Gość Jocker_LZ Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2009 Czy ktoś używał turbiny elektrycznej? Co w ogóle myślicie o tym? Niezły bajer, ale mało wiarygodny jak dla Mnie, ale może ktoś się z tym spotkał i może by się wypowiedział...??? artykuł: http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=4&t=90502&st=0&sk=t&sd=a&start=0 allegro: http://www.allegro.pl/item566787252_elektryczna_turbina_turbo_wzrost_mocy.html http://www.allegro.pl/item585906664_turbo_elektryczne_wiecej_mocy_20_30_tuning.html http://moto.allegro.pl/item585539230_elektryczna_turbina_turbo_wzrost_mocy.html http://motors.shop.ebay.com/_Car-Truck-Parts-Accessories__electric_W0QQPartType8182f47ZTurbosQ252CQ2520NitrousQ252CQ2520SuperchargersQQ_catZ33739QQ_mPrRngCbxZ1QQ_pcatsZ6030Q2c6028Q2c6000QQ_sopZ10?_rdc=1 parę filmów jest o tej zabawce: ps."dobra cena na NOWE Turbo mechaniczne w cenie kompressora z MB - może ktoś szuka http://www.allegro.pl/item584664647_turbosprezarka_t3_t4_turbo_usa_rewelacja.html " Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2009 30 000 obr na minutę? Oj mało jaki silnik jest w stanie tego dokonać, a już na pewno nie kosztuje 250zł. Zapomnij, to wymysł sprytnych studentów, na łatwe zarobienie kasy, przy wykorzystaniu ciemnego społeczeństwa. Takie "turbo" nigdy nie dorówna turbinie mechanicznej i wogóle jak to zobaczyłem to prawe ze stołka spadłem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2009 a ma to coś wbudowany magnetyzer powietrza w kanale zwrotnym ?? czy jak sie podłączy takie dwa szeregowo uzyska się podwójny efekt ?? buhahahahahahahahahahaha równie dobrze możesz sobie nakleić znaczek "turbo" na tylniej klapie - efekt będzie taki sam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2009 Panowie ja o TYM czytalem juz troszke dawno temu, na jakims brytyjskim forum. FAKT: brzmi to troszke smiesznie ALE zauwazcie, ze mowa jest tu o cisnieniu doladowania rzedu 0,3-0,5 bara !! co dla benzynki stanowi ciekawa juz wartosc....COS juz tam podniesie. Ciekawa alternatywa lekkiego doladowania do malych benzynek...MATIZ, CC etc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Petr Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2009 Ja pierniczę, jaki okropny dźwięk tego silnika w suszarce. Dziękuje bardzo, nic takiego bym do samochodu nie włożył. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jocker_LZ Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2009 szukałem taniej alternatywy na forum golfa doczytałem się, że nie daje w ogóle żadnej mocy...hmmm, ale ktoś to miał czy napisał tylko tak sobie, bo nie wierzy w dolot i powietrze oczywiście od stożka, a nie z puszki do podniesienia mocy tanim kosztem za ok 260zł... na stronie niemieckiej piszą, że w silniku AAA wystarczy wywalić środek z katalizatora, ale zostawiając obudowę tak tak jak w oryginale katalizator w kształcie strumienicy daje +15KM - ale tylko w AAA i jest to zmierzone system wtrysku (CDA) przełożyć z silnika 2.9 do AAA i mamy 193KM tanim kosztem są inne metody zmiana wydechu itd, ale to już koszty ponad tysiaka, jak i turbo czy bi-turbo czy kompresor, zresztą nie chce dużo podnosić mocy w silniku AAA, bo to nie ma sensu - nie ma dobrej trakcji - najlepsze auto z syncro do dużych modów lub napęd na tył dla lepszej frajdy latania bokiem szkoda, że nikt nie miał elektrycznej turbinki... a może by ją zastąpić wentylatorkiem z dmuchawy z innego auta - dla testów:confused: na początek zastanawiam się czy to w ogóle ma sens, ale z braku zajęcia by coś pogrzebał przy silniku AAA skoro po wywaleniu oryginalnej puszki i założeniu stożka K&N czuć delikatną różnice w zbieraniu się auta mówimy o silniku AAA to ta elektryczna turbinka też musi coś dać ... inaczej by nie była dostępna w sprzedaży w USA, a od paru lat dotarło do Polski Proszę o wypowiedzi co o tym myślicie? Bo AUTO na napęd elektryczny to łatwo zrobić jak ktoś szuka EKONOMICZNIE ... zrób to SAM http://www.autoelektryczne.com/ http://www.autoelektryczne.com/foto.htm http://www.pg.gda.pl/~jarguz/erower/ecar.htm ... a Polak potrafi ... więc wszystko jest możliwe... hehe pozdrawiam i miłej lektury ---------- Post added at 10:10 ---------- Previous post was at 09:49 ---------- John i Marios - powiem krótko... mało wiecie i się nie znacie, a się głupio wypowiadacie, założyłem temat dla ludzi mądrych, a nie co głupoty piszą i zbite robią jak wy, gdzie tatuś kupił samochodzik dla dzieci... Peter - a to do Ciebie Tatuś kupił samochodzik super i jak cię stać na B6 wstaw sobie nawet BI-Turbo i BOVa i ciesz się dźwiękiem, ale są ludzie co nie chcą wydawać setek tysięcy zł na takie bzdury i chcą by ich B3 i B4 kopało w du*** takie B6 jak twoje wiec się nie wypowiadaj głupio, że byś nie założył i jaki dźwięk straszny daje ...ojejej jaki dźwięk zdziwił byś się jak taka Lada z łatwością by Ci nakopała do du*** i wąchał byś jej dymek z rury wydechowej w B6 Tatusia http://patrz.pl/filmy/moto-piknik-lada-turbo a wszystko ma zrobione domowym sposobem http://patrz.pl/zdjecia/moto-piknik dla większości podnoszenie mocy to tuning w firmie dla mniejszości to pasja zrobienie tego samemu nie ważne jakim sposobem i nie ważne ile mocy, ale swoim sposobem... tyle mam do dodania, a takie głupie wypowiedzi jaki to dźwięk straszny nie założył bym tego, albo naklejka za szybę Turbo - to wypowiedzi dzieci ... śmieszni jesteście Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #7 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) Mariusz nie obraz sie ale poziomem swoich wypowiedzi sprawiasz ze wiekszosc z nas nie moze powstrzymac sie od smiechu Przyklad dales tu: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=456105&postcount=153 lub nawet to: adams new (12-03-2009 17:29) Mariusz VR6 Zamość 9:19:23 http://www.rs-tuning.hu/inner.html Mariusz VR6 Zamość 9:22:01 http://www.vr6.de/ Mariusz VR6 Zamość 9:22:51 http://www.rollinonchrome.de/alufelgen.html Mariusz VR6 Zamość 9:23:17 http://www.turboelite.com/start.htm Mariusz VR6 Zamość 9:23:34 dużo o VR6 turbo i kompresorach Mariusz VR6 Zamość 9:23:40 glebie Mariusz VR6 Zamość 9:23:44 pozdr Mariusz VR6 Zamość 9:48:49 http://www.truveo.com/Make-any-car-SOUND-TURBOCHARGED-Fake-Turbo-Sound/id/310890546 Mariusz VR6 Zamość 9:50:50 zajoł bys się konkretnymi rzeczami a nie taki jak zawieszenie i bzdety, to kazdy może, zrób coś co tylko bedziedziesz miał komprasor lub turbo a moze podlenek azotu Mariusz VR6 Zamość 9:51:18 jakieś konkretne mody Adams Mariusz VR6 Zamość 9:52:06 tu masz fil VR6 580KM golf ale moze byc i passat http://video.google.pl/videoplay?docid=305447160409859247 Mariusz VR6 Zamość 9:53:39 http://forums.vwvortex.com/zeromain Mariusz VR6 Zamość 9:54:03 czytam na forum i ma nikogo kto cos by zrobiłe konkretnego w VR Mariusz VR6 Zamość 9:54:27 każdy jakieś bzdety klepie to żaróweczka to plasticzek to amorek Mariusz VR6 Zamość 9:54:46 A konkretne sprawy to brak odwagi Mariusz VR6 Zamość 9:55:56 ja miałem sie tym zajać wstawiac kompresor, ale VR6 to za słaby dla mnie jak kupie V8 to bede mody robił a nie takie tam pierdoły - weź sie za coś konkretnego i pokaż wszystkim - a ty masz zacięcie i mozliwości Mariusz VR6 Zamość 9:56:34 wiec napewno stworzysz potwora Mariusz VR6 Zamość 9:56:53 zawsze to bedziesz mieał niepowtarzalne auto Mariusz VR6 Zamość 9:57:32 czytam o Twoich modach forum i smiać mi sie chce bo zadne mody Mariusz VR6 Zamość 9:57:53 weź sie za cos konkretnego stary Mariuszku zdecyduj sie wkoncu jaka droga isc - droga VR6 turbo kompresor nitro kupa potwór czy V8 Rądo. John i Marios wg kolegi Mariusza mnie tez auto kupila mama - tylo on mial takie szczescie ze sam sobie na nie zapracowal:) aa i jeszcze jedno na Twoim miejscu uwazalbym na rądach bo w twoich okolicach grasuje Adams vr6 kiler rąd Arek sorry ale nie mogłem sie powstrzymać edit: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47521 to wkoncu bedzie turbo kupa czy nie? Edytowane 19 Marca 2009 przez jozko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) Jocker, a z fizyki w szkole podstawowej pamiętasz coś jeszcze? Chcesz uzyskać ciśnienie doładowania 0.3 bara, a masz silnik 2.8 litra osiągający 6000 obr/min. 6000 rpm to jest 100 obr/s, czyli 50 cykli spalania na sekundę. Na pełnym otwarciu przepustnicy silnik pobiera 2.8 x 50 = 140 litrów powietrza na sekundę = 0.14 m3 / s Ciśnienie doładowania to 0.3 bara, czyli 30 000 N / m2. Sprężarka zdolna wytworzyć taką kompresję powinna mieć moc mechaniczną 30 000 x 0.14 [N x m / s] = 4200 W = 4.2 kW. Tak naprawdę jeszcze troszkę więcej, bo powietrze zmniejsza objętość przy sprężaniu, ale ten efekt już pomijam. Zakładając sprawność silnika elektrycznego z dmuchawą na 50%, potrzebujesz z instalacji samochodu pobrać 8.4 kW, co przy napięciu 14 V wymaga przepływu prądu 600(!) A. Nie ma takiej możliwości, żeby silniczek w tej dmuchawce miał takie parametry. Nie ma też możliwości, żeby instalacja w Twoim samochodzie była zdolna zapewnić takie zasilanie. Tak że temat do włożenia między bajki. Niestety. Edytowane 19 Marca 2009 przez Roddy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jocker_LZ Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2009 juzko - ty miałeś VR6 i gów*** o nim wiedziałeś hahaha pojeździłęś 6mcy i sprzedałeś bo dużo palił - bo nie potrafiłeś jeździć silnikiem 6 cyl hahaha dlatego wróciłeś do 4cyl i do klekota może i fajnie zrobiłeś paska wstawiłeś żaróweczkę lampy i hid, ale silnik w swoim AAA prawie zabiłeś - na szczęście zmienił właściciela na Mnie i po doprowadzeniu go do ładu jest super, były problemy, ale to dlatego, że dzieci nie umieją się bawić dużymi samochodzikami można wszystko założyć i do każdego auta jak nie wiesz to poczytaj jest dużo na necie...ale ty zajmujesz sie tylko żaróweczkami i lampkami wiec nic nie wiesz o prawdziwych modach - bo to dla duzych chłopców hahaha i skasuj te pierdoły - bo sam nie wiesz co piszesz i tak wszyscy wiedzą, że się nie lubimy hahaha jest wiele sposobów aby zrobić samemu ale trzeba chcieć pomodzić hehehe a nikomu nikt nie zabroni przecierania nowych śladów, a nie każdy wali do tunera... to łatwa droga zresztą V8 jest najlepszą bazą - ale VR syncro też mozna pomodzić zajmij sie dalej swoimi żaruweczkami diodowymi i nie wypowiadaj się w tematach gdzie nie masz pojęcia Panu Józkowi już podziękujemy... bez obrazy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2009 Jocker_LZ ... czego się spodziewasz jak wyjeżdzasz z takim tematem Ta niby turbina to nadaję sie co najwyżej do suszenia włosów w aucie jak wstawisz spirale grzewczą. Niech ktoś skasuje wogóle ten temat bo jeszcze google to zindeksuje i przyciągnie na te forum innych wynlazców. Już widzę te 0.5 bara (może na wyłączonym silniku i włączonej tej turbince) ... może jak pracuje nie podłączona do silnika, wtedy zatka się jej wylot, wstawi czujnik i może te 0.5 bara by miała. Ale napewno nie podczas pracy silnika gdzię powietrze jest zasysane a co mówiąć o wyższych obrotach - to nie ma takiej wydajności. Dodatkowe info zeby silnik wolnossący uturbic to się go najpierw odpręża. Powodzenia w modyfikacjach - zostan przy naklejkach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cih Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2009 Plastikowa sprężarka dobre moim zdaniem wygląda tandetnie i nie przyniesie żadnego efektu w postaci większej mocy to coś w stylu chipów zwiększający moc silnika za 20 zł, badziewie moim zdaniem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jocker_LZ Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2009 Jocker, a z fizyki w szkole podstawowej pamiętasz coś jeszcze? Chcesz uzyskać ciśnienie doładowania 0.3 bara, a masz silnik 2.8 litra osiągający 6000 obr/min. 6000 rpm to jest 100 obr/s, czyli 50 cykli spalania na sekundę. Na pełnym otwarciu przepustnicy silnik pobiera 2.8 x 50 = 140 litrów powietrza na sekundę = 0.14 m3 / s Ciśnienie doładowania to 0.3 bara, czyli 30 000 N / m2. Sprężarka zdolna wytworzyć taką kompresję powinna mieć moc mechaniczną 30 000 x 0.14 [N x m / s] = 4200 W = 4.2 kW. Tak naprawdę jeszcze troszkę więcej, bo powietrze zmniejsza objętość przy sprężaniu, ale ten efekt już pomijam. Zakładając sprawność silnika elektrycznego z dmuchawą na 50%, potrzebujesz z instalacji samochodu pobrać 8.4 kW, co przy napięciu 14 V wymaga przepływu prądu 600(!) A. Nie ma takiej możliwości, żeby silniczek w tej dmuchawce miał takie parametry. Nie ma też możliwości, żeby instalacja w Twoim samochodzie była zdolna zapewnić takie zasilanie. Tak że temat do włożenia między bajki. Niestety. temat Turbina Elektryczna - zacząłem z ciekawości bo nie zagłebiałem się w ten temat dlatego napisałem czy ktoś o tym słyszał i może się wypowiedzieć... ale widzę że strona passata to same dzieci co pisza że by tego nie założył, bo dźwięk, a może naklejke turbo itd...wstawki tekstu tego typu... jak ktoś nie wie niech się nie wypowiada - proste, a nie gdyba a fizyke dawno miałem - dlatego zadałem to pytanie dla mądrzejszysz nie fizyków teoretyków, a osób co to rąbią, robili, lub widzieli i słyszeli, a nie toretyków fizyków Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2009 no kolego zmusiles mnie to uchylenia rabka tajemnicy fakt duzo palil bo kto mnie zna ten wie ze mam ciezka noge - a skoro ty jezdzisz jak pussy i ci malo pali to szacun. Skoro mowisz ze znasz sie na samochodach tak samo jak znasz sie na blacharstwie to dlaczego przy kupnie kazales jechac na jazde probna swojemu kumplowi a ty bales sie wsiasc za kierownice? Gdyby nie Twoj znajomy to bys nawet nie widzial ze zaprawki mial na naroznkach zderzakow. Czlowieku dorosnij - dziecko masz w drodze a Ty zachowujesz sie jak niedorosniety szczeniak ktory bo wyczytaniu czegos na internecie chce suszarke do włosów montowac w silniku!!! Zgroza. Kolejna rzecz - pomierz cisnienie na garach - zobaczymy czy doprowadziles go do stanu idealnego Wymiana samych przewodow wysokiego napiecia nie dodasz mu brakujacych koni a jak chcesz jeszcze kilka szczegolow to odblokuj mnie na gg to udziele Ci kilku cennych informacji aa i na sam koniec - masz moze jakies dziecko w rodzinie w podstawowce? Podjedz i zapytaj sie go jak pisze sie pewne wyrazy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZeRo4 Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2009 To nic innego jak, pompka do pontonow, panowie wojsko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekurek Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) Panu Józkowi już podziękujemy... bez obrazy nie dziękuj wciśnij > Pomógł Jocker_LZ zastanów się co Ty piszesz i gdzie !!! Edytowane 19 Marca 2009 przez ekurek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jocker_LZ Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2009 Jocker_LZ ... czego się spodziewasz jak wyjeżdzasz z takim tematem Ta niby turbina to nadaję sie co najwyżej do suszenia włosów w aucie jak wstawisz spirale grzewczą. Niech ktoś skasuje wogóle ten temat bo jeszcze google to zindeksuje i przyciągnie na te forum innych wynlazców. Już widzę te 0.5 bara (może na wyłączonym silniku i włączonej tej turbince) ... może jak pracuje nie podłączona do silnika, wtedy zatka się jej wylot, wstawi czujnik i może te 0.5 bara by miała. Ale napewno nie podczas pracy silnika gdzię powietrze jest zasysane a co mówiąć o wyższych obrotach - to nie ma takiej wydajności. Dodatkowe info zeby silnik wolnossący uturbic to się go najpierw odpręża. Powodzenia w modyfikacjach - zostan przy naklejkach jak was czytam co poniektórych to proponuje tez skasować ten temat... szkoda gadać i tyle ---------- Post added at 11:41 ---------- Previous post was at 11:36 ---------- HAHA dobre ale mnie rozbawiliście do bólu solidarość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roddy Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2009 a fizyke dawno miałem - dlatego zadałem to pytanie dla mądrzejszysz nie fizyków teoretyków, a osób co to rąbią, robili, lub widzieli i słyszeli, a nie toretyków fizyków Praktyka niestety potwierdza teorię: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=359620#359620 Przykro mi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2009 Jocker_LZ obrazek w avatarze dużo mi wyjaśnia Pozatym fizyki nie oszukasz ... w sumie to logiczne myślenie by wystarczyło żeby odrazu sie zorientować że to bujda jak magnetyzery i inne cuda nie widy, bo niby od kiedy zamontowanie suszarki do włosów do silnika podnosi jego moc ?? Fizyka w teori musi pokrywać się z fizyką w praktyce inaczej nie byłoby silników. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2009 Jocker_LZ obrazek w avatarze dużo mi wyjaśnia Pozatym fizyki nie oszukasz ... w sumie to logiczne myślenie by wystarczyło żeby odrazu sie zorientować że to bujda jak magnetyzery i inne cuda nie widy, bo niby od kiedy zamontowanie suszarki do włosów do silnika podnosi jego moc ?? Fizyka w teori musi pokrywać się z fizyką w praktyce inaczej nie byłoby silników. Czy posty użytkownika LukD nie są wystarczającym info na temat elektrycznej turbiny by zamknąć ten temat? Trzeba jeszcze więcej dowodów? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #20 Napisano 19 Marca 2009 Czy posty użytkownika LukD nie są wystarczającym info na temat elektrycznej turbiny by zamknąć ten temat? Trzeba jeszcze więcej dowodów? Chyba starczy - choć czytając posty doszedłem do wniosku że wyjęcie koła zapasowego z bagażnika i obmycie auta z kurzu da więcej korzyści niż to "turbo":D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach