jarucki Zgłoś #481 Napisano 10 Czerwca 2010 fajnie pięknie... ale czy ktoś bawił się z kodowanie ABSu??? http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechanika/kodowanie-abs-esp-po-zmianie-hamulcy-felg-na-wi-ksze-itp-t1950.html jak widać to też trzeba zrobić )) a efekty jeszcze lepsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #482 Napisano 11 Czerwca 2010 ja od wczoraj też mam zamontowane tarcze hart sport 288 jak olek i klocki remsa hpt master advanced line. Na razie się docierają ale z kilometra na kilometr robi się coraz lepiej..... muszę przeczytać te skodovke co podesłałeś jarucky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #483 Napisano 11 Czerwca 2010 ...te rzeczy, o których piszesz (EBcoś, as-coś...) powinny być obce każdemu, kogo umiejętności nakazują przekroczyć seryjny rozmiar hamulców (bo niby po co to robi ?!?!?!?!?!?) ---------- Post added at 07:35 ---------- Previous post was at 07:33 ---------- ale się chłopaki rozpisują i ochy-achy walą nad jakością hamowania po zmianie kodowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #484 Napisano 11 Czerwca 2010 kurde, wczoraj wypiłem tylko 4 piwka ale nie skumałem sensu twojej wypowiedzi do vel.jaruckiego skodovke już przeczytałem i myślę że ci panowie już za bardzo ingerują w samochód, no way, nie tykam się już takiego "modzenia" i ulepszania hamulców grzebiąc w kompie. PS. żeby tylko z oszczędności nie zmienili hamulców 312 na 282 ale za to w kompie sobie ustawią 320 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #485 Napisano 11 Czerwca 2010 adaptacja zmienia charakterystyke pracy pompy ABS czy tez czulosc nastaw ukladu ESP. Nie wiemy tylko w jakim stopniu/zakresie/przedziale predkosci... goscie "eksperymentuja" i przekazuja nam tylko swoje "wrazenia", bez zadnych konkretow. Wydaje mi sie, ze jak czujesz potrzebe zmiany hamulcow na wieksze, to znaczy, ze Twoje umiejetnosci opanowania auta dojrzaly juz do tego stopnia, zeby nie polegac na ESP/ABS/ASR itd... to moje zdanie (sorry za brak polskich liter, ale brak polskiego ukladu klawiatury na komputerze, z ktorego korzystam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #486 Napisano 11 Czerwca 2010 Większość ludzi zmienia 288=>312 wiec kodowanie zostaje stare. FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #487 Napisano 11 Czerwca 2010 Marecek ma większe i coś kombinował z kodowaniem,czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #488 Napisano 11 Czerwca 2010 Marecek ma większe i coś kombinował z kodowaniem,czy nie? zaciski tylko ma inne , tarcza 312 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #489 Napisano 11 Czerwca 2010 tarcza 312 Wydawało mi się ,że większe,ale skoro tak to nic nie musiał kodować.Mi dziś mają przyjść jarzma i tarcze pod 312 a mam 288 więc też obejdzie się bez kodowania.Super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #490 Napisano 11 Czerwca 2010 Zuse pojechał na 334... kodował? U mnie 4 tłoczki... a chłopaki z forum skody coś o zaciskach brembo od cupry piszą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #491 Napisano 11 Czerwca 2010 Wydaje mi sie, ze jak czujesz potrzebe zmiany hamulcow na wieksze, to znaczy, ze Twoje umiejetnosci opanowania auta dojrzaly juz do tego stopnia, zeby nie polegac na ESP/ABS/ASR itd... to moje zdanie Podzielam kolego twoje zdanie. Z tego co moja wiedza na temat tych systemów sięga to całe kodowanie polega na tym ile trzeba przesunąć tłoczek aby koło złapało przyczepność. Wiadomo większe tarcze łatwiej zablokują to samo koło, ilość tłoczków w zacisku to samo czyni. Niech mnie ktoś sprostuje jeśli się mylę, ale na moje wiele to nie zmieni. Autosugestia jest potęgą i myślę, że tutaj bardziej o to chodzi. A poza tym, jak już kolega marecek zauważył, jak się ma taki silnik co wymaga takich hamulców i ma się takie hamulce to kierowca powinien umieć ich tak użyć aby te systemy nie pracowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #492 Napisano 11 Czerwca 2010 NIC NIE "KODOWALEM" co do pracy uklady BEZ ABSu...proponuje "ekspertom" wyciagnac bezpiecznik pompy ABS i wtedy szybciutko sie przekonaja jak rzadko nie zablokuja kol...wrecz beda caly czas palic opony. Pompa ABSu ma stala wydajnosc wiec...jakiekolwiek zmiany skokow tloczkow i innych wynalazkow, sa "intrygujace". moze podpowiem, ABS dziala na zasadzie...tak dlugo jest podnoszone cisnienie w ukladzie hamulcowym i jednoczesnie upuszczane przez modulatory, az kolo odzyska predkosc obrotowa, zostaje znow przyblokowane, czujnik wychwytuje nie ta predkosc co potrzeba, modulator odpuszcza i tak w kolko. Wystarczy zerknac na slady hamowania, na piachu...poslizg, slady, poslizg, slady.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #493 Napisano 11 Czerwca 2010 moze podpowiem, ABS dziala na zasadzie...tak dlugo jest podnoszone cisnienie w ukladzie hamulcowym i jednoczesnie upuszczane przez modulatory, az kolo odzyska predkosc obrotowa, ABS tak, tylko nie wiem czy nie ma jakoś określonego tego punktu odpuszczenia. co do pracy uklady BEZ ABSu...proponuje "ekspertom" wyciagnac bezpiecznik pompy ABS i wtedy szybciutko sie przekonaja jak rzadko nie zablokuja kol...wrecz beda caly czas palic opony. "ekspertom" to nawet rakietowe silniki wspomagające hamowanie nie pomogą, osobie wiedzącej co robi ABS przeszkadza. Przeczytanie tego wątku o kodowaniu przypomniało mi moje stare rozterki, jak otępić ABS, żeby reagował później. Chodzi mi o to, żeby przy ewentualnym zablokowaniu kół moja noga zareagowała szybciej niż zrobi to ABS oraz żeby ABS nie działał przy małych prędkościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #494 Napisano 13 Czerwca 2010 (edytowane) "eksperci" to nawet nie wiedza, ze ABS mozna OFF w furkach, tylko ze potem sie nagle okazuje, ze oponki "renomowanych" firm nagle okazuja sie...malo fajne, a reklamy nagle klamia !! ABS ZAWSZE !! bedzie szybszy w naszych furkach !! Edytowane 13 Czerwca 2010 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #495 Napisano 15 Czerwca 2010 Panowie czy przy wymianie tarcz z 288 na 312 mm jest sens wymieniać przewody na takie w metalowym oplocie,muszę wymienić ze względu na popękaną osłonę zewnętrzną i się zastanawiam czy dalej na gumowe czy w metalowej osłonie koszt gumowego ok 40 zł szt a w osłonie metalowej 130 zł szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morgan Zgłoś #496 Napisano 15 Czerwca 2010 Polecam Ci w metalowym oplocie. Znajomy ok 6 miesięcy temu Audi A4 (przed liftem) zgubił hamulce przez gumowce... żona, 2 dzieci w fotelikach z tyłu, z górki ok 70-80km/h i niedaleko skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu..... to sobie możesz wyobrazić resztę. Boli wydać na głupie węże ponad 100pln ale nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ja456 Zgłoś #497 Napisano 15 Czerwca 2010 Opłaca się brać w oplocie - mam Goodridge chyba za komplet dałem 370zł + przesyłka. Czy skuteczność się poprawiła ciężko powiedzieć, ale napewno jest o wiele lepsze wyczucie hamulca pod stopą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #498 Napisano 15 Czerwca 2010 za komplet dałem 370zł + przesyłka Kolego za 4 szt czy za 2 szt na przód. Bo ja za 300 zł z przesyłką mam 2 szt na przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #499 Napisano 15 Czerwca 2010 (edytowane) za 2 sztuki Goodridge zaplacilem 200zl +przesylka...kilka stron wczesniej, sa na fotce, w moim poscie (http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=919059#post919059 post nr.: 464). Wejdz na TA strone www.s4sid.pl, zakladka "CZESCI" (z lewej strony) TAM kupisz. Edytowane 15 Czerwca 2010 przez zuse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #500 Napisano 15 Czerwca 2010 Dzięki zuse właśnie jestem po rozmowie z gościem i jutro zamawiam. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach