grześB3 Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2009 witam, padl mi alternator,akumulator ulegl rozladowaniu i auto zgaslo... nie wiedzialem z poczatku co jest przyczyna ale wsadzilem 2 aku, odpalilem auto, i na odpalonym silniku odlaczylem kleme i zgaslo... tak wiec odkrecilem przewody od alternatora , odpalilem ponownie, i multimetrem zmierzylem napicie ktore generowac powinien alt. ku mojemu zdziwieniu pokazalo 0;/ czy calkowicie dead... pasek napewno ok jest, i teraz sie zastanawiam czy wina tkwi w regulatorze napiecia alternatora , czy tez w diodach, lozyska ma nowe bo chozi idealnie 0 jakiegos zgrzytania w srodku i teraz nie wiem zabardzo czy kupowac regulator bo z uszkodzonym raczej napiecie bylo by wieksze? czy nie? prosze o jakas rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joandaw Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2009 (edytowane) A kontrolka z ładowania się świeci po załączonym silniku czy gaśnie.Wykręć regulator napięcia sprawdz szczotki.U mnie pomagała wymiana na nowy regulator kosz 35zł ale mogą też to być diody.Ale jak ci pokazało 0 to raczej padł.Najlepiej do elektryka chyba że potrafisz sam to zrobić,ja nie to kup używkę ale niema gwarancji jak długo będzie działał. Edytowane 15 Marca 2009 przez joandaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #3 Napisano 15 Marca 2009 no kontrolka sie po odpaleniu swiecila dopoki nie wkrecilem go na obroty takd o 3tys. ale tez z tego tytulu ze slaby aku i wzmacniacz 1000w ... no ale teraz calkowicie brak napiecia na alternatorze, szczotki w regulatorze sa dosc wytarte, ta zwnetrzna jeszcze jako tako daje rade ale ta blizej calej reszty regulatora krotsza od tej drugiej o jakies 5mm ... sam regulator bez problemu wymienie, gorzej jak padl, i zastanawiam sie czy nie pasowalby taki z diesla zamaist 90 to 120A tylko kolo musialbym zmienic na te waskie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banzai54 Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2009 Odłączyłeś klemę od akumulatora przy włączonym silniku? Nie wolno tego robić, bo można uszkodzić alternator ^^ (tak przynajmniej twierdzą elektronicy z elektrody) Może tak go właśnie dobiłeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2009 Grześ, a altka masz boscha czy valeo? Ja mam valeo i też mi padł regulator - nowy HU 130681 na 14V kosztował mnie 52 zł. Sam wymieniłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2009 Nie Piotrze mam Bosha, oryginal kosztuje tez cos kolo 50zl a zamienni i za 16 dostane ale wszystko rozchodzi sie o to czy przy uszkodzonym regulatorze moze tez wyjsc brak ladowania ? co prawda to 16zl ale zawsze mialbym te 16zl wiecej do kupienia alternatora na szrocie jesli przy uszkodzeniu regulatora moze tez wyjsc brak ladowania to jutro wrzuce nowy co do odlaczania aku na odpalonym... fakt... kolega tak zapoczatkowal taka idee ktora podpatrzylem i coz... on tez ma altek w fiacie marea do wymiany akurat mi poszedl dzien pozniej.. tylko ze mnie uzywka wyniesie 50zl w najgorszym wypadku lub regulator 20zl a u niego regulator 112zl zamiennik i altek od 200 w zwyz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2009 Odłączyłeś klemę od akumulatora przy włączonym silniku? Nie wolno tego robić, bo można uszkodzić alternator ^^ (tak przynajmniej twierdzą elektronicy z elektrody) Może tak go właśnie dobiłeś. Pewno masz już po diodach. Wymontuj alternator i zanieś do jakiegoś fachmana niech ci go pomierzy. szczotki w regulatorze sa dosc wytarte, ta zwnetrzna jeszcze jako tako daje rade ale ta blizej calej reszty regulatora krotsza od tej drugiej o jakies 5mm No to dziwne zobacz jak komutator wygląda Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2009 no jest lekko starty ale nawet nie jeden mm... lekki rancik jest , ledwo wyczuwalny... chyba faktycznie caly altek padl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2009 Zgadzam się z Rainmanem. Wymontuj altka i oddaj do fachowca. Poza tym skoro piszesz, że komutator jest tylko lekko starty, to skąd różnica 5 mm na szczotkach? Tu masz info o altku Boscha 55A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2009 "O bogowie nieśmiertelni". Pewnie poluzował ci się pasek i aku się rozładował, kontrolka oczywiście nie sygnalizuje "takiego" ładowania (sam miałem podobny przypadek). Podpiąłeś nowy, odłączyłeś klemę i spaliłeś diody. Tak to wygląda w moim mniemaniu. Regulator to raczej jest OK (no może szczotki były przyczyną słabego ładowani -nie pasek). Zero napięcia na alternatorze to raczej spalone diody, inaczej coś by się indukowało. Polecam jakiegoś elektryka lub inny alternator (pewnie wyjdzie taniej). Samemu raczej sobie odpuść. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2009 witam, nie wiecie czy bedzie pasowal srodek z alternatora z opla vectry 1,8? na 1 rzut oka takie same, ale nie pasuje mi cuho i nie mam jak przykrecic go u gory... nie chce kombinowac zbytnio ale po zmierzeniu obwodu i wysokosci, wymiary maja te same, parametry tez kwestia tylko obudowy tej od strony rolki...;/ tak to zmienilbym srodek lub tam przednia obudowe od mojego i powinno hulac... co o tym sadzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #12 Napisano 17 Marca 2009 (edytowane) "O bogowie nieśmiertelni". Pewnie poluzował ci się pasek i aku się rozładował, kontrolka oczywiście nie sygnalizuje "takiego" ładowania (sam miałem podobny przypadek). Podpiąłeś nowy, odłączyłeś klemę i spaliłeś diody. Tak to wygląda w moim mniemaniu. Sławek, nie wydaje mi się. Czemu? 1. Jemu silnik zgasł natychmiast po odłączeniu klemy - czyli altek już wtedy prądu nie dawał. To fakt, że odłączenie alkumulatora daje ostro po du..ie diodom, ale jeśli jest to moment to one to wytrzymają - no chyba że są na wykończeniu to taka operacja przypomina wtedy eutanazję umierającego (nie chcę tu nikogo obrazić, przepraszam). 2. luźny pasek - nawet wtedy jest ładowanie, słabe ale jest i jest jeszcze coś - pisk ślizgającego się paska 3. W poprzednim autku miałem alternator Bosha i miałem podobnie - żeby kontrolka ładowania zgasła musiałem przygazować ponad 2000. Po pewnym czasie zonk w czasie jazdy, zapaliła się kontrolka ładowania i już nie zgasła - diagnoza - diody. Kolega pisze że ma w autku jakiś wzmacniacz 1000w - może ogólnie ma za duży pobór prądu, krótkie trasy, częste rozruchy = notorycznie prawie rozładowany akumulator = duży prąd ładowania i zwyczajnie altek nie wyrobił (czytaj - diody zdechły). Edytowane 17 Marca 2009 przez kdjk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #13 Napisano 17 Marca 2009 kdjk, jeździłem w nieświadomości braku ładowania (luźny pasek), codziennie po 40 km do pracy i z powrotem. W pewnym momencie przestało grać radio, auto straciło moc i jak się zatrzymałem,to po wyłączeniu silnika auta nie odpaliłem. Podciągnąłem pasek, "pożyczyłem" trochę prądu od kolegi i jeździłem dalej. Co do naszego kolegi to odprawia jakąś "cepelię", a nuż się uda, zamiast podjechać do elektryka lub wymienić altka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2009 cepelie powiadasz.. heh, kupilem latek ale od opla identyczny, parametry te same tylko ze prednim deklem sie rozni bo ucho ma za nisko tak wiec chce przelozyc dekielek z mojego i bedzie chulalo ;] pasek mialem dobrze naciagniety tak dla informacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2009 (edytowane) Bosh produkuje altki nie tylko dla vw więc nie widzę problemu aby niektóre części były wymienne;) o do naszego kolegi to odprawia jakąś "cepelię", a nuż się uda, zamiast podjechać do elektryka lub wymienić altka. A ja tam wolę w pierwszej kolejności poczytać forum i sam się zmierzyć z problemem niż od razu pędzić do "fachmana" żeby mine skasował na kilka stówek. Za zregenerowany altek na giełdzie odając stary kolo mi powiedział 200 pln gdzie za lepsze łożyska + nowy regulator wydałem kilkadziesiąt złotych i altek śmiga jak ta lala. Edytowane 18 Marca 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2009 A ja tam wolę w pierwszej kolejności poczytać forum i sam się zmierzyć z problemem Ja też, ale mam pojecie o tym co robię. Dla kolegów, którzy nie zawsze kumają elektrykę polecam fachowca. Zwykle wychodzi taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2009 akurat tak sie sklada ze co do naprawy to kumam o co chodzi tymbardziej ze swojego czasu dorabialem na warsztacie, nie zawsze wiem co powinno sie robic a czego np jak z tym odlaczaniem klem na odpalonym silniku..-czlowiek uczy sie na bledach... ale co do rozkladania, skladania to bez problemu poniewaz nie uzyskalem odpowiedzi na swoje pytanie czy jest mozliwosc zmiany dekla ze starego alternatora, tak wiec w najblizszych dniach powalcze z tym i dam znac jak efekty ;] pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2009 poniewaz nie uzyskalem odpowiedzi na swoje pytanie czy jest mozliwosc zmiany dekla ze starego alternatora, tak wiec w najblizszych dniach powalcze z tym i dam znac jak efekty ;] pozdrawiam na to pytanie ciężko odpowiedzieć, musisz sam obejrzeć, poprzymierzać. Kiedyś przymierzałem się do zapożyczenia dekla od altka z golfa II od benzynki do mojego 1.9D niestety u mnie nie dało rady, diabeł tkwi w szczegółach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kizi25 Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2009 Powiem Ci Tyle.jeśli kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy około 3 tyś. obrotów to najprawdobodoobniej ppadły Ci szczotki.Kup za 35 zł cały element-regulator i wymień i raczej po sprawie.Miałem to samo.w pasacie 5 BOSHA.Jeśli nie uszkodziło Ci oczywiście gdzieś indziej altka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześB3 Zgłoś #20 Napisano 19 Marca 2009 no tak,ale sprawa wyglada tak ze nawet przy 5tys/obr napiecie na multimetrze jest 0... takze szczotki raczej odpadaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach