to przepływomierz,czy jest to mozliwe czy te objawy to raczej świece??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach