Skocz do zawartości
Gość r4q

Sportowe hamulce.

Rekomendowane odpowiedzi

fajnie pięknie... ale czy ktoś bawił się z kodowanie ABSu???

 

http://forum.skodaclub.pl/tuning-mechanika/kodowanie-abs-esp-po-zmianie-hamulcy-felg-na-wi-ksze-itp-t1950.html

 

jak widać to też trzeba zrobić :)))) a efekty jeszcze lepsze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od wczoraj też mam zamontowane tarcze hart sport 288 jak olek i klocki remsa hpt master advanced line. Na razie się docierają ale z kilometra na kilometr robi się coraz lepiej..... ;)

 

muszę przeczytać te skodovke co podesłałeś jarucky ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...te rzeczy, o których piszesz (EBcoś, as-coś...) powinny być obce każdemu, kogo umiejętności nakazują przekroczyć seryjny rozmiar hamulców (bo niby po co to robi ?!?!?!?!?!?)

 

---------- Post added at 07:35 ---------- Previous post was at 07:33 ----------

 

ale się chłopaki rozpisują i ochy-achy walą nad jakością hamowania po zmianie kodowania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde, wczoraj wypiłem tylko 4 piwka ale nie skumałem sensu twojej wypowiedzi do vel.jaruckiego :D

 

skodovke już przeczytałem i myślę że ci panowie już za bardzo ingerują w samochód, no way, nie tykam się już takiego "modzenia" i ulepszania hamulców grzebiąc w kompie.

 

PS. żeby tylko z oszczędności nie zmienili hamulców 312 na 282 ale za to w kompie sobie ustawią 320 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adaptacja zmienia charakterystyke pracy pompy ABS czy tez czulosc nastaw ukladu ESP. Nie wiemy tylko w jakim stopniu/zakresie/przedziale predkosci... goscie "eksperymentuja" i przekazuja nam tylko swoje "wrazenia", bez zadnych konkretow. Wydaje mi sie, ze jak czujesz potrzebe zmiany hamulcow na wieksze, to znaczy, ze Twoje umiejetnosci opanowania auta dojrzaly juz do tego stopnia, zeby nie polegac na ESP/ABS/ASR itd... to moje zdanie ;)

 

(sorry za brak polskich liter, ale brak polskiego ukladu klawiatury na komputerze, z ktorego korzystam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Większość ludzi zmienia 288=>312 wiec kodowanie zostaje stare.

FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek ma większe i coś kombinował z kodowaniem,czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marecek ma większe i coś kombinował z kodowaniem,czy nie?

zaciski tylko ma inne :P, tarcza 312

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tarcza 312

 

Wydawało mi się ,że większe,ale skoro tak to nic nie musiał kodować.Mi dziś mają przyjść jarzma i tarcze pod 312 a mam 288 więc też obejdzie się bez kodowania.Super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse pojechał na 334... kodował? U mnie 4 tłoczki... a chłopaki z forum skody coś o zaciskach brembo od cupry piszą :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie, ze jak czujesz potrzebe zmiany hamulcow na wieksze, to znaczy, ze Twoje umiejetnosci opanowania auta dojrzaly juz do tego stopnia, zeby nie polegac na ESP/ABS/ASR itd... to moje zdanie

Podzielam kolego twoje zdanie.

Z tego co moja wiedza na temat tych systemów sięga to całe kodowanie polega na tym ile trzeba przesunąć tłoczek aby koło złapało przyczepność. Wiadomo większe tarcze łatwiej zablokują to samo koło, ilość tłoczków w zacisku to samo czyni. Niech mnie ktoś sprostuje jeśli się mylę, ale na moje wiele to nie zmieni. Autosugestia jest potęgą i myślę, że tutaj bardziej o to chodzi.

A poza tym, jak już kolega marecek zauważył, jak się ma taki silnik co wymaga takich hamulców i ma się takie hamulce to kierowca powinien umieć ich tak użyć aby te systemy nie pracowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIC NIE "KODOWALEM"

co do pracy uklady BEZ ABSu...proponuje "ekspertom" wyciagnac bezpiecznik pompy ABS i wtedy szybciutko sie przekonaja jak rzadko nie zablokuja kol...wrecz beda caly czas palic opony.

Pompa ABSu ma stala wydajnosc wiec...jakiekolwiek zmiany skokow tloczkow i innych wynalazkow, sa "intrygujace".

 

moze podpowiem, ABS dziala na zasadzie...tak dlugo jest podnoszone cisnienie w ukladzie hamulcowym i jednoczesnie upuszczane przez modulatory, az kolo odzyska predkosc obrotowa, zostaje znow przyblokowane, czujnik wychwytuje nie ta predkosc co potrzeba, modulator odpuszcza i tak w kolko.

 

Wystarczy zerknac na slady hamowania, na piachu...poslizg, slady, poslizg, slady....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze podpowiem, ABS dziala na zasadzie...tak dlugo jest podnoszone cisnienie w ukladzie hamulcowym i jednoczesnie upuszczane przez modulatory, az kolo odzyska predkosc obrotowa,

ABS tak, tylko nie wiem czy nie ma jakoś określonego tego punktu odpuszczenia.

co do pracy uklady BEZ ABSu...proponuje "ekspertom" wyciagnac bezpiecznik pompy ABS i wtedy szybciutko sie przekonaja jak rzadko nie zablokuja kol...wrecz beda caly czas palic opony.

"ekspertom" to nawet rakietowe silniki wspomagające hamowanie nie pomogą, osobie wiedzącej co robi ABS przeszkadza.

Przeczytanie tego wątku o kodowaniu przypomniało mi moje stare rozterki, jak otępić ABS, żeby reagował później. Chodzi mi o to, żeby przy ewentualnym zablokowaniu kół moja noga zareagowała szybciej niż zrobi to ABS oraz żeby ABS nie działał przy małych prędkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"eksperci" to nawet nie wiedza, ze ABS mozna OFF w furkach, tylko ze potem sie nagle okazuje, ze oponki "renomowanych" firm nagle okazuja sie...malo fajne, a reklamy nagle klamia !!

 

ABS ZAWSZE !! bedzie szybszy w naszych furkach !!

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przy wymianie tarcz z 288 na 312 mm jest sens wymieniać przewody na takie w metalowym oplocie,muszę wymienić ze względu na popękaną osłonę zewnętrzną i się zastanawiam czy dalej na gumowe czy w metalowej osłonie koszt gumowego ok 40 zł szt a w osłonie metalowej 130 zł szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci w metalowym oplocie. Znajomy ok 6 miesięcy temu Audi A4 (przed liftem) zgubił hamulce przez gumowce... żona, 2 dzieci w fotelikach z tyłu, z górki ok 70-80km/h i niedaleko skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu..... to sobie możesz wyobrazić resztę. Boli wydać na głupie węże ponad 100pln ale nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się brać w oplocie - mam Goodridge chyba za komplet dałem 370zł + przesyłka. Czy skuteczność się poprawiła ciężko powiedzieć, ale napewno jest o wiele lepsze wyczucie hamulca pod stopą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za komplet dałem 370zł + przesyłka

 

Kolego za 4 szt czy za 2 szt na przód. Bo ja za 300 zł z przesyłką mam 2 szt na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 2 sztuki Goodridge zaplacilem 200zl +przesylka...kilka stron wczesniej, sa na fotce, w moim poscie (http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=919059#post919059 post nr.: 464).

 

Wejdz na TA strone www.s4sid.pl, zakladka "CZESCI" (z lewej strony) TAM kupisz.

 

 

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zuse właśnie jestem po rozmowie z gościem i jutro zamawiam.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności