Skocz do zawartości
grześB3

alternator-zero ladowania,przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

bo to jest całość z wirnikiem nie oddzielna część a że ona może ulec wytarciu to fakt

Może nie na temat, ale u mnie pierścionki zrobiły się wklęsłe i musiałem je wymienić. Tak więc pierścienie powinny być "płaskie", tak by szczotki dotykały całym przekrojem. A najlepiej to miernik w "łapkę" i do dzieła. Trzeba pomierzyć co daje alternator i czy jest napięcie na wzbudzeniu.

 

Tyle z wyjaśnieniami. A teraz problem.

Kierunki nie działają, wycieraczki ledwo, ledwo, światła słabe czyli napięcie spadło. W pewnej chwili zaczął piszczeć pasek klinowy i autko ożyło, światło w normie, kierunki OK. Diagnoza: pasek do wymiany. Ale mam pytanie: Dlaczego nie paliła się lampka ładowania??? Przecież powinna się zapalić, a tu nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dziale B5 Ci powiedzą;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Ale mam pytanie: Dlaczego nie paliła się lampka ładowania??? Przecież powinna się zapalić, a tu nic.
nie koniecznie jeśli było to co mówisz to wygląda na łożyska do wymiany i dlatego pasek mógł piszczeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w dziale B5 Ci powiedzą

Akurat problem dotyczy B3 :)

 

---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:46 ----------

 

nie koniecznie jeśli było to co mówisz to wygląda na łożyska do wymiany i dlatego pasek mógł piszczeć

Pasek i tak był stary, więc miał prawo paść. Te łożyska to idzie jakoś łatwo zdiagnozować? Mam w zapasie jeszcze alternator valeo, jak co to wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat problem dotyczy B3 :)

 

---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:46 ----------

 

Pasek i tak był stary, więc miał prawo paść. Te łożyska to idzie jakoś łatwo zdiagnozować? Mam w zapasie jeszcze alternator valeo, jak co to wymienię.

jak będziesz miał pasek zdjęty to pokręć kółkiem altka bo może to sprzęgiełko albo łożyska stawiają opór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OKi, jutro zabieram się do roboty :)

 

ps.

Obecnie użytkuję B3 i B5, ale B3 sprawia coraz więcej problemów, niestety wynik zaniedbań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akurat problem dotyczy B3

Aha, no to w takim razie przepraszam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu, ale i tak tu będę zaglądał. Może coś podpowiem od czasu do czasu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz na myśli regulator napięcia.Oryginał kupiłeś za te pieniądze?
ak dokłądnie to ja to kupiłem na gieldzie od gościa i nówka 140zł u niego w sklepie widziałęm po prawie 200zł ale wg mnie to skonczyly sie szczoty na regulatorze pierścienie tez moga być wytare ale stawiam na szczotki w regulatorze

 

 

tutaj masz linka ja mam ten regulator FEBI cena kat. 193zł

http://www.motoneo.pl/m-VW-1993-PASSAT_Variant_3A5_35I-2884-5941-Elektryka-Alternator-Regulator_napiecia_alternatora.html#kat1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutaj masz linka ja mam ten regulator FEBI cena kat. 193zł

zastanawiam się czy nie otworzyć takiej sprzedaży u mnie BOSCH 70 zł ale niech ci służy.Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie BOSCH 70 zł ale niech ci służy.Pzdr
oby służył jak najdłuzej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak będziesz miał pasek zdjęty to pokręć kółkiem altka bo może to sprzęgiełko albo łożyska stawiają opór

 

Pasek wygląda kiepsko, a altek przy kręceniu popiskuje. Raczej założę zapasowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pasek wygląda kiepsko, a altek przy kręceniu popiskuje. Raczej założę zapasowy :)
tylko żeby zapasowy wyrabiał z aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu. Kiedyś już pracował w mojej B3, ale miał wytarte pierścienie i kupiłem drugi, a ten zregenerowałem i został.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączę się pod temat, bo im więcej przeczytłem postów tym większy mam mętlik w głowie.

 

U mnie padło ładowanie.

Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v.

 

Dziwi mnie, że kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie po odpaleniu auta tak jakby wszystko było w porządku.

 

Możecie mi doradzić co może być przyczyną, co należy sprawdzić, ewentualnie wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ewentualnie wymienić ?

Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty...

1498061549

 

---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:43 ----------

 

Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v.

Mierzy się przy alternatorze...

 

Dobrze by było jak byś napisał jakiej marki jest alternator bo na zdjęciu jest od Bosha...

Lukasy czy Valeo maja inny -droższy- regulator.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Podłączę się pod temat, bo im więcej przeczytłem postów tym większy mam mętlik w głowie.

 

U mnie padło ładowanie.

Zrobiłem pomiar na aku przy odpalonym silniku i wyniósł 12v.

 

Dziwi mnie, że kontrolka na desce rozdzielczej gaśnie po odpaleniu auta tak jakby wszystko było w porządku.

 

Możecie mi doradzić co może być przyczyną, co należy sprawdzić, ewentualnie wymienić ?

to co Włodek pokazał na foto lub mostek prostowniczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regulator napiecia, groszowe sprawy , pieć minut roboty...
nie takie groszowe zależy kto ma jaki alternator ja mam valeo i ragulator wyniósł mnie 100zł po znajomości w sklepie 190zł :) oczywiscie są tańsze do bosha nawet po 40zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wielkie dzięki za odpowiedzi.

lebow - napięcie mierzy się przy alternatorze, czyli czerwony kabel przy altku plus jakaś masa tak ?

Nie sprawdzałem jakiej firmy mam altek, ale różnica jest tylko w cenie regulatorów napięcia tak ? Jeśli chodzi o montaż to w każdym jest łatwy i zajmuje 5 minut ?

Aha, i czy jeśli byłby to regulator, który padł całkowicie to nie paliła by się dioda na desce rozdzielczej sygnalizująca brak ładowania ?

Edytowane przez yoshi2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, i czy jeśli byłby to regulator, który padł całkowicie to nie paliła by się dioda na desce rozdzielczej sygnalizująca brak ładowania

Kontrolka gaśnie bo ajakieś tam ładowanie jest ale zbyt słabe,świecić będzie wtedy gdy peknie pasek a moze też byc przypadek ze po przekreceniu kluczyka nie świeci sie wclale-wtedy na bank skończyły sie szczotki-są zintegrowane z regulatorem.

Napiecie podczas pracy silnika mierzy sie dokładnie jak napisałeś ,gruby czerwony z alternatora i masa z samego alternatora..i powinno byc cos około 14V.

Regulatory do Bosha to około 20-30 zł, lukas 40-70 a valeo nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności