Skocz do zawartości
Gość r4q

Sportowe hamulce.

Rekomendowane odpowiedzi

..tzn. motula rbf 600 ;) również polecam... na seryjnych przewodach hamulcowych pedał robi się tak mięciutki i czuły, że aż jak nie w passacie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..tzn. motula rbf 600 ;) również polecam... na seryjnych przewodach hamulcowych pedał robi się tak mięciutki i czuły, że aż jak nie w passacie ;)

 

chyba przekonaliście mnie do motula rbf 600

 

zaczerpnięte z opisu płynu na allegro

 

MOTUL RBF 660 Factory Line POJEMNOŚĆ: 500ML W 100% syntetyczny płyn hamulcowy o temperaturze wrzenia 325°C, specjalnie opracowany do zastosowania w sporcie samochodowym. Spełnia standard DOT 4, przewyższa DOT 3, oraz 5.1, poza lepkością w temperaturze -40 stopni. Bardzo wysoki mokry punkt wrzenia (tzn. w warunkach 3,5% rozcieńczenia wodą) 204°C oznacza że płyn świetnie się nadaje do sportowej jazdy również w deszczu. STANDARTY: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703 & J1704, ISO 4925 Zalecenia: Mieszalny z innymi produktami typu DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 NON SILICONE BASE. Nie mieszalny z produktami silikonowymi (DOT 5 silicone base) lub mineralnymi (LHM).

 

wyczytałem o temperaturze wrzenia:

no name dot 3 - 240 stopni

Motul DOT 4 - 245 stopni

Motul DOT 5 - 270 stopni

Motul rbf 600 - 325 stopni

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a z worka naiwnych pytań: po co zmieniać hamulce w tuningowanych autach?

moje pewnie pociągnie 200km/h i mam seryjne hamulce, rozumiem, że jak ktoś zamierza hamować z 300km/h do zera to pewnie seryjne nie wystarczą ale kto się rozpędzi (a właściwie gdzie??) paskiem do takich prędkości?

Dla tych co mi napiszą, ze na niemieckich autostradach odpowiadam: mimo, ze nie ma formalnego ograniczenia prędkości jazda 300km/h zostanie przez policję "zakłócona".

Wracając do kwestii hamulców, chodzi o częste hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła i trwałość?

bo innego wytłumaczenia nie widzę.

 

tak się pytam, nie żebym był przeciw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj artykuł , zwóć uwage na tabelke >> http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html

 

Czasami może zabraknąć metra czy trzech przed przejściem dla pieszych i nie pisze o 300km/h tylko np 50-ciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

generlanie jest tak ze im szybciej sie rozpedzasz tym czesciej musisz hamowac. Im czesciej musisz hamowac tym skutecznosc hebli spada. W wiekszosci przecietnych samochodów, fabryczne hamulce to pomyłka.

Zrob sobie taki test. Napedz sie do 130km/h i hamuj dynamicznie do 30km/h. Zrob tak 5 razy pod rzad i jedz do sklepu kupic porzadne hamulce :)

 

a jak chcesz w moment zabic swoje heble to 2 razy hamuj 170>50 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a, dziękuję bardzo za informacje.

Czyli problem hamulców dotyka każdego seryjnego auta a pojawia się często w kontekście zwiększania mocy i momentów.

Ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Presley, powiem tak:

 

- seryjne hamulce jakoś tam hamują

- ulepszone hamulce - dobrze hamuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę wystarczy pojechać trochę ostrzej i nie rozpędzać się nawet ponad 100 na godzinę, wystarczy kilka (powiedzmy 6-7) gwałtownych hamowań i seryjne heble tracą 50% swojej skuteczności. Przy zwiększeniu prędkości do 150 liczba skutecznych hamowań drastycznie spada.

 

Z drugiej strony przecież my nie robimy ŻADNYCH poważniejszych modyfikacji niż zmiana klocków i tarcz, w przypadku passata jeszcze jażm (co umożliwia przejście na 312 mm).

 

Poza tym został tu zupełnie pominięty fakt szerszych opon (sporo szerszych, bo 225 to już trochę jest), przyczepność jest dużo dużo większa, więc hamulce dostają dużo bardziej po dupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a z worka naiwnych pytań: po co zmieniać hamulce w tuningowanych autach?

moje pewnie pociągnie 200km/h i mam seryjne hamulce, rozumiem, że jak ktoś zamierza hamować z 300km/h do zera to pewnie seryjne nie wystarczą ale kto się rozpędzi (a właściwie gdzie??) paskiem do takich prędkości?

Dla tych co mi napiszą, ze na niemieckich autostradach odpowiadam: mimo, ze nie ma formalnego ograniczenia prędkości jazda 300km/h zostanie przez policję "zakłócona".

Wracając do kwestii hamulców, chodzi o częste hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła i trwałość?

bo innego wytłumaczenia nie widzę.

 

tak się pytam, nie żebym był przeciw.

- po wymianie łożysk w kolegi golfie 1.8 90KM odprowadziłem go, przejechałem 5km po drodze kilka razy hamowałem ostro żeby się szczęki z tyłu ułożyły . Pod koniec czułem znaczne pogorszenie hamowania, po dojechaniu na miejsce z przednich klocków leciał piękny niebieski dym. Zapytałem go czy chce na nich jechać do PL (1500km, dwójka dzieci i żona która dba by samochód był załadowany do pełna:D ) wyjołem klocki były niedawno wymieniane ale bardzo kiepskiej jakości, założyłem EBC zielone od razu była duuuża różnica, po powrocie powiedzial że uratowałem im życie .............

Edytowane przez misiek 528

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja czesto jerzdze po autostradach i wlasnie na niemieckiej mialem kilaka razy awaryjna sytuacje a wiec przy 200km/h musialem hamowac i jak licznik pokazal 100 to juz mialem po hamulcach oczywiscie to byla seria i zaladowane cale auto

teraz mam zimermman sport i ferodo ds i jest duuuuuuzzzzzzzzzzzzooooooooooo lepiej ale ci co niedoswiadczyli takiej sytuaci to nie wiedzo po co sa dobre heble

 

juz poprawjone sorki ale zadko bywam w polsce i sie co nieco zapomnialo

Edytowane przez fredi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy uwagi cenne ale proszę dbajcie o ortografie. Hamować, hamulec, hamulcach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a, dziękuję bardzo za informacje.

Czyli problem hamulców dotyka każdego seryjnego auta a pojawia się często w kontekście zwiększania mocy i momentów.

Ciekawe.

 

jedna ze szkół tuningu mowi zeby najpierw zrobi hamulce a potem zwiekszac moc...

u mnie np. fabryczny hebel wydalwal mi sie super, droga hamowania to wedlug zrodel okolo 36m-37m, pojechalem na tor i od razu wstawilem lepszy komplet. teraz rozgladam sie za zestawem na tarcze 335mm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dużo nowego tam nie ma ;) Ot - najciekawsza opcja wg mnie pod kątem wydajności do ceny - użyć zacisków od boxstera do tarczy 312mm. choruję na taki zestaw już drugi rok... :| jak na razie poza zasięgiem finansowym... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na taki zestaw? Pierwszy raz widze zestaw big brakes na tył do naszych aut (mam nadzieje, że nie pomyliłem się ze pasuje do naszych).

 

http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=11032&xSec=1&jssCart=e3cbe298e48643a4e1ab34023e8ec1c2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko mozna. jak z przodu ktos montuje sobie 350mm to czemu nie 305 z tylu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogły by być straszliwe kłopoty z balansem hamulców, nawet jeśli z przodu było by 350mm.

Uważam, że taki zestaw to kompletny bezsens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uważam, że taki zestaw to kompletny bezsens

nie do końca bezsens, bo kozasko wygląda ;) ale faktycznie, to nadaje się tylko jeśli chcesz autem dużo na "ręcznym" się kręcić. W passacie większość masy masz jeszcze przed przednią osią (silnik wystaje do przodu), więc to tutaj należy się hamowanie. Zobacz, że nawet w trakcie pełnego hamowania możesz jeszcze docisnąć ręczny i poczujesz jak Ci się auto odchyla do tyłu i blokują koła - tyłem się nie hamuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szerokie grono.

 

Jeszcze raz hamulce

 

Piszę jak każdy kiedyś po raz pierwszy z nadzieją o jakieś podpowiedzi. Dokładnie chodzi mi dobre hamulce bo myślę, że od tego najlepiej zacząć. Nie mają to być zestawy ekstremalne bo i tak tego sie nie wykorzystuje w codziennej jeździe może góra w 10%. Mam kombi 1.8T na razie w podstawowej mocy ale po zamontowaniu dużych kołek i szerokich opon fabryczne hamulce trochę nie dają rady nawet po wymianie na płyn Ferrodo 5.1. Nadszedł koniec tarcz i klocków i zamierzam założyć coś lepszego. Wiem, że kombi ma trochę inaczej z korektorem siły hamowania i ABS chodzi inaczej niż w sedanie więc polecają również wymianę tyłu na lepsze. Myślałem o Zimmermanie wierconym i klockach DS Performance i do kompletu wymianę przewodów w oplocie tylko nie orientuje sie w firmach robiących przewody.

Jeżeli ktoś coś może na ten temat napisać to proszę i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozektos powiedziec jak sie sprawuja te tarcze Zimmermanna ?bo samnie wiem czy sie na nie decydowac i tosamopytanie do klockow Ferrodo DS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności