marecek Zgłoś #241 Napisano 16 Grudnia 2008 ..tzn. motula rbf 600 również polecam... na seryjnych przewodach hamulcowych pedał robi się tak mięciutki i czuły, że aż jak nie w passacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #242 Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) ..tzn. motula rbf 600 również polecam... na seryjnych przewodach hamulcowych pedał robi się tak mięciutki i czuły, że aż jak nie w passacie chyba przekonaliście mnie do motula rbf 600 zaczerpnięte z opisu płynu na allegro MOTUL RBF 660 Factory Line POJEMNOŚĆ: 500ML W 100% syntetyczny płyn hamulcowy o temperaturze wrzenia 325°C, specjalnie opracowany do zastosowania w sporcie samochodowym. Spełnia standard DOT 4, przewyższa DOT 3, oraz 5.1, poza lepkością w temperaturze -40 stopni. Bardzo wysoki mokry punkt wrzenia (tzn. w warunkach 3,5% rozcieńczenia wodą) 204°C oznacza że płyn świetnie się nadaje do sportowej jazdy również w deszczu. STANDARTY: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703 & J1704, ISO 4925 Zalecenia: Mieszalny z innymi produktami typu DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 NON SILICONE BASE. Nie mieszalny z produktami silikonowymi (DOT 5 silicone base) lub mineralnymi (LHM). wyczytałem o temperaturze wrzenia: no name dot 3 - 240 stopni Motul DOT 4 - 245 stopni Motul DOT 5 - 270 stopni Motul rbf 600 - 325 stopni Edytowane 16 Grudnia 2008 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawito Zgłoś #243 Napisano 18 Grudnia 2008 a z worka naiwnych pytań: po co zmieniać hamulce w tuningowanych autach? moje pewnie pociągnie 200km/h i mam seryjne hamulce, rozumiem, że jak ktoś zamierza hamować z 300km/h do zera to pewnie seryjne nie wystarczą ale kto się rozpędzi (a właściwie gdzie??) paskiem do takich prędkości? Dla tych co mi napiszą, ze na niemieckich autostradach odpowiadam: mimo, ze nie ma formalnego ograniczenia prędkości jazda 300km/h zostanie przez policję "zakłócona". Wracając do kwestii hamulców, chodzi o częste hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła i trwałość? bo innego wytłumaczenia nie widzę. tak się pytam, nie żebym był przeciw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #244 Napisano 18 Grudnia 2008 Przeczytaj artykuł , zwóć uwage na tabelke >> http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html Czasami może zabraknąć metra czy trzech przed przejściem dla pieszych i nie pisze o 300km/h tylko np 50-ciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #245 Napisano 18 Grudnia 2008 generlanie jest tak ze im szybciej sie rozpedzasz tym czesciej musisz hamowac. Im czesciej musisz hamowac tym skutecznosc hebli spada. W wiekszosci przecietnych samochodów, fabryczne hamulce to pomyłka. Zrob sobie taki test. Napedz sie do 130km/h i hamuj dynamicznie do 30km/h. Zrob tak 5 razy pod rzad i jedz do sklepu kupic porzadne hamulce a jak chcesz w moment zabic swoje heble to 2 razy hamuj 170>50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawito Zgłoś #246 Napisano 18 Grudnia 2008 a, dziękuję bardzo za informacje. Czyli problem hamulców dotyka każdego seryjnego auta a pojawia się często w kontekście zwiększania mocy i momentów. Ciekawe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #247 Napisano 18 Grudnia 2008 Presley, powiem tak: - seryjne hamulce jakoś tam hamują - ulepszone hamulce - dobrze hamuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #248 Napisano 18 Grudnia 2008 Naprawdę wystarczy pojechać trochę ostrzej i nie rozpędzać się nawet ponad 100 na godzinę, wystarczy kilka (powiedzmy 6-7) gwałtownych hamowań i seryjne heble tracą 50% swojej skuteczności. Przy zwiększeniu prędkości do 150 liczba skutecznych hamowań drastycznie spada. Z drugiej strony przecież my nie robimy ŻADNYCH poważniejszych modyfikacji niż zmiana klocków i tarcz, w przypadku passata jeszcze jażm (co umożliwia przejście na 312 mm). Poza tym został tu zupełnie pominięty fakt szerszych opon (sporo szerszych, bo 225 to już trochę jest), przyczepność jest dużo dużo większa, więc hamulce dostają dużo bardziej po dupie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #249 Napisano 18 Grudnia 2008 (edytowane) a z worka naiwnych pytań: po co zmieniać hamulce w tuningowanych autach?moje pewnie pociągnie 200km/h i mam seryjne hamulce, rozumiem, że jak ktoś zamierza hamować z 300km/h do zera to pewnie seryjne nie wystarczą ale kto się rozpędzi (a właściwie gdzie??) paskiem do takich prędkości? Dla tych co mi napiszą, ze na niemieckich autostradach odpowiadam: mimo, ze nie ma formalnego ograniczenia prędkości jazda 300km/h zostanie przez policję "zakłócona". Wracając do kwestii hamulców, chodzi o częste hamowania i lepsze odprowadzanie ciepła i trwałość? bo innego wytłumaczenia nie widzę. tak się pytam, nie żebym był przeciw. - po wymianie łożysk w kolegi golfie 1.8 90KM odprowadziłem go, przejechałem 5km po drodze kilka razy hamowałem ostro żeby się szczęki z tyłu ułożyły . Pod koniec czułem znaczne pogorszenie hamowania, po dojechaniu na miejsce z przednich klocków leciał piękny niebieski dym. Zapytałem go czy chce na nich jechać do PL (1500km, dwójka dzieci i żona która dba by samochód był załadowany do pełna:D ) wyjołem klocki były niedawno wymieniane ale bardzo kiepskiej jakości, założyłem EBC zielone od razu była duuuża różnica, po powrocie powiedzial że uratowałem im życie ............. Edytowane 18 Grudnia 2008 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #250 Napisano 18 Grudnia 2008 (edytowane) ja czesto jerzdze po autostradach i wlasnie na niemieckiej mialem kilaka razy awaryjna sytuacje a wiec przy 200km/h musialem hamowac i jak licznik pokazal 100 to juz mialem po hamulcach oczywiscie to byla seria i zaladowane cale auto teraz mam zimermman sport i ferodo ds i jest duuuuuuzzzzzzzzzzzzooooooooooo lepiej ale ci co niedoswiadczyli takiej sytuaci to nie wiedzo po co sa dobre heble juz poprawjone sorki ale zadko bywam w polsce i sie co nieco zapomnialo Edytowane 18 Grudnia 2008 przez fredi1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #251 Napisano 18 Grudnia 2008 Koledzy uwagi cenne ale proszę dbajcie o ortografie. Hamować, hamulec, hamulcach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #252 Napisano 19 Grudnia 2008 a, dziękuję bardzo za informacje.Czyli problem hamulców dotyka każdego seryjnego auta a pojawia się często w kontekście zwiększania mocy i momentów. Ciekawe. jedna ze szkół tuningu mowi zeby najpierw zrobi hamulce a potem zwiekszac moc... u mnie np. fabryczny hebel wydalwal mi sie super, droga hamowania to wedlug zrodel okolo 36m-37m, pojechalem na tor i od razu wstawilem lepszy komplet. teraz rozgladam sie za zestawem na tarcze 335mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #253 Napisano 19 Grudnia 2008 Ciekawa strona jak ktoś chce zmienić zaciski http://bira.org/info_main.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #254 Napisano 19 Grudnia 2008 dużo nowego tam nie ma Ot - najciekawsza opcja wg mnie pod kątem wydajności do ceny - użyć zacisków od boxstera do tarczy 312mm. choruję na taki zestaw już drugi rok... jak na razie poza zasięgiem finansowym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #255 Napisano 19 Grudnia 2008 Co powiecie na taki zestaw? Pierwszy raz widze zestaw big brakes na tył do naszych aut (mam nadzieje, że nie pomyliłem się ze pasuje do naszych). http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=11032&xSec=1&jssCart=e3cbe298e48643a4e1ab34023e8ec1c2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #256 Napisano 20 Grudnia 2008 wszystko mozna. jak z przodu ktos montuje sobie 350mm to czemu nie 305 z tylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #257 Napisano 20 Grudnia 2008 Mogły by być straszliwe kłopoty z balansem hamulców, nawet jeśli z przodu było by 350mm. Uważam, że taki zestaw to kompletny bezsens Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #258 Napisano 21 Grudnia 2008 Uważam, że taki zestaw to kompletny bezsens nie do końca bezsens, bo kozasko wygląda ale faktycznie, to nadaje się tylko jeśli chcesz autem dużo na "ręcznym" się kręcić. W passacie większość masy masz jeszcze przed przednią osią (silnik wystaje do przodu), więc to tutaj należy się hamowanie. Zobacz, że nawet w trakcie pełnego hamowania możesz jeszcze docisnąć ręczny i poczujesz jak Ci się auto odchyla do tyłu i blokują koła - tyłem się nie hamuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartolomeoo Zgłoś #259 Napisano 26 Grudnia 2008 Witam szerokie grono. Jeszcze raz hamulce Piszę jak każdy kiedyś po raz pierwszy z nadzieją o jakieś podpowiedzi. Dokładnie chodzi mi dobre hamulce bo myślę, że od tego najlepiej zacząć. Nie mają to być zestawy ekstremalne bo i tak tego sie nie wykorzystuje w codziennej jeździe może góra w 10%. Mam kombi 1.8T na razie w podstawowej mocy ale po zamontowaniu dużych kołek i szerokich opon fabryczne hamulce trochę nie dają rady nawet po wymianie na płyn Ferrodo 5.1. Nadszedł koniec tarcz i klocków i zamierzam założyć coś lepszego. Wiem, że kombi ma trochę inaczej z korektorem siły hamowania i ABS chodzi inaczej niż w sedanie więc polecają również wymianę tyłu na lepsze. Myślałem o Zimmermanie wierconym i klockach DS Performance i do kompletu wymianę przewodów w oplocie tylko nie orientuje sie w firmach robiących przewody. Jeżeli ktoś coś może na ten temat napisać to proszę i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #260 Napisano 30 Grudnia 2008 mozektos powiedziec jak sie sprawuja te tarcze Zimmermanna ?bo samnie wiem czy sie na nie decydowac i tosamopytanie do klockow Ferrodo DS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach