Skocz do zawartości
Gość r4q

Sportowe hamulce.

Rekomendowane odpowiedzi

ja wiem jedno,dużo jeżdże,paska mam już od 5-ciu lat przeszedł dużo(przejechał) i ten zestaw który mam obecnie w aucie czyli tarczki zimerki i klocunie ferodunie(ds) naprawdę są debeściarskie i nie zgodzę się,że szybko się ścierają.Długo czekałem na coś odpowiedniego i znalazłem jestem zadowolony:D i pewnie większość moich kolegów i koleżanek się z tym zgodzi?:P

 

Wszystko się zgadza, chodzi mi tylko o te, że to nie znaczy, że klocek jest twardy. Jest normalny, a normalne są zazwyczaj w miarę miękkie i ścierają się normalnie, może nawet ciut szybciej, bo jak ma hamować to musi się ścierać :D, to nie heble ceramiczne:cool:. wg mnie twarde klocki to są takie, które zarzynają tarcze i zużywają się na równi z tarczą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tarcz zimmermann sport klocki ferodo DS są wręcz stworzone :) Ja na komplecie tych klocków robie 35tys km. Moim zdaniem za około 1000PLN z dobrym płynem hamulcowym otrzymuje się hamulce które są najlepsze w tym przedziale cenowym :) Testowałem ATE Power Disc, EBC i najlepiej wypada obecne zestawienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem za około 1000PLN z dobrym płynem hamulcowym otrzymuje się hamulce które są najlepsze w tym przedziale cenowym

 

Testuje właśnie ale na razie nic nic powiem bo zrobiłem ok 100 km :) Jutro machnę ze 300 km to sie zobaczy w trasie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Testuje właśnie ale na razie nic nic powiem bo zrobiłem ok 100 km :) Jutro machnę ze 300 km to sie zobaczy w trasie :)

 

Tylko się nie napalaj za bardzo :D, ułóż je normalnie jeżdżąc, u mnie zaczęły naprawdę fajnie hamować po zrobieniu sporo ponad 500 km.

Edytowane przez Tomaszz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko się napalaj za bardzo :D, ułóż je normalnie jeżdżąc, u mnie zaczęły naprawdę fajnie hamować po zrobieniu sporo ponad 500 km.

 

moje sie ulozyly po 10 km:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje sie ulozyly po 10 km:)

 

Powinienem bardziej podkreślić normalnie jeżdżąc:D, wiem, że można szybciej, dużo szybciej, ale jednak jest ryzyko, że się źle ułoży i po co się potem denerwować, szczególnie jak się układa do dupowozu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko się nie napalaj za bardzo , ułóż je normalnie jeżdżąc, u mnie zaczęły naprawdę fajnie hamować po zrobieniu sporo ponad 500 km.

 

Ni no , bez jaj :D Wiem o tym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam czy kupić do swoich 200 Koni Arabskich ;) nacinane i wiercone tarcze i jakies dobre klocki, tylko się zastanawiam nad jedną rzeczą, czy nie będzie takiego efektu jak poniżej ...

picture.php?albumid=152&pictureid=661

 

 

Co polecacie ?? Czasem przychodzi mi hamować z 220 do 0 i wtedy jest lipa ;(

Edytowane przez olek1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały temat jest praktycznie o nawierconych tarczach i umiejętnym eksploatowaniu,poczytaj co trzeba robić aby nie pękały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ktoś może wymieniał komplet przewodów hamulcowych na przewody w stalowym oplocie i może mi podpowiedzieć jedną rzecz. Kupiłem komplet 6 szt. Goodridga z przodu normalnie komplet 2 szt. z tyłu natomiast występują dwa do koła. Na belce jest krótki giętki później stalowy i do zacisku znowu giętki. Coś nie wygląda mi żeby ten do zacisku dało się odkręcić od stalowego ale może się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generalnie !!

 

aby heble dzialaly naprawde dobrze w VW PASSAT:

 

1. naprawde dobre opony: TOYO, YOKOHAMA;

2. zmiana jarzm pod tarcze 312mm (z 288) pasuja P&P nr ETKi: 4B0615125A lub C;

3. klocki FERODO: FDS 1323 (jesli mnie pamiec nie myli);

4. tarcze ZIMMERMANN sport 312mm firma LEWIAN tel.: 632701066;

5. plyn hamulcowy RBF 6000, temp ugotowania 312st C;

6. przewody hamulcowe bym sobie odpuscil bo w PASSACIE sa zupelnie przyzwoite;

7. POMPA PODCISNIENIA !! w 70% jej niedokonca prawidlowego dzialania jest powodem kiepskich hebelkow. Najlatwiej sprawdzic poprawnosc dzialania pompy podcisnienia: prosta droga, rozpedzic autko do 140km/h i wcisnac dosc gwaltownie pedal hebelka, puscic i znow wcisnac i puscic i podejrzewam, ze za trzecim razem juz pedal bedzie twardy (po prostu pompa podcisnienia nie nadazy wytworzyc stosownego podcisniena do wspomagania).

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7. POMPA PODCISNIENIA !! w 70% jej niedokonca prawidlowego dzialania jest powodem kiepskich hebelkow. Najlatwiej sprawdzic poprawnosc dzialania pompy podcisnienia: prosta droga, rozpedzic autko do 140km/h i wcisnac dosc gwaltownie pedal hebelka, puscic i znow wcisnac i puscic i podejrzewam, ze za trzecim razem juz pedal bedzie twardy (po prostu pompa podcisnienia nie nadazy wytworzyc stosownego podcisniena do wspomagania).

ja wymieniłem i jest lepiej,bo nie mam twardego pedała hamulca,ale ostatnio problem jest z nie zawsze działającym lub zapowietrzającym się ale nie do końca twardym pedałem i tu stawiam na pompę hamulcową a nie vacum,kupiłem wczoraj drugą pompę z 2004 roku ponoć i mam zamiar zmienić ją,jak się okaże że broblem zostanie rozwiązany zmienie wreszcie jarzma i tarcze na 312,bo leżą już dawno:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe uwagi tylko:

 

1. naprawde dobre opony: TOYO, YOKOHAMA; - tutaj lista opon jest znacznie dłuższa

3. klocki FERODO: FDS 1323 (jesli mnie pamiec nie myli); - nr zgadza się, pamięć Cię nie myli :)

5. plyn hamulcowy RBF 6000, temp ugotowania 312st C; - RBF 600, ale jego już nie ma jest teraz nowy RBF 660

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse, z tego co mi wiadomo wspomaganie hebla jest napedzane z dolotu. Jesli bedziesz mocno hamowal to wiadomo ze Ci wspomaganie hebli za dobrze nie zadziała kilka razy z rzedu. TTTM.

Powiem szczerze ze w pasku nigdy sie z problemem nei spotkalem, natomiast w subaru ten problem jest dosc intensywny, bo latajac bokami momentalnie mam twardy pedał hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zuse, z tego co mi wiadomo wspomaganie hebla jest napedzane z dolotu. Jesli bedziesz mocno hamowal to wiadomo ze Ci wspomaganie hebli za dobrze nie zadziała kilka razy z rzedu. TTTM.

Ja w dieslu mam serwo zasilane z tej samej instalacji do caly oklad od sterowania turbo a wiec z dodatkowej pompy podcisnienia i w nadkolu jest zbiornik podcisnienia. Pojemnosc okolo 1,5 litra. Natomiast w starym mialem z kolektora dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

the.Wolf

W PASSACIE...przynajmniej w PD 1,9 TDI 130KM...ale sadze ze w slabszych modelach JEST tzw dwupompa, pompa podcisnienia i paliwa zblokowana w jeden zespol i miesci sie z tylu silnika, na glowicy, pomiedzy przegroda czolowa a tylnia czescia glowicy. Jest przykryta rura kanalu ssacego (plastiokowa rura o przekroju zblizonym do kwadratu, biegnaca prostopadle do bloku silnika).

Ona wytwarza podcisnienie ktore wspomaga dzialanie hebli jak i rowniez produkuje podcisnienie do steroawnia miedzy innymi gruszka turbosprezarki. Zbiornik podcisnienia (przynajmniej w 130KM) misesci sie pomiedzy obudowa czesci zimnej turbosprezarki a kolektorem wydechowym, przy zaworku (slawetnym) N75. Ma ksztalt kulisty i jest oblozona, od strony kolektora gruuubym sreberkiem (izolacja termiczna)

Edytowane przez zuse
babole :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale te passaty technologicznie zaawansowane :) thx Zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do NAPRAWDE "sportowych" hamulcow...

 

jestem na etapie kompletowania zawieszenia pod ktore podejdzie 321mm !!

 

Zawieszenie pochodzic bedzie od S4. Zaciski beda 2 tloczkowe MEGA WIELKIE !!

Do tego tarcze hamulcowe Zimmermann Sport 321mm i 30mm grube.

Dodam tylko dla ciekawskich, ze 130KM PD ma te same polosie co S4 2.7 BiTurbo Qattro wiec naprawde MOCNE !!

 

Na fotce...z LEWEJ strony seryjne zaciski jakie sa w Pasku (tloczek 57mm) a z PRAWEJ zaciski od S4 ktore niebawem beda pracowac w moim zawieszeniu :)

Zdj?cie000.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

roznice widac golym okiem :D

 

pewnie w hamowaniu tez bedzie ogromna :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse ,pompę też zmieniasz,czy ta wydoli?

to będzie 17'' najmniejsza felga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności