slawekm65 Zgłoś #61 Napisano 18 Marca 2011 bo to jest całość z wirnikiem nie oddzielna część a że ona może ulec wytarciu to fakt Może nie na temat, ale u mnie pierścionki zrobiły się wklęsłe i musiałem je wymienić. Tak więc pierścienie powinny być "płaskie", tak by szczotki dotykały całym przekrojem. A najlepiej to miernik w "łapkę" i do dzieła. Trzeba pomierzyć co daje alternator i czy jest napięcie na wzbudzeniu. Tyle z wyjaśnieniami. A teraz problem. Kierunki nie działają, wycieraczki ledwo, ledwo, światła słabe czyli napięcie spadło. W pewnej chwili zaczął piszczeć pasek klinowy i autko ożyło, światło w normie, kierunki OK. Diagnoza: pasek do wymiany. Ale mam pytanie: Dlaczego nie paliła się lampka ładowania??? Przecież powinna się zapalić, a tu nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #62 Napisano 18 Marca 2011 w dziale B5 Ci powiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #63 Napisano 18 Marca 2011 . Ale mam pytanie: Dlaczego nie paliła się lampka ładowania??? Przecież powinna się zapalić, a tu nic. nie koniecznie jeśli było to co mówisz to wygląda na łożyska do wymiany i dlatego pasek mógł piszczeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #64 Napisano 18 Marca 2011 w dziale B5 Ci powiedzą Akurat problem dotyczy B3 ---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:46 ---------- nie koniecznie jeśli było to co mówisz to wygląda na łożyska do wymiany i dlatego pasek mógł piszczeć Pasek i tak był stary, więc miał prawo paść. Te łożyska to idzie jakoś łatwo zdiagnozować? Mam w zapasie jeszcze alternator valeo, jak co to wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #65 Napisano 18 Marca 2011 Akurat problem dotyczy B3 ---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:46 ---------- Pasek i tak był stary, więc miał prawo paść. Te łożyska to idzie jakoś łatwo zdiagnozować? Mam w zapasie jeszcze alternator valeo, jak co to wymienię. jak będziesz miał pasek zdjęty to pokręć kółkiem altka bo może to sprzęgiełko albo łożyska stawiają opór Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #66 Napisano 18 Marca 2011 OKi, jutro zabieram się do roboty ps. Obecnie użytkuję B3 i B5, ale B3 sprawia coraz więcej problemów, niestety wynik zaniedbań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #67 Napisano 18 Marca 2011 Akurat problem dotyczy B3 Aha, no to w takim razie przepraszam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #68 Napisano 18 Marca 2011 Nie ma problemu, ale i tak tu będę zaglądał. Może coś podpowiem od czasu do czasu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #69 Napisano 18 Marca 2011 masz na myśli regulator napięcia.Oryginał kupiłeś za te pieniądze? ak dokłądnie to ja to kupiłem na gieldzie od gościa i nówka 140zł u niego w sklepie widziałęm po prawie 200zł ale wg mnie to skonczyly sie szczoty na regulatorze pierścienie tez moga być wytare ale stawiam na szczotki w regulatorze tutaj masz linka ja mam ten regulator FEBI cena kat. 193zł http://www.motoneo.pl/m-VW-1993-PASSAT_Variant_3A5_35I-2884-5941-Elektryka-Alternator-Regulator_napiecia_alternatora.html#kat1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #70 Napisano 18 Marca 2011 tutaj masz linka ja mam ten regulator FEBI cena kat. 193zł zastanawiam się czy nie otworzyć takiej sprzedaży u mnie BOSCH 70 zł ale niech ci służy.Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #71 Napisano 18 Marca 2011 u mnie BOSCH 70 zł ale niech ci służy.Pzdr oby służył jak najdłuzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #72 Napisano 18 Marca 2011 jak będziesz miał pasek zdjęty to pokręć kółkiem altka bo może to sprzęgiełko albo łożyska stawiają opór Pasek wygląda kiepsko, a altek przy kręceniu popiskuje. Raczej założę zapasowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #73 Napisano 18 Marca 2011 Pasek wygląda kiepsko, a altek przy kręceniu popiskuje. Raczej założę zapasowy tylko żeby zapasowy wyrabiał z aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #74 Napisano 18 Marca 2011 Nie ma problemu. Kiedyś już pracował w mojej B3, ale miał wytarte pierścienie i kupiłem drugi, a ten zregenerowałem i został. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #75 Napisano 19 Marca 2011 Witam. Podłączę się pod temat, bo im więcej przeczytłem postów tym większy mam mętlik w głowie. U mnie padło ładowanie. Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v. Dziwi mnie, że kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie po odpaleniu auta tak jakby wszystko było w porządku. Możecie mi doradzić co może być przyczyną, co należy sprawdzić, ewentualnie wymienić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #76 Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) ewentualnie wymienić ? Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty... ---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:43 ---------- Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v. Mierzy się przy alternatorze... Dobrze by było jak byś napisał jakiej marki jest alternator bo na zdjęciu jest od Bosha... Lukasy czy Valeo maja inny -droższy- regulator. Edytowane 19 Marca 2011 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #77 Napisano 19 Marca 2011 Witam. Podłączę się pod temat, bo im więcej przeczytłem postów tym większy mam mętlik w głowie. U mnie padło ładowanie. Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v. Dziwi mnie, że kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie po odpaleniu auta tak jakby wszystko było w porządku. Możecie mi doradzić co może być przyczyną, co należy sprawdzić, ewentualnie wymienić ? to co Włodek pokazał na foto lub mostek prostowniczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #78 Napisano 19 Marca 2011 Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty... nie takie groszowe zależy kto ma jaki alternator ja mam valeo i ragulator wyniósł mnie 100zł po znajomości w sklepie 190zł oczywiscie są tańsze do bosha nawet po 40zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoshi2 Zgłoś #79 Napisano 19 Marca 2011 (edytowane) Ok, wielkie dzięki za odpowiedzi. lebow - napięcie mierzy się przy alternatorze, czyli czerwony kabel przy altku plus jakaś masa tak ? Nie sprawdzałem jakiej firmy mam altek, ale różnica jest tylko w cenie regulatorów napięcia tak ? Jeśli chodzi o montaż to w każdym jest łatwy i zajmuje 5 minut ? Aha, i czy jeśli byłby to regulator, który padł całkowicie to nie paliła by się dioda na desce rozdzielczej sygnalizująca brak ładowania ? Edytowane 19 Marca 2011 przez yoshi2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #80 Napisano 19 Marca 2011 Aha, i czy jeśli byłby to regulator, który padł całkowicie to nie paliła by się dioda na desce rozdzielczej sygnalizująca brak ładowania Kontrolka gaśnie bo ajakieś tam ładowanie jest ale zbyt słabe,świecić będzie wtedy gdy peknie pasek a moze też byc przypadek ze po przekreceniu kluczyka nie świeci sie wclale-wtedy na bank skończyły sie szczotki-są zintegrowane z regulatorem. Napiecie podczas pracy silnika mierzy sie dokładnie jak napisałeś ,gruby czerwony z alternatora i masa z samego alternatora..i powinno byc cos około 14V. Regulatory do Bosha to około 20-30 zł, lukas 40-70 a valeo nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach