Marcin2425 Zgłoś #1 Napisano 2 Sierpnia 2006 Witam Wczoraj do pozna przegladalem tematy zwiazne z olejem i nic nie znalazlem na temat olejow 10w40, czyzby nikt na takich nie jezdzil? Moj Passat to 1,9 TDI (90KM-AHU) ma przejechane 240 tys, silnik czysty bez wyciekow, w aucie jest ulotka ze jezdzil on na oleju BP VISCO 3000 10W/40, link http://www.bp.com/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=4004375&contentId=56148 i nie wiem na co teraz wymienic? Czy przejscie na 5w40 nie jest zbyt ryzykowne? Prosilbym opinie na temat 10w40, gdyz na temat 5w40 dzieki Wam wiem juz co jest najlepsze. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #2 Napisano 2 Sierpnia 2006 Ja jeżdże na 10W40 - Mobilu Super S - i jak każdego Mobila chwale.... Zresztą takim był ponoć zalany jak go kupiłem. Wyciek minimalny jest (liczony w kroplach) , ale to korek spustowy mimo nowej uszczelki puszcza (kilka już zreszta próbowałem - za każdym razem to samo) - na to jest lekarstwo ale musiałbym spuścić olej przy wymianie a ostanie trzy razy osysałem na stacji wymiany:) Motorek "łyka" jakieś 0,5litra na 10tys - a więc w normie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2006 Witam!Ja bym na Twoim miejscu nie kombinowal i zostal przy 10W/40 np ELF albo Mobil.Ja jezdze na Elfie i jest ok.Pozdrawiam Krajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2006 Marcin2425, nie jest zalecana zmiana oleju na rzadszy tym bardziej przy tym przebiegu jaki Ty masz teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2006 ja też jeżdzę na 10w40 - bardzo wiele osób używa tego typu oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2006 również jeżdżę na 10W/40 Mobil S Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin2425 Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2006 biedrona, a jaki to dokladnie olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2006 a jaki to dokladnie olej Marcin2425, BP VISCO 3000 10W/40 nie jest polecanym olejem. Wybierz coś markowego o specyfikacji vw. Ja jeżdzę na texaco przy następnej wymianie zaleję Motul'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2006 biedrona, a jaki to dokladnie olej? Castrol GTD - podobno nienajlepszy ale moje samochody zawsze były zalewane Castrolem i nigdy nie miałem problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość custome Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2006 witam również jeżdżę na 10w/40 tylko że shell dieselniestety mam niewielkie wycieki spod miski olejowej i spod górnej pokrywy zaworów, może ktoś zna ceny tych uszczelek i czy jest duży problem z ich wymianą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin2425 Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2006 kuczlaw, oczywiscie ze BP to nie markowy olej ale jednak spelnia norme vw 505.00 o ile zauwrzylem w specyfikacji. Zastanawia mnie tylko czy przypadkiem nie jest zasluga tego oleju to ze silnik jest w tak dobrym stanie przy przebiegu 240 tys a moze poprostu "ten typ" tak i dla nie go taki przebieg to bulka z maslem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2006 Wczoraj do pozna przegladalem tematy zwiazne z olejem i nic nie znalazlem na temat olejow 10w40, czyzby nikt na takich nie jezdzil? Jakoś tak wyszło. Grunt, żeby nie ciekło i spełniało normę VW, wybitą na osłonie górnej silnika. Ja jeżdże na 10W40 - Mobilu Super S Też na takim jeżdzę, pomimo że, gdy kupiłem auto w lutym silnik był zalany jakimś olejem mineralnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2009 Witam. Przejechałem 10000km na 15W40 z dolewką 2l 10W40. Jakie są skutki zmiany oleju z 15W40 na 10W40? Olej mineralny. Grzegorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #14 Napisano 24 Stycznia 2009 niezłe odświeżenie poczytaj to i inne tematy o olejach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #15 Napisano 25 Stycznia 2009 jak pamiętam ze szkoły oznaczenia 10W40 oznaczają zakres temperatur w jakich oleje zachowują swoje wlaściwości. To czy olej jest mineralny czy syntetyk to już nie mówi nam oznaczenie powyższe. Po przeczytaniu postow wynika że 15w40 to mineralny olej 10w40 to pólsyntetyk. Poprawcie jeśli myślę błędnie. Jak się zachowa silnik po zmianie z 15w40 na 10w40? Czy to jest zmiana z minerala na syntetyk? Grzegorz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #16 Napisano 25 Stycznia 2009 JA mam zalany Agip 10W40 i akurat to jest pełny syntetyk, i jestem zadowolony, bo wczesniej byl zalany Lotos 10W40 mineralny i go całkiem sporo ubywało. Tak, że olej ma chyba całkiem spore znaczenie. Mi zmiana wyszła na dobre! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #17 Napisano 25 Stycznia 2009 (edytowane) Agip 10W40 i akurat to jest pełny syntetyk nie był to pełny syntetyk Agip Sint 2000 10W40 - półsyntetyk Agip Extra HTS 5W40 - syntetyk Agip F.1 Super Motoroil 15W40 - mineralny Agip Super Diesel Multigrade 15W40 - mineralny Agip Sint Turbodiesel 10W40 - półsyntetyk bo wczesniej byl zalany Lotos 10W40 mineralny 10W40 to półsyntetyk Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk Lotos Dynamic 0W40 - syntetyk Lotos Traffic Thermal Control 5W-40 - syntetyk Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk Lotos 15W40 - mineralny Lotos Diesel 15W40 Lotos City 15W40 - mineralny Lotos City Diesel 20W50 - mineralny Edytowane 25 Stycznia 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzepa1 Zgłoś #18 Napisano 25 Stycznia 2009 JA mam zalany Agip 10W40 i akurat to jest pełny syntetyk, i jestem zadowolony, bo wczesniej byl zalany Lotos 10W40 mineralny i go całkiem sporo ubywało.Tak, że olej ma chyba całkiem spore znaczenie. Mi zmiana wyszła na dobre! Drogi Panie.... 10W40 to jest półsyntetyk i nie ma to znaczenia czy go produkuje Agip, Lotos, Mobil czy tam jeszcze ktoś inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2009 10W40 to jest półsyntetyk i nie ma to znaczenia czy go produkuje Agip, Lotos, Mobil czy tam jeszcze ktoś inny. Właśnie, że ma znaczenie. Ja mam motul 300v 15W50 i to jest 100% syntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
g75 Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2009 Poczytałem więcej na stronie Shella (bo zalalem Shell Helix Super). http://www.shell.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn3_3_0.html&FC3=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/products_ga_0312.html#4 I jak napisane na butelce jest to mineralny olej. Chciałem się dowiedzieć jaka jest różnica między 10w40 a 15w40. Wcześniej był mineralny i teraz też mineralny zalałem. Jednaz z braku 15w40 zmuszony byłem wlać 10w40. Czy różnice są w lepkości oleju? Jakie sa różnice między nimi? Grzegorz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach