Skocz do zawartości
grześB3

alternator-zero ladowania,przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

witam, padl mi alternator,akumulator ulegl rozladowaniu i auto zgaslo... nie wiedzialem z poczatku co jest przyczyna ale wsadzilem 2 aku, odpalilem auto, i na odpalonym silniku odlaczylem kleme i zgaslo... tak wiec odkrecilem przewody od alternatora , odpalilem ponownie, i multimetrem zmierzylem napicie ktore generowac powinien alt. ku mojemu zdziwieniu pokazalo 0;/ czy calkowicie dead... pasek napewno ok jest, i teraz sie zastanawiam czy wina tkwi w regulatorze napiecia alternatora , czy tez w diodach, lozyska ma nowe bo chozi idealnie 0 jakiegos zgrzytania w srodku i teraz nie wiem zabardzo czy kupowac regulator bo z uszkodzonym raczej napiecie bylo by wieksze? czy nie? prosze o jakas rade :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kontrolka z ładowania się świeci po załączonym silniku czy gaśnie.Wykręć regulator napięcia sprawdz szczotki.U mnie pomagała wymiana na nowy regulator kosz 35zł ale mogą też to być diody.Ale jak ci pokazało 0 to raczej padł.Najlepiej do elektryka chyba że potrafisz sam to zrobić,ja nie to kup używkę ale niema gwarancji jak długo będzie działał.

Edytowane przez joandaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kontrolka sie po odpaleniu swiecila dopoki nie wkrecilem go na obroty takd o 3tys. ale tez z tego tytulu ze slaby aku i wzmacniacz 1000w ... no ale teraz calkowicie brak napiecia na alternatorze, szczotki w regulatorze sa dosc wytarte, ta zwnetrzna jeszcze jako tako daje rade ale ta blizej calej reszty regulatora krotsza od tej drugiej o jakies 5mm ... sam regulator bez problemu wymienie, gorzej jak padl, i zastanawiam sie czy nie pasowalby taki z diesla zamaist 90 to 120A tylko kolo musialbym zmienic na te waskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłeś klemę od akumulatora przy włączonym silniku?:eek: Nie wolno tego robić, bo można uszkodzić alternator ^^ (tak przynajmniej twierdzą elektronicy z elektrody) Może tak go właśnie dobiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grześ, a altka masz boscha czy valeo?

Ja mam valeo i też mi padł regulator - nowy HU 130681 na 14V kosztował mnie 52 zł. Sam wymieniłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Piotrze :) mam Bosha, oryginal kosztuje tez cos kolo 50zl a zamienni i za 16 dostane :) ale wszystko rozchodzi sie o to czy przy uszkodzonym regulatorze moze tez wyjsc brak ladowania ? co prawda to 16zl ale zawsze mialbym te 16zl wiecej do kupienia alternatora na szrocie ;) jesli przy uszkodzeniu regulatora moze tez wyjsc brak ladowania to jutro wrzuce nowy :) co do odlaczania aku na odpalonym... fakt... kolega tak zapoczatkowal taka idee ktora podpatrzylem i coz... on tez ma altek w fiacie marea do wymiany :P akurat mi poszedl dzien pozniej.. :cool: tylko ze mnie uzywka wyniesie 50zl w najgorszym wypadku lub regulator 20zl a u niego regulator 112zl zamiennik i altek od 200 w zwyz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odłączyłeś klemę od akumulatora przy włączonym silniku? Nie wolno tego robić, bo można uszkodzić alternator ^^ (tak przynajmniej twierdzą elektronicy z elektrody) Może tak go właśnie dobiłeś.

Pewno masz już po diodach. Wymontuj alternator i zanieś do jakiegoś fachmana niech ci go pomierzy.

szczotki w regulatorze sa dosc wytarte, ta zwnetrzna jeszcze jako tako daje rade ale ta blizej calej reszty regulatora krotsza od tej drugiej o jakies 5mm

No to dziwne zobacz jak komutator wygląda

Pozdrawiam Miłosz :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jest lekko starty ale nawet nie jeden mm... lekki rancik jest , ledwo wyczuwalny... chyba faktycznie caly altek padl :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Rainmanem. Wymontuj altka i oddaj do fachowca.

Poza tym skoro piszesz, że komutator jest tylko lekko starty, to skąd różnica 5 mm na szczotkach?

Tu masz info o altku Boscha 55A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"O bogowie nieśmiertelni". Pewnie poluzował ci się pasek i aku się rozładował, kontrolka oczywiście nie sygnalizuje "takiego" ładowania (sam miałem podobny przypadek). Podpiąłeś nowy, odłączyłeś klemę i spaliłeś diody. Tak to wygląda w moim mniemaniu. Regulator to raczej jest OK (no może szczotki były przyczyną słabego ładowani -nie pasek). Zero napięcia na alternatorze to raczej spalone diody, inaczej coś by się indukowało.

Polecam jakiegoś elektryka lub inny alternator (pewnie wyjdzie taniej). Samemu raczej sobie odpuść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, nie wiecie czy bedzie pasowal srodek z alternatora z opla vectry 1,8? na 1 rzut oka takie same, ale nie pasuje mi cuho i nie mam jak przykrecic go u gory... nie chce kombinowac zbytnio ale po zmierzeniu obwodu i wysokosci, wymiary maja te same, parametry tez kwestia tylko obudowy tej od strony rolki...;/ tak to zmienilbym srodek lub tam przednia obudowe od mojego i powinno hulac... co o tym sadzicie?:>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"O bogowie nieśmiertelni". Pewnie poluzował ci się pasek i aku się rozładował, kontrolka oczywiście nie sygnalizuje "takiego" ładowania (sam miałem podobny przypadek). Podpiąłeś nowy, odłączyłeś klemę i spaliłeś diody. Tak to wygląda w moim mniemaniu.

Sławek, nie wydaje mi się. Czemu?

1. Jemu silnik zgasł natychmiast po odłączeniu klemy - czyli altek już wtedy prądu nie dawał.

To fakt, że odłączenie alkumulatora daje ostro po du..ie diodom, ale jeśli jest to moment to one to wytrzymają - no chyba że są na wykończeniu to taka operacja przypomina wtedy eutanazję umierającego (nie chcę tu nikogo obrazić, przepraszam).

2. luźny pasek - nawet wtedy jest ładowanie, słabe ale jest i jest jeszcze coś - pisk ślizgającego się paska

3. W poprzednim autku miałem alternator Bosha i miałem podobnie - żeby kontrolka ładowania zgasła musiałem przygazować ponad 2000. Po pewnym czasie zonk w czasie jazdy, zapaliła się kontrolka ładowania i już nie zgasła - diagnoza - diody.

 

Kolega pisze że ma w autku jakiś wzmacniacz 1000w - może ogólnie ma za duży pobór prądu, krótkie trasy, częste rozruchy = notorycznie prawie rozładowany akumulator = duży prąd ładowania i zwyczajnie altek nie wyrobił (czytaj - diody zdechły).

Edytowane przez kdjk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kdjk, jeździłem w nieświadomości braku ładowania (luźny pasek), codziennie po 40 km do pracy i z powrotem. W pewnym momencie przestało grać radio, auto straciło moc i jak się zatrzymałem,to po wyłączeniu silnika auta nie odpaliłem. Podciągnąłem pasek, "pożyczyłem" trochę prądu od kolegi i jeździłem dalej. Co do naszego kolegi to odprawia jakąś "cepelię", a nuż się uda, zamiast podjechać do elektryka lub wymienić altka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cepelie powiadasz.. heh, kupilem latek ale od opla identyczny, parametry te same tylko ze prednim deklem sie rozni bo ucho ma za nisko tak wiec chce przelozyc dekielek z mojego i bedzie chulalo ;] pasek mialem dobrze naciagniety tak dla informacji ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bosh produkuje altki nie tylko dla vw więc nie widzę problemu aby niektóre części były wymienne;)

o do naszego kolegi to odprawia jakąś "cepelię", a nuż się uda, zamiast podjechać do elektryka lub wymienić altka.

A ja tam wolę w pierwszej kolejności poczytać forum i sam się zmierzyć z problemem niż od razu pędzić do "fachmana" żeby mine skasował na kilka stówek. Za zregenerowany altek na giełdzie odając stary kolo mi powiedział 200 pln gdzie za lepsze łożyska + nowy regulator wydałem kilkadziesiąt złotych i altek śmiga jak ta lala.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja tam wolę w pierwszej kolejności poczytać forum i sam się zmierzyć z problemem
Ja też, ale mam pojecie o tym co robię. Dla kolegów, którzy nie zawsze kumają elektrykę polecam fachowca. Zwykle wychodzi taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akurat tak sie sklada ze co do naprawy to kumam o co chodzi tymbardziej ze swojego czasu dorabialem na warsztacie, nie zawsze wiem co powinno sie robic a czego np jak z tym odlaczaniem klem na odpalonym silniku..-czlowiek uczy sie na bledach... ale co do rozkladania, skladania to bez problemu ;) poniewaz nie uzyskalem odpowiedzi na swoje pytanie czy jest mozliwosc zmiany dekla ze starego alternatora, tak wiec w najblizszych dniach powalcze z tym i dam znac jak efekty ;] pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poniewaz nie uzyskalem odpowiedzi na swoje pytanie czy jest mozliwosc zmiany dekla ze starego alternatora, tak wiec w najblizszych dniach powalcze z tym i dam znac jak efekty ;] pozdrawiam

na to pytanie ciężko odpowiedzieć, musisz sam obejrzeć, poprzymierzać. Kiedyś przymierzałem się do zapożyczenia dekla od altka z golfa II od benzynki do mojego 1.9D niestety u mnie nie dało rady, diabeł tkwi w szczegółach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kizi25

Powiem Ci Tyle.jeśli kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy około 3 tyś. obrotów to najprawdobodoobniej ppadły Ci szczotki.Kup za 35 zł cały element-regulator i wymień i raczej po sprawie.Miałem to samo.w pasacie 5 BOSHA.Jeśli nie uszkodziło Ci oczywiście gdzieś indziej altka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak,ale sprawa wyglada tak ze nawet przy 5tys/obr napiecie na multimetrze jest 0... takze szczotki raczej odpadaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności