Mibi Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2009 Witam, w szukajce nic nie znalazłem dlatego proszę o pomoc. W moim nowym aucie ksenony świecą za nisko czego efektem jest słabe oświetlenie drogi. To znaczy oświetlenie mniej więcej do ok 30 - 40 metrów jest jak w dzień, dalej to już czarna dziura. Sprawdziłem ustawienie świateł w stacji kontroli pojazdów i tam powiedziano mi że ustawienie jest ok i nie trzeba nic regulować. W serwisie VW powiedziano mi przez telefon że jeżeli lampy są ustawione dobrze to za sprawdzenie zapłacę 100 zł więc jeszcze tam nie pojechałem, boję się że mi powiedzą że te typy tak mają. Może tutaj ktoś mi pomoże. Światła po włączeniu robią taki taniec - góra dół i na boki, chyba się poziomują w ten sposób. Samochód z ksenonami kupiłem dlatego że lubię jeździć w długie trasy nocą. Cóż z tego jeśli teraz oświetlenie drogi jest gorsze niż w moim starym Focusie. Jazda nawet z szybkością 80 /h jest niebezpieczna. Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenie? Czy regulację pochylenia można zrobic samodzielnie? Jak przekonac serwis że oświetlenie drogi jest niewystarczające? Pozdrawiam, Mibi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2009 musisz mieć złe ustawienie,w pasku xenony świecą przyzwoicie,w nocy można latać bez długich:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2009 Ojciec miał coś takiego w Audi A4 z 2005r. Świeciły tylko na 30-40 m. okazało się, że system samopoziomowania był uszkodzony. Naprawa w serwisie Audi 400 zł i lampy od tej pory świecą idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mibi Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2009 Przepraszam, nie napisałem że problem dotyczy Tourana, piszę na tym forum bo Passaty są dużo bardziej popularne niż Tourany ale elektronika, lampy i inne elementy są albo takie same albo działają podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2009 Nie chcę zgadywać ale ojciec mi przed chwilą powiedział że jakieś silniczki krokowe mu wymieniali. To nie pracowało poprawnie. Najłatwiej sprawdzisz jak będziesz stał przed autem a ktoś wjedzie ci nim na krawężnik, jeśli się nie ruszają to na 100% są silniczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamal_2005 Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2009 Światła po włączeniu robią taki taniec - góra dół i na boki, chyba się poziomują w ten sposób Wyglada na to ze silniczki dzialaja poprawnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mibi Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2009 Dziękuję za odpowiedzi na mój problem. Dzisiaj zajrzę pod maskę czy jest tam regulacja świateł (nie napisałem wcześniej że są to światła biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów). Trochę mam wątpliwości bo gdy dzwoniłem do serwisu VW to mi powiedziano że jest tam układ oparty na żyroskopie do automatycznego poziomowania reflektorów. Biorąc pod uwagę jeszcze to że całym systemem sterują silniki krokowe to teoretycznie ustawienie świateł powinno być regulowane komputerem bo zmiana śrubami i tak spowoduje reakcję żyroskopu i całej automatyki. To tak w teorii. Musze problem opanować w ciągu tygodnia bo wyjeżdżam w długą podróż. Jeżeli jeszcze ktoś zna problem to proszę o pomoc a ja będę na bieżąco informował jak i czy sobie poradziłem z tematem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #8 Napisano 14 Marca 2009 możesz to zrobić tylko vagiem,nie próbuj młotka i śrubokręta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #9 Napisano 14 Marca 2009 Najpierw należy ustawić położenie neutralne reflektorów (używając VAGa/VASa), a następnie wyregulować je w Stacji Kontroli Pojazdów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mibi Zgłoś #10 Napisano 14 Marca 2009 No i okazało się że nie taki diabeł straszny. Przy lampach które są w czarnej obudowie są po dwie plastikowe białe śruby na imbusa. Okazało się że ta dolna reguluje światła góra - dół. Górna chyba lewo - prawo, tych nie ruszałem. Podjechałem pod ścianę i postarałem się tak wyregulować żeby w momencie cofania strumień światła delikatnie opadał w dół. Następnie wyjechałem na drogę i jadąc ok. 40 km (w nocy) nikt mi nie zamigał światłami czyli chyba ustawione są dobrze. Jadąc za innymi samochodami widziałem wyraźnie że strumień światła opada w dół. Widoczność bardzo się poprawiła. Zastanawiałem się dlaczego w stacji kontroli pojazdów nic mi nie pomogli i doszedłem do wniosku że ustawienie na ich przyrządzie który stoi kilkadziesiąt centymetrów od lamp jest mało skuteczne i charakteryzuje się dużym błędem. Powinno się ustawiać światła w ten sposób że przyrząd pomiarowy stoi przykładowo w odległości 30 metrów i wtedy pomiar będzie dokładny. Wszystkim którzy odpowiedzieli na mój wątek bardzo dziękuję. Jeżeli coś się zmieni w temacie to napiszę. W razie pytań odpowiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pienio Zgłoś #11 Napisano 14 Marca 2009 (edytowane) Mibi a czy możesz zapodać fotkę śrub kturymi ustawia sie góra duł, mam wrażenie że moje tez świecą deko za nisko. Edytowane 14 Marca 2009 przez pienio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mibi Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2009 To ta śruba ze śrubokrętem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pienio Zgłoś #13 Napisano 15 Marca 2009 (edytowane) wielkie dzięki za fotkę, pozdrawiam aha, pamiętasz w którą stronę kręcić (do góry) ??? Edytowane 15 Marca 2009 przez pienio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mibi Zgłoś #14 Napisano 15 Marca 2009 Nie pamiętam, zrób tak jak ja, podjedź pod ścianę i kręć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pienio Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2009 ok. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcelix Zgłoś #16 Napisano 23 Marca 2009 (edytowane) Dołączając się do wątku - czy ja dobrze kombinuję że w passacie regulacja g/d to ten imbus po lewej stronie w głebi Fotka prawego bi-xenona z AFL Edytowane 23 Marca 2009 przez marcelix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Molokko Zgłoś #17 Napisano 22 Kwietnia 2009 Dołączając się do wątku - czy ja dobrze kombinuję że w passacie regulacja g/d to ten imbus po lewej stronie w głebi Dołączam się do pytania, mam podobny układ śrub przy reflektorze jak marcelix, który jest wyraźnie inny niż ten na zdjęciu Mibi. Pytanie zatem czy ktoś wie która śrub odpowiada za regulację góra/dół na zdjęciu z postu marcelix. Nie chcę sprawdzać metodą prób i błędów bo mogę już nie ustawić tak jak było pierwotnie. U mnie również reflektory świecą idealnie jasno i równo, ale krótko. To tak jak z tą operacją która się udała ale pacjent zmarł. Tu też reflektory świecą bardzo ładnie, ale w sumie w nocy nic nie widać. ASO twierdzi że wszystko jest ustawione poprawnie i błędów żadnych nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Petr Zgłoś #18 Napisano 22 Kwietnia 2009 (edytowane) Nie, ten po prawej jest g/d, wczoraj to sprawdziłem, bo sam je regulowałem. Po lewej to l/p. A zapomniałem powiedzieć, że także wymieniłem żarówki H7 na Blue Vision w doświetlaniu zakrętów. Jest super poprawa koloru i widoczności. Edytowane 23 Kwietnia 2009 przez Petr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcelix Zgłoś #19 Napisano 29 Kwietnia 2009 Nie, ten po prawej jest g/d, wczoraj to sprawdziłem, bo sam je regulowałem. Po lewej to l/p. I jak rezultaty Petr. robiłeś to bez VAG-a ? drugie pytanko - może infantylne - w którą stronę kręciłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barpn Zgłoś #20 Napisano 1 Maja 2009 witam,mam mały problem ze światłami długimi,po czterech sekundach gasną,nocą nie da się jechać,może ktoś wie o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach